San Diego International Comic-Con

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Stort tack mäster Lindkvist vi är i planeringsstadiet men självklart vill vi gärna ta del av dina erfarenheter och än hellre träffa dig på plats!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Om någon serieälskare befinner sig i Örebro vid 16.30 tiden på torsdagar så bjud gärna in er på en serieträff! Vi kommer även delta på Serieakademins träff nu på lördag 17/10 så stöt gärna på oss då!
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu finns bilder från årets Comic-con (med bildtexter) i mitt flickr-galleri. Varning för alldeles för många Harley Quinn! [;)] Jag återkommer när jag hunnit blogga om det också (på gång).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

För ett par år sen krockade "open registration" för Comic-con med Angouleme och men i år ser det ut som om presumtiva besökare slipper avstå från delar av London Super Comic Convention nästa lördag eftersom biljetterna släpps klockan 8 på morgonen lokal PST tid 20/2. Då borde det fortfarande vara fredag eftermiddag i London och alla som vill ha de hett åtråvärda biljetterna kan fatta posto bakom datorskärmna utan att vara mer stressade än vanligt.

Jag antar att Peral & c:o i Örebro är rejält taggade vid det här laget och jag önskar dem lycka till med biljettbokningen! [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Peral »

Sket sig fullständigt inte en enda biljett till Örebro län. Har herr Lindkvist som verkar vara annuel besökare tips på hur man bär sig åt för att få biljetter?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:Sket sig fullständigt inte en enda biljett till Örebro län. Har herr Lindkvist som verkar vara annuel besökare tips på hur man bär sig åt för att få biljetter?

https://www.youtube.com/watch?v=VWMR1ReDvZ8

(Inkl. kommentarer om ackuratessen i förfarandet...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Peral skrev:Sket sig fullständigt inte en enda biljett till Örebro län. Har herr Lindkvist som verkar vara annuel besökare tips på hur man bär sig åt för att få biljetter?

Det var tråkigt att höra att biljettlotteriet inte gick er väg i år. Jag har sett spekulationer (Comic-con är förtegna om siffror) att det nu snart är ett sjusiffrigt antal presumtiva besökare som konkurrerar om drygt 100000 platser. Senaste gången jag ordnade mitt inträde på "vanligt" sätt var 2010 och då tog biljetterna slut i oktober vilket då var något av en sensation. Året därpå var därför biljettkaoset ett faktum och de var borta på mindre än ett dygn. Något år senare togs möjligheten att köpa biljett till nästa år inne på området bort då köerna till detta blev ohanterliga och tog uppmärksamhet från själva arrangemanget (6 timmar i kö inkräktar på tiden man kan ägna åt resten av Comic-con).

Mitt enda tips hur man kommer runt detta är att försöka skaffa sig proffs-status (som jag varit privilegierad nog att ha sen 2011, med förnyelse 2014) för då är man numera garanterad en egen biljett och möjlighet att köpa två till sina gäster. Gratisbiljetter åt gästerna brukar försvinna på 15 minuter. Men det är bara de två senaste åren proffsen varit garanterade biljetter, innan dess fick man sitta vid datorn när de släpptes och försöka vara snabb med tangenterna. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från Preview Night igår onsdag (det känns som jag bara flängde runt och kollade tider och rutiner):

Bild

Jimmy & Amanda. Nu har jag skriftligt på att "Harley Quinn hjärta Karl-Erik" [:p]. (Det motsatta vore ju otäckt. Hon är rätt obalanserad, flickan.)

Bild

Fernando Ruiz med original från Die Kitty Die samt The Man From R.I.V.E.R.D.A.L.E.

Bild

Hello Nurse!!!

Bild

Joe Staton signerade mitt medtagna ex av E-Man #25. Bra klädsmak för övrigt.

Jo, jag hann faktiskt hälsa på Don Rosa som hastigast just som klockan slog nio och lokalen utrymdes. Men chansen att vi inte skulle träffa på varandra igen är så gott som obefintlig...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bilder från torsdagen:

Bild

Min favorithäxa.

Bild

Thom Zahler med Long Distance #3.

Bild

Don Rosa letar funny animal-serier från DC.

Bild

Ryan McCluskey & Joëlle Jones.

Bild

Urgullig Squirrel Girl (ekorrlooken tagen till sin spets?)

Bild

Tammy & Bird Person.

Bild

Harley Quinn.

Bild

? & Batgirl.

Bild

Sara & Lexi (@SexiCosplays) som Poison Ivy & Harley Quinn.

Bild

Terry Dodson med årets numrerade konsttryck.

Bild

Det här måste väl vara Lumberjanes?

Bild

Middag för serieoriginalsamlare på Edgewater Grill.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av germund »

Oh, där på Edgewater hade jag gärna varit med. Kul bilder!!!
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av trimble »

Härligt med lite bilder från Comic-Con, hoppas att du lägger upp flera!!!!
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

germund skrev:Oh, där på Edgewater hade jag gärna varit med. Kul bilder!!!

trimble skrev:Härligt med lite bilder från Comic-Con, hoppas att du lägger upp flera!!!!


Tack! här är bilder från fredagen (jag tyckte jag inte gjorde annat än köade - inga paneler denna dag):

Bild

Jag avundas dessa lättklädda cosplayers. Luftkonditioneringen hänger inte med.

Bild

Randy Reynaldo är klar med Rob Hanes #18. Och en samlingsvolym!

Bild

Don Rosa signerar hos Fantagraphics.

Bild

Joe Staton har tecknat en "naughty Nova Kane".

Bild

Min kollega Robin Andersson cosplayar Rick Sanchez. Rub a dub dub!

Bild

Nicola Scott skymd av Teen Titans-original.

Bild

Amanda & Jimmy signerar objekt 4 & 5. På preview night tilläts bara 3 (ingen vill vara "that guy").

Bild

Joëlle Jones signerar andra halvan av mitt Lady Killer-uppslag hos Dark Horse. Hon vill för övrigt komma till Sverige igen.

Bild

Till vänster är det Velma Dinkley med fortskaffningsmedel. Men till höger?

Bild

Dan Parent med originalsida från ännu ej utkomna Your Pal Archie.

Bild

Don Rosa och Sergio Aragones har en animerad diskussion. Nej, jag hörde inte vad de pratade om.

Bild

Harley Quinn av modernt snitt. Det var tatuerat "Lucky you!" nedanför hennes navel...

Bild

Middag på Chipotle grill med Patrick & Shelly Block.

Bild

Och sen skulle det förstås ätas glass...

Bild

...innan det var dags att åka till hotellet. Det går inte att låta bli att sova på Comic-con, då orkar man inte med dagarna.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Här är lite bilder från lördagen::

Bild

Pixydust_cosplay som Harley Quinn av Bombshellmodell.

Bild

Peter Maresca med sin tredje Eisner (men det tog 8 år) och boken han fick den för.

Bild

Batgirl i Bombshell-variant.

Bild

Adam Hughes signerar och skissar.

Bild

Fernando Ruiz har färglagt Joe Statons Nova-kommission.

Bild

En av de bästa Bombshell-Harleys jag sett.

Bild

Hon förtjänar en bild till...

Bild

Tillsammans med Wonder Woman.

Bild

Harleypalooza med 25-årsjubileum.

Bild

Mera Harleypalooza.

Bild

Många Harley Quinn är det...

Bild

"Puss på födelsedagen, Harley!"

Bild

Lycklig David Grisez efter att Dan Parent slagit fast att denna Millie the Model-serie verkligen var Dan DeCarlo tuschad av Jon D'Agostino. Han fick den nämligen för icke varande DeCarlo pris.... (DeCarlo från 50-talet i kompletta serier brukar vara halvdyrt.)

Bild

Davids dotter är mera road av cosplay än serieoriginal.

Bild

Robin med Don Rosa och Gullan-skiss. Don måste av tidsskäl sluta skissa i Fantagraphics monter (oväntat), men Robin fick uppmaningen "Look me up! Karl-Erik knows where to find me!" så det löste sig ändå.

Bild

Jaime Hernandez skissar en "disdainful Terry". Han trivs för övrigt mycket bättre med magasinsformatet av Love & Rockets än att behöva förfärdiga 50 sidor till en bok om året,

Bild

Squirrel Girl cosplay.

Bild

That 70's panel: Mike Grell får Paul Levitz att bryta ihop med sina osannolika skrönor.

Bild

That 70's panel: När Mark Evanier modererar samtalet räcker armarna inte till.

Bild

Lördag kväll i San Diegos Little Italy. Mimmos gav 20 % rabatt på fast föda till Comic-con-besökare.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

På söndagen var det så trångt att jag (och flera andra som gav uttryck för en liknande åsikt) för första gången fick tanken "går brandlarmet nu kommer folk att bli ihjältrampade" i huvudet. Otäckt!

Trängseln syns dock ej i dessa bilder tagna denna dag:

Bild

Känd robot pep och blinkade glatt!

Bild

Terry Dodson med av mig inköpt seriesida från Red One #3 (fortsättningen får vänta, just nu har han fullt upp med att göra Adventureman tillsammans med Matt Fraction),

Bild

Någon sorts häxa i scouterna?

Bild

Det av Don Rosa rekommenderade Cine Café på K Street bakom Hilton. Han har nyttjat deras tjänster i ett kvarts sekel. Perfekt för lunch om man inte vill fjärma sig för långt bort. Mycket mumsiga mackor!

Bild

Death ser man inte cosplayad så ofta numera, hon var populärare på 90-talet.

Bild

Art Adams, Erica Henderson, Mark Evanier, Joyce Chin, Mike Grell & Joe Staton förbereder panelen som kallas "Cover Story" (och som jag försöker se varje år).

Bild

Erica Henderson talar och Art Adams & Joyce Chin lyssnar.

Bild

"I'm not bad, I'm just drawn this way!"

Jag återkommer när resten av mina bilder finns på flickr.com.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag har nu äntligen skapat ett album på flickr.com med ett urval bilder från Comic-con 2017 (och skrivit kortfattade bildtexter). Jag kommer att börja blogga om det inom kort. Återkommer när detta är färdigt.

Bild

Fantastisk Bombshell-Harley! Va-va-voom! (som man skulle ha uttryckt det under den tidsperioden)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Agentum »

Har du nån site eller liknande där du visar upp dina serieoriginal mm?

Antar inte då man aldrig tror det är värt besväret själv om man har en samling.

Vore kul nångång att se lite av det du har mer.

Kul bilder iaf, man får hara lite DÄR själv, Harley Quinn ör inte helt okänd märks det, tråkigt att få är ursprungvarianten, iofs kräver det ju mer jobb än filmvarianten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Har du nån site eller liknande där du visar upp dina serieoriginal mm?

Antar inte då man aldrig tror det är värt besväret själv om man har en samling.

Vore kul nångång att se lite av det du har mer.

Karl-Erik har en användare på ComicArtFans.com .

http://www.comicartfans.com/gallerydeta ... gcat=36379
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jo, precis som Wakuran säger här ovanför finns jag på CAF (det gör också MagnusR, germund och Joakim Gunnarsson som nog alla har finare original än jag) men jag skriver ibland lite utförligare om vissa grejor på bloggen under taggen "serieoriginal". Kan vara värt att kolla på om det finns tid att slå ihjäl.

Vad gäller Harley Quinns dräkt så hade Jimmy & Amanda en tanke bakom förändringen om man får tro intervjun med dem hos CBR som de gjorde inför lanseringen av The New 52. Jag citerar:

CBR: Visually, Harley’s look has gone from the court jester of the cartoons to the more sinister version inspired by the “Arkham” games. Are you looking to give her design a facelift for this series?

Palmiotti: The piece of artwork you see by Amanda running with this interview is what we see working for the character. Having so many personalities how can anyone imagine she would wear just one thing. Amanda has a great gift of creating costumes that you can actually wear in real life. A lot of designs these days are so over the top, they just aren’t realistic on any level for a character to fight or even sit on the toilet with them. Yeah, I said sit on the toilet. What do you think happens when the characters are not fighting bad guys? There is a lot of house cleaning, food eating, pet cleanup and bathroom time. Yes…we will be exploring all of these things.

Conner: I am trying to incorporate my favorite things about her latest look and her early costume. I was also inspired by some roller derby girls that I met a short time ago. I think that look totally works for Harley. Another thing I try to keep in mind is what would work really well for costumers and cosplayers, and what would be fun for them to create. One of my favorite things at a comic convention is seeing people dressed up in something that just started out as a thought in my head. Lastly, I always put the character in something that I wish I could run around in all the time.


Som synes vill man ha cosplayarna i åtanke när man designar Harleys dräkter, och samtidigt så fungerar det rätt bra i serien att hon byter om till en dräkt speciellt anpassad för vad hon tänker ta sig för just för tillfället. Nu vet jag inte om de var inblandade något alls i designen av min favorit, Bombshell-Harley, eller om det var Ant Lucias egen vision från början till slut, men den är som synes väldigt populär. Kanske för att den är relativt enkel att få till (om man har de rätta förutsättningarna)? Jag tror att Harley är så omtyckt att cosplaya bland annat just för att det finns så många olika dräkter att välja mellan. Alla kan hitta någon som passar oavsett kroppskonstitution och skicklighet vad gäller tillverkning. 2016 var tydligen den kommersiellt tillgängliga Harley-kostymen (troligen den som Margot Robbie bar på vita duken) den populäraste att ha på sig på Halloween. Och som framgår av mina bilder är intresset fortfarande stort. Blir det en solo-film med henne lär det inte bli mindre...

Ibland blir verkligheten konstig och det snurrar rejält:

Bild

Margot Robbie som Harley Quinn läsande en Harley Quinn Trade Paperback..... Jösses!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Margot Robbie som Harley Quinn läsande en Harley Quinn Trade Paperback..... Jösses!

Det kallas för "rollförberedelse".
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: San Diego International Comic-Con

Inlägg av K-E Lindkvist »

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar