Serieträffar i Stockholm

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av larsa66 »

Kan ni inte sätta upp en webcamera på cafet så alla vi som bor utsocknes också kan delta :-)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

larsa66 skrev:Kan ni inte sätta upp en webcamera på cafet så alla vi som bor utsocknes också kan delta :-)


Nja ... Men jag ska försöka komma ihåg att ta med mig en kamera så kan jag ju visa lite bilder efteråt i alla fall.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Wakuran »

rkaj skrev:Nu är det dags att dra igång höstens serieträffar i Stockholm.

...

Café söndag 18 november klockan 14
Strax efter AltCom med tema "en värld utan gränser". Om någon som varit på AltCom är på caféet finns det säkert input därifrån, annars kan man prata om t ex Joe Saccos reportageserier.


rkaj skrev:På söndag är det dags för seriecafé igen! Vi träffas klockan 14 på söndag, på Bagdad Café (medelhavsmuseum). Den här gången tar vi tema faktaserier. Från skyltar, symboler och enkla illustrerade manualer till faktaspäckade fackböcker i serieformat.

Vad hände med det förra temat?

Jag var förresten på AltCom, så jag borde kunna komma och ta med mig mässboken, hur som helst... (Sen borde jag försöka hinna se något på Stockholms Filmfestival nu innan den tar slut, också...)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

Wakuran skrev:Vad hände med det förra temat?

Jag var förresten på AltCom, så jag borde kunna komma och ta med mig mässboken, hur som helst... (Sen borde jag försöka hinna se något på Stockholms Filmfestival nu innan den tar slut, också...)


Tja ... Joe Saccos reportageserier är ju faktaserier också, så de är fortfarande on topic. Annars har jag inte hört så mycket från AltCom, så jag tyckte inte det kändes så inspirerande ... Det var mest ett "om jag inte kommer på något bättre" från början (nu kom jag inte på något bättre den här gången heller, men jag fick ett förslag som jag tyckte var bättre).
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

rkaj skrev:Pub onsdag 5 december klockan 18
Tema ännu okänt.


Det lutar åt att vi flyttar puben till tisdag 4 december. Är det någon som har något bra förslag på tema?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

rkaj skrev:Det lutar åt att vi flyttar puben till tisdag 4 december.


Eller möjligen tisdag eller onsdag veckan därpå? Synpunkter?
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Nima »

Nu ska jag ju inte komma, men om det inte blir fler seriepubar innan jul, kanske det skulle kunna vara något jultema [:)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

Nima skrev:Nu ska jag ju inte komma, men om det inte blir fler seriepubar innan jul, kanske det skulle kunna vara något jultema [:)]


Jo, det stämmer att det är sista pubben före jul, och även Per Demervall har föreslagit jultema (i motsvarande tråd på facebook). Så det lutar nog åt att det blir det.

Frågan vilken dag det blir är fortfarande lite öppen. Tisdag 4 december, tisdag 11 december eller onsdag 12 december är de mest aktuella dagarna.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Peral »

ARRGH Jag hade som ett mål att delta i en seriepub i år, men så kommer jobbet ivägen. Men jag ger inte upp, jag SKA delta i en seriepub, så snart som möjligt!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

Nu har jag nog faktiskt bestämt mig (och hoppas att jag har folk med mig på det) för att köra på onsdag 5 december klockan 19 i alla fall. Möjligen kommer jag själv en aning sent, men jag räknar med att det finns folk på plats som kan hälsa nykomlingar välkomna.

Platsen är Flying Scotsman Inn på Fleminggatan 28, Kungsholmen, Stockholm.

Och temat blir (det möjligen lite förutsägbara) jul.

Peral, är jobbet mindre i vägen på onsdag? Eller gäller det hela december?

Även den här pubben finns som facebookevent för den som gillar sånt: https://www.facebook.com/events/320849271355145/
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Peral »

Jobbet är klart mindre ivägen på torsdagar eller fredagar! Annars är just nu december helt hopplös! Men jag ska kolla om jag kan ta mig till den kungliga huvudstaden den femte, det vore jättekul att vara med i en seriepub!
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av smorkin »

rkaj skrev:Nu har jag nog faktiskt bestämt mig (och hoppas att jag har folk med mig på det) för att köra på onsdag 5 december klockan 19 i alla fall. Möjligen kommer jag själv en aning sent, men jag räknar med att det finns folk på plats som kan hälsa nykomlingar välkomna.

Asch, krock med glöggdrickande. Men nästa gång så! Kanske!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Wakuran »

smorkin skrev:
rkaj skrev:Nu har jag nog faktiskt bestämt mig (och hoppas att jag har folk med mig på det) för att köra på onsdag 5 december klockan 19 i alla fall. Möjligen kommer jag själv en aning sent, men jag räknar med att det finns folk på plats som kan hälsa nykomlingar välkomna.

Asch, krock med glöggdrickande. Men nästa gång så! Kanske!

Skulle vara kul att träffas någon gång. Din blogg är ju bra.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av smorkin »

Wakuran skrev:
smorkin skrev:
rkaj skrev:Nu har jag nog faktiskt bestämt mig (och hoppas att jag har folk med mig på det) för att köra på onsdag 5 december klockan 19 i alla fall. Möjligen kommer jag själv en aning sent, men jag räknar med att det finns folk på plats som kan hälsa nykomlingar välkomna.

Asch, krock med glöggdrickande. Men nästa gång så! Kanske!

Skulle vara kul att träffas någon gång. Din blogg är ju bra.

Det kommer vi säkert att göra; jag ska försöka komma på Sef-pub snarast. Och vem vet, vi kanske känner igen varandra då eftersom serie-Sverige ändå är rätt litet. T ex stötte jag ihop med rkaj hos Staffars häromdagen. Det tog ett tag innan vi lyckades koppla ihop våra identiteter IRL med de digitala [:)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Vi borde ju ha skymtat varandra under SPX eller något, åtminstone...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Ska försöka ta mig dit, även om det ymniga snöandet fungerar litet avskräckande.

Var det förresten 18 eller 19 som gällde?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

Pubben i december var det väl "kom när du lyckats pulsa fram till lokalen" som gällde. Det blev trevligt och faktiskt välbesökt ändå.

Träffar i januari och februari har tyvärr uteblivit, men nu så har jag vaknat och siktar på att hinna med både en pub och ett café i mars! Pubben kanske redan på måndag, stay tuned!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av rkaj »

Äntligen är det dags för årets första Seriecafé! Temat är Stockholm i Serier, inspirerat av utställningen på Stockholms Stadsmuseum.

Vi träffas på Stadsmuseets Kafé Ryssgården klockan 14 på lördag den 29 mars. Museet har öppet 11 - 17, så vi hinner titta på utställningen både före och efter caféträffen.

Entrébiljett på museet kostar 100:- och gäller hela året. Man behöver inte ha biljett för att komma och fika, men för att se själva utställningen.

Träffen arrangeras av Seriefrämjandet Stockholm, men alla serieintresserade är välkomna, man behöver inte vara medlem i Seriefrämjandet.

Vill man anmäla sig finns det ett event på facebook: https://www.facebook.com/events/356415837800892/ -- vill man inte använda facebook går det bra att dyka upp ändå eller anmäla sig här i tråden eller per epost / pm till mig.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Lördag är 30 mars, påskafton, inte 29 mars som är fredag. För att undvika missförstånd bör du nog verifiera om det är fredag eller lördag som gäller.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serieträffar i Stockholm

Inlägg av Wakuran »

Om den är på fredag, så kanske man hinner med en seriepub på lördagen? [;)]

(För det har väl inte hunnit vara en redan?...)
Skriv svar