Ny homo-karaktär i DC

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Moores tanke med serien där var mer att plocka isär vad en "superhjälte" kanske skulle var i en riktig värld mer en "supermänniska", skulle han/hon var självisk osv, lite som senare i Watchmen, den ende där med superkrafter Dr. Manhattan kan ju inte ens längre förstå människor.
Borderlinande Ozimyndias anser sig kunna bestämma över hela världen.

Dock skrev han inte allt det jag beskrev då Gaimam tog över efter honom bla innan det lades ner.

Så det är möjlig att Moore skulle skrivit nåt sånt mer specefikt i karraktär, jag är inte allvetande, i det här fallet så ville de dock nog mest demonstrera att det inte alls behöver var som i Spider-man så att säga, måste man verkligen bry sig i nån eller ta ansvar för nånting om man får i det här fallet gudalika krafter, kommer inte en persons inersta önskningar och personlighet fram till ytan särskilt när möjligheten till att göra vad som helst nästan finns?.(och obs sånt gjordes inte då i superserier iaf, allt delades upp i ont och gott i princip, det var lääääänge sen)

Skitsamma, nu var det Superbög här haha och det var iaf nåt nytt iaf.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av super85 »

Kermit skrev:Haha, hur löd ditt mail, Super85? :-D


Heh, det var inte en speciellt elakt mail. Jag bara skrev om alla de saker hon hade fått fel. Enda låga jag skrev var egentligen att om hon skriver "Superman blir Superbög" så kan hon väl också skriva att "Ultimate Spider-Man blir Ultimate Spider-N*gger" att det vore ungefär lika moget. Hon har inte svarat.

Wakuran:
Du vet att homosexualitet oftast visar sig långt innan byxmyndighetsålder?


Spelar absolut ingen roll. Om man använder den samma tolkningen att Billy vet när han är Cap att han är ett barn etc, och sen har något förhållande, oavsett straight eller gay, så tycker jag att det är creepy, och något man bör undvika i superhjälteserier, speciellt i Cap/Shazaam! som jag anser är en karaktär som borde vara rätt så all ages. Skulle kanske vara lättare om han förvandlas till CAP helt så att de är två olika karaktärer (som jag tror det var menat när Fawcett startade karaktären för länge sedan) men annars så känns det som sagt onödigt och creepy. Bästa alternativet vore att skapa helt nya karaktärer som man borde ha fler i serier, alltså karaktärer som tillhör diverse minoriteter och är underepresenterade. Nu är det ju dock så att nya karaktärer brukar inte bli kioskvältare, och man vågar inte ta chanser.



Nu är ju starkaste ryktet som sagt Alan Scott. Och visst "major" om han kallas Green Lantern och civilbefolkningen kommer då kanske att blanda ihop honom från tecknade filmernas/långfilmens Hal Jordan eller John Stewart. Men tror nog inte att någon har större på koll på Alan Scott. Liksom Earth-2 GL.

Nu när man haft så mogna grejer som "Superbög" så kan jag slänga in att det lär inte ta lång tid (Om det nu är Scott) innan någon talk-show snubbe hinner dra skämtet med "Alan Scott who has a weakness for wood".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av super85 »

Agentum skrev:Så det är möjlig att Moore skulle skrivit nåt sånt mer specefikt i karraktär, jag är inte allvetande, i det här fallet så ville de dock nog mest demonstrera att det inte alls behöver var som i Spider-man så att säga, måste man verkligen bry sig i nån eller ta ansvar för nånting om man får i det här fallet gudalika krafter, kommer inte en persons inersta önskningar och personlighet fram till ytan särskilt när möjligheten till att göra vad som helst nästan finns?.(och obs sånt gjordes inte då i superserier iaf, allt delades upp i ont och gott i princip, det var lääääänge sen)
.


Rent allmänt, och jag säger det här som ett stort fan av Alan Moore (har en stor del av hans serier i min hylla) så tycker jag att det är rätt otrevligt hur många gånger den mannen haft med inslag av våldtäkt/sexuellt våld i sina serier. Att sånt händer i verkliga livet är givetvis sant, och realistiskt, men det finns nog andra realistiska inslag man kan använda.

Sen i det fallet att använda sig om karaktärer som inte beter sig hjältemodigt, så är ju inte Moore på något sätt först med det.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Ja, rent allmänt sådär så tycker jag ändå att det är skönt att läsa om hjältar som ändå försöker och vill sitt bästa. Jag gillar ju visserligen Batman och Daredevil mycket, och de kan ju sägas balansera på vansinnets rand ibland. Fan, till och med Spider-Man har ju flippat ur ibland. Men i grunden är de bra människor som vill göra bra saker för andra. Det gillar jag ändå. :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hörde viskandes att Lilla Fridolf skulle komma ut som straight. Verkligen modigt av honom, att äntligen efter alla dessa år av smygande visa sin kärlek till Selma öppet. Kanske vågar de gå med i "Also Proud-paraden" i år, de kan ju göra sällskap med Dagobert och Blondie som var modiga nog att komma ut ur garderoben redan för några år sedan. Fast de fick ju också hjälp på traven att bli "avslöjade" av den där pladdrige brevbäraren som lägger näsan i blöt i allas privatliv.

Själv tycker jag med andra ord det är urfånigt, jag struntar högeligen vem någon har ihop det med. Skulle superhjälten bli ihop med en superskurk, byta sida och börja begå brott så påverkar det ju hans verksamhet och det är intressant, men vem han rumlar runt i sänghalmen med har ju inget som helst med vad han sysslar med på dagarna, eller nätterna om det är då superhjältandet sker, att göra.

Väntar också på den dag då man ser plakaten "Stolta föräldrar till nekrofiler", "Stolt syster till koprofil" och "Stolta svärföräldrar till pedofil" i Pride-paraden. Ska man måna om minoriteter blir det lite skevt om inte alla varianter/avarter får vara med.
- Hej, jag heter Ragnar, 42-årig ekonom från Eslöv. Jag har nu äntligen vågat komma ut med min kärlek för stolar i bok från tidigt 1900-tal. Efter att ha skämts i många år och undrat om det är jag som är udda har jag nu äntligen insett vem jag är. Tack till Elsas Möbelrenovering AB för det uppvaknandet.

Snubblade av en slump över denna för mig sedan tidigare helt okända variant. Visste väl att det var något hemlighetsfullt över audiofiler.
http://headphet.org/

Ovanstående är kryddat med ironi om någon inte förstod det. Men jag tycker verkligen det är fånerier.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Kermit »

Ja, visserligen har du en klar och bra poäng i vad du säger. Men eftersom det fortfarande är ganska tabu att komma ut som homosexuell (särskilt som man), så kanske det ändå kan behövas. Jag tror t. ex att Anton Hysén gjorde en bra och viktig grej. Man kan behöva sina förebilder som t. ex homosexuell också, tänker jag mig...
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Labrador Road 26 »

Något eventuellt tabu märks i alla fall inte av här i Stockholm. Snarare så att det varit trendigt och hippt att vara fikus. Det var liksom ett kliv upp i status.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av super85 »

Det är fortfarande en minoritet som är väldigt underepresenterad i serier, precis som t ex svarta karaktärer, och kvinnor som faktiskt har personlighet. Oavsett vart man är ifrån, vare sig från Stockholm , Helsingfors,Texas eller Israel etc så är det nog betydligt svårare att växa upp som en homosexuell kille eller tjej än att vara hetero. Att det är coolt att vara homo i hipster-kretsar speglar inte riktigt hela världen precis.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Nima »

Pride-festivalen är bland det löjligaste jag vet.

- Vi vill bli tagna på allvar för vi är precis som alla andra.

Jo, men sluta gå omkring på huvudstadens gator och torg med dildos i pannan och fjädrar på läderbrallorna då.
Vad folk gör bakom stängda dörrar är inte min sak, men vad som sker på huvudstadens gator är det. Tramsigt så det bara skriker om det.

Jag har inget emot homosexuella som personer, absolut inte.
Men vissa sådana här grejer är som småsten i skon.


Mer onT så såg jag denna:
http://www.bleedingcool.com/2012/05/27/ ... lan-scott/

Bleedingcool har nästan alltid rätt, så det är nog fallet även denna gång.
Alan Scott är väl knappast någon som ej insatta känner till i alla fall.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av UlfK »

Jag känner många HBT-personer, och de *har* inga plymer i verkligheten. Tvärt om är det människor som ofta har gjort ganska svåra livsval för att kunna slippa leva i konflikt med sig själva. Precis som super85 säger är Stockholmshipstern inte det minsta representativ. Att döma bögarna efter hur de beter sig på Pride-festivalen är som att döma landets hårdrockare efter hur *de* beter sig på Sweden Rock. (det finns naturligtvis en överlappande grupp som glatt är med på båda festerna - möjligtvis med lite färre plymer på Sweden Rock)

Skall vi snacka fördomar är det lätt att vi kommer in på hur *serienördar* är, och det kommer ni inte att gilla. [:o)]
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Labrador Road 26 »

super85 skrev:Det är fortfarande en minoritet som är väldigt underepresenterad i serier, precis som t ex svarta karaktärer, och kvinnor som faktiskt har personlighet. Oavsett vart man är ifrån, vare sig från Stockholm , Helsingfors,Texas eller Israel etc så är det nog betydligt svårare att växa upp som en homosexuell kille eller tjej än att vara hetero. Att det är coolt att vara homo i hipster-kretsar speglar inte riktigt hela världen precis.

Måste erkänna att jag inte förstår varför det skulle vara negativt att tillhöra en underrepresenterad grupp. Själv tillhör hör jag absolut hellre en liten selektiv skara än en majoritetsmob. Alla människor har problem med olika saker. Är det inte problem på grund av läggning så är det något annat. Så nej det är inte mer synd om dem än några andra. Utbudet av partners är förstås mindre på små orter men det gäller för samtliga, även för tjocka Olle i klass 5B som gillar Lisa.

Å andra sidan brukar man skapa produkter, och produkter får man räkna serier som från storförlagen, för de målgrupper man räknar med att sälja mest till. Varför är nästan all intern belysning i datorer blå och inte rosa? Jo för att majoriteten av gamers är killar och inte flickor, inte svårare än så. Samma sak med serier. Majoriteten av seriekonsumenter är killar, och mestadels vita heterosexuella killar, alltså är det den sorten som får de flesta huvudrollerna. Visst finns det undantag, det gör det alltid, men skälen är inte så komplexa som folk ofta vill ha dem till. Det är pengarna som styr, och skulle fler homosexuella lobbygrupper visa sig vara seriefantaster skulle det påverka utbudet. Men intresset ligger inte där, eller har det någonsin gjort det inom homokulturen?

Det är enbart ett skapat pr-trick. Vad seriefigurer sysslar med i sovrummet är sällan/aldrig i fokus i superhjälteseriernas värld, det handlar om kampen mellan gott och ont, inte om sexuella läggningar.
UlfK skrev:Skall vi snacka fördomar är det lätt att vi kommer in på hur *serienördar* är, och det kommer ni inte att gilla. [:o)]

Jo, varför inte. Har integritet nog att stå för det jag gillar. Öppnar man mina garderober hoppar det inte ut några fikusar, för där är det fullt med serietidningar. Att dörrarna är stängda är inte för att jag skäms utan enbart för ljusets skull.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

super85 skrev:
Agentum skrev:Så det är möjlig att Moore skulle skrivit nåt sånt mer specefikt i karraktär, jag är inte allvetande, i det här fallet så ville de dock nog mest demonstrera att det inte alls behöver var som i Spider-man så att säga, måste man verkligen bry sig i nån eller ta ansvar för nånting om man får i det här fallet gudalika krafter, kommer inte en persons inersta önskningar och personlighet fram till ytan särskilt när möjligheten till att göra vad som helst nästan finns?.(och obs sånt gjordes inte då i superserier iaf, allt delades upp i ont och gott i princip, det var lääääänge sen)
.


Rent allmänt, och jag säger det här som ett stort fan av Alan Moore (har en stor del av hans serier i min hylla) så tycker jag att det är rätt otrevligt hur många gånger den mannen haft med inslag av våldtäkt/sexuellt våld i sina serier. Att sånt händer i verkliga livet är givetvis sant, och realistiskt, men det finns nog andra realistiska inslag man kan använda.

Sen i det fallet att använda sig om karaktärer som inte beter sig hjältemodigt, så är ju inte Moore på något sätt först med det.


Inom superserier var det extremt ovanligt då iaf, det där var väl runt 82 egentligen även om det blev ramaskri lite senare först när det publicerades i USA(du mins födelsescenen bla).

Så då var det kontroversiellt, det går ej att förneka och ledde tom till en film här för några år sen hehe där folk som sovit 20 år tidigare fortfarandre var överraskade.

Men i annan form, självklart inte.
Ingen är först med nåt i modern tid.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av super85 »

Måste erkänna att jag inte förstår varför det skulle vara negativt att tillhöra en underrepresenterad grupp. Själv tillhör hör jag absolut hellre en liten selektiv skara än en majoritetsmob. Alla människor har problem med olika saker. Är det inte problem på grund av läggning så är det något annat. Så nej det är inte mer synd om dem än några andra. Utbudet av partners är förstås mindre på små orter men det gäller för samtliga, även för tjocka Olle i klass 5B som gillar Lisa.


Inte att det är något dåligt i sig, men eftersom serietidningar (på sitt egna rätt udda sätt) har de senaste 20-30 åren försökt ägna sig åt någon form av "realism" , i allafall med sina världar och hur människor pratar och beter sig, så tycker jag att det är bra att det finns homosexuella karaktärer, och karaktärer som har en annan kultur/religion, och t ex tidningar med kvinnliga huvudrollskaraktärer. Det är väl bara en bra sak? Eftersom det finns den typen av människor i riktiga världen så tycker jag att det är bra att det finns sådana i serier också.

Samma sak med serier. Majoriteten av seriekonsumenter är killar, och mestadels vita heterosexuella killar, alltså är det den sorten som får de flesta huvudrollerna. Visst finns det undantag, det gör det alltid, men skälen är inte så komplexa som folk ofta vill ha dem till. Det är pengarna som styr, och skulle fler homosexuella lobbygrupper visa sig vara seriefantaster skulle det påverka utbudet. Men intresset ligger inte där, eller har det någonsin gjort det inom homokulturen?


Jag kan gissa att majoriteten av superhjälte-läsare (inte seriekonsumenter annars, tror att det läses av en jäkligt massa olika människor) kan nog vara vita killar/män. Sen räcker det att kolla på diverse serieforum att det finns kvinnliga läsare, det finns homosexuella killar etc som läser serier. Jag är en vit man, men jag läser gärna serier som inte handlar om en vit snubbe. Jag kan relatera till karaktärer även om de har en annan läggning, eller om det handlar om en kvinna. Bara för att jag är en vit snubbe så behöver jag inte enbart läsa om vita snubbar.

Det är enbart ett skapat pr-trick. Vad seriefigurer sysslar med i sovrummet är sällan/aldrig i fokus i superhjälteseriernas värld, det handlar om kampen mellan gott och ont, inte om sexuella läggningar.


Klart det är, superhjälte-serier är trotts sina rätt låga försäljningsiffror det mest kommersiella serieindustrin har, och man försöker alltid hitta på något numera som gör att man hamnar på typ CNN och stora tidningar. Finns många bra och viktiga ämnen serieindustrin tagit upp genom åren, och klart som F*n att det delvis/till en stor grad varit för att sälja mer. Jag gillar även ibland läsa diverse events som "ÄNDRAR ALLT DU VET!". Det är också ett PR trick, men jag kan tycka att det är bra ändå.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av super85 »

Inom superserier var det extremt ovanligt då iaf, det där var väl runt 82 egentligen även om det blev ramaskri lite senare först när det publicerades i USA(du mins födelsescenen bla).

Så då var det kontroversiellt, det går ej att förneka och ledde tom till en film här för några år sen hehe där folk som sovit 20 år tidigare fortfarandre var överraskade.


När det gäller det sexuella våldet, så kan det mycket väl vara att Moore varit tidigt ute när det gäller serier, i det fallet menade jag mest bara att jag tyckte att det är en grej han använt sig av lite för många gånger tycker jag. Det jag sa om att Moore inte var först med något, så menade jag hela "Karaktärer som inte beter sig hjältemodigt trotts de har krafter/ansvar" konceptet. DC och Marvel hade ju gjort diverse "Hjälte blir alkoholist/drogmissbrukare" storys redan på 70-talet.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

UlfK skrev:Jag känner många HBT-personer, och de *har* inga plymer i verkligheten. Tvärt om är det människor som ofta har gjort ganska svåra livsval för att kunna slippa leva i konflikt med sig själva. Precis som super85 säger är Stockholmshipstern inte det minsta representativ. Att döma bögarna efter hur de beter sig på Pride-festivalen är som att döma landets hårdrockare efter hur *de* beter sig på Sweden Rock. (det finns naturligtvis en överlappande grupp som glatt är med på båda festerna - möjligtvis med lite färre plymer på Sweden Rock)

Majoriteten i Pride-paraden tycker jag annars består av ganska normalt klädda "stolta föräldrar", "HBT-arbetare i ditten och datten" etc. etc. men i en parad, som arrangeras en gång om året, hur kul är det att kolla på?
UlfK skrev:Skall vi snacka fördomar är det lätt att vi kommer in på hur *serienördar* är, och det kommer ni inte att gilla. [:o)]

Va?

Bild


super85 skrev:När det gäller det sexuella våldet, så kan det mycket väl vara att Moore varit tidigt ute när det gäller serier, i det fallet menade jag mest bara att jag tyckte att det är en grej han använt sig av lite för många gånger tycker jag. Det jag sa om att Moore inte var först med något, så menade jag hela "Karaktärer som inte beter sig hjältemodigt trotts de har krafter/ansvar" konceptet. DC och Marvel hade ju gjort diverse "Hjälte blir alkoholist/drogmissbrukare" storys redan på 70-talet.

Tja, att vara en antihjälte/ offer är en sak, men det är ändå något annat med att en "hjälte" är en förövare.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Labrador Road 26 »

OT.

Inte att förglömma att politiken har satt sitt grepp i Pride-jippot också, det är partier och fackföreningar som är med och försöker värva röster. Har blivit nästan mer en politikparad än nått annat senaste åren. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:OT.

Inte att förglömma att politiken har satt sitt grepp i Pride-jippot också, det är partier och fackföreningar som är med och försöker värva röster. Har blivit nästan mer en politikparad än nått annat senaste åren. Slut OT.

Pride var ju ännu mer politiskt när det startade. Däremot har partipolitiken sipprat in mer och mer i takt med mainstreamacceptansen.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Agentum »

Det var väl tävling att var talare på de där tillställningarna, det har avtagit som intressant i media som tur är, då det var så löjligt genomskinligt bara.

Man kunde ju tänka sig vad e pratade om vid fikabordet och sen var det typ slagsmål att var talare på Pridefestivalen ungefär.

Jag menar på allvar desutom, vill man som homo verkligen prersonifiera sig med det där? isf varför?

Det är som en del skriver eller hintar lika fånigt som media är över DC's utspel just nu, kortsiktigt trams.

Sen om de vill festa eller vad det är skiter jag i, gör det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av smorkin »

Wakuran skrev:Jag har förresten för mig att Alan Moore gjorde någon serie med en Captain Marvel-pastisch, där han hade en vuxen mans fysik, men en ung pojkes känslomässiga mognad, och begick en massa sexuella övergrepp emot kvinnor han var oförmögen att relatera till.


OT: I Twilight (dvs Moores aldrig accepterade serie om superhjältarnas undergång, initierad av John Constantine, och inte vampyr-romantiken [;)] ) finns det någonting liknande; den stora tvisten i serien är just hur Captain Marvel inte lyckats hantera skillnaden i hur hans kropps fysiska mognad inte matchar hans mentala. Fast det är klart, där är det tvärtom: Han tappar fotfästet när hans mänskliga kropp fortsätter vara en pojke trots att han mentalt är vuxen...
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Ny homo-karaktär i DC

Inlägg av Wakuran »

smorkin skrev:
Wakuran skrev:Jag har förresten för mig att Alan Moore gjorde någon serie med en Captain Marvel-pastisch, där han hade en vuxen mans fysik, men en ung pojkes känslomässiga mognad, och begick en massa sexuella övergrepp emot kvinnor han var oförmögen att relatera till.


OT: I Twilight (dvs Moores aldrig accepterade serie om superhjältarnas undergång, initierad av John Constantine, och inte vampyr-romantiken [;)] ) finns det någonting liknande; den stora tvisten i serien är just hur Captain Marvel inte lyckats hantera skillnaden i hur hans kropps fysiska mognad inte matchar hans mentala. Fast det är klart, där är det tvärtom: Han tappar fotfästet när hans mänskliga kropp fortsätter vara en pojke trots att han mentalt är vuxen...

Publicerades serien? Hur kan man läsa den?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar