NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Allan Kampe; dubbelt sa stora bilder ar bara for rymdskeppsonanister! Och inte ens om den var tre ganger sa stor skulle nagon kunna lasa gitarrmarket som star ingraverat i guld pa sjunde bandet! Sjalv gillar jag att se hela sidan pa skarmen, sa att man inte behover klicka omkring. Jag har alltid datorns bildskarm pa 125%, Rio Grandes knapp, det blir nog en vanesak. Innan dramat nar sin upplosning kommer det att bli manga Friday updates, och var glada for att slippa se detaljerna; det ar antagligen bara halvt bortsuddade blyertsstreck!
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av BoJustBo »

Cadial skrev:Sjalv gillar jag att se hela sidan pa skarmen, sa att man inte behover klicka omkring.

Kör med en större skärm tack. Mobiltelefonen är ju inte det ultimata serietidnings redskapet ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Bild
Friday update!
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Bild
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Friday update gjord pa tisdag for att forvilla!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av larsa66 »

Helst vill man inte skriva här för att förstöra flödet i serien. Men fy fan va bra!
Jag hör nästan soundtracket av Black Sabbath och Rainbow i bakgrunden. Den lille hårdrockaren inom mig vaknar.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Allan Kämpe »

Cadial skrev:Allan Kampe; dubbelt sa stora bilder ar bara for rymdskeppsonanister!


Jag säger bara som Woddy Allen: "Hacka inte på min favorithobby" [8D]

Annars så väntar jag otåligt på att se bandet hamna i ett spännande helvete! Bra jobbat hittills! [:)]
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Allan Kämpe »

Allan Kämpe skrev:
Cadial skrev:Allan Kampe; dubbelt sa stora bilder ar bara for rymdskeppsonanister!


Jag säger bara som Woddy Allen: "Hacka inte på min favorithobby" [8D]

Annars så väntar jag otåligt på att se bandet hamna i ett spännande helvete! Bra jobbat hittills! [:)]


Jahaja, Woody Allen med två o menade jag förstås...
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Bild

Tack Allan Kampe och Larsa66! Lagger upp ett till av adrenalinruset! Denna serie startade som en 4-sidors one-shot, och publicerades i Eskapix 001, april 2009. Pa framsidan (omslag av Mia Makila) fanns ett forsok att forklara vad Eskapix handlade om: Skrack, gotik, surrealism, erotika, popkultur, sleaze, fantasy, underground, pulplitteratur, gummimonster (!), ockultism och annan subversiv kultur!
Till nasta nummer, som inneholl "skrack, pulp and rock n roll, fick jag en forfragan fran redaktoren, Henrik Holmstrom om jag kunde tanka mig att fortsatta historien. Om? Och nar jag borjade jobba pa nasta 4 sidor sa var jag helt saker pa att jag last SEX pulp and rock n roll! (Fortsattning foljer...)
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Allan Kämpe »

Den sista sidan får mig att tänka å Philippe Druillets helsides-uppslag...Vackert och intressant...jag ser med nyfikenhet fram mot fortsättningen!
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av BoJustBo »

Har inte läst serien än men sista sidan var riktigt snygg med sin öppenhet och grafiska element.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Tack Allan K; det lever jag pa en hel vecka!
Bo: Tack! Det kan inte ta mer an en minut att hoppa pa taget; det ar ju bara 4 sidor!
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: NYTT RIFF -Rockband begar sjalvmord for att uppleva Helvetet

Inlägg av Cadial »

Bild
Friday update! Detta kapitel (4 sidor, varav forsta visas har) publicerades i Eskapix 2, 2009 och nu gallde stenhart, lyxigt hardcover med snygg malning av Arantza Sestayo, grymma noveller av Stewe Sundin, C J Hakansson och en serie av Serieforumhjalten Ray Husac och mycket mer! Detta var storsatsningen! Pa Eskapixbloggen namndes att Eskapix skulle finnas till forsaljning pa Science Fiction- bokhandeln i Stockholm, men efter att de sett innehallet och hittat vald av "grafisk natur" avbojde de. Var det pa grund av en illustration av Dorian Cleavenger nar tva kvinnor syr ihop varandra? Var det Ray Husacs varulvshistoria? Arantzas sjalvmordsomslag? Eller var det Nytt Riff? Sci-Fi-bokhandeln salde mjukisporr av Manara, sade nagon, men Eskapix var for tufft!
Skriv svar