Ny homo-karaktär i DC

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

DC meddelar att i samband med New 52-satsningen kommer en karaktär vara homosexuell.

Ledtrådar innebär en karaktär som är manlig, "ikonisk" och ännu inte uppträtt sen omlanseringen. Många gissningar på Wally West. (Undrar hur man ska tolka den liknelsen.)

http://robot6.comicbookresources.com/20 ... ntly-male/

(Inlägg om Wally West.)
http://panelsonpages.com/?p=49421
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Det hade varit skönt om DC och framförallt Marvel kunde ha homosexuella karaktärer utan att bli helt "TITTA! Vi har en HOMOSEXUELL KARAKÄR! HYPE! AAAAH!!! VI ÄR SÅ MODERNA!!!!", typ som Marvel gör nu med att Northstar och hans pojkvän ska gifta sig. Egentligen har man ju kommit längst om det ses som lika normalt som att ett heterosexuellt par gifter sig, menar jag. Ska likväl bli intressant att se vem som är den homoseuxelle mannen här, och min gissning är också på Wally West.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Det kan väl var vem som helst de inte introducerat ännu men kallar "major", nä typisk pr-kupp bara, det går inte att gissa detta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Klart det är svårt att gissa det, men det är likväl roligt! Och jag tycker i alla fall inte att DC bara är PR-kupper, de gör många bra serier också. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

Den där Batwoman-serien verkar ha varit rätt bra, vad jag hört, men det känns som det lätt kan bli en gimmick och en kvothomo.

Jag har läst en hel del av bröderna Hernandez Love & Rockets-serier, där karaktärerna kan ha i princip vilken sexualitet och etnicitet som helst utan att det ska göras någon egentlig grej av det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Japp. Kan till exempel mycket väl tänka mig att Wonder Woman är åtminstone bisexuell, men det är inte heller något som man behöver göra något stort av.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Superman är ju underlig där då iaf, han och WW bla var ju instängda i nå ndimension i fan hundratals år förut och tja de gjorde inget, han tänkte på Lois hela tiden elelr nåt sånt mins jag, hahaha.

Fast nu var det ju gay här, det var lika pådrag när den där Batwoman kom för några år sen "kolla här en STOR karraktär är lesbisk!!", dock hade de Montoya redan då som blev nya The Question, tidigare polis i Gotham PD i en halv evighet, men nu är det ju nyordning så vem som är The Question vet jag inte, om det finns nån.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Fast jag har inget emot detta av vad jag vet hittills i alla fall. Det är ju bra att det finns lesbiska karaktärer som Batwoman och René Montoya, men det har ju alltid varit lite mer "okej" att vara kvinnlig homosexuell än manlig. Så sköts detta bra så varför inte? Tycker inte att de har gjort så stort väsen av sig som, säg...Marvel brukar göra med sina stunts.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Nu ser jag inte riktigt vad du menar att jag påstår iofs, jag skriver bara vad jag skriver inget mer, det lanserades en halvskum bild då på det som skule bli Batwoman och en av huvudpunkterna i meddelandet var att det var en lesbisk karraktär, det är inget man kan ändra på eller liknade, de flesta tyyckte det var väldigt överdrivet som en stor grej.

Varför upprepar du hela tiden hur DC inte gör si eller gör då, vad har det med saken att göra?, det jag skrivit hände och det finns inget att diskutera om det på det sättet, jag har inga åsikter om Marvel här, jag har inte följt deras nyheter osv på evigheter.

Jag lägger ingen värdegrund i nåt, du behöver inte gå upp i försvarställning för nåt, tyvärr jag fattar inte men vad än jag skriver så tonar du ner det eller skriver att DC minsan inte gjorde och vad just jag inte bör tycka osv, vad har det för betydelse?

Känner mig förvirrad vad det är fråga om.

Jag påstår inget du måste tycka, det har inget värde för mig alls hur exakt du beskriver/skriver nånting, det är inte anti-dina-inlägg jag gör.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Jag skriver inte direkt bara svar på dig heller, jag skriver bara vad jag tycker om hur DC och Marvel sköter sina serier just nu. Du kanske inte följer Marvel, men jag gör det, och jag skriver vad jag tycker efter mina referensramar, inte dina. Och det vore kul om DC kunde lyckas få till en manlig homosexuell person som skildras på ett balanserat sätt, som motsats till den Hype-maskin som Marvel allt som oftast är. Allt måste inte handla om vad du skriver, vet du. ;)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Ok, då glömmer vi det, jo alltså för min del får de göra hur de vill, men det vore kanske naturligare att de bara införde nya figurer och så var ne ena eller demn andre gay eller vad de nu vill bar utan att det anvisas före, men ok det är USA vi pratar om iofs.

Det intressanta borde var nåt i stil med att det kommer en ny "major" figur och lite om det utan att det finns en enda värdering på det mer än att det är en hjälte och man tex.

ÄR det en förvarning för nån eller att de minsan ska låta bli de tidningarna?

Det påverkar ju sällan iaf vad de har för läggning sexuellt om nu det inet är en skurk eller nåt där det har betydelse, men så är det ju inte här det förstår man ju iaf.

De kan ha en helt asexuell figur med o de vill......ja just ja Supermna har de ju redan, dumt tänkt:-)

Polygami kanske? fast det har de iofs haft förr från båda håll även om e väl inet hade äktenskap med fler iofs.

Njä, bar det blir bra serier så kör på, men alltså förberedande punkter som är de här, nä jag vet inte.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Rosen »

Wakuran skrev:ännu inte uppträtt sen omlanseringen.

Asch, där rök Batman.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Äldsta skämtet någonsin? ;)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

http://www.foxnews.com/entertainment/20 ... -come-out/

Fox News håller samma höga faktakontroll som vanligt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Och så säger vissa att detta inte alls är nåt stort:-), det är ju löjeväckande tycker jag ännu iaf, inte Superman dead löjeväckande förstås men de försöker nästan nu med sånna där påhitt av media som tolkar saker och inet vet hur det fungerar med superserier.

De hade ju för fasen nästan landssorg när Superman "dog", alla insatta fattade inte ett skit, faktum var att det var en stunt för att slippa att gifta bort honom med Lois Lane, det hade nämligen börjat en tv-serie om saken ni vet den där det mest är om det civila livet Lois & Clark?.

I varje fall tog de då död på honom i stället för att låta honom gifta sig som planerat, det var bara ett infall för att rulla med tv-serien helt enkelt inget annat, allt för att slippa giftemål mao, resten vet ni ju, de koodinerade ju det där.

Mins att det fanns i media tom här i Sverige.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Jag tror att det är en kvinnlig karaktär. Känslan är att det är aningen mer socialt accepterat att en kvinna är "manlig" än tvärtom och man får ut maximalt ur hajpen utan att tappa läsare (ja, jag tror att det skulle tappa läsare om t ex Peter Parker bootades om som homosexuell).
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Tja nä de är nog en man, men hur MAJOR han är det är en annan fråga, det här är ju bara för att folk ska gissa på de viktigaste, det kan ju var nån folk knappt hört talas om ärligt talat, eller nån okänd tom som har en roll som nån nan tidigare har haft, som en "Flash" eller en "GL" så att säga.

Nåväl det lär ju visa sig.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

APenny4YourThoughts skrev:Jag tror att det är en kvinnlig karaktär.

Det lär vara explicit meddelat att det är en manlig.
APenny4YourThoughts skrev:Känslan är att det är aningen mer socialt accepterat att en kvinna är "manlig" än tvärtom och man får ut maximalt ur hajpen utan att tappa läsare (ja, jag tror att det skulle tappa läsare om t ex Peter Parker bootades om som homosexuell).

Vem annan än Spidde skulle komma undan med såna poser? [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Batgirl skulle nog anses vara major?

Edit: Tydligen är det uttryckt att det är en man.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Nima »

Det kan vara varken Batgirl eller Superman då vi redan har sett tecken på bådas sexualitet i nya 52.

Personligen tycker jag det är löjligt att det ska bli en sådan hype. Sen skulle jag inte alls bry mig ifall det fanns massor av homosexuella karaktärer utan oundvikliga extra-hypen.
De där fansen som skriker efter en massa olika etniciteter och sexualiteter och jag vet inte vad, som om det skulle vara det största problemet i mainstream-serier. Fokusera först och främst på det viktiga, känner jag.

Ledsen ifall jag på något sätt framstår som en glädjedödare, men jag förstår verkligen inte vad det är som är så himla stort med det här.

Jag tycker i så fall att det finns alldeles för få superhjältar som är frikyrkliga.
Och alldeles för få med persisk bakgrund.
Nu skapade Geoff Johns en persisk karaktär i Aquaman för 2 månader sen. Hon dog efter två sidor.
http://www.daranaraghi.com/2012/04/09/a ... off-johns/
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Skriv svar