Den stora Batman-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

http://www.buzzfeed.com/donnad/exclusiv ... iew-with-g

En preview och intervju till/om Batman: Earth One.
Den här är efterlängtad från min sida.

Ska bli intressant att jämföra med canon-universumet.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Nära att jag skrev i DC-tråden då vi halkade in på Batman där.

Men! En nyhet.
Detta skrev Tony Daniel på sin blogg för 3 minuter sen:

My Batman/Detective run is coming to an end. My final written (and drawn) issue is Detective Comics #12. I'll be producing the art only for issue 0. It's been a long and adventurous journey for me, but there are other projects in the pipeline that I've been itching to do and I felt the need to scratch the itch. Next week DC will reveal some information on what one of the projects is I'm involved with. Then I'm gearing up for something I've wanted to do for a while in early 2013, a project where I hope to grow even more as an artist and a professional. It is top secret, and probably won't be revealed until the fall. I want to thank all my friends, family and fans for supporting me through these crazy last few years. Onward and Upward!


Låt spekulationen börja! Vem ska ta över titeln? Vill vill ni se ta över titeln?
Nytt blod?


En till Batmanrelaterad nyhet kom härom dagen: http://robot6.comicbookresources.com/20 ... hic-novel/
Paul Dini skriver en grafisk roman om Batman.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Då kanske man kan börja läsa Detective! Jag provade de första numren, men tyckte bara det var vidrigt med cliffhangern i första numret. Men hade inte han Hurwitz redan börjat lite även på Detective? Så länge det inte är Liefeld som tar över författandet är det bara bra nyheter för mig. :-)
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av super85 »

Serieromanen som Dini gör låter lite intressant i alla fall :).

jag läser redan Batman, The Dark Knight, Batman INC och Catwoman så jag vet inte om jag ska spendera ännu mer pengar på Batman-titlarna. Kul dock vilken bra nivå Batman haft sen "New 52".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Jag läser Batman, Batman inc och ibland Batman & Robin av Bat-titlarna. Lite synd att Detective är en av de dyrare tidningarna som DC ger ut, men om Detective visar sig vara bra och jag släpper någon Marvel-titel eller Green Lantern, så kan den vara värd att kolla in.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Jag började med Batman: Dark Knight i och med senaste numret då Gregg Hurwitz tog över. Bra nummer, men det var nog något fel med färgläggningen för sidorna (speciellt den med Gordon och Batsy på taket) såg gräslig ut.

Gregg Hurwitz ska skriva nummer 0 av Detective Comics som kommer i september, men det är också allt.

Efter det så tar John Layman och Jason Fabok över titeln. Här kan ni läsa om lite om det - http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=39572
Inte läst nåt av Layman, men Faboks stil är väldigt fin och vi snackar en hel del på facebook och hans arbetsmoral är inte av denna. Väldigt duktig och trevlig kille.

Så lägger jag på Tec så kommer jag att ha tre Bat-titlar. De två ovannämnda plus Batman av Snyder, som ni kan läsa lite om om ni bläddrar upp till min inlägg ovan. Där kan vi snacka om något jag ej kan vänta till!
För övrigt kom sista numret i "court of the owls" ut i dag. Vi håller som vanligt tråden fri från spoilers.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av super85 »

Japp, Hurwitz ska skriva The Dark Knight och Layman TEC.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Japp. Väntar med spänning tills Batman #11 finns tillgänglig på comixology. Men det känns lite som att de största överraskningarna och häftiga grejerna redan hänt? Court of Owls började makalöst stämningsfullt och bra, känns lite som att den tappade lite under andra akten. Får se hur de avslutar allt nu då.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Kermit »

Är det någon som har läst och har åsikter om the Dark Knight?


Vi håller renodlade Batman-inlägg i den här tråden, som du själv skapade.
/Admin
Det är inte lätt att vara grön.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

De senaste två nummren av Batman:The Dark Knight har varit riktigt bra. Alltså både Night of the Owls numret av Winnick, och Hurwitz verkar ge en lovande och creepy start på hans run. Sen ger jag credd till att Finch faktiskt tecknat serien någorlunda regelbundet nu.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Nima »

Citerar mig själv.

kungnima skrev:Jag började med Batman: Dark Knight i och med senaste numret då Gregg Hurwitz tog över. Bra nummer, men det var nog något fel med färgläggningen för sidorna (speciellt den med Gordon och Batsy på taket) såg gräslig ut.


Sidorna var verkligen inte snygga. Såg allmänt slarvigt ut. Men storyn var bra och creepy.

Och på tal om creepy, så läste jag Batman: Earth One i dag, och rekommenderar den starkt till alla. Den var "dark and gritty" som alla så fint skriver om allt Bat-relaterat. Speciellt en karaktär i den var jag väldigt förtjust i. En skurk.
I den planteras också fröna för volym2, som inte kan komma snabbt nog. Läs och skriv vad ni tycker!
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Jag tycker att Grant Morrison och Scott Snyder visar att Batman inte bara behöver vara "dark and gritty", utan en viss dos av knäpphet gör under också. Är den ändå värd att kolla in? Får försöka kolla in Earth one på...host...något sätt...
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Agentum »

Traditionellt var alltid Action och *Tec de billigaste blaskorna DC gav ut, detta mycket frö at tde knappast reprintades och att de var så mainstream so mdet bara gick, allt mer utstickande som fanns gick i tex Batman eller Dark Knight osv. av Batman, Supermna stack väl aldrig ut haha men Superman var dyrare iaf, ok Man of Steel var väl bättre iofs så lång tillbaka.

Vem är Batgirl numera föresten? Är det Barbara Gordon Oracle alltså? hur funkar Birds of Prey isf nu för tiden? det hängde ju på henne väldigt mycket och hon var aldrig nåt som Batgirl utan det var Oracle som gav henne en karraktär som hade vikt.

Den där vidriga som var stum hatade jag som de hade ett tag, inte för att jag kommer läsa det men jag har dålig koll bara det är så förbaskat med battitlar, vilken marknad det är Batman och olika litevarianter av honom egentligen, han måste vara större än Spider-man nu och omsätta mer.

Vad rä Batwing? elelr vad det nu hette? en figur till som bar råkar använda samma namn eller? BatNightwing tycker jag de kunde dra till med direkt med hehe. Bat-Robin.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Barbara Gordon är Batgirl. Hon blev förlamad av Joker , men genomgick någon operation så hon kunde gå igen. Nu är hon tillbaka och lite osäker på sig själv. Batwing är någon afrikansk snubbe som jag inte minns namnet på, men han fanns även i Batman inc och ska tydligen ha funnits långt före detta också. Grant Morrison har grävt upp en gammal grej om "the Batmen of all nations".
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Agentum »

Ok, nåt obskyrt, verkar iofs svårt med en helt egen tidning för det, men det kanske går.

Manbat då? haha finns han i den här versionen? kanske inte ännu.

Svårt att ha koll på alt, enklare att fråga.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Läser den inte, men det är ju kul med en hjälte med annan hudfärg och i en annan del av världen. Man-bat? Kirk Langstrom? Tror väl han finns fortfarande. Som sagt, Batman är inte särskilt förändrad alls.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Agentum »

Lite farlig att ändra för mycket på antar jag, som sagt kanske är han störsyata enskilda superhjälte nu pengamässigt.

Jag ska försöka läsa Morrisons variant igen nåt tag, jag la ner förut då jag inet begrep nånting, men han blir ju hyllad här så det kanske är värt ett försök igen.

new 52 Bat,an har jag bar egentligen läst mer av den här Snyder, de andar bara första numret, läste de bar för att du hade synpunkter om just den som ja gville se vad jag tyckte om bara, i princip okänd författare för mig.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Snyder var väl länge okänd för mig också. Men han imponerade i Detective Comics före rebooten och har fortsatt att imponera på Batman. Och med två så bra serieförfattare som Grant Morrison och Scott Snyder är det väldigt kul att läsa Batman nu. De andra titlarna finns ju också, men alla står bra gör sig själva. Uppskattas också.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Den stora Batman-tråden

Inlägg av Kermit »

Jag gav the Dark Knight en chans ändå nu när Hurwitz tagit över, men det var väl inget som imponerade. Storyn med Scarecrow är helt okej, men inget man utbrister "wow!" av heller. Sen David Finch...näe, jag gillar inte hans bilder. Det ser ofta snyggt ut, men han kan inte rita barn, och det är alltid så stelt. Framförallt de gånger han försöker rita fart och action, Finchs brister blir verkligen tydliga då.
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar