Free Comic Book Day

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Free Comic Book Day

Inlägg av Staffars »

Det har blivit dags för Free Comic Book Day nu på lördag den 7:e maj. I år så är det återigen Staffars Serier och Comics Heaven de enda butikerna som deltar i det globala evenemanget. Båda butikerna utlovar 2 gratis tidningar så länge lagret räcker.

Läs gärna och sprid vår gemensamma press release:
http://blogg.staffars.se/2011/04/press- ... -2011.html

Jag har inte full koll på vad Comics Heaven kommer att hitta på men vi kommer ordna en pristävling där man kan vinna Luc Bessons Adèle-film på DVD.

Sitter man fast på SPX11 hela helgen kan man komma förbi vårt eller CH bord och plocka upp en kupong som förlänger Free comic Book Day till sista maj.

Väl mött och jag hoppas att ni tar tillfället i akt och få lite gratis läsning.

Staffan ifrån Staffars
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Free Comic Book Day

Inlägg av Staffars »

Det har blivit dags för Free Comic Book Day nu på lördag den 7:e maj. I år så är det återigen Staffars Serier och Comics Heaven de enda butikerna som deltar i det globala evenemanget. Båda butikerna utlovar 2 gratis tidningar så länge lagret räcker.

Läs gärna och sprid vår gemensamma press release:
http://blogg.staffars.se/2011/04/press- ... -2011.html

Jag har inte full koll på vad Comics Heaven kommer att hitta på men vi kommer ordna en pristävling där man kan vinna Luc Bessons Adèle-film på DVD.

Sitter man fast på SPX11 hela helgen kan man komma förbi vårt eller CH bord och plocka upp en kupong som förlänger Free comic Book Day till sista maj.

Väl mött och jag hoppas att ni tar tillfället i akt och få lite gratis läsning.

Staffan ifrån Staffars
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Nima »

Jag beställde en tidning från Comics Heaven, som trevligt nog, gav bort gratis tidningar även på nätet. Gratis frakt var det också.
Då jag prenumererar på amerikanska ASM så tog jag gratisnumret som kom ut i veckan av samma titel.
Undrar ifall det var fler som beställde från deras hemsida? Man kunde endast göra det under X antal timmar och det var de 150 första som beställde som skulle få.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Jag var upptagen med SPX och personliga göromål hela lördagen, men jag tror Staffars och Comics Heaven brukar ha kvar något lager något tag framöver om man missade det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Labrador Road 26 »

Imorgon, lördag 5 maj är det åter igen dags för Free Comic Book Day, mig veterligen så är enbart Staffars och Comics Heaven här i Stockholm med i år också.
http://www.freecomicbookday.com/Home/1/1/27/992

Det känns som blandningen i år är ovanligt stor, Burt Ward: Boy Wonder (Robin i gamla Läderlappstv-serien ni vet) och Star Wars - Serenity (crossover mellan SW och Firefly) är de som jag direkt kände mig sugen på.
http://www.freecomicbookday.com/Home/1/1/27/981
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Agentum »

Firefly har dock varit sopigt i serieform imo.

Synd på TV-serien men men det är historia nu.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Har varit på både Staffars och Comics Heaven nu. "Mouse Guard" och "Barnaby" tyckte jag själv var mest intressant.

"Donald Duck Family Comics" hade annars ett bra urval, men det är kanske intressantare i USA, där inte Barks tryckts om lika flitigt som här.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av MagnusR »

Wakuran skrev:Har varit på både Staffars och Comics Heaven nu. "Mouse Guard" och "Barnaby" tyckte jag själv var mest intressant.

"Donald Duck Family Comics" hade annars ett bra urval, men det är kanske intressantare i USA, där inte Barks tryckts om lika flitigt som här.


Om du eller någon annan plockade upp Valiants preview så vore det skoj att höra lite åsikter från andra än de "fanatiker" jag mest umgås med.

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Jag minns inte ens att jag såg den. Jag fick annars litet tillrättavisning för att jag tog för många tidningar först, och behövde sålla bort några.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av K-E Lindkvist »

I årets Free Comic Book Days urval av serier ingår Pippi Longstocking av Astrid Lindgren och Ingrid Vang Nyman, utgiven av Drawn & Quarterly. Det skall bli intressant att se om det gör att tillställningen får ett större genomslag i vårt land... Vad tror du, Staffan? [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Magnus »

En stor webbutik från USA skickar bara en FCBD-tidning för varje $10 du beställer.
Tycker det verkar sniket, hoppas de inte gör så i sina fysiska butiker.
Förhoppningsvis är det bara fan-boys som beställer på nätet som behöver betala för att få tidningarna, kanske.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av MagnusR »

Magnus skrev:hoppas de inte gör så i sina fysiska butiker.


Verkar vara bra stämning i alla fall (hoppas direktlänk till bilden fungerar):
Bild

/Magnus
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Det slog mig att det förresten är FCBD igen nu på Lördag. Här i Sverige är det iofs bara Staffars Serier och Comics Heaven i Stockholm som brukar dela ut tidningar, men det går ju att diskutera ändå.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
tlaago
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 19:24

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av tlaago »

Jag kommer att dela ut gratis tidningar nu på Lördag på Gotlandrecords / Gotlands Skivbörs på Skarphällsgatan 8, Visby (där jag jobbar)
https://www.facebook.com/gotlandrecords
Vi deltar inte officiellt i Free comic book day eftersom vi enbart säljer begagnade varor.
Tidningarna som delas ut gratis är utsorterade begagnade tidningar och max 5 per person, så det är inget märkvärdigt, men kul att deltaga i alla fall.
Förra Lördagen var det Record store day, då deltog vi också enbart inofficiellt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Sådär, passade på att besöka Staffars och Comics Heaven idag.

Comics Heaven ställde till med mer show, med cosplayuppträdanden av expediterna och -tävling (bl.a. en xenomorf som var där ett tag) och godisutdelning.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av mikaelbergkvist »

Free Comic Book Day får väl sägas gälla i Sverige också.
Lågupplöst, men ändå..

http://www.naltabyte.se/sf01.pdf
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av K-E Lindkvist »

Stef Gaines bjuder på 216 sidor egenframställda serier - men bara idag! I morgon tar hon ner länken, så passa på.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av MagnusR »

mikaelbergkbist skrev:Free Comic Book Day får väl sägas gälla i Sverige också.
Lågupplöst, men ändå..

http://www.naltabyte.se/sf01.pdf


K-E Lindkvist skrev:Stef Gaines bjuder på 216 sidor egenframställda serier - men bara idag! I morgon tar hon ner länken, så passa på.


Kunde tyvärr inte åka in till stan, men dessa två gav en mycket god kompensation.

/Magnus
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Free Comic Book Day

Inlägg av Cadial »

Jag tackar ocksa for lanken till Stef Gaines; "Bamse" var en tardrypare; alla som har haft husdjur vet hur det brukar sluta...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Free Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Free Comic Book Day i år igen. I år går evenemanget av stapeln lördag 2 maj.

Urvalet syns här:

http://www.freecomicbookday.com/Home/1/1/27/981

Staffars Serier och Comics Heaven borde delta i år igen. Svjv finns det inga svenska affärer utanför Stockholm som medverkar.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar