Adlibris höjer summan för fri frakt

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av MrKumquack »

Tittade in på Adlibris hemsida idag, och ser att de har ökat köpesumman för fri frakt från 99 kronor till 149 kronor. Kan ändringen vara från det senaste månadsskiftet månntro? Bokus har – än så länge – 99 kronor som lägsta summa för fri frakt. Får se hur länge det varar... [B)]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av Grumme »

MrKumquack skrev:Tittade in på Adlibris hemsida idag, och ser att de har ökat köpesumman för fri frakt från 99 kronor till 149 kronor. Kan ändringen vara från det senaste månadsskiftet månntro? Bokus har – än så länge – 99 kronor som lägsta summa för fri frakt. Får se hur länge det varar... [B)]


Om man beställer böcker hos CDON, så kommer de från Adlibris och kostar exakt lika mycket, så om man har plusmedlemskap där så får man fri frakt på köp över 100:-, och dessutom återbäring. :-)
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av MrKumquack »

Grumme skrev:Om man beställer böcker hos CDON, så kommer de från Adlibris och kostar exakt lika mycket, så om man har plusmedlemskap där så får man fri frakt på köp över 100:-, och dessutom återbäring. :-)


Mjaa... Bra tänk där! Men CDON har tyvärr inte allt som finns att beställa från Adlibris. Tänkte köpa Hilda and the Stone Forest i paperback för exakt hundringen hos Adlibris. Den är nio kronor dyrare hos Bokus, men hittar den bara inbunden och ytterligare 30 kronor dyrare hos CDON. Inga stora summor, jag vet. Men många bäckar små... Eller så kanske snålheten bedrar visheten? [;)]
Väntar nog ändå tills något mer jag bevakar släpps från tryckpressarna, så blir garanterat totalsumman över de magiska 149 kronorna! [:)]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av Wakuran »

Det ska eventuellt komma en ny Hilda-volym till 9 oktober, Hilda and the Mountain King (även om jag hittar litet olika besked).

Annars hörde jag att det var en animerad Hilda-serie på gång till NetFlix...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av trimble »

Skriver du in "2018SOMMAR" i rabattkodrutan så får du 10% rabatt, gäller fram till 2018-08-31.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av MrKumquack »

Nu har det skett igen! Adlibris har än en gång höjt köpesumman för fri frakt: från 149 till 169 kronor. Känns liiite märkligt, då det bara är ett halvår sedan jag skrev det första inlägget i den här tråden... Funderar på vad det ska sluta om höjningarna fortsätter att vara så här frekventa. Om en vill snåla får en väl beställa lite mer sällan i fortsättningen, så det blir såpass mycket att 169 kronors spärren sprängs.
Bokus har sen en tid tillbaka 149 kronor som gräns, men lär väl höja även dom. Och ja Grumme: är man medlem hos CDON får man fri frakt - plus återbäring - vid köp över hundringen...! [;)]
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av Grumme »

MrKumquack skrev:Och ja Grumme: är man medlem hos CDON får man fri frakt - plus återbäring - vid köp över hundringen...! [;)]


Härligt, Kumquack, du lär dig! [:p]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av Coppas »

Beloppsgräns på fri frakt är väl något som görs med avsikt, just för att det kostar mer än det smakar för handlarna när kunderna håller på med småplock. Personligen har jag en viss förståelse för det. Fri frakt när det gäller varor för småsummor påverkar sedan även både logistikkedjorna i sig liksom miljön.

Som nämnts på annat håll så tror inte jag heller att detta med att nå upp till beloppsgränsen hos AdLibris, Bokus m.fl. är något större problem för de flesta av oss... bara ett normalt album med hård pärm ligger ju oftast över 200 kr och hamnar man under gränsen för fri frakt så beställer man som sagt ofta något extra för att väga upp det. Alternativt kan man ju samla ihop det hela så man gör färre, men större beställningar.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Adlibris höjer summan för fri frakt

Inlägg av MrKumquack »

Håller helt och fullt med föregående talare! Hade liknande tankar igår kväll, men var för trött för att få ner dem på pränt... Det jag främst reagerade på, var tidsintervallet mellan de båda höjningarna. Kan däremot inte klaga på den rätt modesta prislappen om 25 kronor för frakt när beställningen är av mindre art. Det är bra mycket billigare än andra näthandlare!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Skriv svar