Gezerds envisa matsmältningsproblem

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

jalex skrev:Den här sista serien är nog den bästa du gjort tycker jag. Miljöerna är bra och det passar med färg.


Dessvärre är det svårt att ta kommentaren på allvar när tråden lider av brist på kommentarer som procentuellt uppgår till uppenbar favör. Hur vill du att jag ska ta din kommentar när kommentarer är så sällan.

Betyder det att mina tidigare serier var dåliga när det bara duger att kommentera större färglagda serier? Det är så genomsnittet visar

Ska jag vara glad för att denna serier var så bra eller ledsen för att så mycket återstående var dåliga? Andemeningen säger att den större delen väger mer och fåtal komplimanger är en droppe i havet.

"Behovet av de många, väger mer än behovet för de få"
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Nu är det lika bra att börja från noll när photobucket blivit värdelös som tar betalt för att visa bilder.

Vad säger moderadorn om det här när massa serier inte visas, så tappar allt vad folk kommenterar sin relevans.
Man ser ju inte serierna.

Vad kan jag göra när det inte går att redigera inläggen med fungerande bilder?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Wakuran »

Det finns väl alternativ till Photobucket, iofs.

Men att bilder försvinner på Internet efter ett tag när man använder externa gratistjänster, är väl generellt något man får räkna med.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Det här

Bild
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Wakuran skrev:Det finns väl alternativ till Photobucket, iofs.

Men att bilder försvinner på Internet efter ett tag när man använder externa gratistjänster, är väl generellt något man får räkna med.


Men det löser inte problemet när man inte kan redigera inläggen med fungerande adresser. Du har postat en massa serier som inte längre visas. En massa kommentarer till nåt som inte visas.

Vad gör du åt det? Är det meningen att en massa bildlösa inlägg ska skräpa som tappat handling?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Wakuran »

Meningen och meningen... Det är en del av hur nätforum brukar fungera...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Wakuran skrev:Meningen och meningen... Det är en del av hur nätforum brukar fungera...


Kan inget göra så du kan lika bra radera alla inlägg till min synliga serie. Det finns inget syfte med kommentarer som saknar det väsentliga.
Kritik erfordrar att det väsentliga ska synas. Syns det inte så är kritiken likaså oväsentlig. Av den anledning är alla tidigare inlägg oväsentliga.

Bara för att photobucket ställer till det och berövar mig synliga bilder, ska det tvinga mig att stå ut med värdelösa inlägg som nu saknar relevans till vad som kritiseras

Från med nu gäller inte vad folk tidigare har sagt för serierna syns inte.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Gezerd skrev:Det här

Bild


Eftersom det här synbarligen är din fösta serie så kan jag tycka att den är ganska bra
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Men vad bra admin Wakuran

Men då startar jag en ny tråd med samma serier som folk gillade.
Du kan inte hävda att serierna redan finns och hänvisa till
en tråd som inget syns..

Något regelbrott kan du inte hävda eftersom min nya tråd är den
enda tråd som serierna visas.

Eftersom du inte är villig att rensa tråden så får du smaka på
reglerna emot dig som du inte kan göra anspråk på

Jag vill ha en anständig tråd och inte en tråd med en långt
historik av ingenting.

Så du har ett ultimatum
Är det nödvändigt att starta ny tråd eller så nollställer du tråden.
Jag gissar nog på det första och du förlorar

Du har till den 2 mars att bestämma dig, sen kommer tråden Koka soppa på en spik
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av rkaj »

Måste allt vara ett ständigt krig Gezerd mot världen? Jag tycker det låter som en bra idé att låta den här tråden med trasiga bildlänkar sjunka ned i glömskan och starta en ny tråd med serier som syns.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

rkaj skrev:Måste allt vara ett ständigt krig Gezerd mot världen? Jag tycker det låter som en bra idé att låta den här tråden med trasiga bildlänkar sjunka ned i glömskan och starta en ny tråd med serier som syns.


Äntligen nån som håller med. Men admin tar inget överseende överhuvudtaget med likgiltigt svar

-- Men att bilder försvinner på Internet efter ett tag när man använder externa gratistjänster, är väl generellt något man får räkna med.

Ingen kommentar över all trasig IMG. Wakuran tycker att tråden är representativ när ingenting syns och massa kritik om kungens nya kläder.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Wakuran »

Gezerd skrev:
rkaj skrev:Måste allt vara ett ständigt krig Gezerd mot världen? Jag tycker det låter som en bra idé att låta den här tråden med trasiga bildlänkar sjunka ned i glömskan och starta en ny tråd med serier som syns.


Äntligen nån som håller med. Men admin tar inget överseende överhuvudtaget med likgiltigt svar

-- Men att bilder försvinner på Internet efter ett tag när man använder externa gratistjänster, är väl generellt något man får räkna med.

Ingen kommentar över all trasig IMG. Wakuran tycker att tråden är representativ när ingenting syns och massa kritik om kungens nya kläder.


Jag gör det här jobbet gratis och orkar inte ta en diskussion om något som bara är ett problem för dig personligen.

Om du vill starta en ny tråd är upp till dig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Wakuran skrev:
Gezerd skrev:
rkaj skrev:Måste allt vara ett ständigt krig Gezerd mot världen? Jag tycker det låter som en bra idé att låta den här tråden med trasiga bildlänkar sjunka ned i glömskan och starta en ny tråd med serier som syns.


Äntligen nån som håller med. Men admin tar inget överseende överhuvudtaget med likgiltigt svar

-- Men att bilder försvinner på Internet efter ett tag när man använder externa gratistjänster, är väl generellt något man får räkna med.

Ingen kommentar över all trasig IMG. Wakuran tycker att tråden är representativ när ingenting syns och massa kritik om kungens nya kläder.


Jag gör det här jobbet gratis och orkar inte ta en diskussion om något som bara är ett problem för dig personligen.

Om du vill starta en ny tråd är upp till dig.


Jösses och du ska vara en admin som kommer med undanflykter som inte tar till dig saklighet, så är det du som har personliga problem som skiter i att jag inget kan göra. Du visar ett antisocialt drag, ingen sympati och respekt än kalla handen.

Vill du vara en nonshalant snobbig skit så är det du som har valt det och skyll för faan inte på mig för det är lögn.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av KRax »

Om man ber snällt är det nog fullt möjligt att ens gamla inlägg kan låsas upp, så att man kan gå in och ändra alla bildlänkar i sina gamla inlägg själv.
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Wakuran »

KRax skrev:Om man ber snällt är det nog fullt möjligt att ens gamla inlägg kan låsas upp, så att man kan gå in och ändra alla bildlänkar i sina gamla inlägg själv.

Det bidrar åtminstone till en välvilligare inställning... Även i så fall kan det ju ta ett tag för alla bilder, däremot...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Looding »

Gezerd skrev:Du visar ett antisocialt drag, ingen sympati och respekt än kalla handen.

Det här beskriver dig, bara dig, och ingen annan i den här tråden. Jag har sällan stött på någon som varit så dålig på att ta kommentarer och kritik, som lagt så mycket ord i munnen på andra, som varit rakt ut otrevlig från första början, som varit så osaklig och barnslig och fullständigt ointresserad av att förstå och respektera andra.

Gezard skrev:
Vill du vara en nonshalant snobbig skit så är det du som har valt det och skyll för faan inte på mig för det är lögn.

Den rollen klädde du dig i från dag ett. Jag är så ofantligt trött på din attityd och på hur dålig du är på att kommunicera rent sakligt men också för att varje inlägg du skriver är skrivet i affekt (det är ganska tydligt) och är fullt ut otrevliga. Om du behandlar folk så här så kan du väl för helvete inte tycka det är konstigt om du blir bemött otrevligt tillbaka.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Gezerd
Fine
Inlägg: 230
Blev medlem: tor 06 mar 2014, 03:32

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Gezerd »

Wakuran skrev:
KRax skrev:Om man ber snällt är det nog fullt möjligt att ens gamla inlägg kan låsas upp, så att man kan gå in och ändra alla bildlänkar i sina gamla inlägg själv.

Det bidrar åtminstone till en välvilligare inställning... Även i så fall kan det ju ta ett tag för alla bilder, däremot...


Som du ser så har jag ingen framtid här som ständigt blir bemött av mothugg, det kvittar vad jag gör för det ändrar inte på andras uppfattning. Jag får inte ha åsikter utan att det misskrediteras. Som du ser så uppfattas jag som en otrevlig skit så vem kan se nåt trevligt från Gezerd

Som du ser så råder det långsynthet dvs att folk inte kan glömma och att börja om, de har fastslagit vem jag är som inte vill ha med mig att göra. På det viset är det kört att bygga nya broar för det förutsätter ju att folk vill diskutera med mig.

Det här tråden var ett misstag med massa käbbel som blev för mycket i längden.
Därför ber jag snällt om det kan tänka sig att radera tråden för den kommer att stalka mig för nåt jag inte är. Jag begär snällt om integritets-asyl för att etablera en ny tråd som ska ha en tillmötesgående dignitet

Hur många här är beredda att ta akt och glömma den förbaskade tråden och lära känna mig som jag verkligen är? Men om jag ber snällt så ändrar det väl inte heller folks inställning?

Jag vet hur eländig jag har varit, visserligen kan det inte förlåta mig
min långa kedja av ohövlighet tynger ner mig. Kan inte backa tiden än att se den gigantiska kaos
av mina missanpassade kommentarer som egentligen borde givit akt.

Jag har mycket att ångra vilket är förgjort
som individ känner jag mig förkrympt utan utrymme att andas.

Vilka är beredda att ge mig asyl så jag kan etablera en ny dignitet som det gamla inte gäller?
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Laureline »

Har inte mycket med irritationen orsakats av just den försvinnande faktorn redan innan så att säga?

Det är mycket krångel att lägga upp en serie och när den sen försvinner, om inte genom mer eller mindre naturliga katastrofer som när företag ändrar villkor eller lägger ner helt. Så försvinner de såklart också i trådar, och är kvar endast svåröverskådliga bildtjänster eller bloggar, som visserligen kan ha andra ingångar för kommentarer.

Så om du inte funderat på att publicera på en mer direkt serieinriktad plattform istället för bara att chansa på att fortsätta en ny tråd med www.imgur.com så är det vad jag tipsar om nu.

Det går ju alltid att ändå ha en tråd här och diskutera den i, länka till serien, och även posta dem rätt i tråden med mindre problem att ämnet för frågorna saknas, hänvisningen är förhoppningsvis kvar. Även inget någonsin är helt säkert naturligtvis.

Hade tankar på att göra en tråd om saken när jag undersökt de olika närmare, men postar några det finns många att välja på sålänge. Som tex:

www.comicfury.com
www.smackjeeves.com
www.tapas.io
www.webtoons.com

Använder för tillfället endast SJ så det är den enda jag kan säga antagligen tillåter svenska som språk då det finns en del på mycket annat än engelska där redan.

Alla har förmodligen i vanlig ordning sina +&- så det enklaste är kanske att kolla på en befintlig serie på dem för att se hur man gillar standardupplägget. (en del tillåter modifikationer mer i mer eller mindre omfattande grad) Eller registrera på alla och undersök hur administreringen känns.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gezerds envisa matsmältningsproblem

Inlägg av Wakuran »

Tråden låses. Finns ingen anledning att diskutera vidare.

Av både tekniska och administrativa orsaker raderar inte vi i staben hela trådar efter användares önskemål.

Annars är vi tacksamma emot Gezerds vilja att lugna ner sig i framtiden.

/Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Låst