Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av lennon »

tfels skrev:Vad kostar en monter? Hur pass välbesökt är det i de olika städerna? Hur mycket serier kan man som utgivare sälja jämfört med SIS och Bokmässan?

Det går inte att svara på hur mycket serier du skulle sälja, men Albumförlaget säljer cirka hälften mot Bokmässan, men bättre än på SPX.

Stockholmsmässan har flest besökare, men jag har svårt att gissa hur många - kanske 10000 st. Man kan jämföra med Bokmässan som har 100000 besökare, men där de flesta rynkar på näsan åt serier. På SciFi-mässorna rynkar ingen på näsan åt något [:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Wakuran »

Förresten, en sak till. Fabian tyckte att ung. 200 kr brukade vara smärtgränsen för vad en genomsnittlig (medelklass)besökare skulle tycka det vara värt med ett impulsköp. Ett medlemskap i SeF/ prenumeration på Bild & Bubbla kostar 348 (290 för ungdom), och det tyckte han egentligen var för dyrt, trots att man fick 4 gamla nummer på köpet med sig hem från mässan. (Mässerbjudandena beslutas i princip inte av oss som står i båset.)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det låter inte det minsta prisvärt med 348 kr, jag skulle säga max 100 kr för det. Inte konstigt att ni inte sålde fler. Du får tänka att det är mer handgripligt, det är själva tidningarna man får i handen som är själva köpet för kunden, medlemskap och kommande tidningar så småningom blir alldeles för abstrakt. Här är det framför allt sådant man kan ta på som gäller, man översköljs av intryck av faktiska fysiska saker så medlemskap i en klubb blir nog för stort avbräck i tankeprocessen. Så det blir de gamla tidningarna som folk tar in i det sammelsurium som mässan faktiskt är och de bör inte kosta mer än 25 kr styck, alltså max 100 kr för fyra stycken.

Det är lite samma princip som skyltfönster jobbar efter, där ska det vara tydliga saker som drar in kunderna inte någon slags abstrakt drömbild av hur bra tillvaron kommer att bli om man går in i butiken. Den typen av sublima signaler kan man krydda med, men de kan inte sköta hela dragjobbet för då kommer man inte få något bra resultat.

Kan ju även passa på att fråga hur samlarmässigt medlemskortet är designat? Är det nytt motiv varje år som tilltalar samlargenen?
rkaj skrev:Har jag fattat rätt om det är du som står bakom mässan? Ett extra JÄTTETACK till dig i så fall!

Arrangören heter Jesper Isberg, man kan se honom då och då springande runt och ordna olika saker. Det är även hans privata samlingar som man se utställda här och där i mässan. Hur otroligt det än är så är mässan alltså ett enmansjippo och var nog från början tänkt mycket som ett showcase för de delar av Isbergs samlingar som han tänkte sälja. För att dra mer folk utökade man med skådisar, säljare och lite uppträdande. Något av de första åren var SCA på plats och fäktades på med blankvapen så gnistorna flög i det låga taket som var i Sollentunamässan.

Jag hörde ingen officiell siffra på besöksantal men de flesta reguljära säljare jag pratade med tror precis som jag att det var publikrekord i år.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av jedi tomas »

rkaj skrev:
jedi tomas skrev:Tack alla för ni kom dit där.
Tack alla Förlag som var där på plats.


Har jag fattat rätt om det är du som står bakom mässan? Ett extra JÄTTETACK till dig i så fall!


Hej.
Tyvärr inte.
Är en av säljarna här på mässan.
Dock var detta den 4 Stockholms mässan för mej .
Jämfört med jag har stått i Malmö 99 % av alla mässorna sedan starten
Men har varit på dom flesta av mässorna sedan 1995 i slakt huset i Malmö.

Är som dom skrev Jesper Isberg som arrangerar och står bakom denna underbara mässa.
Att serier har fått en större och större plats på mässan tycker jag bara är kanon roligt.

Speciellt då jag har samlat och hållt på med serier sedan liten.

Jag ser gärna fler serieförlag på mässan med ännu fler nyheter och fler signeringar ifrån tecknare.
Kanske man har fler nyhets premiäre på mässan.

Nej inget publik rekord på denna mässa.
Var fler folk för 3 år sedan på denna mässan.


Citering fixad.
/Admin
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:Det låter inte det minsta prisvärt med 348 kr, jag skulle säga max 100 kr för det. Inte konstigt att ni inte sålde fler. Du får tänka att det är mer handgripligt, det är själva tidningarna man får i handen som är själva köpet för kunden, medlemskap och kommande tidningar så småningom blir alldeles för abstrakt. Här är det framför allt sådant man kan ta på som gäller, man översköljs av intryck av faktiska fysiska saker så medlemskap i en klubb blir nog för stort avbräck i tankeprocessen. Så det blir de gamla tidningarna som folk tar in i det sammelsurium som mässan faktiskt är och de bör inte kosta mer än 25 kr styck, alltså max 100 kr för fyra stycken.

Det är lite samma princip som skyltfönster jobbar efter, där ska det vara tydliga saker som drar in kunderna inte någon slags abstrakt drömbild av hur bra tillvaron kommer att bli om man går in i butiken. Den typen av sublima signaler kan man krydda med, men de kan inte sköta hela dragjobbet för då kommer man inte få något bra resultat.

Kan ju även passa på att fråga hur samlarmässigt medlemskortet är designat? Är det nytt motiv varje år som tilltalar samlargenen?

Vi har inget medlemskort öht, svjv, men föreningen riktar sig ju inte huvudsakligen till samlare ändå. Och det är ju framförallt medlemsskapen som håller uppe föreningen, att skänka ut gamla lagertidningar ger inte särskilt mycket pengar.

Däremot skulle man ha kunnat göra något sånt vid sidan av, ändå. SeF brukar ha ett erbjudande om att man får fyra nummer och en bok på köpet, men vi fick av någon anledning inga böcker med oss den här gången. Sen skulle man ju ha kunnat sälja billigare saker också, typ grafiska novelletter för 50, och lantisar för 30, också...

Fast jag tror vår närvaro mycket grundar sig på ett beslut på att SeF ska vara på SF-mässan och marknadsföra sig, och det här var närmast en testomgång. Vi behöver fundera mer på hur vi ska marknadsföra oss bättre. Utopis inriktning passar bättre för mässan, och deras prenumerationserbjudande funkar mycket bättre som ett impulslockpris.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av rkaj »

Som jag ser det är Seriefrämjandet med på mässan för att visa att vi finns. Om vi säljer något / täcker kostnaden för montern spelar mindre roll. Sen är det naturligtvis alltid bra om vi lyckas locka nya medlemmar, men att "lura in" några extra med lockpriser ser jag ingen poäng med.

Men det är min privata åsikt. Jag räknar med att både vi i Stockholmsstyrelsen och riktiga SeF-styrelsen kommer att diskutera mer inför nästa instans av mässan.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nu blir det bilder i massor, närmare bestämt 132 stycken utvalda från årets mässa.

Bild
Tv-serien V märktes av tydligt på årets mässa, troligen för att ödletjejen Diana (Jane Badler) var på besök den här gången.

Bild
Detta är inte Jane Badler alltså utan en i de troligen norska V-gänget som var här.

Bild
Egentligen borde man väl ha lite frågesport om dessa men detta är i alla fall en TIE-fighterpilot.

Bild
Stormtroopers sköter bevakningen så det inte slinker in för mycket rebellskummisar.

Bild
Inte säker men misstänker att det kanske är general Grievous med en Sandtrooper officerare bakom.

Bild
Här är det i alla fall Plo Koon eller möjligen någon annan Kel Dor som är Jedi, tillsammans med en mänsklig kollega.

Bild
Jag får skämmas lite att jag inte kan placera denne ordentligt. Men närmaste jag kommer på är Grievous.

Bild
V-folket i samspråk.

Bild
Syns kanske inte helt tydligt men det är en Royal Imperial Guard som sitter på huk.

Bild
Spidey och Batsy i unga år.

Bild
Boba Fetts rocketpack i närbild.

Bild
Plo Koon igen, lägg märke till att han har fyra fingrar.

Bild
V igen, jag minns inte vita uniformer från tv-serien men det kanske är från nya.

Bild
En Jedi och jag gissar på att Zabrak-tjejen är Sith i och med de röda ljussablarna.

Bild
Scout Trooper, min favorit av de olika Stormtrooper-varianterna.

Bild
En R5 och en R2, två av de mer kända droidmodellerna.

Bild
Jag lyckades inte få klarhet i om man kunde köpa dessa eller om de bara var där och visade upp sig.

Bild
Som synes tillverkar de inte enbart robotar från Star Wars.

Bild
Darth Vader är alltid lika imponerande att se.

Bild
De flesta militära karaktärer från Star Wars på mässan är från Imperiet så det är kul att se att även rebellerna har folk på plats, som denne X-Wingpilot.

Bild
En Jedi och Sandtrooper interagerar med besökarna.

Bild
Han Solo och här var det extra kul att få briljera lite med sina SW-kunskaper när jag sade Lady Lumiya från Marvel Comics till henne, nu är det bara att hoppas att några Zeltroner dyker upp på kommande mässor.
http://www.comicvine.com/lumiya/29-63956/
http://starwars.wikia.com/wiki/Zeltron

Bild
Red Skull på jakt efter Captain America.

Bild
Själv körde jag Faraos cigarrer som en pik till Kulturhuset.

Bild
Figurer i naturlig storlek, Hulk var säkert uppåt 2.50 meter, syns gör även en Royal Imperial Guard och Hannibal Lecter skymtas.

Bild
Emperor Palpatine och Royal Imperal Guard i naturlig storlek.

Bild
Dart Vader med bas från Bespin, Palpatine och skymtas gör en V-ödla.

Bild
Ödlor från V, maskerade och inte, plus propagandaaffischer.

Bild
Yoda plus priser för de olika figurerna.

Bild
Han Solo i carbonit som håller på att lösas upp, Sandtrooper och skymtas gör även Transformern Bumblebee.

Bild
Salacious Crumb och Spidey.

Bild
Hann inte se vad det var som delades ut men dräkten är samma som Amidalas på arenan i episod II.

Bild
Plastfigurer i mängder, jag köpte Thor fast han ser helt vrickad ut i nyllet.

Bild
Till och med en mer lila Fantomen fanns med.

Bild
Köpte även Hawkman, Wonder Woman missade jag i farten.

Bild
En ung Padawan med en FX-lightsaber.

Bild
Gissar på att dessa två är på plats när The Hobbit har premiär.

Bild
Jag fick ingen klarhet i var hon hörde hemma, det var i alla fall inte Pirates of the Caribbean, eventuellt var det BSG för hans del.

Bild
I och med att Jason själv, Kane Hodder, var på plats var det lite fler av dessa bland besökarna också.

Bild
Samme Jason utan hockeymasken, någon typ av zombiefierad Jason var det.

Bild
Tror att de hörde hemma i något datorspel, men inte säker.

Bild
Nu i jultider passar det ju bra med Jack Skellington.

Bild
Sheldon har satt sin prägel i nördvärlden.

Bild
Inte fullt naturlig storlek men denna AT-ATstandee var nog runt två meter hög i alla fall.

Bild
En av de radiostyrda R2-D2 var ute och minglade bland besökarna.

Bild
Tyvärr har Steampunk inte riktigt tagit fäste här i Sverige än så länge, men jag hoppas att det ökar.

Bild
Översiktsbild från runt 13-tiden.

Bild
På denna översiktsbild finns två forumiter med kan jag avslöja.

Bild
Ytterligare en Jason i jakt på lämpliga offer, eller samlarobjekt kanske.

Bild
Fortfarande mer än tre timmar efter öppnande ringlade kön lång vid entrén.

Bild
Även om det var ett tag sedan det kom något nytt med HP så dyker det upp Gryffindor-elever från Hogwarts.

Bild
Hade dessa två varit med i verkliga valet hade det i alla fall minskat skurknivån.

Bild
En pilot utan sin TIE-fighter.

Bild
Här behövde jag en förklaring för jag kunde inte placera dessa alls. Om jag förstod rätt hörde de hemma i tv-serien Vintergatan, någon av versionerna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vintergatan-universumet

Bild
På i stort sett varenda mässa brukar det dyka upp någon Link från Zelda-spelen, detta var årets.

Bild
Harley Quinn som blev mäkta glad över att bli igenkänd, dock utan mister J den här gången.

Bild
Tog en liten paus, vet inte om detta är en lajvare eller kanske något Sagan-fan.

Bild
Fyndig T-shirt, vet dock inte om det är kopplat till något Family Guy-avsnitt.

Bild
Ytterligare en av dessa snygga T-shirts.

Bild
Mänsklig Jedi och Plo Koon i stilstudie.

Bild
Fler Hogwartsstudenter i trollartagen, dessa från Slytherin.

Bild
Antar att man ska hänga dessa bisarra saker på väggen, inte alls min tepåse men faller säkert skräckfolket i smaken.

Bild
Den fyndigaste säljaren som är mästare på udda crossovers med Star Wars. Den här dalahästvarianten av AT-AT hade tydligen blivit stor succé i USA.

Bild
Tog upp i någon annan tråd nyligen att i julgranen ska man hänga coola saker. Amerikanska Hallmark har mängder med julprydnader för den inbitne nörden.

Bild
En film- och seriejul kirrar man med dessa.

Bild
Leia och Amidala är förstås dem som jag skulle välja.

Bild
Nu Kung Orne kan du inte säga att du inte vet vad man ska hänga i granen.

Bild
En rejält stor Joker, skulle tippa på att den var 24 tum (60 cm), rackarns snygg i alla fall.

Bild
Mola Ram och Indy hängandes på bron. Kartongen var riktigt stor så även dessa var nog en bra bit över 12 tum, 18 kanske.

Bild
I Frankrike kan man prenumerera på dessa Tintin-figurer men inte här tyvärr.

Bild
Det gjordes förstås även figurer kopplade till filmen "Enhörningens hemlighet".

Bild
Här missade jag helt att Tintin-översättaren Björn står på andra sidan, det såg jag först nu på bilden. Detta är en av de två Predator som var med på mässan i år.

Bild
En stilig nyckelring, fast på tok för dyr tycker jag. Motivet har varit uppe till dispyt också ser jag.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Velvet ... er_lawsuit

Bild
Tongue in cheek-humor från personalen på Comics Heaven, och nej jag tänker inte förklara det komiska om ni inte fattar poängen.

Bild
AT-AT pilot eller förare är kanske mer korrekt. De har inte alltid så lätt för övrigt.
http://www.youtube.com/watch?v=nkcN2e-lx_U

Bild
Snygg jacka med Darth Maul på ryggen.

Bild
Säkrast att ta fram stora artilleriet med tanke på hur många Jedis som finns på mässan.

Bild
Zombie-Pippi i Albumförlagets monter.

Bild
Jag trodde detta var fake först, men tydligen är det en ny utgåva. Det är alltså den ursprungliga titeln på Return of the Jedi som ströks som nu återanvänts.

Bild
Det har börjat dyka upp oftare och oftare i svensk cosplay numera att folk kör den japanska varianten med overall och djuröron, one piece. Jag har dock inte koll på vad just den här varianten av cosplay kallas för.

Bild
Lorenzo Lamas snackade om sin karriär, men jag lyssnade inte så jag vet inte vad som sades.

Bild
Tyvärr blev jag så till mig här att jag inte lyckades få några bra bilder. Det framgår tråkigt nog inte vilken bjässe denne Warhammer 40.000 Space Marine var. Det gick ett sus genom publiken när han stövlade fram men jag missade honom nästan helt.

Bild
En gammal Miloumask i fint skick, dyr förstås.

Bild
Närmast Haddock, Castafiore och Dupontarna som kasperdockor, längre in Tintin och Linus som vanliga dockor.

Bild
Denna BSG-tjej berättade överraskande nog att de skulle köra ett BSG-lajv på ett gammalt militärfartyg i Göteborg nästa år tror jag det var. Mer info om detta finns säkert på Sveroks hemsida gissar jag. Bland annat arrangörer från Trenne Byar som gör detta lajv.

Bild
Passade på att ta en stilstudie av hennes emblem också.

Bild
Ytterligare en gigant, denne från Resident Evil.

Bild
Norska V-folket.

Bild
Här var det närmaste jag såg av Jane Badler, för jag lyckades aldrig se henne i verkligheten.

Bild
Detta är nog min favorit från årets mässa, så underbar och jag var väldigt glad att han valt serieversionen och inte filmvarianten. Det är alltså Green Goblin (Gröna Trollet) om nu någon inte känner igen karaktären.

Bild
De färgglada skurkarna Red Skull och Green Goblin, med tillhörande Mauser och pumpabomb precis som det ska vara.

Bild
Minns inte var denne hörde hemma, men eventuellt var det Resident Evil.

Bild
Här får jag skämmas igen för jag har knappt sett nya Doctor Who så var tvungen att fråga om valet av utklädnad.

Bild
Inte nog med att Green Goblin var på mässan, så var även Spider-Man själv. Denne kille bjöd på många typiska poser.

Bild
Spidey hoppade omkring och showade fenomenalt bra, har mina funderingar på om det var samma som var Alien för några år sedan för även där var det väl inövat rörelsemönster.

Bild
I brist på Captain America gav sig Red Skull in i strid med Spidey istället.

Bild
Udda metallfigurer av kända karaktärer.

Bild
Här är mässans andra Predator, jag säg dem aldrig tillsammans så det var nog mest en slump att båda valt lika.

Bild
Bud Bundy (David Faustino) såg inte ut att ha åldrats mycket.

Bild
George Lazenby var på gott humör, fast han verkade inte minnas tillställningen på Pinewood Studios 2005 som jag var på när jag träffade honom första gången.

Bild
Längst ner i hörnan satt Jake Busey och verkade ha lite tråkigt, misstänker att han inte fick skriva så fasligt många autografer.

Bild
I år var det faktiskt ovanligt få Trekkies på plats, denna tjej hade i alla fall den goda smaken att välja den blå tröjan vilken förstås är den snyggaste.

Bild
Skrev ju tidigare att jag skulle se se till att få en skarpare bild av Jonas Darnell i år och så blev. Fast inte roligare. Ska man vara lite krass är det i stort sett bara Kim W. Andersson av svenska serieskapare som kan bjuda på show vid den här typen av tillställningar.

Bild
Det fanns en monter som var knökfull med diverse vapen till Star Wars Lego, obegripligt stort,

Bild
Som tur var blev hon inte sur när jag frågade om det var Byggare Bob som hon var utklädd till. Jag har spelat Team Fortress fast missade ändå den kopplingen korkat nog. Tur att det finns cosplayers som upplyser en om vad som gäller.

Bild
Föredrar man film av det lite mer udda slaget så var nog Klubb Super 8s utbud mer i ens smak.

Bild
Ytterligare en kvinnlig Doctor Who-fan.

Bild
Snyggt spel förstås, fast jag var mest konfunderad över att det stod 3D, alla vanliga schackspel är ju tredimensionella. Jag hade hoppats på att det skulle vara varianten som har flera spelplaner ovanför varandra. Men snygga figurer i alla fall.

Bild
Producenten berättade att förhoppningsvis blir det premiär på Threads of Destiny någon gång nästa år. Är fortfarande en hel del effekter som måste färdigställas. För i alla fall Stockholms del blir det biovisning har de sagt.

Bild
Iron Man eller kanske rättare sagt Tony Stark var på plats också, ovanligt många Marvel-karaktärer i år faktiskt, medan DC höll en låg profil.

Bild
Inte säker på om det är Drow, Dark Elves eller någon annan variant som gäller här. Men man kan konstatera att på sf-mässan vågar även tjejerna plocka fram nörden inom sig.

Bild
Den fantastiske Spidey dök upp igen med sin coola poser.

Bild
Hos Studio S, ett av distributionsbolagen som ger ut lite mer udda film, så var det Sucker Punch som gällde.

Bild
DC blir representerade i T-shirtform i alla fall.

Bild
Darth Maul ser allvarlig ut.

Bild
Det är nog bara på sf-mässan man kan säga till en annan kille "får jag se på den" utan att det låter allt för konstigt.

Bild
Stilstudie av Boba Fett, den ultimata prisjägaren.

Bild
Underligt nog har jag aldrig tidigare lagt märke till att Boba Fett har en display på sin rustning.

Bild
Jag fattade tyvärr inte om hon hörde hemma i Super Mario Bros eller om det bara var dockan hon bar på som kom därifrån.

Bild
Apropå Super Mario så finns det förstås datorspelsfigurer att köpa på mässan.

Bild
Ytterligare en variant av cosplay som jag inte är insatt i, skulle tippa på att den har sina rötter i Japan.

Bild
Här är det i alla fall garanterat manga som gäller med den typiska spretiga frillan som finns där.

Bild
Här var det datorspelet Portal som gällde, så pass mycket att hon köpt ytterligare en portalpistol/arm.

Bild
Varje år träffar jag ju även den kvinnliga Jason, som i fått ytterligare autografer av idolen.

Bild
Sista timmen innan stängning på lördagen var det fortfarande många besökare kvar i år.

Bild
Ytterligare översiktsbild cirka 40 minuter innan stängning.

Bild
En sista hälsning på Artoo.

Bild
Sandtroopers ombord Dödstjärnan.

Bild
Han Solo, fast inte med en DL-44.

Bild
Den kvinnliga Zabraken som jag misstänker är Sith igen.

Bild
En kvinnlig Imperieofficerare.

Bild
Slutligen en bild som inte jag plåtat utan en av GT-medlemmarna. Jag, en Trekkie och bästa kompisen.

Hoppas detta gett en inblick i hur det var på lördagen av The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention i Stockholm 2012. Om ni kommenterar någon av dessa bilder så behåll bara bildlänken i citeringen och ta bort bildtaggarna är ni snäll.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Wakuran »

Green Goblin förnekade sig inte, utan som den ondskans ställföreträdare han är, så drog han Stefan Eriksson i pipskägget...

Labrador Road 26 skrev:http://forumbilder.se/images/1a4201271346Pc5a8.jpg
Tongue in cheek-humor från personalen på Comics Heaven, och nej jag tänker inte förklara det komiska om ni inte fattar poängen.

Tänkte fel först, och trodde med tanke på Jane Badler att V:et stod för "Visitor"... (Hade f.ö. ett dealer-kort med V-loggan i år, det fanns typ 5 olika med motiv för de olika gästerna...)
Labrador Road 26 skrev:http://forumbilder.se/images/bd4201252922P5b5f.jpg
Hann inte se vad det var som delades ut men dräkten är samma som Amidalas på arenan i episod II.

Det var någon rabatt för någon av montrarna, om jag minns rätt. Ska kolla om jag har kvar min lapp...
Senast redigerad av 2 Wakuran, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av rkaj »

Snygga bilder, Alf, tack för titten! Förhoppningsvis lägger jag upp några av de jag tog snart också, även om de inte är vare sig lika många eller lika bra (jag tror jag har en bra på den röda kolossen från Warhammer, annars har jag nog ingenting som inte du har lagt upp en bättre bild på) ...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:
Labrador Road 26 skrev:http://forumbilder.se/images/1a4201271346Pc5a8.jpg
Tongue in cheek-humor från personalen på Comics Heaven, och nej jag tänker inte förklara det komiska om ni inte fattar poängen.

Tänkte fel först, och trodde med tanke på Jane Badler att V:et stod för "Visitor"... (Hade f.ö. ett dealer-kort med V-loggan i år, det fanns typ 5 olika med motiv för de olika gästerna...)

Jag gillade även det faktum att det är designat med samma teckensnitt som denna, vad jag kan se.
http://www.imdb.com/title/tt0092147/

Jag har inte sett True Blood men så omtalad som den blivit trodde jag det var uppenbart vad V stod för, däremot har jag tidigare märkt att många här inte har samma koll som Karl-Erik och undertecknad på vissa andra saker.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av burnout »

Underbara bilder, måste försöka ta mig ner någon gång. Verkar finnas hur mycket som helst att köpa (man kan bli fattig [:o)] )
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av jedi tomas »

Många fina bilder .
Dock var det danska v-fan klubben som var här uppe.
Dom var även på mässan i Helsingborg.

Har några bilder jag med .
Som kommer
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Wakuran »

Halvt relaterat, "The Immortal Voyage of Captain Drake" med Temuera Morrison går inatt kl. 3 på SVT...

http://akas.imdb.com/title/tt1129410/
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av mikaelsol »

Jag blev äntligen snygg på foto. Känns bra.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nu finns även diverse filmer från årets mässa på Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=lyXF18REQws
http://www.youtube.com/watch?v=Fvve0m1VRLY
http://www.youtube.com/watch?v=vxV6Mh1XYqA
http://www.youtube.com/watch?v=3smsRfgVNHI
http://www.youtube.com/watch?v=tAdRsi9t_zg
http://www.youtube.com/watch?v=v1FImvgqAhE
http://www.youtube.com/watch?v=rG---aDipYM
http://www.youtube.com/watch?v=LLzNblI9bDE
http://www.youtube.com/watch?v=YUhPUHeKWFw
http://www.youtube.com/watch?v=NJL60ySVyx8
http://www.youtube.com/watch?v=wv90HvAS288
http://www.youtube.com/watch?v=VlHj_NKu64c
http://www.youtube.com/watch?v=ccGFtcoRExY
http://www.youtube.com/watch?v=U575AJBBIpg
http://www.youtube.com/watch?v=2K2Ug46fOoY
http://www.youtube.com/watch?v=ilC8OrDArS0
http://www.youtube.com/watch?v=eZTliNcbarg
http://www.youtube.com/watch?v=FRUTyePyqAQ


Q & A - Intervjuer med skådisarna.
Jane Badler
http://www.youtube.com/watch?v=wM1g1x4BpkU

George Lazenby
http://www.youtube.com/watch?v=HQiAM_Uw5wA
http://www.youtube.com/watch?v=2py28K29mFM

Temura Morrison
http://www.youtube.com/watch?v=yeVcme3ZAbU
http://www.youtube.com/watch?v=iZowx4H48CQ
http://www.youtube.com/watch?v=Kpn2RD7tELQ

Kane Hodder
http://www.youtube.com/watch?v=CnxH8JH9_k8
http://www.youtube.com/watch?v=FS5sUgspW-o

David Faustino
http://www.youtube.com/watch?v=Je4LB4ODEag

Stillbilder från mässan.
http://www.youtube.com/watch?v=SeZpXZfnlTk
http://www.youtube.com/watch?v=wpqGx2jbdL8
http://www.youtube.com/watch?v=LBFPhrQSDik
http://www.youtube.com/watch?v=hJb9T1ij-kk
http://www.youtube.com/watch?v=4pm0le0GR58
http://www.youtube.com/watch?v=VewA68_ZfC8

Bonus från mässan 2011 där plötsligt en forumit får svara på frågor.
http://www.youtube.com/watch?v=MVfMd9gDmCg

Det var dom jag lyckades hitta från mässan 2012, mycket nöje.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Wakuran »

Jag har väldigt torr humor, men jag gillar den här glimten från det glamourösa serietecknarlivet...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... RExY#t=86s
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Sci-Fi-mässan i Stockholm. OBS Bildintensiv tråd.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Inleder med en film från årets sf-mässa i Stockholm innan det återigen är dags för 132 bilder från denna tillställning (tar lite tid att fixa alla).
https://www.youtube.com/watch?v=DXtUG3vLAEI
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar