Ännu fler försämringar på Tradera...

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Mithroth skrev: Så att det verkligen är så att auktionerna förlängs, eller om det bara blivit något fel/missuppfattning? [?]



Inne lite på samma linje som dig, Varför har det inte gått ut något meddelande om "förlängning"? Skulle inte tro att jag missat det.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

Även jag tvivlar på att auktioner förlängs.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Är inne på samma linje.

Det skulle vara avtalsbrott att ändra innehåll i förfarandet utan att meddela kunderna, eftersom medgivandet gäller på två håll. Man medger att Tradera ändrar sina regler under förutsättning att man får reda på dem. Därefter gör man ett nytt ställningstagande om man fortfarande vill vara kund.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag uppfattade det som att tiden förlängdes med en minut på en auktion som jag lade bud i de sista 15 sekunderna, hade synkat datorklockan med Traderas. För några veckor sedan. Klickade på uppdatera några gånger när budet var lagt för att se om någon annan sniper var i aktiv också, den stod inte listad som avslutad när den borde utan var aktiv ytterligare tid. På ytterligare två andra auktioner fick jag samma typ av resultat på den tredje men inte på auktion nummer två. Samtliga fick bud med bara sekunder till godo.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av rkaj »

Labrador Road 26 skrev:hade synkat datorklockan med Traderas.


Vad innebär det? De säger ju rent ut att står det 18:56 kan det betyda vad som helst från 18:56:00 till 18:56:59 ... Jag antar att det dessutom är så att står det "en minut kvar" kan det betyda vad som helst mellan 1 sekund och någon lämplig gräns (61 sekunder? 90 sekunder? 120 sekunder?) där de börjar skriva två minuter i stället.

Om en auktion går ut 18:00 och en annan 18:01 kan det, om jag har fattat rätt, vara vad som helst mellan en sekund och 119 sekunder mellan de verkliga sluttiderna. Så att en auktion skulle förlängas med en minut en gång borde inte vara möjligt att säkert konstatera? (Om det däremot skulle vara som jag trodde menades, att en auktion alltid är öppen i minst en minut efter att det kommit in ett bud, skulle ju en auktionstid kunna förlängas märkbart).
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Oftast är det inte slut kl. 18,05 utan det är sekunderna i mellan minuten 05 och 06 som är viktiga när man laddar upp auktionen. Där kan nog vara minuten som "troddes" vara minuttillägget. Man kan kolla när "återstående tid är kvar" om man uppdaterad en auktion med en klocka framme, då ser man när tiden ändras. oftast lägger man ett bud "mindre än en minut kvar" och klockan kanske står på 18,04,45. Det är inte över 18,05,00 utan det är ca.45 sekunder till kvar. det är lite lurigt, men "sniparna har en klocka liggande framme och vet oftast hur mycket sek. det är kvar. Hur många auktioner har man både vunnit/förlorat på att försöka vara kall i dom lägena.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Grumme »

Jag är en "sniper" och var så även när jag bjöd på auktionen i söndags kväll, den som föranledde mitt inlägg.
När det var fem minuter kvar uppdaterade jag auktionen var 5:e sekund (armbandsuret i handen) för att ta reda på exakt (på fem sekunder när) när auktionen slutade. Med 10 sekunder kvar lade jag mitt bud och hade då högsta budet. När jag sedan uppdaterade sidan så stod det fortfarande "Mindre än 1 minut kvar", och det gjorde det i en hel minut utan att några fler bud inkom. (Jag uppdaterade sidan manuellt flera gånger under tiden)
Vet inte vad som hade skett om mitt bud autohöjts eller jag blivit överbjuden.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Labrador Road 26 »

rkaj skrev:
Labrador Road 26 skrev:hade synkat datorklockan med Traderas.


Vad innebär det?.

Jag klickar från minneslistan på uppdatera konstant under några minuter när det är cirka fem minuter kvar och noterar vilken tid min sekundvisare visar på datorklockan visar när Tradera sänker en minut, när jag kollat att Tradera ändrar hur många minuter det är kvar och det alltid sker när min sekundvisare ligger på 40 sekunder eller nåt så vet jag hur deras klocka går. Sedan lägger jag ett bud sista 10-15 sekundrarna i sista minuten. Det är så jag alltid snipar, med datorklockan uppe och webbläsaren minskad så den syns bredvid. Har alltid stämt tidigare men två gånger nyligen så registrerades alltså inte auktionerna som över när de borde utan rullade ytterligare en minut. Har använt metoden på flera hundra auktioner och det har alltid stämt tidigare.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Grumme »

Då är mysteriet med den (av mig) påstådda förlängningen av auktioner. Har snipeat hem några auktioner de senaste dagarna och ingen av auktionerna förlängdes.
Däremot så står det inte "avslutad" när man uppdaterar auktionen direkt efter, utan fortfarande "mindre än 1 minut", fast med svart text istället för röd, och texten "slutade" + datum och klockslag i svagt grå text ovanför.

Så jag får be om ursäkt för falsklarmet, men det verkar i.a.f. som att jag inte var ensam om att bli lurad. [;)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Looding »

Är det bara jag som har problem med att se vissa bilder på tradera? Ett vitt och blått litet frågetecken dyker upp istället.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av frankjw »

Looding skrev:Är det bara jag som har problem med att se vissa bilder på tradera? Ett vitt och blått litet frågetecken dyker upp istället.


Nej, jag har oxå noterat det de senaste dagarna, jag trodde att det var säljaren som misslyckats med uppladdningen, eller nåt.. . [B)]
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Nima »

Looding skrev:Är det bara jag som har problem med att se vissa bilder på tradera? Ett vitt och blått litet frågetecken dyker upp istället.


Samma sak för mig. Smått störande.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

Japp, detta funkar inte riktigt idag.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Grumme »

Blocket verkar ha samma problem.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Rufus »

Även utskickandet av vinnarmejl och försäljningsmejl funkar dåligt. Vissa kommer fram direkt medan andra dröjer av någon anledning.
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Basse »

Vid min förra veva med auktioner på tradera så fick jag en uppdaterings bug. Det var 10 minuter kvar, och jag är som dom flesta less på folk som gör en klassisk "sniper"-manöver för att vinna det jag vill ha, iallafall så försvann annonsen. Jag var helt paff för det stod 10 minuter kvar, men efter en till uppdatering så kom det tillbaka.
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av burnout »

Nu verkar Traderas klocka skena iväg lite grann. Den går 10 min för fort för tillfället. [:)]
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Grumme »

Vet inte om jag är ensam, men jag tycker att Tradera har strulat idag.
Bevakningsmail vid en timme kvar av auktionen har kommit sent, och ibland t.o.m. när auktionen redan avslutats. Ett av mailen om egen auktion som avslutats tog också ett tag att få.
När jag lade upp några auktioner tidigare i veckan och upptäckte att jag satt fel bild på objektet så kunde jag visserligen byta så att rätt bild syntes när man klickade på annonsen, men i listan så syntes fortfarande den felaktiga bilden. Trodde först att det var min cache som spökade, men det verkar fortfarande vara så. [:I]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av Mithroth »

Basse skrev:Vid min förra veva med auktioner på tradera så fick jag en uppdaterings bug. Det var 10 minuter kvar, och jag är som dom flesta less på folk som gör en klassisk "sniper"-manöver för att vinna det jag vill ha, iallafall så försvann annonsen. Jag var helt paff för det stod 10 minuter kvar, men efter en till uppdatering så kom det tillbaka.


Upplevde detta igår när jag höll koll på Loodings auktioner. Var en 7-8 minuter kvar av auktionerna och jag hade listan med säljarens alla objekt uppe. När jag uppdaterade var plötsligt alla kvällens auktioner borta. Uppdaterade flera gånger och till slut kom de tillbaka igen.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Ännu fler försämringar på Tradera...

Inlägg av MAD »

Klassas väl kanske inte som försämring, men de har mycket bristfällig information på Tradera och är inte sanningsenliga...

Igår hade de tekniska problem och skriver på hjälpsidan att alla auktioner mellan 13 och 18 eller nåt sånt ska flyttas fram 24h, jag hade väntat på några stycken som skulle gå ut sent på kvällen men det verkar som att de också flyttades fram (utan någon info), förutom ett gäng av dem som istället avslutades (det var ingen som hade budat på dem).

Nu har redan ett flertal auktioner jag ville ha gått upp till ett pris jag inte är beredd att lägga, antagligen av folk som inte hade sett auktionerna tidigare, och de andra är inte tillbaka...

På deras info står det bara "Gårdagens tekniska problem är lösta. Annonser som skulle ha avslutats mellan klockan 17:00 - 03:00 har flyttats fram 24 timmar." - Borde inte det tolkas som att ALLA auktioner flyttats fram? Inte att vissa av dem avslutats?

Jag mailade Tradera om detta imorse men de har inte svarat...grr... nu vet jag inte ifall jag vill buda på de sista auktionerna om jag inte kan få allt samfraktat längre... vet ju inte ifall säljaren ens tycker det är värt att lägga upp de auktioner igen som ingen hade budat på...

Visst, ingen av auktionerna är väl egentligen så viktig, det är inget värdefullt och inget ovanligt så jag antar att det kommer fler tillfällen, kändes bara passande att hitta sakerna på samma ställe... jag blir mer förbannad över Traderas hanterande av alltihop. Kanske borde postats i den allmänna arg tråden känner jag nu när jag skrivit av mig :-)
Skriv svar