Serie om en liten ödla

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Serie om en liten ödla

Inlägg av Frank »

Jag söker namnet på den som har tecknat en serie om en liten ödla som gick en eller flera gånger i Tung Metall. Serien var i färg och förhållandevis enkelt, men kitchigt tecknad. I serien, som var kort, ingick också en halv- eller helnaken tjej och seriens tema var filosofi och sex. Jag har också sett en längre serie av samme tecknare i den amerikanska tidningen Epic, där hette serien nåt i stil med Cobalt Go, eller så var det seriens huvudrollsinnehavare som hette så. Är det någon som vet vad serietecknaren heter? Jag har kollat i robotmans Tung Metall-register, men hittar inget namn jag känner igen.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Serie om en liten ödla

Inlägg av K-E Lindkvist »

Frank skrev:Jag söker namnet på den som har tecknat en serie om en liten ödla som gick en eller flera gånger i Tung Metall. Serien var i färg och förhållandevis enkelt, men kitchigt tecknad. I serien, som var kort, ingick också en halv- eller helnaken tjej och seriens tema var filosofi och sex. Jag har också sett en längre serie av samme tecknare i den amerikanska tidningen Epic, där hette serien nåt i stil med Cobalt Go, eller så var det seriens huvudrollsinnehavare som hette så. Är det någon som vet vad serietecknaren heter? Jag har kollat i robotmans Tung Metall-register, men hittar inget namn jag känner igen.

Kan det vara Vaughn Bode?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Serie om en liten ödla

Inlägg av germund »

Ja, det låter ju klockrent som Vaughn Bode och Cheech Wizard, och det bör vara Cobalt 60 som avses. RIKTIGT bra grejer!
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Serie om en liten ödla

Inlägg av Erik S »

Tror mig känna igen detta från Epix och inte från Tung metall.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Serie om en liten ödla

Inlägg av Wakuran »

Det var Deadbone Erotica som gick i Epix. (Evt. Cheech Wizard också. Gick tydligen också i amerikanska Heavy Metal att döma av ComicVine.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Frank
Very Good
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 15:43

Re: Serie om en liten ödla

Inlägg av Frank »

Tack för svaren! Helt rätt att serien gick i Epix, mindes tydligen fel där.
Skriv svar