Emil Maxén Illustratör

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Jag tänkte bara meddela att Stor-Jobal fortskrider bättre än någonsin. Jag velar inte mellan vilket format den ska berättas i. Kapitel, handling osv. Allt det
är klart. Den blir cirkus 80 sidor. Jag har ritat 15, några ej färglagda. Här är en ruta från en sida.
Bild

...och här är en länk till projektets facebooksida
http://www.facebook.com/StorJobal
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Erik »

Maxen skrev:Fick chansen att använda ett serietidningsmanér på denna affisch till Timrå IK.
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0113_n.jpg

Ruskigt snyggt! Hade peppat mig om jag vore timråit. Har stått på bortastå i Timrå mängder av gånger genom åren och tycker det är synd att de åkte ur. Men det här var ju ett bra försök åtminstone!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Så det ska bli en serie, också? Jag trodde det bara skulle bli en bilderbok...
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Erik - tack så mycket. Ja det är rent fördjävligt men de hade tjorvat till det med ekonomin rejält också så man diskuterar att göra som Björklöven och gå i konkurs. Kanske kan vara bra, men hockeyintresset kommer få en kniv i sidan.

Wakuran - Njao, bilderboken har jag lagt ner för ganska längesedan. Sen la jag allt på is och gjorde annat. Tillslut, nu när jag skrivit manus klart och seriemanus för alla kapitel så har jag börjat teckna en serie av det. Och det blir det enda. Jag skulle vilja göra en animerad kortfilm av den också men då efter jag gjort klart den grafiska novellen.
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Hur kommer den säljas, är tanken? SPX och hemsida?

Edit: Nitpick, vad menar du med grafisk novell? Översättning av "graphic novel"? Gängse termer är "grafisk roman" eller SeF:s förslag "serieroman". En gammal käpphäst.
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Hallå igen! Två kapitel kvar på Stor-Jobal från Krokjala! Nästa vecka kommer jag lansera den som crowdfundingkampanj för
de sista två kapitlen, plus extramaterial!

Jag kommer självklart länka till själva kampanjen när den är lanserad! Sprid och stötta gärna om ni tror på detta!

Här kommer den första riktiga inblicken till Stor-Jobal från Krokjala!
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Maxen
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: tor 11 nov 2010, 16:10
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Maxen »

Bild

Här kan ni gå och och stötta eller sprid gärna kampanjen och denna bild!
https://www.fundedbyme.com/en/campaign/4174/stor-jobal-fran-krokjala-2/?type=r#.U-tNIfnlZ8E

//Emil
[url]maxenart.tumblr.com/[/url]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Wakuran »

Snygg stil. Känns litet fransk.

Funderar på om några förlag skulle kunna vara intresserade.

Albumförlaget, Kolik eller Ordbilder är de förslag som kommer upp direkt i skallen...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Emil Maxén Illustratör

Inlägg av Erik »

Köpte nyligen Stor-Jobal: Skräcksäcken. Kan varmt rekommendera den!

En mycket stämningsfull tolkning av svenska sägner, där huvudkaraktären verkligen känns levande! Stor-Jobal, som han heter, är utstött ur samhället och bor ensam på en ö, han har dock båt och moped och åker på små stöldräder för att finansiera sitt leverne. Tidigt i historien gör han en jackpot när han hittar "skräcksäcken" vid ett inbrott. Fyndet leder till spännande, roliga och groteska händelser som fångade mig totalt.

Teckningarna och färgläggningen är av hög klass och bidrar starkt till att Stor-Jobal är det bästa nya i serieväg jag läst på länge.

Som synes i tråden har boken varit ett långtidsprojekt, jag hoppas att Emil redan nu har en plan för uppföljaren, jag kan knappt vänta.
Skriv svar