Var ska man handla nya svenska serier?

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av Sandblaster »

Någon som kan tipsa om en stabil säljare/butik av nya svenska seriealbum, från ex Cobolt Förlag och Albumförlaget? Har nu tröttnat ur på Bokus och deras trasiga böcker. Man returnerar och får ännu trasigare böcker som ersättning. Dumsnålhet i sitt esse. Tunna kartonger med öppen lucka på framsidan och inget skyddande emballage. Inte ens den största dummerjöns på Tradera packar lika uselt som Bokus.

[}:)]

Jonas
/Sandblaster på Tradera.
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av Rufus »

Hej! Om du bor i Stockholmsområdet så har du en del butiker att välja mellan.
En lista med seriebutiker finns här: viewtopic.php?f=19&t=3011
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av RioGrande »

Annars finns ju AdLibris också, som funkar likadant som Bokus. Men brukar vara sju kronor billigare... (JAG har inte fått särskilt många defekta album...)
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av zlv »

Allt beror på hur petig man är, jag själv är mycket noggran så nu mera köper jag endast över disk, allt för att garantera att jag får helt felfria album/böcker, och för detta är jag berädd att betala lite extra.

Man kan undra varför adlibris, bokus, cdon mfl inte erbjuder ett extra alternativ när det kommer till förpackning så att det man beställer kommer fram oskadat.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av Grumme »

zlv skrev:Man kan undra varför adlibris, bokus, cdon mfl inte erbjuder ett extra alternativ när det kommer till förpackning så att det man beställer kommer fram oskadat.


Tror ingen webbaserad bokhandel vill skylta med att deras ordinarie paketering av varorna är så undermålig, att man måste betala extra för att få oskadda exemplar hem. [:(]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Var ska man handla nya svenska serier?

Inlägg av Serieguden »

Serier & Sånt plockar fram snygga ex. och packar dem mycket bra om man frågar.
Skriv svar