Webcomics.se söker serietecknare

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Peral »

larsa66 skrev:
Labrador Road 26 skrev:Ska även några av tecknarna vara med på SIS (SPX)?


Det ska dom vara. Maria kommer ju både som sidskapare och tecknare att vara där. Jag vet inte vilka fler och vilka tider men jag kan ju återkomma senare med info om det. Jag måste erkänna att jag själv är sugen på att åka ner, om inte annat för att träffa och se dom gökar som hänger här [:)]


Det vore jäkligt kul om man fick träffa dig på SIS-13, jag funderar på att försöka göra klart Tamara Raga för webcomics men nu börjar jag även få ideér till Ldel-2 så det är slitningar i fantasin.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

Peral skrev:
larsa66 skrev:
Labrador Road 26 skrev:Ska även några av tecknarna vara med på SIS (SPX)?


Det ska dom vara. Maria kommer ju både som sidskapare och tecknare att vara där. Jag vet inte vilka fler och vilka tider men jag kan ju återkomma senare med info om det. Jag måste erkänna att jag själv är sugen på att åka ner, om inte annat för att träffa och se dom gökar som hänger här [:)]


Det vore jäkligt kul om man fick träffa dig på SIS-13, jag funderar på att försöka göra klart Tamara Raga för webcomics men nu börjar jag även få ideér till Ldel-2 så det är slitningar i fantasin.


Detsamma Per.
Har du kvar några album av Lila de lila att sälja eller spatserar du bara runt och insuper inspiration?
Det vore kul om också du kom med i webcomics. Maria jobbar ständigt med att förbättra hemsidan och olika sätt att samla fler och nå ut till fler. Ibland tror jag att det kan bli riktigt stort. Lite Mjödtjärnberget över det projektet också, på sitt sätt. Skicka ett mail till henne bara.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Peral »

larsa66 skrev:
Peral skrev:
larsa66 skrev:
Labrador Road 26 skrev:Ska även några av tecknarna vara med på SIS (SPX)?


Det ska dom vara. Maria kommer ju både som sidskapare och tecknare att vara där. Jag vet inte vilka fler och vilka tider men jag kan ju återkomma senare med info om det. Jag måste erkänna att jag själv är sugen på att åka ner, om inte annat för att träffa och se dom gökar som hänger här [:)]


Det vore jäkligt kul om man fick träffa dig på SIS-13, jag funderar på att försöka göra klart Tamara Raga för webcomics men nu börjar jag även få ideér till Ldel-2 så det är slitningar i fantasin.


Detsamma Per.
Har du kvar några album av Lila de lila att sälja eller spatserar du bara runt och insuper inspiration?
Det vore kul om också du kom med i webcomics. Maria jobbar ständigt med att förbättra hemsidan och olika sätt att samla fler och nå ut till fler. Ibland tror jag att det kan bli riktigt stort. Lite Mjödtjärnberget över det projektet också, på sitt sätt. Skicka ett mail till henne bara.

Jo då jag har kvar album, jag hoppas sälja några på SIS. Har du en mailadress till Maria till hands? Hur går det förresten med din serie?
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Hur är det förresten med respons och så? Får ni kommentarer? Mäter ni (med någon sorts räkneverk) hur många som besöker de olika serierna? Vilka som är mest populära?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag kommenterade/frågade på en. Det är förmodererat så jag vet inte hur länge det tog innan frågan kom upp men en dag eller två tror. Fick gå in själv och titta några dagar senare för att se att det kommit ett svar. Kändes långt ifrån smidigt när det gäller just dialogen med kreatören.

Navigeringen känns inte helt klockren heller tyvärr. Men nu finns det i alla fall tre läsbara som publiceras där.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

Jodå, sidan är på nåt sätt ihopkopplad med facebook och där finns det statistik. Men jag tror inte att den registrerar det som går utanför och det tror jag också är en del. Maria jobbar för fullt med sidan och jag tycker den förändras hela tiden. det där med kommentarerna direkt på sidan tyckte jag också var lite trögt. Då är det lättare att skicka nåt via facebook.
Jag har vidare befordrat era funderingar till Maria, samt bjudit in alla skaparna till serieforum också.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Labrador Road 26 »

Bitvis märks ingen skillnad på den och DeviantArt i och med att det är ganska mycket enskilda illustrationer. Det är knappt hälften som är serier, resten bara illustrationer av skiftande kvalitet. Hela det här konceptet med att göra allting mindre och andefattigare tycker jag är beklagansvärt, inte bara för serier utan hela samhället verkar gå mot en sms/twitter-modell. Det finns några få undantag och det är uppfriskande, men jag börjar bli mäkta trött på när man envisas med att kalla illustrationer för serier, eller comics i det här fallet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Håller med. Det behövs fler långa serier.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Isegrim »

Cartoons hade funkat, enrutingar och skämtbilder likaså,
Men för att vara serie krävs det minst två.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Kan väl nämna att Webcomics.se kommer att vara på SIS/SPX 2013.

www.webcomics.se
Användarvisningsbild
Coiledserpent
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 09 aug 2009, 22:02
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Coiledserpent »

Mycket bra initiativ måste jag säga! Jag har själv som serietecknare en hel del projekt på gång!

Både episka serier, en webbserie som jag förbereder och strippserier.

http://coiledserpent.deviantart.com/gallery/ och http://chcomicz.blogspot.se/ Ni kan ju kolla här om något faller er i smaken.
Riktiga män behöver inga signaturer! XP
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

I den här tråden var det länge sen någon skrev.
Tänkte bara skriva att det händer grejer på webcomics.se nu.

Jan Hoff har startat en ny serie om grisapan Eepej.

Ulrika Balla, känd från Bild & Bubbla, har också laddat upp 4 sidor av sin nya mangaserie, Pretty Robin. Hon lovar att lägga upp nya sidor regelbundet.

Svarte Grim fortsätter att leverera sin serie i Alrunorna, Inget en sann serievän bör missa.

Det är nog bara jag som är på latsidan.

Om ni är intreserade att börja lägga upp serier där så gå till sidan och följ anvisningarna.
http://webcomics.se/

Ni som vill läsa välkomna. Det är gratis :)
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Och även i år har det lagts ut lite nytt på www.webcomics.se.... http://webcomics.se/
Björkskogman22
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 07 jun 2016, 22:32

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Björkskogman22 »

Jag är ute efter att skapa en serie som handlar både om furries och människor, webserier tilltalar mig och jag läst många sådana, en kärleks historia emellan en människa och en kvinnlig furry är något jag gillar att skriva om för jag är intresserad av furry fandom nämligen och jag ser inget fel med att en mänsklig man och en kvinnlig furry blir ett par, djur med mänskliga egenskaper är något som jag verkligen tycker om att skriva om och jag har som mål att bli fantasy författare om jag kunde hitta någon att göra en webcomic med så skulle jag bli glad, men snälla var öppen sinnad för det är inte en serie för barn jag vill hitta på och jag hoppas att inte någon tar illa upp, jag har letat länge efter en serie tecknare som kan hjälpa mig att rita de serier jag vill göra av mina berättelser så att man får se och kanske tycka att det var en toppen idé och man nu gillar min idé till serie så hoppas jag det är okej så vore jag jätte lycklig, kärleken emellan en mänsklig man och en kvinnlig furry är något jag vill göra en webserie om för det finns gått om såna på nätet och jag bestämde mig för att jag gille göra en jag också, det ska dock inte vara en manga serie utan istället en realistisk västerländsk serie och inga manga och anime utryck så som arga rynkor i pannan, näsblod och sådant, jag menar inget illa men jag tycker det är en smula tramsigt och överdrivet så jag mitt mål är en västerländsk serie utan några anime och manga uttryck en serie som påminner om Redwalls fantasy värld eller Ninja turtles mutant djurs värld eller bara en värld där det är ett modernt samhälle uppbyggt av furries som en vanlig alldaglig människa hamnar i och lär sig klara sig och anpassa sig till sin nya värld, jag är ganska trött på att det finns så få skäggiga huvudkaraktärer i fiction och en renrakad sådan har jag sett mycket kanske för mycket av, en skäggig man och inte en renrakad person vore mer intressantare att göra en serie om. Ledsen att medelandet är så långt och jag hoppas att jag får svar på det. Tack så mycket och hjärtligt tack om jag får svar.

Redan postat i annan avdelning. /Admin
Björkskogman22
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 07 jun 2016, 22:32

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Björkskogman22 »

Ledsen jag är ny här, det är lätt att göra misstag men jag hoppas jag får svar och att jag kan hitta någon som vill skapa serier med mig, tack så mycket för hjälpen om jag nu får svar på mitt meddelande.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Webcomics.se finns på sidan, inte på detta forum (fast jag antar att detta är lite för sen information!). http://webcomics.se/
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av RioGrande »

Kanske missade många EEPEJ OCH DEN ONDA BORGEN? http://webcomics.se/eepej-och-den-onda-borgen/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av Agentum »

Hur kommer det nu mera att få kan kommma ut med ett svenskt album? Med separat författare verkar vanlugt.

Och Sverige har mycket i Histirien att utnytja som USA tex inte har en chans till, påhittade historier mest.

Det finns unga förrlag som vill publicera och betala antar jag, att kunna teckna en bild av nåt är ju inte som att teckna en serie, men det ör iaf en bit på väg.

Sen ok det ör väl fel tid, det ska väl vara vänsterorienterade självbiografier mm.
Ta bort pilitiken den är chrashad i Sverige, jag önsjar jag kunde teckna, men inswr att öven om jag var bra var Sverige värdelöst även om jag skulle vilja belysa vissa saker i svensk historia ocv det måste ju inte vara helt sant.

Som att verklugheten nu alltid måste tvingas fram i allt, urtråkigt, det gråa verklugheten lever jag i redan, eller mer skyfflas i, kandet är förstlrt, jag flrstpr inte dem som ville ha det så hör, men de är ju en majiritet så.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Webcomics.se söker inga fler tecknare....

Inlägg av RioGrande »

Webcomics.se får nog betraktas som nedlagd.
Det var en plats på nätet som var som ett mellanting mellan en hemsida och en e-tidskrift. Där publicerades ett antal serier av ett antal serieskapare 2012-2019. Initiativtagare var Kayo Mpoyi.
Många av de serieskapare som publicerade sina serier här finner du idag på andra ställen: Plutonium Comics, Home Made Comics, SerieMix... och i album (Gustapärsa och Eepej) och -- förstås -- i olika fanzin ute på Sveriges seriefestivaler! Webcomics.se:s arv lever vidare!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Webcomics.se söker serietecknare

Inlägg av larsa66 »

webcomics är död! Länge leve webcomics!
Skriv svar