Poängsättning av superhjälteserier

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag tänkte man kunde ha en tråd där man bedömer superhjälteserier. Jag tänkte man kunde ge dem emellan 1-10 poäng och skriva lite kort om dem.

1,2
THE AMAZING SPIDER-MAN NR 790 & 791
9/10
-Bra berättelser. Fina teckningar. Kul att Spidey är tillsammans med Mocking-Bird och lite intressant att han förlorat sitt företag. Intressant att följa hans nya job på Daily Bugle.

3,4
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN NR 6 & 297 (7)
9,5/10
-De går in på djupet på J.J Jameson och Peter Parkers relation. Vill inte berätta mer för då blir det en spoiler. Bra berättelse, mycket action och ett fint samarbete emellan Peter och Jameson.

5,6
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER NR 9 & 10
7/10 Teckningar 10/10
-Jag älskar att min stora favorit Reilly har en egen tidning. Jag hoppas den blir långvarig. Riktigt fina teckningar. Gillar Reillys dräkt mycket. Berättelsen är helt ok, en del läskiga fiender.

7
GWENPOOL NR 22
6/10
-Synd att de lägger ner Gwenpool. Hon har inte riktigt kommit igång. De hade behövt ha några nummer till med henne för att kunna bygga upp karaktären ordentligt. Det är fortfarande kul när hon "hoppar ur tidningen".

8
SPIDER-MAN NR 234
7/10
-Snygga teckningar, bra berättelse på slutet.

9
CHAMPIONS NR 22
6/10
-Detta är första numret jag har läst av den nya supergruppen. Det är svårt att få något grepp om berättelsen, man måste nog köpa och läsa numren innan för att hänga med. Det blir kul att läsa nästa nummer.

10
SPIDER-MAN/DEADPOOL NR 23
8/10
-Bland de bättre numren av denna serie. Man skrattar lite ibland det är bra. De är verkligen ett udda team dessa snubbar.

11
MS MARVEL NR 24
10/10
-En väldigt enkel berättelse som fungerar mycket bra. Men behöver inte ha så komplicerade berättelser för att man skall njuta av berättelsen. Riktigt fina teckningar.

12
SPIDER-GWEN NR 26
8/10
-Spider-Gwen är alltid bra. Nu har Venom tagit över henne. Bra berättelse och fina teckningar som vanligt. Jag hoppas denna serie blir långvarig, diggar den skarpt.

13
VENOM NR 158
8/10
-Det var länge sen jag läste Venoms egna serie. Kul att följa karaktären lite mer på djupet. Bra berättelser och helt ok teckningar.

14
SPIDER-MAN VS DEADPOOL NR 24
6/10
-Den här berättelsen var lite seg. Men tycker dock mycket om detta nya teamet.

15
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS NR 13
10/10
-Jag tycker det här är den bästa Spidey titeln som är ute just nu. Spider-Man familjen fungerar bra för mig. Man kanske känner igen sig lite då man har tonåringar hemma själv. Detta är en härlig serie verkligen. Jag hoppas den lever länge.

16
THE AMAZING SPIDER-MAN NR 792
8/10
-Slott är bra som vanligt. Kul att se lite action med Venom.

17
VENOM NR 159
9/10
-Bra serie med Venom. Kul att Eddie är tillbaka. Bra action i denna serie.

18
SPIDER-MAN NR 235
8/10
-Miles Morales är bra som vanligt. Han är lite skeptisk till att vara Spidey men ändrar sig som tur är.

19
GWENPOOL NR 23
4/10
-Som jag sagt innan Gwenpool kommer aldrig riktigt igång. Annars hade ju en blandning emellan Gwen och Deadpool varit ett kul koncept. Men detta är ju bara en vanlig tjej från vår tid. Jag vill gärna att serien fortsätter men tyvärr läggs den ner efter nästa nummer tror jag.

20
MS MARVEL NR 25
10/10
-Ms Marvel fortsätter och leverera. Jag tycker om denna ibland enkla serie. Den påminner lite om The Friendly Neighbourhood Spider-Man, enkla och vardagliga berättelser men ändå med lite spänning.

21
SPIDER-GWEN NR 27
10/10
-Detta är bland de bästa Gwen berättelserna jag har läst. Teckningarna blir bara bättre och bättre. Och Spider-Gwen som Venom är lite läskig. Jag hoppas som sagt Spider-Gwen lever kvar länge. Det hade varit kul om hon dök upp i det vanliga Universumet också.

22
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN NR 298
8/10 Teckningar 10/10
-Ännnu ett bra nummer av denna serie. Jag tycker speciellt om teckningarna.

23
BEN REILLY-THE SCARLET SPIDER NR 11
7/10
-Ett bra nummer i denna serie. Kul att se ”Death” i action. Slingers är också intressanta karaktärer.

24
CHAMPIONS
5/10
-Det är som sagt lite svårt att hoppa in i denna serien när man inte varit med från början. Men jag hoppas den höjer sig en nivå. Visions dotter är en intressant karaktär.

/Ny trådtitel. Admin
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Bedömning av superhjälteserier

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:Jag tänkte man kunde ha en tråd där man bedömer superhjälteserier. Jag tänkte man kunde ge dem emellan 1-10 poäng och skriva lite kort om dem.

Trådtiteln "Bedömning" känns litet otydlig. Skulle vilja ha någon annan formulering, som t.ex. "Recensioner" eller "poängsättning" av superhjälteserier.

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Bedömning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag tänkte man kunde ha en tråd där man bedömer superhjälteserier. Jag tänkte man kunde ge dem emellan 1-10 poäng och skriva lite kort om dem.

Trådtiteln "Bedömning" känns litet otydlig. Skulle vilja ha någon annan formulering, som t.ex. "Recensioner" eller "poängsättning" av superhjälteserier.

/Admin


Jag tycker bedömning är en bra formulering men poängsättning fungerar bra det med. Kanske tom bättre. De är ju inga recensioner direkt.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av Agentum »

Intressant, du har kommit tillbaka med läsningen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Intressant, du har kommit tillbaka med läsningen.


Jag läser lite grann men borde läsa mycket, mycket mer. Jag har skaffat mig ett litet, litet serietidningsrum i min nya lägenhet och där kan man få inspiration att läsa lite i alla fall.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

25
THE AMAZING SPIDER-MAN NR 794
8/10
-Fina teckningar. Bra berättelse. Snart blir det mer fokus på Norman Osborn/Carnage. Kan bli en kul kombination.

26
AMAZING SPIDER-MAN NR 795
7/10
-Lite kul att se Spidey tecknat i mössa och vinterkläder ovanpå Spider-Man dräkten. Mocking Bird (Bobby) och Parker har lite relationsproblem. Loki dyker upp, en helt ok berättelse.

27
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS NR 15
10/10
-Detta är fortfarande min favorit bland Spidey-titlarna. Den blir bara bättre och bättre. Denna tidning fokuserar på Spiderling (Peter och Mjs dotter). Man får följa hela berättelsen från hennes perspektiv. Kul att se Ödlan i action igen, denna gång tar hans mänskliga sida överhand.

28
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS NR 15
10/10
-Kanonbra läsning. Igen får vi läsa tidningen utifrån Mays perspektiv. Peter får jobb som lärare i media (fotografi), det går sådär och hans dotter är inte allt för förtjust att han får jobb på hennes skola. De dyker upp lite bovar i skolan, pappa och dotter tar upp kampen.

29
SPIDER-MAN NR 237
7/10
-Miles Morales morbor kommer tillbaka från de döda. En helt ok berättelse.

30
BEN REILLY-THE SCARLET SPIDER NR 13
10/10
-Mycket fina teckningar. Bra action, bra tempo på berättelsen. Kaine, Ben och Slingers samarbetar.

31
BEN REILLY-THE SCARLET SPIDER NR 14
8/10
-En ny skurk dyker upp, Hippo, rätt kul. Kaine får mycket utrymme i berättelsen.

32
SPIDER-GWEN NR 28
10/10
-Det är spännande att följa Spider-Gwen/Venoms utveckling. Matt Murdoch blir allt mörkare, intressant. Frank Castle dyker upp i en ny roll. Teckningarna är vassa och det tar lite tid för läsaren att greppa det. Men får man väl grepp på teckningarna så blir det riktigt kul läsning.

33
GWENPOOL NR 24
10/10
-Den bästa Gwenpool tidning jag har läst. 4th wall fungerar riktigt bra i denna berättelsen. Hon utnyttjar verkligen att hoppa ur berättelsen för att besegra fienden. Synd som sagt att Gwenpool slutar efter nästa nummer.

34
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN NR 299
10/10
-Kul att se Peters syrra i action. Jameson är med och samarbetar med Spidey, inte varje dag man får bevittna något sådant. Det är en bra berättelse absolut.

35
VENOM NR 161
10/10
-Läsaren får komma in i Eddies huvud ordentligt. Det är intressant att observera hur Eddie och Venom integrerar med varandra. Detta var en av de bättre Venomberättelser jag har läst. Spider-Woman dyker upp och fajtas lite med Eddie/Venom. Det slutar på ett intressant sätt, lite oväntat.

36
CHAMPIONS NR 16
8/10
-Bra story. Visions dotter och halvdotter är i fokus. Gruppen försöker också värva lite nya medlemmar. Spider-Gwen kanske blir medlem i gruppen, det återstår att se i nästa nummer.

37
SPIDER-MAN/DEADPOOL NR 25
5/10
-Detta var en seg berättelse, det händer inte mycket. Några roliga 4th wall skämt tack och lov.

38
SPIDER-MAN/DEADPOOL NR 26
10/10
-Spidey och Deadpool är riktigt gamla och det är riktigt kul att följa deras galenskaper. Gamla Deadpool får igång gamla Peter Parker på ålderdomshemmet. Det här var riktigt kul läsning.

39
SPIDER-MAN/DEADPOOL NR 27
8/10
-En helt ok berättelse, roliga 4th wall skämt.

40
MS MARVEL NR 26
10/10
-En riktig bra tidning. Ms Marvel är borta ur leken. Men hennes kompisar fajtas på i deras eget tempo. En hel del kul och tuffa åldringar med i leken.

41
MS MARVEL NR 27
8/10
-Coola teckningar. Ms Marvels kompisar är i fokus igen, rätt kul berättelse.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

42
VENOM NR 160
7/10
-Detta nummer fokuserar runt Flash, Venom, Spidey och katten. En ok berättelse, lite tjatig.

43
THE AMAZING SPIDER-MAN NR 793
10/10
-Tidningen hänger ihop med den senaste Venom berättelsen. (160) Flash, Venom, katten och Spidey fokuserar man på. Bra story och riktigt fina teckningar.

44
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS NR 14
10/10
-Spider-Man familjen är alltid intressant att följa. Detta känns lite som gamla Fantastic Four. En familj som fajtas med vanliga familjeproblem. Denna tidning fokuserar man på berättelsen utifrån Mary Janes perspektiv. MJ är cool som Spider-Woman. Detta är som sagt lätt min favorit ibland Spideytitlarna nu.

45
SPIDER-MAN NR 236
9/10
-En bra Spideystory. Det är mycket action och mycket äventyr i denna tidning. Jag diggar skarpt Miles som Spider-Man.

46
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER NR 12
8/10 Teckningar 10/10
-Helt ok story, väldigt fina teckningar. Reillys dräkt är fortfarande cool. Kaine är med och fajtas lite i denna tidning. Kul han får lite tid i rampljuset också. Slingers dyker upp igen.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

47
GWENPOOL 25 (SISTA NUMRET)
10/10
-Sista numret av Gwenpool. Ett gulligt och fint sista nummer. En massa berättelser fint i hopslaget i en och samma tidning. Gwenpool får ett värdigt avslut. Det blir kul och se henne senare i ett superhjälteteam.

48
VENOM 162
8/10
-Fortsättning på något nummer av X-Men Blue 21. Jag förstår inte varför det korsar nummer såhär. X:Men och Venom är ju helt olika karaktärer. De försöker lura en att köpa X:Men Blue, nej den storyn får kvitta.

49
VENOM 163
9/10
-Bra story. Starjammers, Cyclops och hans far dyker upp. Cool action och bra handling. Fortsättningen blir spännande att läsa.

50
VENOM 164
8/10
-Venom skall bli ”pappa”. Vad får de allt ifrån, he, he.

51
VENOM 165
7/10
-En Venomfamiljen skapas alltså. Liz skall hand om den ”nyfödda”. Det kan bli kul och se vad som händer i nästa avsnitt.

52
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 28
6/10
-Chamelon och Kraven dyker upp. De berättar två berättelser utifrån Spidey och Deadpools perspektiv. En helt ok tidning.

53
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 29
10/10
-Gamlingarna är tillbaka. Det är alltid intressant och ofta kul och se hur superhjältarna agerar och interagerar med varandra som pensionärer. Parker fungerar förvånansvärt bra i sin rullstol. Dock betvivlar jag att han och Deadpool skulle vara vänner på äldre dagar men det är ett kul och nytt koncept.

54
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 30
10/10
-Det är väldigt många roliga och klockrena 4th wall skämt i detta nummer. Silk dyker upp och Deadpool säger: ”Lades inte din tidning ner?”, hehe. Sådana skämt är alltid roliga. Chamelon har gjort en massa kloner av superhjältarna. Spidey och Silk fajtas mot Hulk.

55
MS MARVEL 28
7/10
-Ms Marvel själv har varit frånvarande i många nummer men dyker nu upp igen. Det är kul att se henne i action igen, helt ok läsning

56
MS MARVEL 29
8/10
-Teckningarna är speciellt bra i just detta nummer. Det blir lite tonårsromantik. Bra läsning för yngre åldrar i detta nummer tror jag.

57
CHAMPIONS 17
10/10
-Detta är ett relativt spännande nummer. Visions numera två döttrar fajtas om sin överlevnad. Den ene är väldigt ond, intressant läsning.

58
CHAMPIONS 1 (19)
9/10
-Gänget börjar samarbeta bättre och nu har det fått sig ett schysst skepp/fordon. Det liknar tv-seriens ”Legends of Tomorrows” tidsfarkost. Bra läsning.

59
BEN REILLY-THE SCARLET SPIDER 15
10/10
-Intressant läsning när ett bokstavligt helvete brakar loss i Las Vegas. Ben Reilly är fullt laddad med vapen. Det blir spännande att läsa fortsättningen på detta nummer.

60
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 16
10/10 Teckningar: 11/10 om det går..
-Teckningarna är så bra i detta nummer, de bästa jag sett på riktigt länge. De är ett svårt uppdrag för Reilly att skilja människor från demoner. De är väldigt lika varandra. Är Reilly hjälte eller anti-hjälte det återstår att se..

61
BEN REILLY-THE SCARLET SPIDER 17
10/10
-Ben Reilly gör en överenskommelse med Satan. Detta är absolut ett spännande nummer.

62
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 17
10/10
-Anni, Peters dotter, får två nya kompisar som får nya superkrafter. Hon blir deras ledare. Det är intressant att observera var denna nya trio är på väg..

63
THE AMAZING SPIDER-MAN-RENEW YOUR VOWS 18
10/10
-Annie beter sig vuxet och försöker få sina vänner på rätt sida om lagen. Den lilla Osborn dyker upp och läsningen är gripande och intressant. Detta nummer kan jag varmt rekommendera. Jag kan för resten rekommendera hela serien, den är riktigt bra.

64
SPIDER-GWEN 29
10/10
-Det är tuffa fajter i detta avsnitt emellan Matt Murdoch (detta universums Kingpin) och Gwen (Gwenom), Captain America (en tjej i denna värld) och The Punisher.

65
SPIDER-GWEN 30
8/10
-Oj vad många olika ”Gwen” som dyker upp här..Det liknar "Spider-Verse" fast med Gwen i fokus. En helt ok läsning.

66
SPIDER-GWEN 31
8/10
-Temat med en massa Gwen fortsätter. Storyn tar plats i en massa olika universums och olika tidslinjer. Fortfarande bra läsning.

67
SPIDER-MAN 238
7/10
-Fina teckningar i detta nummer. Miles morbror dyker upp och samlar ihop ett skurkgäng som skall sno Shields farkost. Helt ok läsning.

68
SPIDER-MAN 239
7/10
-Fina teckningar emellanåt. Champions dyker upp och fajtas mot Miles morbrors skurkgäng. Helt ok läsning.

69
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 300
10/10
-Extra tjockt nummer, kul. En del riktigt, riktigt coola teckningar, grymt. Kul att de visade upp alla omslagen av de 300 avsnitten i mitten av tidningen. Det är ett väldigt spännande nummer. Tidningen innehåller ett extra nummer då Katten dyker upp och då blir det action. Peter och Felicia kan ju ha rätt kul tillsammans..

70
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 301
10/10
-Spidey, Jameson och Teresa (Parkers syster) åker tillbaka i tiden. Rätt många kul scenarios när de dyker på sig själva. Även gamla Nick Fury dyker upp, kul att läsa om han det har man ju inte gjort på länge.

71
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 302
10/10
-Ett spännande äventyr med 60-tals Spidey och vår tids Spidey. Kul med lite tidsresor. Norman Osborn är på jakt efter Parker...

72
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 303
9/10
-Fina teckningar, man behöver knappt läsa handlingen för att precis förstår vad som händer. Kul med tidsresor, riktigt bra läsning.

73
PETER PARKER-THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 304
10/10
-Parker, Jameson, och Teresa (Parkers syster) fortsätter sina tidsresor. I en av tidsresorna dyker de nu på en handlingskraftig Gwen och en Parker som är rätt lam. Jag längtar efter fortsättningen på detta.

74
THE AMAZING SPIDER-MAN 796
9/10
-Anti-Venom (Flash) är rätt cool i detta nummer. Relationen emellan Jameson, som numera är Spideys vän, är inte helt problemfri..Carnage och Goblin är en och samma person, en helt ok vändning..

75
THE AMAZING SPIDER-MAN 797
10/10
-Läsaren får dyka ner ordentligt i Norman Osborns psyke och det blir spännande och rätt mörkt. Jag vill läsa mer.

76
THE AMAZING SPIDER-MAN 798
10/10
-Carnage och Goblin är som sagt samma person. Detta nummer är riktigt bra. Läsaren dras lätt med i den spännande handlingen.

77
THE AMAZING SPIDER-MAN 799
10/10
-Human Torch, Silk, Miles, Anti-Venom och Clayton Cole hjälper förgäves till med Spidey i kampen mot Norman/Carnage men det verkar tufft...Norman är återigen ute efter alla Parkers käraste. Nu är Dan Slott verkligen på gång. Jag vill läsa nästa nummer nu!
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

78
WEST COAST AVENGERS 1
8/10
En ganska rolig serie. Kul att Gwenpool är med i ett superhjältegäng. Kan bli kul att läsa fortsättningen på det här.

79
WEST COAST AVENGERS 2
8/10
Som sagt en kul serie. Den påminner lite, lite, lite om Warrens Empowered.

80
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 32
7/10
Spidey och Deadpool är återigen pensionärer. En äldre generation av fantastic Four dyker upp, lite kul. Ett nytt koncept, kul med coola gamlingar.

81
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 33
6/10
Spidey och Deadpool är gamla igen. Silk dyker upp. Detta är ett väldigt rörigt nummer, inget av mina favoritnummer.

82
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 34
7/10
Huvudkaraktärerna åker fram och tillbaka i tiden....ett helt ok äventyr.

83
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 35
8/10
Framtida Deadpool och Spider-Man äventyrar tillsammans med yngre versioner av dem själva. Ett helt ok nummer.

84
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 36
7,5/10
Spidey och deadpool och deras framtida jag fajtas vidare. Parkers föräldrar är med i handlingen. Ett helt ok äventyr.

85
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 37
8/10
Deadpool och Spidey fungerar som ”pappor” till en liknande Vision, kallad Matrix. Det är Parkers föräldrar som skapat denna ganska intressanta robot. Parker och Wade gör allt de kan för att inte Matrix skall bli ett monster. Tuff start för stackars Matrix att ha Parker och Wade som föräldrar...Detta scenario känns ganska skruvat, men det är ju en superhjälteserie..

86
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 38
8/10
Spidey och Deadpool fortsätter med sitt föräldraskap. Det känns som avancerade Matrix fostrar dem istället för tvärtom. I detta nummer befinner de sig i Savage Land. Ett helt ok nummer.

87
SPIDER-MAN DEADPOOL 39
7/10
Duon fortsätter sina äventyr i Savage Land, lite kul läsning.

88
MS MARVEL 31
11/10
En jäkla bra serie. Den träffar rätt på något sätt, läs detta nummer fantastiskt fint. Författarna lyckas med att skapa spänning i det vardagliga. Den liknar lite Spidey på 80-talet, lite mera ”Friendly Neighbourhood Spider-Man". Små vardagliga problem som kan bli stora problem. Jag diggar denna serie skarpt.

89
MS MARVEL 32
10/10
Bra igen, bra story.

90
MS MARVEL 33
9/10
Shocker, Spideys gamla fiende dyker upp här. Ms Marvel har problem att hantera sina krafter, ett intressant nummer.

91
MS MARVEL 34
8/10
Shocker fortsätter att fajtas mot vår hjälte. Just detta nummer är dock lite rörigt, inte det bästa nummer jag har läst om henne.

92
CHAMPIONS 20
7,5/10
Missat nummer 18 och 19, posten är sen ibland. Ett helt ok äventyr.

93
CHAMPIONS 21
8,5/10
En helt ny hjältinna dyker upp, en riktigt intressant karaktär.

94
CHAMPIONS 22
10/10
Ett riktigt bra och spännande nummer.

95
CHAMPIONS 23
7,5/10
Man-Thing dyker upp i detta nummer. Gänget fajtas i Afrika, intressant nummer.

96
CHAMPIONS 24
10/10
Ett riktigt bra nummer, rörande och väldigt, väldigt fina teckningar.

97
CHAMPIONS 25
8/10
Denna berättelsen är lite väl skruvad för min smak, men den passar säkert andra läsare.

98
SPIDER-MAN 240 BENDIS FARVÄL TILL MILES
9/10
Ett rätt fint sista nummer. Men Miles Morales kommer tillbaka vara så säkra på det.

98
VENOM 1
10/10
Ett väldigt spännande nummer. Bra och intressant interaktion mellan Venom och Eddie och rätt läskiga fiender.

99
VENOM 2
9/10
Fortsatt bra spänning med Venom, väldigt fint tecknat.

100
VENOM 3
8,5/10
Venom fajtas mot härskaren av ”symbioter”. Ett helt ok nummer, fina teckningar av Stegman. Miles Morales dyker upp i denna tidning.

101
VENOM 4
7,5/10
Denna tidning handlar mycket om Eddies nya mörka fiende, lite tjatigt men fint tecknat. Bra avslut.

102
VENOM 5
7,5/10
Venom består nu av 3 personer....invecklad och skruvad story men ok.

103
VENOM 6
9/10
Bra action, vass story.

104
SPIDER-GWEN
9/10
Fint och ovanligt tecknad som alla Spider-Gwen tidningar. Teckningarna gör att man vill ha mer av detta.

105
SPIDER-GWEN 33
8/10
Knepig story. Gwen sitter i fängelse och blir misshandlad hela tiden. Dock blir det intressant att se vad som händer i nästa avsnitt.

106
SPIDER-GWEN 34
9/10
Sista numret av Spider-Gwen. Intressant och bra tecknat igen. Spider-Gwen byter namn och författare/tecknare i nästa nummer och börjar då kalla sig för Ghost-Spider. Vi får se hur det kan bli...
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

107
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 305
8/10
Spidey reser i tiden och till nya världar och stöter på en aning tuffare Gwen Stacy som är väldigt duktig på att hantera vapen. Detta nummer är aningen rörigt, hade stora förhoppningar på detta nummer, men blev lite besviken. Dock var det ett tag sen jag läste nummer 304 så det kan påverka bedömningen.

108
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 306
9/10
Handlingen kretsar kring Daredevil, Parker, Jameson och Parkers syster. Ett bra nummer.

109
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 307
10/10
Fantastiskt fint tecknad. Peter och hans syster Teresas relation är fin att observera.

110
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 308
10/10
Bästa storyn jag någonsin jag har läst om Sandman och jag har läst en hel del Sandman berättelser i min dag.. Kul och läsa fortsättningen på detta nummer.

111
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 310
11/10
Inte fått nummer 309 än [:(!] Grym tidning 310. En kille gör en dokumentär om Spidey och det är väldigt intressant att läsa om vad alla olika personer tycker om Spidey. Detta är riktigt bra gjort av författaren. Den är väldigt fint tecknad också.

112
THE AMAZING SPIDER-MAN 801 SLOTTS SISTA NUMMER
10/10
Jag har inte fått nummer 800 än typiskt..Men i alla fall detta sista nummer är riktigt fint av Slott, riktigt emotionellt och vackert. Han kan sin Spidey Slott.

113
THE AMAZING SPIDER-MAN 1
10/10
Några nya författare och tecknare tar över Spidey. Ett härligt nummer verkligen. Man tycker riktigt synd om Parker, kul att författarna kan få en att känna sympati för vår hjälte. Sen händer något riktigt kul med..

114
THE AMAZING SPIDER-MAN 2
10/10
Lizard är här Parkers lärare, hehe. Sen dyker Parker och Spidey upp samtidigt!?

115
THE AMAZING SPIDER-MAN 3
10/10
I denna fortsatt riktigt skruvad berättelse stöter vi igen på Parker och Spidey på samma gång. Det är klart att det blir ett intressant koncept.

116
THE AMAZING SPIDER-MAN 4
10/10
Författarna är riktigt roliga i detta nummer, speciellt när de presenterar gamla skurkar. Det var länge sen jag skrattade när jag läste en Spideytidning. Samtidigt är storyn relativt djup, diggar stilen skarpt. Det blir spännande att läsa fortsättningen på detta.

117
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 19
10/10
Bra som vanligt. Kul och kärleksfullt.

118
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 20
9/10
Bra berättelse, mycket action.

119
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 21
9/10
Intressant story.

120
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 22
7/10
Ok läsning.

121
THE AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS 23
10/10
Sista numret? Synd i så fall. Annie, Peter och Mays dotter, har fått nya krafter, intressant att observera och följa.

122
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 18
9,5/10
Mysterios dotter dyker upp. Ett spännande äventyr verkligen.

123
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 19
9/10
Bra fortsättning. Mysterio och hans dotter fajtas mot Ben och Kaine.

124
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 20
7/10
Sauron dyker upp. Jag tycker inte att de riktigt avslutade nummer 18 och 19 men ok..

125
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 21
7,5/10
Två berättelser i ett. Kaine slås mot ett monster och Ben mot Sauron. En helt ok berättelse.

126
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 22
9/10
Skumma karaktärer i denna tidning, intressant på något sätt..

127
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 23
7,5/10
Ben dör eller...

128
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 24
9/10
Spännande..

129
HIT-GIRL IN COLOMBIA
9/10
Hon är rätt skjutgalen hit-girl...

130
KICK-ASS THE NEW GIRL
10/10
Hon är lite som en våldsam Robin Hood denna nya Kick-Ass tjej. Bra, rörande och actionfylld story.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av mib »

The Killing Joke
10/10
:ugeek:
En superhjälte är inget utan sin superskurk. En kort berättelse av Alan Moore (på runt 60 sidor) om hur en dålig dag kan förändra livet för alltid för en individ. Den absolut bästa versionen om Jokers ursprung och vi får följa honom både innan och efter den där ödesdagen som forma honom så som vi alla känner han.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

132
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 40
8/10
Helt ok. Men läsaren kommer inte in i berättelsen. Dock är den rolig som vanligt.

133
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 41
10/10
Väldigt, väldigt mycket 4th wall skämt, funkar riktigt bra denna gång.

134
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 42
8/10
Rätt kul Deadpool snackar väldigt mycket med läsarna.

135
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 43
8/10
Nästan lite för mycket 4th wall denna gång, man tröttnar lite på det.

136
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 45
7/10
Fick aldrig nummer 44, trött på posten. Den här är lite rolig men storyn är kass.

137
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 46
8/10
Bättre story än nummer 45. Silk dyker upp i en fräck dräkt. Det verkar vara ”The End of the World”, ovanligt för läsaren.. Dock kan det bli intressant att läsa vad som händer i nästa nummer.

138
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 47
8/10
Det börjar närma sig slutet på denna serie. Rätt spännande story.

139
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 48
8/10
Kan det vara mer 4th wall i ett och samma äventyr, tveksamt. Gwenpool dyker upp mycket i denna story, helt ok.

140
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 49
8/10
Näst sista numret med detta team. Jag är lite överraskad att den fick hålla på så här länge denna tidning men Deadpoool är ju populär och Spidey med. Detta nummer innehåller en väldigt stor strid med väldigt många av Marvels hjältar, helt ok läsning. Hoppas sista numret dyker upp i brevlådan snart..

141
VENOM 7
8/10
Intressant och spännande nummer. Bra start på ny Venomstory.

142
VENOM 8
7/10
Eddie är tillbaka. Var är Flash?

143
VENOM 9
10/10
Grymt bra. Eddie letar upp sin far och det blir riktigt intressant..

144
VENOM 11
7/10
Jag fick aldrig nummer 10 irriterande. Detta nummer är lite rörigt men ok.

145
VENOM 12
7/10
Bra teckningar, helt ok story.

146
MS MARVEL 38
6/10
Nja den var väl sådär. Det sämsta jag läst av Ms Marvel. Det kändes som man spelade ett dåligt spel när man läste den. Detta var sista numret av Ms Marvel.

147
THE MAGNIFICIENT MS MARVEL 1
10/10
Spännande. Riktigt, riktigt bra.

148
THE MAGNIFICIENT MS MARVEL 2
10/10
Intressant.

149
BEN REILLY THE SCARLET SPIDER 25
9/10
Sista numret av denna serie. Jag hoppas det börjar igen, helt såld på Ben Reilly. En hyfsat bra avslutning. Jag tror jag tycker om denna serie mer än andra för jag är ett så stort fan av karaktären.

150
CHAMPIONS 27
7/10
Jag fick aldrig hem nummer 26, irriterande, helt ok nummer.

151
CHAMPIONS 1
10/10
Fina teckningar, bra start på ny serie.

152
CHAMPIONS 2
10/10
Bästa Champions jag har läst, tror jag..

153
CHAMPIONS 3
10+/10
Oj ännu bättre än nummer 2, wow.

154
CHAMPIONS 4
10/10
Riktigt bra, längtar till jag får hem nummer 5.

155
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 311
10+/10
Oj så, så spännande.

156
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 312
10+/10
Grym.

157
PETER PARKER THE SPECTACULAR SPIDER-MAN 313
10+/10
Underbar. Tyvärr var detta sista numret.

158
WEST COAST AVENGERS 3
7/10
Ok men för många stora monster, blir lite tramsigt.

159
WEST COAST AVENGERS 4
7/10
Lite kul i alla fall.

160
WEST COAST AVENGERS 5
8/10
Lite bättre än nummer 4 i alla fall.

161
WEST COAST AVENGERS 6
9/10
Lite spännande. Denna serie blir bättre och bättre.

162
WEST COAST AVENGERS 7
8/10
Helt ok.

163
WEST COAST AVENGERS 8
9/10
Bra.

164
WEST COAST AVENGERS 9
8/10
Spännande.

165
WEST COAST AVENGERS 10
9/10
Sista numret. Bra avslut.

166
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 1
8/10
Bra start.

167
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 2
8/10
Helt ok. Många Gwens.

168
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 3
8/10
Bra.

169
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 4
9/10
Bra berättat efter Spider-Geddon.

170
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 5
9/10
Bra. Fin relation med sin far.

171
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 6
10/10
Riktigt bra. ”Down-to-earth”, det diggar jag.

172
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 7
10/10
Bra. Lagom spänning.

173
THE AMAZING SPIDER-MAN 6
10/10
Väldigt, väldigt rolig oväntat.

174
THE AMAZING SPIDER-MAN 7
10+/10
Vass.

175
THE AMAZING SPIDER-MAN 8
10/10
Underbar.

176
THE AMAZING SPIDER-MAN 9
10/10
Kanon.

177
THE AMAZING SPIDER-MAN 10
11/10
Underbar, älskar Spidey.

178
THE AMAZING SPIDER-MAN 11
9,5/10
Bra.

179
THE AMAZING SPIDER-MAN 12
9/10
Bra.

180
THE AMAZING SPIDER-MAN 14
7/10
Gillar inte tecknar-stilen men storyn är bra. Fick inte nummer 13 irriterande.

181
THE AMAZING SPIDER-MAN 15
8/10
Ok men diggar inte teckningarna. Väldigt bra story.

182
THE AMAZING SPIDER-MAN 16
10/10
Riktigt bra, fina teckningar med !!

183
THE AMAZING SPIDER-MAN 16 HU
10+/10
Spännande.

184
THE AMAZING SPIDER-MAN 17
10+/10
Helt underbar.

185
THE AMAZING SPIDER-MAN 18
10/10
Väldigt spännande.

186
THE AMAZING SPIDER-MAN 18 HU
11/10
Gillar den här skarpt. Riktigt, riktigt bra rörande.

187
THE AMAZING SPIDER-MAN
11/10
Sååå bra. Har inte nummer 20 än, posten skynda dig!

188
SPIDER-GEDDON 1
10/10
Spider-Verse och Spider-Geddon håller alltid måttet!

189
SPIDER-GEDDON 2
10/10
Grym.

190
SPIDER-GEDDON 3
9/10
Bra.

191
SPIDER-GEDDON 4
10/10
Grym.

192
SPIDER-GEDDON 5
10/10
Underbar! Spider-Verse och Spider-Geddon rock. Kul att se alla olika Spiders tillsammans kämpandes.

193
SPIDER-MAN LIFE STORY 2 THE 70'S
7/10
Väldigt fina teckningar men jag diggar inte storyn. Jag tycker inte alls om slutet.

194
MILES MORALES: SPIDER-MAN 1
8/10
Helt ok story, bra start på ny serie. Serien utspelar sig efter Spider-Geddon.

195
MILES MORALES: SPIDER-MAN 2
9/10
Bra story rörande.

196
MILES MORALES: SPIDER-MAN 3
10/10
Riktigt bra team-up med Rhino och Captain America. Bra teckningar riktigt fint.

197
MILES MORALES: SPIDER-MAN 4
10/10
Ascoolt tecknad, fin story.

198
MILES MORALES: SPIDER-MAN 5
9/10
Bra story.

199
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 1
9/10
Ok.

200
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 2
8/10
Helt ok.

201
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 3
9/10
Bra spännande, konstig.

202
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 4
9/10
Trevlig läsning.

203
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 5
10/10
Cool. De flyger med en Spider-Man bil med hjälp av näten. Starka nät...Faster May sjuk igen..cancer denna gång.

204
THE SUPERIOR SPIDER-MAN 1
9/10
Doc Ock som Spider-Man. Intressant start på denna serie.

205
THE SUPERIOR SPIDER-MAN 2
9/10
Bra serie, jag tycker om denna serie.

206
THE SUPERIOR SPIDER-MAN 3
10/10
Doc Ock som Spider-Man är ett rätt kul koncept. Han är väldigt kaxig kul.

207
THE SUPERIOR SPIDER-MAN 4
10+/10
Anna och Doc Ock/Spider-Man har en intressant relation. Det var ett väldigt fint nummer det här. Det är spännande att se hur Doc Ock utvecklas och lär sig saker. Det blir väldigt kul att fortsätta läsa denna serie. Posten skynda dig tack.

208
SYMBIOTE SPIDER-MAN 1
10/10
Denna serie kommer ut i 5 nummer. Spidey är tillbaka i den svarta dräkten och har ett förhållande med Katten igen. Detta numret var väldigt häftigt tecknad.
Senast redigerad av 5 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gång.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kul om fler kunde poängsätta lite superhjälteserier. Jag är ju väldigt, väldigt Spidey fokuserad. Jag skall försöka bedöma lite Kirkmans Invinicible när jag orkar. 207 bedömningar tar på krafterna, men gud vad jag älskar att läsa dessa serier. Dessa tröttnar man aldrig på. Tack forumet för att man får skriva av sig om sina serier och sina älsklings karaktärer. Jag har nyligen beställt Savage Avengers, med Conan, Wolverine och Elektra mm det kommer nog bli härlig läsning, återkommer med bedömning om den senare.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

209
SPIDER-MAN VS DEADPOOL 50
8/10
4th wall fajts som vanligt. Författaren blir väldigt involverad i storyn, helt ok. Synd att detta var sista numret. Kanske jag måste börja läsa Deadpool. Känns som man ibland behöver lite Deadpool i ens ibland småtrista tillvaro.

210
VENOM 13
8/10
Eddie har inte sin symbiote till en början men sen får han en starkare version av den. En helt ok läsning.

211
CHAMPIONS 5
9,5/10
Den äldre och ”vanliga” Cyklops dyker upp i detta nummer och fajtas tillsammans med Champions. Det blir ett intressant och rörande nummer. Ett bra nummer absolut.

212
FRIENDLY NEIGHBORHOOD SPIDER-MAN 6
10/10
Jäkla bra. Det började svagt detta nummer men slutet var fantastiskt och lysande. En väldigt oväntad tvist på slutet.

213
SPIDER-GWEN GHOST SPIDER 8
10/10
Nu är denna serie riktigt, riktigt bra. Den har verkligen fått upp farten. Intressant att följa Mjs och Gwens snälla rivalitet i denna dimension/värld.

214
SYMBIOTE SPIDER-MAN 2
9/10
Serien började lite lamt men sen kom den igång. Bra fajt för Spidey mot ny fiende.

215
THE SUPERIOR SPIDER-MAN 5
7/10
Helt ok story. Doc Ock/Spidey dejtar en äldre tjej, lite intressant att läsa om. Dr. Strange dyker upp och fajtas vid vår hjältes sida. Berättelsen är lite rörig för min smak men helt ok läsning.

216
THE AMAZING SPIDER-MAN 20
11/10
Detta är bland de bättre Spidey berättelser jag har läst till och med bättre än Kraven's Last Hunt. Kraven och hans son är i centrum i berättelsen och en massa andra av Parkers fiender. Detta är en riktigt, riktigt sjuk story, sånt gillar vi. Kraven är på sitt sjukaste humör..

217
THE AMAZING SPIDER-MAN 21
11/10
Såå jäkla bra. Kraven fortsätter att leverera. Jag fattar inte hur författarna kan fortsätta och skapa fantastiska berättelser såsom denna. Bäst, bäst. Jag längtar till sista numret i denna berättelse. Posten skynda dig tack.

218
SAVAGE AVENGERS
9/10
Jag har längtat lite till denna serie. Det är en intressant ny grupp, Wolverine, Voodoo, Conan och The Punisher dök upp i detta nummer. I nästa nummer får vi nog se Venom och Elektra ansluta till detta nya team. Jag älskar Elektra, oj va kul det skall bli att följa denna serie.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

219
MARVEL SUPER HEROES SECRET WARS 1-12, 1984
8/10
Jag har väldigt länge varit sugen på att läsa om detta klassiska verk. Jag tror läste jag den svenska versionen av den när jag var 9-10 år. Det har ju hänt en hel del sen detta skrevs. Men det var ett kul koncept att The Beyonder förde samman en massa av marvels superhjältar och fiender för en stor strid på ”The Battle World”. Kul att observera X-Men, Fantastic Four, Avengers och Spidey fajtas och interagera sida vid sida. Colossus och Flamman hittar kärleken på denna värld. Spidey får sin nya svarta dräkt. Det var ju här mer eller mindre Venom skapades. En annan Spider-Woman i svart och vitt dyker upp med intressanta krafter. Verket innehåller positivt och oväntat nog många kvinnliga karaktärer. Wasp, Captain Marvel (svart), Storm, Rogue, Volcano, Enchantress, She-Hulk, Zsaji (guld karaktär)och Titania är med i fajterna och i de många kärleksintrigerna .
I förordet står det att det var den bäst säljande Marvelboken för över 25 år. Jag har lite svårt att förstå det men visst jag tycker om den. Jim Shooter lyckades skapa en röd tråd genom hela verket, vilket fascinerar mig mycket. Och vi få lära känna många av våra hjältar och författaren låter oss läsare också krypa närmare skurkarnas personliga dilemman och problem. Det jag diggar mest i serien är faktiskt Owie (The Molecule Man), hans enorma krafter och hans kärleks problematik med Volcano. Dr Dooms förvandling när han tar över Beyonders krafter är också en mycket intressant läsning.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

220
MARVEL SUPER HEROES SECRET WARS 2, 1-9, 1985-1986
10/10
Man får följa beyonder och författaren Shooter har verkligen tänkt till hur det är att vara människa respektive supermänniska. Jag kunde inte sluta läsa den här utan var tvungen att sträckläsa den. En väldigt genomtänkt, djup, spännande och rafflande berättelse. Imponerande hur de fick till det på åttiotalet. Jag läste inte den här när den kom ut. Kom den ut i Sverige någon som vet? I så fall vilket nummer? Jag kan verkligen rekommendera den här serien. Kul att han får med så många av marvels hjältar. Det är speciellt fascinerande att se New Mutants i action. Jag tycker den här är betydligt bättre än ettan. Owie och Volcano har även i det här verket en stor och betydlig roll i berättelsen.

221
Empress. Millar/Immonen
10/10
Jag har alltid diggat Mark Millar, läst en hel del av hans verk. Jag trodde inte riktigt på den här storyn. Men som vanligt gör inte Millar en besviken. Det handlar om en familj som flyr från en tyrann. Man får följa deras äventyr kors och tvärs över olika världar. Jag diggade den.

222
Hulk: The Complete Collection, Volume 1, Loeb
8/10
Loeb låter oss följa ”Red Hulk” och det är intressant att följa hans äventyr. Han är ju otroligt stark och inte lika moralisk som den vanliga ”Banner Hulk”. Bra och kul läsning. Den kan jag rekommendera varmt.

223
Avengers/X-men Utopia
8/10
En vass berättelse. Man får följa Norman Osborn som Iron-Man och det är spännade att se hur han rekryterar sina nya medlemmar i sin Avengers grupp. Man vill gärna läsa mer efter den här första samlingen. Den kommer inte riktigt igång men som sagt kul att se hur han rekryterar.

224
Doctor Strange 3 Blood in the aether
8/10
Kul att läsa om Doctor Strange har egentligen inte läst om han sen i svenska tidningar på åttiotalet bara när han dykt upp i Spidey tidningar. Den här serien var bra, Aaron har förmåga att skapa mardrömmar för Dr Strange. Författaren är verkligen kreativ.

225
Astro City, Kurt Buisiek
10/10
Jag vet inte hur många gånger jag har haft den här hemma men inte läst den. Jag borde väl läst den på nittiotalet men har aldrig fått tummen ur. Den var väldigt, väldigt bra. Man får verkligen insikt hur det kan vara att vara superhjälte. Oj så stressigt och även osocialt..Den är väl inriktad till äldre läsare men fungerar nog till alla åldrar. Riktigt bra.

226
Empowered 7, Adam Warren
10/10
Den här samling av Warren gjorde inte heller en besviken. Jag har läst 1-6 också och jag tycker Warren fortsätter att leverera. Jag har 8-10 hemma och skall beställa nummer 11 när den kommer ut. Man kan tro att denna serie endast är övererotisk när man kollar igenom den snabbt men då har man fel. Jag tycker verkligen det är häftigt att se hur Warren leker med det engelska språket och hans fajt scener är ju oerhört fascinerande att titta på, vilka spektakulära teckningar. Det är sån rörelse i hans teckningar, väldigt fascinerande. I denna story får Empowereds kompis Ninjette spela huvudrollen. Jag diggar verkligen det jag läst av Warren. Jag hoppas ta igen det jag missat av denna magiska serieskapare. Jag tycker om att han använder sig av the 4th wall mycket, den gör läsaren mer involverad och gör hela storyn lite mer lättsam och även humoristisk.

227
Daredevil, the man without fear book 3, Bendis, Maleev
11/10
Det här måste väl vara en av Bendis bättre verk. Maleev får ju verkligen till teckningar, blir helt såld när Elektra dyker upp. Jag njöt verkligen av att läsa denna Daredevil berättelse. Lite halv läskig faktiskt sånt tycker man om.

228
Moon Knight Vol 1 From the Dead
9/10
Jag har tyvärr läst väldigt lite Moon Knight berättelser. Jag har de flesta svenska månriddare tidningar men inte riktigt kommit in i läsning. Han är ju en rätt skruvad denna kille. Denna tidning var riktigt bra, jag skall läsa mycket mer om han. Han är ju inte lika snäll som Spidey. Kul om det blir någon film om han så småningom.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av Agentum »

Vilken Astro city är det?

Rekomenderar traderna Tarnished Angel och Confessions båda inom Astro city och av Busiek.
För mig gav de mycket.

Han har idag avslutat serien, han fick ju en svårartad sjukdom i slutet av 90 talet som gjorde att så fort han koncentrerade sig fick han våldsam huvudvärk.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av Agentum »

Moon Knight i grunden var suverän, den variant som gavs ut hör i Sverige nästan komplett innan teamet lämnade Narvel.

Sen har han tyvärr inte sköts bra alls, de tig bort hans mpnga alias bla, det som gjorde honom inte till en Batman men i silvervitt.

Sen startade nån upp igen när han gått ner sig och äter piller som godis ich det var rätt k, tyvörr höll det inte länge nnsns vud tramsiga secret war tog nån fåne över antagligen mest för att lägga ner serien, uselt var det iaf.

Senare har jag inte försökt mg på honom, de flesta verkar inte flrstå att som vanlig superhjälte är han urtrist, kort sag så är han inte klok eller så talar månguden till honom.
Jag hade gäna sett att han fick tillbaka fler alias med inte bara Spector.

Shooter som nämndes begrep aldrig storheten i Månriddaren tyvärr, han var EIC på Marvel då.

Jag trodde han lagt av efter alla misslyckanden, med det inte menat att han alltid misslyckats utan att han passar bäst som idéspruta än högsta chef.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Vilken Astro city är det?

Rekomenderar traderna Tarnished Angel och Confessions båda inom Astro city och av Busiek.
För mig gav de mycket.

Han har idag avslutat serien, han fick ju en svårartad sjukdom i slutet av 90 talet som gjorde att så fort han koncentrerade sig fick han våldsam huvudvärk.


En samlingsvolym "Life in the big City". Jag lånade den på biblioteket. Den innehöll många serier, jag tyckte om dem allihopa. Jag borde ha läst den här tidigare. Men den gav en hel del håller med. Stackarn låter inte roligt. En del av hans karaktärer verkar väldigt stressade, det kanske speglar han själv också.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Poängsättning av superhjälteserier

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Moon Knight i grunden var suverän, den variant som gavs ut hör i Sverige nästan komplett innan teamet lämnade Narvel.

Sen har han tyvärr inte sköts bra alls, de tig bort hans mpnga alias bla, det som gjorde honom inte till en Batman men i silvervitt.

Sen startade nån upp igen när han gått ner sig och äter piller som godis ich det var rätt k, tyvörr höll det inte länge nnsns vud tramsiga secret war tog nån fåne över antagligen mest för att lägga ner serien, uselt var det iaf.

Senare har jag inte försökt mg på honom, de flesta verkar inte flrstå att som vanlig superhjälte är han urtrist, kort sag så är han inte klok eller så talar månguden till honom.
Jag hade gäna sett att han fick tillbaka fler alias med inte bara Spector.

Shooter som nämndes begrep aldrig storheten i Månriddaren tyvärr, han var EIC på Marvel då.

Jag trodde han lagt av efter alla misslyckanden, med det inte menat att han alltid misslyckats utan att han passar bäst som idéspruta än högsta chef.


Jag skall läsa mer om han. Vilken författare har gjort de bästa Moon Knights tycker du?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar