Wakuran skrev:Jag är inte helt säker på definitionen av ett spöknummer, men Comet 1/86 ...
Finns det någon reklam eller generell uppfattning om att en utgåva givits ut så ska den listas. Det är min definition.
APenny4YourThoughts skrev:Är där inte något nummer av Silverpilen som också gäckar samlare?
Just det! Silverpilen # 11 och 12 1980. Bra där!
Grumme skrev:Seriepocket 162 - Blondie.
Annonserades men gavs aldrig ut, vilket även anges i Seriekatalogen.
Mycket riktigt!
Ellingen skrev:Asterix och hans tappra galler
Inbunden 1:a upplaga 1970
Den har troligtvis aldrig sett dagens ljus, nä.
Allan Kämpe skrev:Kull barbaren nr 1 annonserades ut av Svenska serier förlag cirka 1973 men kom väl aldrig ut? Jäklar vad besviken jag blev vill jag minnas!
Likadant med Frankenstein nr 6 1973 från samma förlag och undrar om det inte också gäller Varulven nr 13 (1973?).
Och så har vi ju Agent Marc Saunders nr 1-2012 (3:e numret totalt).
Kull Barbaren har jag aldrig sett och inte hört om heller, så när, med största sannolikhet existerar den inte.
Frankenstein # 6 1973 finns inte, helt rätt. Varulven # 13 1973 likaså.
Agent Marc Saunders finns det enbart två nummer av.
Joakim Gunnarsson skrev:I sista numret av Thriller påannonserades ett nummer med omslag av Rolf Gohs. Det gavs aldrig ut.
http://www.comicartfans.com/GalleryPiec ... GSub=24423
Jag misstänker att vi pratar om Thriller från 1989 http://seriekatalogen.se/edit.php?v=3229
Alltså # 6 1989?
germund skrev:Även om en tidning inte kommer ut i butik kan det finnas kvar tryckta exemplar. Vi hade ju ett exempel med Agent X9, där inlagan skulle vara i färg men trycktes i svartvitt. Hela upplagan trycktes om, men naturligtvis finns det kvar en del svartvita exemplar. Valhall 13 trycktes med danska loggan (Valhalla, med A på slutet), varpå en ny upplaga trycktes upp. Okej, det är inga spöknummer, men det borde finnas tidningar som man hann trycka upp innan man insåg att de inte skulle distribueras alls, och i så fall kan så klart exemplar ha överlevt.
Spännande! Är det för mycket att hoppas på att det finns en lista på detta?
jens-olof skrev:Lär funnits en James Bond som t o m var tryckt, men kasserades eftersom en film hade släppts baserad på samma story och skulle tecknas om för ett album som skulle släppas med exakt samma handling som filmen.
Jens
Snopet Vet du vilket nummer, förlag eller år?
Schuberg skrev:
Då kan jag fylla på med Fantomen Sy Barry söndagsäventyr #4 och 5 som synts i reklam tillsammans med utgivna #1-3.
Toppen! Tack!
JonasO skrev:Efter att ha köpt nr1 av "Elit serien" så betalade jag in för en prenumeration på (6?) nr.
Men p.g.a. en massa ståhej så stoppades tidningen. Jag fick ett brev där (om jag minns rätt) de skrev att isf 6 nr skulle det göras om till 4 album tror jag det var.
Men inget kom och jag tror inte jag fick tillbaka några pengar heller. (50:- ?)
Nä, endast ett nummer har kommit.
Labrador Road 26 skrev:Jag har en närbesläktad fråga. Exemplaret jag fick av den första stora Tarzanboken hade ett helt annat omslag än de som jag nu senare sett på Tradera och andra ställen.
Omslaget saknas tyvärr numera, något som verkligen grämer mig. Men det var Tarzan i full brottningskamp med ett lejon lite i samma stil som den här fast med enfärgad bakgrund, det vara bara Tarzan och lejonet upplysta som i en manage ungefär. Inte tecknat av Russ Manning utan målat i en rätt fotorealistisk Turneraktig stil.
http://www.mysteryfile.com/Bi0113/Tarzan1.jpg
Spännande. Dock fungerar inte den första länken... Har nyss påbörjat en annan tråd som behandlar ämnet.
Många bra svar. Finns det fler måntro?