The Flash

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jo alltså jag håller ju med dig. Jag skrev bara vad jag tror anlendning är att de gör som de gör.

Greg Berlanti som producerar alla DCs superhjälte-tvserier går igång på grejer som han sen upprepar. Han och den andre producenten Andrew Kreisberg verkar gilla att de byter Wells varje år.

De verkar också gå igång på att alla solohjältar inte egentligen är solo och har stora teams. I Flash (som jag gillar bäst av serierna) bilr det då avsnitt då man undrar hur dum Barry Allen är eftersom han behöver 4-5 personer för att klura ut ett enkelt problem, sen avsnittet efter kan han göra nånting smart som man är van att serieversionen av Barry Allen gör.

Jag gillar TV-serierna, de har dock dumheter i dem som jag stör mig på.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

jo men så kommer det nog fortsätta var alltså at man stör sig på mindre saker, det verkar ju som både du och jag ändå fortsätter se flera av de här tv serierna så det måste ju ändå väga över.
iaf för mig då jag inte är sen med at helt dumpa nånting jag inte gillar och inte tvinga mig läsa eller se vidare längre, så mycket tid har ingen av oss anser jag.

At bli underhållen åtminstone är min grund.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Att bli underhållen är nog det viktigaste när man ser på sådant här. Det är bara att man hoppas på något mer från en serie som visat att den kan göra mer. Det börjar räcka för min del med grejen "I år har vi med en EVIL SPEEDSTER, och en alternativ version av Wells". Det är tredje gången de kör den grejen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

jo, jag har svårt för den alternativa Wells med, jag har inte accepterat att han ger nånting till gruppen medans ju Wells från earth 2 absolut gör det.

Där tycker jag de dragit ut på det och så har vi Killer Farost, jag vet inte om det är en bra idé om det är en utgång, hon har klara svårighter med att verka elak öht.

Forumet är lite dött så jag tänkte att jag kunde lyfta upp lite saker från förr bara.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: The Flash

Inlägg av super85 »

Jag har inte problem med att han är värdelös, jag har problem att man upprepar exakt samma grejer flera år i rad. Alla vet att skådespelaren kan spela olika karaktärer så det var till en början en kul grej, "kolla samma skådis gör flera olika roller så bra!" nu spelar han en annan nisse varje säsong. Ska han kanske spela Wellls med tysk brytning nästa år? eller en flintskallig version av Wells?

Samma grej som med onda speedsters, det är en del av Flash mytoligin med elakingar som är som han fast onda. Nu har de haft onda skurkar med supersnabbhet för tredje året i följd, Det blir tjatigt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

jag tycker den riktige Wells den lite cyniske uppfinnaren ska komma tillbaka, som du säger är inte det så intressant med mer av andra versioner.

Jag ser väl lite för "seriöst" på det hela då jag tycker att nån snube med trumpinnar i händerna som mest ärligt verkar oseriös är en bra medlem i team Flash.

DEt är bara en tv serie, men om man tänker sig en verklighet hade de ju sparkat ut honom genom dimensionsportalen som en annan Snapper Carr.

Han är inet det minsta rolig med sina uttjatade gimmicks.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

The Flash är bra ännu iaf, en del intressanta förvecklingar och tidsresor mm.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

Nu är fö de flesra av de här DC serierna igång; gen.
Flash har nu Ralph Dibney som Elongated man med, det är en variant som inte har nån fru och egentligen är lite av en tragikomisk figur kan jag tycka, han var alltid bäst som radarpar med frugan, innan DC shabblade bort dem så de dog, blev galna och var spöken i jordens sämsta soppa.

Barry åker i fängelse för mord bla.

Skurken kan byta kropp med andra.

Jag tycker serien har varit bättre än de andra Arrow verse tidigare men nivån har imo sjunkit något.
Intresant över lag är väl alla gästspel som görs här och där mellan serierna.

De bygger ju på med hjältar och skurkar allt mer, vissa överanvänds iofs, men de kan dyka upp lite varstans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Flash

Inlägg av Agentum »

lite segt just nu tycker jag.

Jag kom på ett drinking game att varje gång de säger "Devoe" så får man ta en snaps, men sen kom jag på att det skulle leda till sjukhus och magpumpning så jag la ner tanken på att utveckla det.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar