Vad skulle ni vilja se reprintat?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av tfels »

Under 80- och 90-talen gav DC ut en del kul serier som jag skulle vilja få samlade. Haywire och Omega-men ligger på önskelistan, samt även en del Firestorm.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av Peral »

Cinder&Ashe skulle jag gärna se igen. mina gamla exemplar hänger knappt ihop! Samt naturligtvis en samlingsvolym av Buck Ryan!
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av Basse »

tfels skrev:Under 80- och 90-talen gav DC ut en del kul serier som jag skulle vilja få samlade. Haywire och Omega-men ligger på önskelistan, samt även en del Firestorm.


Jag håller med här, alla serier som jag idag hittar på databasar eller blir tipsade om är oftast out of print. Jag samtycker inte till dessa out of prints utan tycker det skall kunna beställas mot en lite högre summa :D Vänta nu, det är ju en affärsidé! Jag tar en icke officiell pantent på denna idé inom detta forums ramar här och nu ;)
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av Agentum »

En del av de sk obundna utgivarna som fanns på främst 80-tal var ju riktigt bar med, men en dle har faktikst reprintast, särskilt First Comics grejor som ägdes av skaparna och gått till IDW eller Dark Horse tex, typ Grimjack, Nexus, Badger och Jon Sable.

Men nu var det ju superhjältar här.

Marvels misslyckade new Universum eller vad fan det hette hade ju en del med som var bra men som tyvärr inet blev avslutat eller som faktikst kvaddades av andra författare, där hittar man många intressanta koncept dock av dåtidens bästa imo.

Vet att det fins en del reprintat i typ en trade för varje, men jag såg det hellre reprintat helt i bilig form, ok det är billiga tidningar och jag har ju DNAgent och PSi-force mfl i nån låda, men det är ofta mitt problem, de är i en låda.

Elementals är en från nån fristående utgivare som var riktigt bra, den vill jag ha med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av tfels »

Håller med om Elementals. Har visserligen bara läst några få nummer men den höll en egen intressant ton. Annat bra gavs ut av Tekno Comics under 90-talet, t ex Mr Hero, Teknophage, Mulkon Empire och I-Bots. Det var serier lite på gränsen mellan Vertigo och vanliga superhjälteserier. Även Broadway comics gav ut en del bra, t ex Star Seed och Fatale. Det var superserier av klassiskt snitt men ändå på något sätt före sin tid.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av Agentum »

Jo en del sånt som var fritt obundet var också ofta bra då det var fria händer, jag ha ren bunt Elementals ja gmed och jag gillar konceptet, det är bättre än en hel dle samtida och håller till skillnad mot det materialet ännu.

Jag höll på och snokade efter sånt där et ttag så jag har glömt en hel del som för länge sen är nedpackat.

Marvels Strikeforce Morituri är ok med, första svängen iaf, otroligt att de gav ut den, tror jag äger alla dem dock så jag får väl binda in dem själv eller nåt.

Epic som ägdes av Marvel hade väl en del med, fast det var kanske inte superhjältar utan annat, som ElfQuest och dyl. som de väl reprintade ett tag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av tfels »

Strikeforce Morituri var ju en annorlunda läsupplevelse. Idag skulle konceptet kunna vara en del av DC, kanske av Marvel. Och gamla goa Epic! Jag har nästan alla nummer av Epic Illustrated! Det var en fantastisk läsning på den tiden!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Vad skulle ni vilja se reprintat?

Inlägg av Ray »

Tarzan av Russ Manning skulle vara kul. Skulle gärna publicera det själv på något sätt :-)
Skriv svar