Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Den superhypade Roba from Uruk kan bli din! Kl 18:00 Jerusalemtid postar jag EN fraga har som kommer att berora serier, mesopotamisk mytologi och sport. Forst med att svara ratt vinner!
Om du ar en slacker, sa kommer du att ha en chans pa Facebook ocksa, mer lotteristilen, kl 19:00 jerusalemtid.
Lycka till!
Cadial
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Dryga 10 minuter kvar, sedan kastas fragan ut helt handlost! Forsta ratta svaret vinner! [^]
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Har kommer fragan: En kand serietecknare bar samma namn som en mesopotamisk mytologisk figur (tank pa att namn ibland kan variera fran land till land och olika sprak osv...). Om man med hjalp av magi kastar om bokstaverna i namnet och forvandlar dem till en fysisk produkt och satter pa sig kan man springa nastan lika fort som The Flash!
Vilket ar namnet?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Wakuran »

Nu googlade jag bara för att jag var så girig, men reglerna förbjöd tydligen inte det. Det ser ut som namnet är Enki, som i Enki Bilal (Bilal är dock tydligen ingen mytologisk figu utan bara ett helt vanligt arabiskt namn). (Omkastat blir det Nike, vilket intressant nog också är en mytologisk figur, i det här fallet grekisk...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Underbart Wakuran! Ratt svar! Visst ar det Enki! Och google ar inte fusk, det ar ju en del av vardagen! Visste inte sjalv att Nike ar en mytologisk figur, sa jag larde mig ocksa nagot pa detta. Kan du skicka mig dig address, sakommer snart ett ex?
(Wakuran var en lagoddsare hos mig, stod I 1.50 ganger pengarna!)
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

...och Enki ar ju forstas en mesopotamisk gud med massor av uppgifter!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Wakuran »

Googlade såklart också på i vilken tidszon Jerusalem låg. [;)]

Skickar PM.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Sa du var forberedd! Som jag sa; slackers kan forsoka I lotteriet pa Facebook, dar jag ar Cadial Cadial, kl 19:00 jerusalemtid; om 28 minuter borjar det, och det varar langre for att ge folk en chans att komma hem och njuta av helgen.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av RioGrande »

Rambo-style! (Grattis till segern!)
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Ny tavling idag! Deadline om 57 minuter. Vinn ett ex av den hypade grafiska novellen Roba from Uruk. Jag hatar detta, men: Bara ga in pa Facebook och skriv UUURUUK pa min sida: Cadial Cadial. Dead line om 56 minuter. Vinnare annonseras om en time och 56 minuter.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Cadial skrev:Ny tavling idag! Deadline om 57 minuter. Vinn ett ex av den hypade grafiska novellen Roba from Uruk. Jag hatar detta, men: Bara ga in pa Facebook och skriv UUURUUK pa min sida: Cadial Cadial. Dead line om 56 minuter. Vinnare annonseras om en time och 56 minuter.

Och adressen! https://www.facebook.com/cadial.cadial/ ... ed_comment
Lycka till!
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Vinn ett ex av Roba from Uruk!

Inlägg av Cadial »

Dags igen: Roba from Uruk ar tillbaka!
Det nya sjalvutgivna seriealbumet Roba from Uruk: Destruction of Uruk (130 sidor, svartvitt, A5) kan vinnas STORT!
12 (tolv!) dragningar kommer att ske under aret, den forsta redan 31 oktober, darefter i slutet av varje manad. Forra arets vinnare Wakuran krossade allt motstand, sa denna gang gor jag det enklare. Man behover BARA ga in pa Facebook, dela inlagget och youtubeklippet och man ar med i 12 dragningar!

https://www.facebook.com/profile.php?id ... &sk=groups

For den som inte har facebook men ar nyfiken pa hur serien ser ut, sa klickar man har:
https://www.youtube.com/watch?v=9URbZAYPPAA

For standiga forlorare som aldrig vinner pa lotteri, sa kommer albumet att kunna kopas ocksa, pris annu inte satt (har inte lamnat tryckeriet annu).
Basta halsningar,
Cadial
Skriv svar