Den stora Marvel-tråden.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
Dude skrev:Kanske dags för Marvel att göra en Crisis on infinite Earths [;)]

Men det var väl typ det de gjorde nu för ett tag sen? Även om jag såklart glömt bort vad den hette i nuläget...


Wakuran i "Spider-Verse" hände ju en hel del nytt. Är det den du tänker på? Där kom ju Reilly, Kaine tillbaka och Spider-Gwen skapades. Dessutom dök de upp en massa nya Spider-Man hjältar. "Web-Warriors" var ju en serie som skapades utifrån denna serie. Det har ju varit många stora "event" på sistone. Jag har inte alls koll på dem. Men de 13 titlar jag läser för ögonblicket känns som jag kan följa relativt enkelt så allt för mycket har ju inte hänt. Så Dude jag tror det är lätt att läsa vilken Marveltitel som helst och komma in i berättelsen rätt lätt. Marvel har väl inte gjort det allt för komplicerat än tack och lov som jag ser det.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Wakuran »

Jag tänkte nog på Secret Wars, egentligen...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Det verkar som Marvel skall starta om allt igen med "Legacy". Trött på omstarter blir tjatigt. Men kanske bra för nya läsare..
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av BoJustBo »

Marvel har inga, och kommer inte få nya läsare så länge dom är giriga idioter.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av tfels »

Hoppas verkligen de inser att folk tröttnat och att de återgår till att bara göra bra historier med en enkel löpande numrering utan omstarter.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

tfels skrev:Hoppas verkligen de inser att folk tröttnat och att de återgår till att bara göra bra historier med en enkel löpande numrering utan omstarter.


En positiv sak i alla fall. Nu börjar The Amazing Spider-Man med sin "normala numrering" igen, nummer 790. Jag tycker om att se hur många serier som kommit ut. Jag blir trött när de börjar om från början. Finns det något som pekar på att man får fler läsare om man börjar om med numreringen??? De borde snarare vara tvärtom.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av BoJustBo »

spindelmannenelektra skrev:
tfels skrev:Hoppas verkligen de inser att folk tröttnat och att de återgår till att bara göra bra historier med en enkel löpande numrering utan omstarter.


En positiv sak i alla fall. Nu börjar The Amazing Spider-Man med sin "normala numrering" igen, nummer 790. Jag tycker om att se hur många serier som kommit ut. Jag blir trött när de börjar om från början. Finns det något som pekar på att man får fler läsare om man börjar om med numreringen??? De borde snarare vara tvärtom.

Tror jag hört att just nummer ett får mer läsare men nästan alla nya tappas efter bara ett fåtal nummer.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:En positiv sak i alla fall. Nu börjar The Amazing Spider-Man med sin "normala numrering" igen, nummer 790. Jag tycker om att se hur många serier som kommit ut. Jag blir trött när de börjar om från början. Finns det något som pekar på att man får fler läsare om man börjar om med numreringen??? De borde snarare vara tvärtom.

Tror jag hört att just nummer ett får mer läsare men nästan alla nya tappas efter bara ett fåtal nummer.

Det har väl varit ett sätt att locka samlare, också.

Men man tycker ju att de iofs borde fått blodad tand efter kraschen under 90-talet...

(Känns som det knappt är några tidningar efter 70-talet som är värda något särskilt ändå...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:En positiv sak i alla fall. Nu börjar The Amazing Spider-Man med sin "normala numrering" igen, nummer 790. Jag tycker om att se hur många serier som kommit ut. Jag blir trött när de börjar om från början. Finns det något som pekar på att man får fler läsare om man börjar om med numreringen??? De borde snarare vara tvärtom.

Tror jag hört att just nummer ett får mer läsare men nästan alla nya tappas efter bara ett fåtal nummer.

Det har väl varit ett sätt att locka samlare, också.

Men man tycker ju att de iofs borde fått blodad tand efter kraschen under 90-talet...

(Känns som det knappt är några tidningar efter 70-talet som är värda något särskilt ändå...)


Håller med BoJustBo jag kan inte komma på någon lyckad omstart förutom möjligen när Macfarlane gjorde sin debut. Den nummer 1 är väl lite populär. Nej som sagt jag är glad att de nu har "normal" räkning. Nej Wakuran du har rätt. De försöker väl locka läsare. Nummer 1 kan ju bli populär. Men det är väl oftast när nya karaktärer typ Silk, Gwenpool eller Spider-Gwen startar från scratch. Spider-Gwens första medverkan såldes relativt dyrt nyligen tror jag. De är ju som sagt oftast karaktärens första medverkan som blir intressant, inte bara nummer 1 av serien. Jag önskar färre omstarter.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

"Ultimate Spider-Man" 1 är väldigt populär. Men de var ju för de började upp från början helt och skapade en helt nytt universum. Jag tycker att "The Amazing Spider-Man" bara skall köra på i normal numrering. Det blir bättre. Detsamma gäller andra stora och traditionella serier. Det hade varit kul med "vanlig" numrering på en sådan titel som "Elektra". Den titeln har ju startat om allt för många gånger. Det verkar svårt att få något större intresse för den karaktären. Men det är ju inte så konstigt när de startar om så många gånger. Sen verkar de ger upp för tidigt. 5 nummer kom ut av förra Elektravarianten.. [:I] Hur mycket måste de sälja för att få fortsätta? Jag tycker att varje titel borde få i alla fall 10 nummer på sig innan man ger upp eller startar om.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av tfels »

Blir lite förvirrad av alla X-titlar. Eller av en av dem i alla fall. X-men Gold och X-men Blue har jag koll på, men vilken är premissen för Astonishing X-men numera? Utspelas den i normal kontinuitet? Vad handlar den om?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av tfels »

X-men Blue och Gold. Ingen som läser dem? Jag gillar dem, framför allt Gold. Ser nu fram emot X-men Red. Ser även fram emot att läsa nya Avengers-satsningen och hoppas att det bara blir en titel utan en massa krångel och omstarter.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

tfels skrev:X-men Blue och Gold. Ingen som läser dem? Jag gillar dem, framför allt Gold. Ser nu fram emot X-men Red. Ser även fram emot att läsa nya Avengers-satsningen och hoppas att det bara blir en titel utan en massa krångel och omstarter.


Vad är det bästa med Gold och Blue? Lite sugen på dem.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Ala »

Det här är ju ett problem som inte bara Marvel har, det är samma med DC. Massa events, crossovers och omstarter som egentligen bara förvirrar mer än de tillför.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av tfels »

Tycker Blue och Gold håller en lite gammaldags ton, men ändå i modern tappning.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Ala »

tfels skrev:X-men Blue och Gold. Ingen som läser dem? Jag gillar dem, framför allt Gold. Ser nu fram emot X-men Red. Ser även fram emot att läsa nya Avengers-satsningen och hoppas att det bara blir en titel utan en massa krångel och omstarter.


Senaste X-Men jag läste igenom var Joss Whedons Astonishing X-Men som jag plöjde i början av året, den tyckte jag var jävligt bra. Just nu har jag Uncanny X-Force från 2010-12 och Old Man Logan att läsa i appen i X-väg. Ser fram emot att ge mig i kast med dom båda!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Wakuran »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:En positiv sak i alla fall. Nu börjar The Amazing Spider-Man med sin "normala numrering" igen, nummer 790. Jag tycker om att se hur många serier som kommit ut. Jag blir trött när de börjar om från början. Finns det något som pekar på att man får fler läsare om man börjar om med numreringen??? De borde snarare vara tvärtom.

Tror jag hört att just nummer ett får mer läsare men nästan alla nya tappas efter bara ett fåtal nummer.

Det har väl varit ett sätt att locka samlare, också.

Men man tycker ju att de iofs borde fått blodad tand efter kraschen under 90-talet...

(Känns som det knappt är några tidningar efter 70-talet som är värda något särskilt ändå...)

Nu missförstod jag dessutom det där talesättet. "Lära sig läxan" menade jag egentligen.

http://www.vt.se/asikter/kronikor/att-f ... 95695.aspx
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Agentum »

jo jag funderade lite faktiskt, men insåg att du måste sluntit i huvet där :-)
9mm, i'm never further away than that.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Stranger »

Försökte läsa Gold men jag tappade intresset nästan direkt.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har läst lite marvel mest Spider-Man relaterade tidningar. Kör lite korta betyg av dem här:

1,2
THE AMAZING SPIDER-MAN NR 790 & 791
9/10
-Bra berättelser. Fina teckningar. Kul att Spidey är tillsammans med Mocking-Bird och lite intressant satt han förlorat sitt företag. Intressant att följa hans nya job på Daily Bugle.

3,4
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN NR 6 & 297 (7)
9,5/10
-De går in på djupet på J.J Jameson och Peter Parkers relation. Vill inte berätta mer för då blir det en spoiler. Bra berättelse, mycket action och ett fint samarbete emellan Peter och Jameson.

5,6
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER NR 9 & 10
7/10 Teckningar 10/10
-Jag älskar att min stora favorit Reilly har en egen tidning. Jag hoppas den blir långvarig. Riktigt fina teckningar. Gillar Reillys dräkt mycket. Berättelsen är helt ok, en del läskiga fiender.

7
GWENPOOL NR 22
6/10
-Synd att de lägger ner Gwenpool. Hon har inte riktigt kommit igång. De hade behövt ha några nummer till med henne för att kunna bygga upp karaktären ordentligt. Det är fortfarande kul när hon "hoppar ur tidningen".

8
SPIDER-MAN NR 234
7/10
-Snygga teckningar, bra berättelse på slutet.

9
CHAMPIONS NR 22
6/10
-Detta är första numret jag har läst av den nya supergruppen. Det är svårt att få något grepp om berättelsen, man måste nog köpa och läsa numren innan för att hänga med. Det blir kul att läsa nästa nummer.

10
SPIDER-MAN/DEADPOOL NR 23
8/10
-Bland de bättre numren av denna serie. Man skrattar lite ibland det är bra. De är verkligen ett udda team dessa snubbar.

11
MS MARVEL NR 24
10/10
-En väldigt enkel berättelse som fungerar mycket bra. Men behöver inte ha så komplicerade berättelser för att man skall njuta av berättelsen. Riktigt fina teckningar.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar