Nordens Stjärnor

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
DarkPaladin300
Fine
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 22:00
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DarkPaladin300 »

Låter nice, ta upp det på den nya tråden här: viewtopic.php?f=25&t=10045
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Mer ur Nordens Stjärnor: Smugglarna. Otextat, otuschat. Ett Sydafrikanskt tåg.

Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av larsa66 »

tfels skrev:Mer ur Nordens Stjärnor: Smugglarna. Otextat, otuschat. Ett Sydafrikanskt tåg.



tjusigt :)

Jag tycker att teckningsstilen är mer fransk-belgisk än amerikanskt DC/Marvel.

Känns som en realistisk berättelse. Är det något som har hänt som gett inspiration?
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Tack Lars! Kanske känns det mer fransk-belgiskt. Jag vill att känslan i dessa tillbakablickar ska vara just känslan av "äventyr", så det kanske passar med en mer europeisk stil. Och tåg på väg genom landskap kanske inte är vad man förknippar med Marvel och DC. Men å andra sidan så tycker jag nog att de amerikanska mainstreamserierna har breddats i stil och innehåll de senaste åren.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Cadial »

Tycker ocksa att det ar snyggt! Kapstaden?
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Tack Cadial! Det ska föreställa Kapstaden ja. Men miljöerna är väldigt ungefärliga. Mycket grova ihopkok av olika foton. Däremot är loket, vagnarna och poliskonstapeln lite mer verklighetstrogna.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Mer ur Smugglarna. Nu lämnar de Kapstaden, en aning modstulna.
Bild
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av larsa66 »

snyggt med hamnen och skeppet!
Som att sätta en kamera på en fiskmås.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Sänkju Lars! Ibland behövs det såna här stora miljöbilder som öppnar upp, eller vad man ska säga.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Miljöbilder älskar dem! Den här var mycket snygg och dessutom den enda på sidan, så den drog inte ner på lästempot. Bra jobbat!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Första sidan till uppföljaren till "Jagad Jägare" som publiceras inom kort. Båda är ett samarbete mellan mig och Tfels. Detta är dock inte slutresultatet, Tfels is going to pimp our comicpage! (Ursäkta men jag kan intye översätta det till svenska, förslag någon?)

Bild
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Sir-L »

Peral skrev:Första sidan till uppföljaren till "Jagad Jägare" som publiceras inom kort. Båda är ett samarbete mellan mig och Tfels. Detta är dock inte slutresultatet, Tfels is going to pimp our comicpage! (Ursäkta men jag kan intye översätta det till svenska, förslag någon?)

[ur]http://i1376.photobucket.com/albums/ah15/peralo/Nordens%20Hjaltar/JJ201_zps6a86d9a8.jpg[/url]


Mycket snyggt!

Angående "[...]Tfels is going to pimp our comicpage!" så skulle jag tro att det får bli "Tfels ska pimpa vår seriesida!" (inte för att det känns riktigt rätt, men det är väl så kidsen säger).
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Cadial »

Snyggt! Zombies?
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Nja Zombieliknande utan att springa omkring och ruttna. Eftersom jag gör den här serien nu innan valet, så dök det upp ett litet aber! När jag skrev historien för något år sedan så bildsatte jag termen landets ledning med Reinfeldt och Borg

Bild

Men som läget ser ut nu, så tvingades jag byta lag. så får vi se om jag satsade rätt

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Bildt - Bildt - Bildt?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Cadial »

Da fattar jag ungefar. Risken med att anvanda farglosa politiker ar kanske att aktualitetsfaktorn minskar ganska fort. Jag anvande sjalv Goran Persson, den manskliga inkarnationen av Sarimner, I min fanzinehit Ingvar Goten 2003.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

WAKURAN: Angående BILDT-BILDT-BILDT så var den personliga censorn ute och tog en kopp kaffe när jag skrev det, får se om Tfels går med på det. Jag tror det var Göran Persson som sa något i stil med "Bildt är för dum, för att debattera med"
CADIAL: Jo det är förstås en risk, se bara på RATTE. Men sedan är det så kul att slänga in lite karikatyrer och jag lyckas pressa in en hel del; Frankensteins monster, Scarlett, Zlatan, Jack Palance (roligast att rita), en från Örebro Serieförening, Gaston (alltid given), Katarina Sandström och några fler.
Det här är en kul serie att göra, det är fullt ös och ingen tid för utvikningar eftersom det gäller att pressa ned sidantalet så mycket som möjligt.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Nordens stjärnor är fortfarande i största grad levande och arbetet med dess andra album pågår nu. Ett utmärkt tillfälle att väcka denna tråd. Ett av mina bidrag kommer vara denna serie som utgår från skurkens synvinkel när det gäller främst de övernaturliga medlemmarna i gänget. Serien kommer också i svartvitt till Svenska superserier #19.

Bild
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Peral »

Alltid intressant med omvänt perspektiv.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Det här är en inledande sekvens från ett kommande avsnitt, satt i en annan dimension än vår.

Bild
Skriv svar