Flygaresset Angus MacFire

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Allan Kämpe »

Med anledning av 3000-jubileet: Den okrönte kungen av luftrummet...

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Wakuran »

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Labrador Road 26 »

Behöver fåglar flygplan för att kunna flyga? Trodde det var hela grejen att de kunde flyga av egen kraft.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av rdbulldozer »

Labrador Road 26 skrev:Behöver fåglar flygplan för att kunna flyga? Trodde det var hela grejen att de kunde flyga av egen kraft.


Säg det till strutsen, pingvinen, kiwin mfl
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Eller till Gunde Svan, Karin Falck och Magnus Uggla.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hade tänkt lägga till förutom då just då struts och pingvin, men fann det överflödigt då det säger sig självt. Även hönor är ju inga direkta långflygare. Men för mig blir det paradoxalt med ankor i flygplan. Möjligen är att jag överlag har svårt att ta antropomorfa djur på allvar, det är ett så vrickat upplägg i grunden.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av rdbulldozer »

Jo det är förvisso rätt vrickat, men det är också väl beprövat i fablerna. Var det inte därifrån Disney fick sin inspiration från början?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Labrador Road 26 »

Säkerligen är det så, själv förstår jag inte att något djur skulle vilja vara människa, snacka om nerköp där. Snarare verkar det mer rimligt med människor som vill vara olika typer av djur, fågel exempelvis just för förmågan att flyga.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Wakuran »

I Usagi Yojimbo ska den enda riktigt onda figuren vara människa. Det är litet otydligt, men jag tror man ska se det på hans fem fingrar.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Allan Kämpe »

Denna människa kan flyga...desvärre har han också råkat ut för en smärre mutation...

Bild

En annan varelse, än mer förändrat utseende...

Bild

Annars när det gäller ankor så kommer här lite ungdomsförsyndelser (16 år var jag tror jag) och den stora idolen var Carl Barks och jag ville teckna ankor:

Bild
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av mikaelbergkvist »

Vad sysslar du med? Det här är ju vad du ska göra. Kalle Anka här är ju närmast perfekt.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av tfels »

Word MB!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Wakuran »

Det skulle ju iofs vara kul med någon tecknare som medvetet försökte lägga sig nära Carl Barks tidiga 40-talsserier. Men jag tror tyvärr inte Egmont skulle tillåta det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Flygaresset Angus MacFire

Inlägg av Allan Kämpe »

mikaelbergkvist skrev:Vad sysslar du med? Det här är ju vad du ska göra. Kalle Anka här är ju närmast perfekt.


Tack Micke! Men så bra är inte mina teckningar! Men det skulle i alla fall vara kul att göra ett klassisk lite längre äventyr med farbror Joakim, Kalle och knattarna. Bara för att se om man kunde fånga något av den magi Carl Barks ofta lyckades åstadkomma...
Skriv svar