Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Bild

Vann dessa tre Marvel Masterworks böckerna för 104kr på Tradera.

Skambud som gick in.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Bild

Vann dessa tre Marvel Masterworks böckerna för 104kr på Tradera.

Skambud som gick in.

Något strul med bilden. Kan vara något tekniskt problem eller att länken till själva bilden har försvunnit...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Jo nåt tok är det, funkar inte.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Lite nytt:

Bild

Herman Hedning 4 och 5/2017, Kalle Anka Extra 4/2017 (med en repris av den fantastiska "Kalle Anka som tidningsbud" av Bob Gregory, Tony Strobl & John Liggera), Agent X9 Specialalbum 2017 (som jag skrivit om här) samt en omistlig bok av George Johansson som jag valde att låna på biblioteket för 38 år sedan och därför saknat i bokhyllan hemma.

Fler inköp än vanligt på årets bokmässa:

Bild

Katten Nils tar sig ton(fisk) inklusive samlarbilden på Laser-Laban (hur många finns det, Joakim?), 91:an och Skånska kriget (med särtryck av den saknade sidan 21), Uffe - för en handfull patroner (alla tre med klotter av upphovsmännen), Velvet del 3 samt Hedvig Artbook av Hedvig Häggman-Sund (också signerad med dedikation).

Bild

Viktor Kasparsson: Helvetets fasor, Rolf Gohs - ett tecknarliv (bra pris på mässan hos Cobolt) samt Angel Wings del 1 & 2. Dennis Gustafsson och Ulf Granberg signerade naturligtvis verken i den övre raden.

Nya skisser och serieoriginal från bokmässan 2017 finns redovisade här.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av BoJustBo »

K-E Lindkvist skrev:91:an och Skånska kriget (med särtryck av den saknade sidan 21)

Åh nej, och jag antar att den aldrig kommer tryckas om trotts helsabbad utgåva :/
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Tråkigt att läsa, den lär jag väl köpa ändå iofs, men trist att det blev fel.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MrKumquack »

BoJustBo skrev:
K-E Lindkvist skrev:91:an och Skånska kriget (med särtryck av den saknade sidan 21)

Åh nej, och jag antar att den aldrig kommer tryckas om trotts helsabbad utgåva :/

Fick hem mitt ex av ovan nämnda bok, och där saknas inte sidan 21. (En svartvit bild som inte kom med i serien, med kommentar av Gert Lozell.) Det verkar m.a.o. finnas hopp för framtida köpare.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

MrKumquack skrev:Fick hem mitt ex av ovan nämnda bok, och där saknas inte sidan 21. (En svartvit bild som inte kom med i serien, med kommentar av Gert Lozell.) Det verkar m.a.o. finnas hopp för framtida köpare.

Missförstå mig rätt. Jag borde skrivit "den rätta sidan 21" istället. Det är alltså sista sidan i första avsnittet som fallit bort. Så här skall det se ut (ursäkta bildkvalitén men jag orkade inte ta fram systemkameran idag):

Bild

Den som är skarpsynt avslöjar detta genom att notera de saknade signaturerna i sista rutan på sidan 20. Där står upphovsmännens namn i samtliga avsnitt. Men skämtet om fattigbössan är inte nödvändigt för att läsaren skall hänga med i plotten så ingen större skada skedd. De som inte läst den vid serietidningspubliceringen märker troligen inget alls. Men visst är det förargligt.

På bokmässan fick alla som sa till sidan i lösbladssystem, och det är väl inte helt omöjligt att det fortfarande gäller? Ett enkelt sätt att lösa predikamentet skulle kunna vara att göra sidan tillgänglig i filformat för nedladdning och egen utskrift. Jag skickar frågan vidare till Joakim som sitter närmare händelsernas centrum vad gäller 91:an.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MrKumquack »

Aha! Nu kan jag missförstå det hela rätt... [;)] Har som sagt idag fått hem boken, och inte mer än kollat på sidan 21 i den än så länge. Förslaget på tillgänglig nerladdning är ju alldeles utmärkt! Alltid trevligt med en komplett serie, som jag dessutom inte har läst tidigare.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av BoJustBo »

Ganska usel lösning i min mening.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av smorkin »

K-E Lindkvist skrev:
MrKumquack skrev:Fick hem mitt ex av ovan nämnda bok, och där saknas inte sidan 21. (En svartvit bild som inte kom med i serien, med kommentar av Gert Lozell.) Det verkar m.a.o. finnas hopp för framtida köpare.

Missförstå mig rätt. Jag borde skrivit "den rätta sidan 21" istället. Det är alltså sista sidan i första avsnittet som fallit bort. Så här skall det se ut (ursäkta bildkvalitén men jag orkade inte ta fram systemkameran idag):

Bild

Den som är skarpsynt avslöjar detta genom att notera de saknade signaturerna i sista rutan på sidan 20. Där står upphovsmännens namn i samtliga avsnitt. Men skämtet om fattigbössan är inte nödvändigt för att läsaren skall hänga med i plotten så ingen större skada skedd. De som inte läst den vid serietidningspubliceringen märker troligen inget alls. Men visst är det förargligt.

På bokmässan fick alla som sa till sidan i lösbladssystem, och det är väl inte helt omöjligt att det fortfarande gäller? Ett enkelt sätt att lösa predikamentet skulle kunna vara att göra sidan tillgänglig i filformat för nedladdning och egen utskrift. Jag skickar frågan vidare till Joakim som sitter närmare händelsernas centrum vad gäller 91:an.

Tack för infon; jag tänkte faktiskt när jag läste boken att just det där kapitlet kändes lite rumphugget så skönt att få en förklaring. Och även om ett lösblad inte är idealiskt vore det en helt OK lösning tycker jag om det fanns för utskrift alt. kunde postas till dem som så önskar.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:Ganska usel lösning i min mening.

Usel, men bättre än inget, antar jag. Om man kan distribuera via Facebook och hemsida.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spindelmannenelektra »

Härliga tider. Jag fick hem följande Walking Dead serier idag:

-The Walking Dead volume 27
-The Walking Dead volume 28
-The Walking Dead Here´s Negan
-The Walking Dead Book 13
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ellingen »

Blev ett (inte så) litet tillskott i samlingen idag. [:)]
Kalle Anka 2/48 med ursprung förlagsdirektör Lennart Svenander. Proveniensen är 100%ig.
Bild
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

Ellingen skrev:Blev ett (inte så) litet tillskott i samlingen idag. [:)]
Kalle Anka 2/48 med ursprung förlagsdirektör Lennart Svenander. Proveniensen är 100%ig.
Bild


Riktigt fin! [^]
Vad skulle du bedöma att den håller för skick?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Ellingen »

Grumme skrev:
Ellingen skrev:Blev ett (inte så) litet tillskott i samlingen idag. [:)]
Kalle Anka 2/48 med ursprung förlagsdirektör Lennart Svenander. Proveniensen är 100%ig.


Riktigt fin! [^]
Vad skulle du bedöma att den håller för skick?


Det var typ så här den såg ut i affären 1948. Marginella spår av hantering/förvaring, så NM. [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nyanskaffat i oktober - november (bland annat besök hos Staffar i samband med NAFS[k]:s höstmöte):

Bild

Kill or be Killed #8-13.

Bild

Lady Killer 2 #5 (slut?), Black Magick #6-7, Love & Rockets #3, Kalle Anka Extra 5/2017 samt Beer, Brewing & Bastards - Herman Hednings brutalkompletta seriebibel om öl.

Bild

Normandy Gold #1,3-4, Howard Chaykins Hysteria #1-5.

Bild

Sabrina the Teenage Witch - complete collection vol 1.

Bild

Harley Quinn - 25th Anniversary Special, Betty and Veronica #3 (två varianter), The Fix #9, The Chilling Adventures of Sabrina #7-8, Grand Passion #5 och slutligen Sink #1.

Och från den gångna veckan:

Bild

Lilla Fridolf - alla årsalbum 1958-1970 samt Zak & Ting: Jobbiga jävlar del 2 med produktionsnoteringar (upphämtades direkt av Yvette i Örebro).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av germund »

Jag postar sällan här men denna bok gjorde mig så glad att jag inte kan motstå. Synd bara att Talbot avslutar Grandville i och med den här volymen. Suck...
Bild
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Detta års köp från Cobolt's popup:
Bild
Bild

Samt den nya "Farbror Joakims liv" tillsammans med sin föregångare och Gemstones första utgåva.
Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nytillskott senaste månaden:

Bild

De två första samlingarna med Harley Quinn efter DC Rebirth (då tidningen kom ut TVÅ gånger i månaden), Harley and Ivy Meet Betty and Veronica #1, Herman Hedning 6/2017 samt tre tidningar från Halloween Comic Fest: Archie's Madhouse Returns, Donald Duck's Halloween Scream & DC Superhero Girls (som jag faktiskt blev sugen att läsa fortsättningen på).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar