Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

mib skrev:Alvglans: Existerar butiken fortfarande? Gjorde en beställning 16/7 som fortfarande står som "pending". Har skickat iväg mail till dem och frågat om det är några problem. Bifogat mobilnummer osv så de kan välja hur de vill återkoppla..... Inte hört ett skit, total tystnad

Ingmar har varit rätt sjuk ett tag, vad jag vet. Nu har jag inte varit i närheten av hans affär i backen på ett tag, men något tag tidigare försökte jag gå dit flera gånger i sträck för att lämna SIS-flyers, och den var ständigt stängd.

Men det har inte dragits några pengar, i alla fall?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av mib »

Wakuran skrev:
mib skrev:Alvglans: Existerar butiken fortfarande? Gjorde en beställning 16/7 som fortfarande står som "pending". Har skickat iväg mail till dem och frågat om det är några problem. Bifogat mobilnummer osv så de kan välja hur de vill återkoppla..... Inte hört ett skit, total tystnad

Ingmar har varit rätt sjuk ett tag, vad jag vet. Nu har jag inte varit i närheten av hans affär i backen på ett tag, men något tag tidigare försökte jag gå dit flera gånger i sträck för att lämna SIS-flyers, och den var ständigt stängd.

Men det har inte dragits några pengar, i alla fall?


Nej absolut inte, inga pengar är dragna. Men det du skriver är ju en rimlig förklaring på ett (som jag uppfattade det) konstig beteende.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av BoJustBo »

Då denna tråden blivit aktiv igen kan nämnas att Seriehörnan göteborg precis fyllt 30 år. Har själv handlat där i nästan exakt 20 år.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av smorkin »

Jag tror Alvglans fortfarande är öppet; cyklar ibland förbi butiken på vägen till jobbet och har sett utställda serietidningar och öppen dörr. Men i och för sig kan det kanske vara ett tag sen sist eftersom jag haft långledigt i sommar -> ingen cykling förbi deras butik...
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Schuberg »

UMEÅ, Skivaffär´n som anges i första posten kan raderas då butiken upphört sedan en tid tillbaka.

Fixat! /Admin
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

I Varberg finns Black list på Norrgatan. De har egentligen mest datorspel och lp-skivor, men även serier. Ganska begränsat utbud. Men många Kalle Ankas Pocket (från ca nr 100 och uppåt), inbundna MAD-årgångar, Larsson och Agent X9. Dessutom en hel del amerikanska album och tidningar.

På onsdagar och lördagar i Varberg är det marknadsdag på Varbergs torg och då finns det även en knalle med serier och lite bredare utbud. Marknaden är året runt, men det lönar sig förmodligen att besöka den sommartid, då det är mest kommers.
Patrik A
Fine
Inlägg: 361
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 19:21
Ort: Knivsta

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Patrik A »

I Långhundra utanför Knivsta säljer de serier i butiken 100 idéer. Vet inte om det är nämnt här innan

http://100ideer.se/inges%20tidningar%20och%20kuriosa.html

Han är trevlig och ger ofta fina rabatter, köpte samlingar med Lucky Luke, valhall, asterix (på norska) och strönummer av diverse tidningar.
Användarvisningsbild
Johan Blixt
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: sön 21 jan 2007, 18:23
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Johan Blixt »

Serieslussen ska läggas ner (eller byta inriktning): https://mitti.se/nyheter/seriesmockan-k ... en-graven/
It is possible to predict the past by gathering data about the future.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

Spel på Clemenstorget i Lund har bytt namn och även slutat med serier helt, så jag har tagit bort dom från listan.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av RioGrande »

Ja, det hände nog för tio (?) år sedan... (Bästa (egentligen enda) adressen för serier i Lund är numera Franska bokhandeln.)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

Serieslussen som nämns några inlägg ovan verkar dock fortfarande bita sig kvar... Kanske av ren envishet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Rufus »

Wakuran skrev:Serieslussen som nämns några inlägg ovan verkar dock fortfarande bita sig kvar... Kanske av ren envishet...


Är det så alltså? :o Ajdå, jag som tog bort just Serieslussen från listan igår, eftersom jag även läste Johan Blixts inlägg ovan i samband med att jag skrev mitt inlägg och tog bort Spel på Clemenstorget.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Looding »

Jag pratade med andra butiksägare om att Serieslussen skulle lägga ner. De suckade, skrattade till lite och sa att han bestämmer sig med jämna mellanrum att lägga ner verksamheten. Vet inte om det är ett säljknep, men ja, den finns kvar.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Är detta framtidens koncept för seriebutiker? Serier i botten, men sen en "lounge" där det serveras dryckjom och anordnas aktiviteter? Allt för att skapa en form av gemenskap mellan geeks (notera att man här håller på den amerikanska distinktionen mellan geek, nerd och dork). Dessutom är det väl rätt våghalsigt att starta en dylik verksamhet just nu?
Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Är detta framtidens koncept för seriebutiker? Serier i botten, men sen en "lounge" där det serveras dryckjom och anordnas aktiviteter? Allt för att skapa en form av gemenskap mellan geeks (notera att man här håller på den amerikanska distinktionen mellan geek, nerd och dork). Dessutom är det väl rätt våghalsigt att starta en dylik verksamhet just nu?
Bild

Hmm, i Japan och Sydkorea har ju mangacaféer funnits ett bra tag nu.

I övrigt får man väl önska Lycka till, antar jag...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wildis90 »

Jag var i Gamla Stan och Stockholm idag så då så gick jag bl.a förbi Serieboden, Staffars serier och en affär som hette Serieslussen Comicstrip. Jag såg att ni hade pratat om Serieslussen i tidigare inlägg, men jag undrar lite varför den inte är med på listan...

Med vänlig hälsning, Wildis90 [:)]
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Kan ha något att göra med att ägaren med ojämna mellanrum uppger att han skall stänga butiken. Senast 2018...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Kan ha något att göra med att ägaren med ojämna mellanrum uppger att han skall stänga butiken. Senast 2018...

Mitt intryck har iofs varit att Erkki själv sällan är där nuförtiden, utan oftast så är det någon kollega (?...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Gory-Glory
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 22 feb 2016, 09:28

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av Gory-Glory »

Vad bra med en lista, jag gillar riktigt mycket Rum för serier och Seriecentrum.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Inlägg av smorkin »

K-E Lindkvist skrev:Kan ha något att göra med att ägaren med ojämna mellanrum uppger att han skall stänga butiken. Senast 2018...

Nah, de skulle stänga 2019 också. Senaste uppgiften jag hittade sa att de skulle stänga midsommar 2020 men de är fortfarande öppna ;-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Skriv svar