Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Superman Unchained kan jag också rekommendera. Första numret kom ut igår, så man vet inte vartåt det barkar, men jag litar fullt på Scott Snyder.

Och tack! :-)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

tfels skrev:Agentum, vad säger du om serier som Aquaman, Wonder Woman och Suicide Squad? Några av mina favoriter.

Läser inte, Suicide Squad av Ostrander var ju skitbra, det har ju klart möjlighet att bli nåt, men så såg jag ändringen av Harleyquin helt onödig förändring av dräkten, så jag sket i det direkt.

Aquaman har alltid varit svår att göra nåt ,med mer än korta episoder, men vem vet kanske får han en run han med som är nåt, han har inget tidigare som är nåt särskilt, som bäst blev det väl när armen kapades av och han blev betydligt mer vattenfigur, men det dog det med.

New52 är som sagt andra kunniga i, jag läser inget av det längre och det käns helt ok.

WW har Perezrunnen som väl var utanpå allt hon haft annars, svårt att tro att det blir bättre, kanske för folk som inte var med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Dude skrev:
Kermit skrev:Exakt! Och jag vill bara säga att just du, Dude, bidrar med väldigt mycket vad gäller att diskutera här. :-)
Du kan få ett tips av mig också, om var du kan börja med Superman. All-Star Superman av Grant Morrison och Frank Quitely. Fantastisk serie som står väldigt bra för sig själv.


Tackar, det var snällt sagt! Du är inte så dum heller grodan [;)]

Hade glömt bort All-star, har nummer 1 i hyllan (har även sett den tecknade filmen). Det kan vara en idé att läsa de efterföljande numren.


Dock är inte All-Star Superman egentligen nåt annat än en historia för sig själv om hur Silver age Superman kanske kunde varit, har gjorts förr av bla Alan Moore.

Byrnes reboot är vad som var helt nytt då och som alltså bör sträcka sig till när de la ner DCU.
Byrne ville över allt annat göra just Superman så han la ju väldigt med kraft på det, om man struntar i vad som absolut gäller idag så är det en bra serrie i några år, finns ju utgivet med om mna nu inte läser digitalt vilket ju går det med.

Jag läste bar första nummret av den nya Superman och Action så jag vet inget om de, och vet inte om jag bryr mig värst heller, jag har sett det mesta, vi får se om nåt anses banbrytande förr eller senare.

Det har varit lite väl överdrivet hur nytt det som kom nu är, ja nytt men bra? det har många glömt, massor är högst mediokert och upplägg som var tråkiga från nummer 1, men som vanligt brukar ju alltid nåt bra komma ur det mesta.
Jag är inte så väldigt intresserad av vanlig standard superhjältestory längre, det finns mängder av sånt, jag vill se nåt annat, nånting djupare eller roligare eller nånting inte bara "coolare", föresten det har vi gått genom med iom 90-tal iofs, den tid jag nog ogillar mest.

För mig är en serie bra eller inbte bra, det har inget med hur den är i förhållande till vad som är inne just nu att göra, och de kan man hitta från alla tidsåldrar, därför lägger jag tiden på sånt och inte att åter igen försöka förstå det nya DCU, för det har jag inget intresse för alls, jag avskyr editordrivna historier och har alltid gjort.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Härligt vad positiv du är!
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Nima »

Kermit skrev:Härligt vad positiv du är!


Härligt vad sarkastisk du är, då.

Varför vara positivt över något när man inte gillar systemet som byggt upp det.
Editordrivna storys som Agentum skriver, är vad DC handlar om just nu. Det kan man inte förneka hur stort fan man än är. Sen kan man ju givetvis gilla det som sker, jag gillar ju själv flera titlar.
Senaste månaderna har ett tiotal författare hoppas av DC eller enskilda projekt för att de anser att redaktörerna vill bestämma allt.


-


Sen vill jag påpeka igen det jag skrev tidigare.
Den här tråden handlar inte om rekommendationer eller generellt superhjältesnack.
Den handlar om att ens specifika favoriter vad gäller storys, händelser, eller nummer.

Detta gäller samtliga, mig själv inkluderad.

Vill man fortsätta rekommendera, diskutera eller klaga kan man göra det i Marvel-tråden, DC-tråden eller Batman-tråden.

Därmed slutar OTn nu.
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Redaktörerna driver historierna även hos Marvel. Jag tycker bara det är tråkigt att ingen får prata om en serie man gillar utan att samma vanliga gnäll kommer igen. Eller att man inte får bli lite OT ibland (det håller ju åtminstone diskussionerna igång!).
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Nima »

Kermit skrev: Eller att man inte får bli lite OT ibland (det håller ju åtminstone diskussionerna igång!).


Du kan ju bara citera in i rätt tråd så är problemet ur världen [;)]
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Eller så låter man diskussionerna hålla på och lär märka att man snart kommer tillbaka till trådens ämne igen...
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Nima »

Kermit skrev:Eller så låter man diskussionerna hålla på och lär märka att man snart kommer tillbaka till trådens ämne igen...


Att det händer då och då är helt klart förståeligt. Jag menar inte att så fort ett inlägg inte rör huvuddiskussionen så ska jag som moderator hoppa in och förstöra. Men när man diskuterar saker som redan tas upp flitigt i andra trådar, så har det gått övergränsen.
Regler är till för att följas.

Jag har inte så mycket mer att säga om detta.
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Jag menar helt enkelt att du går in för ofta och därmed kväver diskussioner på detta vis.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Dude »

Man kan resonera på olika sätt. Jag tycker som Kermit att gå in och säga åt folk att de är OT inte är gynnsamt för diskussionen. Däremot att som mod bryta ut inlägg och skapa en egen tråd med en kort introduktion "ämnet är utbrutit ifrån tråden blablabla..." är mer givande. Diskussionen kan fortsätta så gott som ostört utan tillrättavisning. Nu ser jag inte detta som något större problem, samt att nuvarande adm och mod är betydligt snällare och smidigare på den fronten än föregående [:)]
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av super85 »

Jag håller med Dude och Kermit.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Alltså vad är detta? Admin får inte kommentera mot en medlem?

Varför beter sig en del som att allt är nånting hot riktat mot sig alls här?

Kermit är alltid snarstucken och ska tycka annorlunda oavsett, men alltså det är väl ok men att då ändå köra av alla i et försök att bestämma hur man ska tycka är löjligt imo.

Varför är det så att en del vanliga medlemmar helt enekölt försöker styra forumet, och det är their way or the highway?
Varför inte bara klaga och få mig bannad härifrån så ni kan ha en liten klubb tillsammans där allt går din väg.

Jag blir rät trött på nån som började läsa DC när i princip New52 kom ska stå och bestäma hur det ska vara, det är fan helt ok för mig om folk gillar det, mne varför har jag alltid fel?
Är allt verkligen så jävla mer fantastiskt nu än nån annan gång ändringar gjorts?

Jag ser det helt enkelt inte bara, sen att bra serier finns i alla tidsperioder och troligen nu med.
Får jag inte skriva vad jag tycker? ljuger jag? och vem i helvete är du då? ungefär.

Alltså har ni nån form av allvarliga sociala problem eller? isf utred dem där ni ska imo.

HJag roas inte att hånas av nån som ju erkänner att han inte alls vet så mycket om nårt annat än Marvel, och aldrig lägger inlägg som ger särskilt mycket info mer än juste de här tvärtimot tramset.


Super85 förstår jag inte riktigt varför han alltid backar grodan, där är det ju helt andra inlägg i kvalitet, men jag gissar tat det finns ett gemensamt liv på et tannat forum som krossades av dessa och där man fick ursäkter av Moddar om saken, de begrep nämligen intetat smack de heller

VAD exakt i DISKUSSIONSFORUM begriper du inte?

Du upplevs som helt ovidkommande ärligt talat, inga riktigt egna tankar om saker innan vissa som då är på en viss sida skrivit nåt, du är inte direkt oumbärlig här.
Vet du vad Kermit, tagga ner och ta folk som de är, att ta allt totalt personligt på ett diskussionsforum för serier är inte bra, du komer neka och vända på detta, men alltså kom igen, varför är DU så jävla aggresiv mot vissa om de inte följer det DU anser är rätt?

Mår du dåligt om du inte får rätt?

Ärligt var glad att Nima har forumet imo, du fattar inte hur jävla mycket folk som inte vågar ha tankar pga dina infall , sug på den karamellen grabben.

Sen är jag ingen fantastisk medlem på nåt sätt, men jag inser mina brister och jag går inte efter vad andra har sagt hela tiden, jag kan tom ändra mig.
Varför inet lägga ner den här fjantiga konkurrensen om vem som har rätt eller fel? och bete sig på nån nivå där vi jobbar åt sama håll, vill vi inte ha fler aktiva här?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Vem bestämmer eller hånar? Vem säger att man inte får tycka vad man vill? Nu svamlar du.

Och vad är "tvärtimot tramset"? Är det om man inte tycker som du? Är det ingen substans i ett inlägg om man inte har samma åsikt som du? Vem är det i så fall som försöker bestämma...? Eller vad menar du annars med att vara tvärtemot? Jag tycker inte att allt från DC:S New 52 är bra, men jag är glad att de gjorde det, för det gjorde det lättare att ge dem en chans som en (ganska) ny läsare. Nu köper jag fem-sex tidningar av DC som jag gillar. Är det fel på något sätt, menar du?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Du är obegriplig, inget är ok, al,lt ska dras i nån jävla långbänk.

Jag försökte förklarra för dig hur du upplevs helt enkelt, men jag förväntade mig nåt sånt här omvänt elände.

Jag skriver även vad jag anser om oliktänkande, men du har taggarna utåt ständigt så du vägrra läsa sånt.

Du är en usel teamplayer om nåt, och då är jag jävligt kass swn tidigare, men du ligger ine med nån slags rekord mer eller mindre.
Det viktiga var inte vad du tyckete om New52, men jag antar tat inte hjärnna sträcker sig längre helt enkelt.

Se dig i spegeln nångång för helvete, fungerar du på nåt allmänt forum nånstans? eller försvinner du i mängden på de stora och blir jobbig på ett litte som detta?

Det är inget jävla fel på vad du gillar för serier utan ditt sätt att ge dig på andra medlemmar och tom admin, som att du inte kunde knäppa av datorn och gå och lägga dig om du inte lagt nåt motinlägg fast det är helt skitsama för ditt liv.
Jag anser att du ska kamma dig och komma igen, ingen vågar skriva det men så är det.

Du vil inte verka ung men du verkar tyvärr väldigt ung i form av detta, ska man ta dig på allvar tycker du?

Ok, det funkade inte och det förväntade jag mig inte men nån dag växer du nog upp du med och förstår ironi och att allt inte är en personlig attack mot dig i sånna här rent hobbymässiga saker.
Om du är så här i verkligheten bland folk så förvänta dig rejält med stryk en dag om du nu inte är 2m lång och bygd som Hulk.

Nåväl bortkastad tid, det ska dras ner på forumet mao.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Eh...okej. Du visar ju med all tydlig önskvärdhet att det är du som inte kan hantera att man inte tycker som du eller kritik av något slag. Att du dessutom sjunker till personangrepp och något slags hot gör saken bara ännu löjligare. Faktiskt.

Det vore kul om man fick prata om de serier man faktiskt läser och tycker om/har åsikter om. Det vore väldigt trevligt.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Lägg ner med att göra dig till nån form av offer här.

Ingen har hindrat dig till nåt, jag försökte bara skakak lite sans i dig människa.

Jag har INGET mot din seriesmak, det är det som gör oss olika, men du har ständigt kommentarer om allt, eller som försvar för de du håller på.

Så skriv vad du vill, jag är ingen myndighetsperson här, men ingen vill ju ta tag i detta, och när nån anmärker nåt ja då minsan är det fel, det kan vi läsa i tråden, medhåll av närmsta polarna osv.
Skriv lite trådar tycker jag, vem är du och vad gillar du? du har knappt en trådstart för att du bara märker ord osv i allt.

Och nu när du gick på så här med dina vänner så lackade jag ur helt enkelt, forumet hade varit nedlagt om inte nån tagit stafettpinnen, att du känner att du kan trycka ner Nima pga några inte ens särskilt hårda ord gör dig löjlig imo och de som hänger i arslet på dig.

Skärp dig!!!

Men jag upprepar tat jag också gjort fel, skrivit fel och betet mig dumt, men nånstan så har jag iaf en känsla när jag gåt för långt, den saknar du, det är bara synd om dig helt enkelt, martyren Kermit.

Jag hade gärna diskuterat supersereiewr med dig som vem som helst men det går inte.
Och visst det är möjligt tat jag är en jävla idiot för dig osv, men vet du? jag bryr mig inte men du är alldeles för påträngande här, du kanske borde ignorera mig i stället för att försöka få till nån form av applåder för finurliga svar?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Eh...återigen. Du missförstår väldigt mycket här. Jag skriver ganska mycket om serier jag gillar, även om det mest är här i superhjälteforumet. Och det är ett konstigt sätt du ser på saken, vadå söka applåder? Och göra mig till offer? Det gör jag inte heller, men du borde tänka efter på vad du skriver och vem det är som går över gränsen och klagar.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Agentum »

Det här ger inget, klagan på ev. serier är inte som klagan på medlemmar och liknade.

Jag har redan skrivit allt jag vill, men du vill inte läsa och då spelar det hela ingen roll längre, tråden blir bara sabbad.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Kermit »

Grejen är denna. Är det någon som konstant klagar på serier man inte läser så är det du. Vi vet och respekterar att du tycker att det var bättre förr, men man får aldrig diskutera något som är på något sätt nytt utan att du spyr galla över det, säger att du minsann inte läser t ex New 52. Jag tycker också att det gjordes väldigt mycket bra serier förr, särskilt på åttiotalet, men det göra mycket bra nu också. Det är framförallt otroligt mycket att välja på. Marvel, DC och Image har t ex alla bra serier för (i stort sett) alla just nu. Och man behöver inte bara diskutera nya serier här, men kan man inte få göra det ibland utan samma gamma vanliga klagomål från samma person?
Det är inte lätt att vara grön.
Skriv svar