ÖREBRO Seriefestival

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av TimmyZillen »

Dude skrev:
TimmyZillen skrev:Vi lastar med alldeles för många tidningar och lite prints(hoppas jag), så ses vi där!



Vilken typ av serier säljer du/ni?


Såg att Wakuran redan hunnit länka till presentationen, tack för det!

Det är en ointelligent tidning med en dum premiss, halvsnyggt tecknad(om man får slå sig själv för bröstet) och jävligt snyggt färglagd. Är du ute efter något som behandlar tunga ämnen, allegorier och samhällskritik bör du göra som alla på SIS och ta en stor omväg runt vårat bord, men vill du snacka om snäckskalen i "Demolition Man" så är vi där för dig!

Tanken var att vi skulle utöka universumet med en varsin kortare fristående tidning lagom till festivalen, men jag har börjat plugga illustration på Berghs och Jonny har precis listat ut vad han vill bli när han blir stor och jagar det för fulla muggar.. Men den tidning vi har, har vi jäävligt många exemplar av!
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av TimmyZillen »

BoJustBo skrev:
TimmyZillen skrev:Vi lastar med alldeles för många tidningar och lite prints(hoppas jag), så ses vi där!

Läste det som "Pints", det vill säga öl.


Vi tar med det också, dock inte till försäljning . Det är ju en festival!!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:Felet med RioGrande är att han kommer med sina genialiska idéer när väl hela konceptet är bestämt. Nu har jag blivit utsparkad från ledningsgruppen pg. av att jag ifrågasatte vissa beslut, nu är jag inte ledsen för det eftersom jag kan fokusera på mer intressanta arbetsuppgifter. Men ÖLEBRO SERIEFESTIVAL hade nog fått mig att slåss för en inflytandeposition!

Eller Ölebrew / Ölebrygg ? [B)]

Så det ser ut som erat samtal inte blir av heller, nu?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av RioGrande »

Wakuran! Vi häller i Peral en massa öl och leder upp honom på en liten scen. Sen behövs inget manus!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Wakuran! Vi häller i Peral en massa öl och leder upp honom på en liten scen. Sen behövs inget manus!

Bara Security!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

David Lloyd är tydligen också klar som gäst. Lär bli en och annan "V" skissad om jag känner honom rätt...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu finns scenprogrammet tillgängligt på festivalens hemsida. Det lutar åt ett besök på lördagen för min del. (Då kan man se Rio Grande intervjua Peral mellan kvart över tre och fyra.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av burnout »

Jag och en kompis tänker dyka upp när den är så nära våra hemtrakter (18 mil) det blir på Lördag för oss också.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av lennon »

burnout skrev:Jag och en kompis tänker dyka upp när den är så nära våra hemtrakter (18 mil) det blir på Lördag för oss också.

Trevligt! Jag räknar med att du besöker Albumförlagets monter/bord då [:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av burnout »

lennon skrev:
burnout skrev:Jag och en kompis tänker dyka upp när den är så nära våra hemtrakter (18 mil) det blir på Lördag för oss också.

Trevligt! Jag räknar med att du besöker Albumförlagets monter/bord då [:)]


Ohja, jag måste komplettera en del.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av rkaj »

Finns den som ansvarar för webbsidan https://orebroseriefestival.se/klara-ga ... estivalen/ här? I så fall kan jag tipsa om att Wibom Books har råkat få en länk till Åbergs museum i stället för till sig själva, det kanske ni vill fixa? (Annars skrev jag ett meddelande i kontaktformuläret också).
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av TimmyZillen »

Någon som har bra lokalkännedom? Vi tänkte passa på att hugga DR Strange efter stängning lördag, och sen är vi ruskigt ölsugna. Finns det något grymt hak runt festivalplatsen?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Wakuran »

Dr. Strange? Filmen? Det verkar som det är Filmstaden som gäller då, på Drottninggatan 6-8.

http://www.sf.se/biografer/orebro-filmstaden/

Lokalkännedom har jag ju inte, men hak borde väl inte vara omöjligt att finna... Centrala Örebro verkar ju inte stort att döma av festivalkartan, med gångavstånd till mer eller mindre allt...

https://orebroseriefestival.se/ladda-ner-katalogen/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av TimmyZillen »

Wakuran skrev:Dr. Strange? Filmen? Det verkar som det är Filmstaden som gäller då, på Drottninggatan 6-8.

http://www.sf.se/biografer/orebro-filmstaden/

Lokalkännedom har jag ju inte, men hak borde väl inte vara omöjligt att finna... Centrala Örebro verkar ju inte stort att döma av festivalkartan, med gångavstånd till mer eller mindre allt...

https://orebroseriefestival.se/ladda-ner-katalogen/


Jepp, biobiljetter köpta till 18:55. Blir lite tajt med middagstid, men gott om öltid efteråt!
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Göran Semb »

Hm, starkt sugen, men får i så fall lov att ta ett så tidigt tåg hem till Uppsala att det inte blir något ut och äta (eller något annat) efter festivalbesöket för min del.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av Dude »

TimmyZillen skrev:Någon som har bra lokalkännedom? Vi tänkte passa på att hugga DR Strange efter stängning lördag, och sen är vi ruskigt ölsugna. Finns det något grymt hak runt festivalplatsen?


Ta inte någon pub vid mässan utan promenera upp mot centrum så hittar ni några trevliga pubar med gott käk, ex bishop. Hojta till ifall ni undrar något, är örebroare [:)]
TimmyZillen
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 04 apr 2016, 07:30
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av TimmyZillen »

Dude skrev:
Ta inte någon pub vid mässan utan promenera upp mot centrum så hittar ni några trevliga pubar med gott käk, ex bishop. Hojta till ifall ni undrar något, är örebroare [:)]


Tack för tipset!! Bishops var ju snubbelavstånd från Filmstaden med!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av burnout »

Ni som är i närheten av Örebro och funderar på att gå på mässan, Gör det. Mycket rolig och stort utbud av nya serier (blev dyrt, var värt det) bara trevligt folk. Blir det fler gånger dyker jag upp igen.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

Lite bilder från dagens begivenhet i Örebro:

Bild

Ett gäng klev av tåget: Frida Malmgren, Kim W Andersson, pogono och Johan Andreasson.

Bild

Jonas A med nytt från Albumförlaget.

Bild

Jag och Johan Andreasson tog en fika på Hälls konditori (rekommenderas) medan vi inväntade öppningsdags.

Bild

Ola Skogäng förevisar korrekt festivalklädsel.

Bild

Patrik Schylström och Pidde Andersson leker "stafett" före...

Bild

...panelsamtalet om "Svenska Serieakademin 50 år". Lasse Åberg, Pidde Andersson, Sture Hegerfors & Patrik Schylström.

Bild

David Lloyd signerar mitt medförda exemplar av Kickback.

Bild

Joëlle Jones sätter signaturer på mina lösnummer av hennes Lady Killer. (Hon signerade alla mina original av henne i San Diego i somras så de behövde jag inte släpa på.)

Bild

Rio Grande visar upp Perals seriealbum.

Bild

pogono och Yvette Gustafsson krängde serier på läktarvåningen.

Bild

Christina Jonsson har ett nytt seriealbum på gång (och efter det möjligen en uppföljare till Badgäster & bedragare).

Bild

2 x Ola: Hellsten & Hammarlund.

Bild

Malin Biller och Sture Hegerfors.

Bild

Jan-Ola Sjöberg och Pidde Andersson berättar om den svenska buskis-serien genom tiderna.

Bild

Joëlle Jones utfrågas av Linda Lamppu.

Bild

Joëlle Jones har haft vänligheten att lämna ett bidrag i min skissbok.

Bild

Sara Olausson säljer antologi till Alf Steinsvik medan Frida Malmgren ser på.

Bild

Jonas Darnell (pendlade mellan den lokala ölmässan och seriefestivalen) med Modesty-byst.

Bild

Frida Malmgren har tecknat Tjejerna på höjden i min skissbok. Det tackar vi för!

Bild

Har jag inte set dessa herrar någonstans tidigare...? Nicolas Krizan, Jamil Mani och Johan Andreasson.

Tyvärr hann jag inte träffa alla så mycket som jag hade velat för det var idel intressanta programpunkter (på två scener) som också skulle hinnas med. Och bland dessa tvingades jag välja bort Kim W Andersson, Frida Malmgren, Rio Grande & Peral samt David Lloyd.

Jag kommer dessutom inte att vara där i morgon så då får någon annan ta bilder (jag hoppas på att Rolf Lindby är på alerten).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: ÖREBRO Seriefestival

Inlägg av K-E Lindkvist »

Lokala TV hade ett inslag om festivalen som kan ses här. Mycket känt folk rör sig i bakgrunden...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar