Complete Garfield

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Complete Garfield

Inlägg av captainknut »

Lite kluven inför denna. Garfield var ju faktiskt ganska rolig de första åren, innan serien devolverade till Laban-nivå. Hände ungefär samtidigt som Jim Davis gav Garfield människofötter och han slutade vara katt, vad jag vill minnas. Kommer nog att köpa det första paret volymer, men sen får det vara.

https://www.amazon.co.uk/Garfield-Compl ... 0425287122
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Complete Garfield

Inlägg av BoJustBo »

"full-color"
Ajdå, så jag antar de svartvita stripparna får färg
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Complete Garfield

Inlägg av Wakuran »

Den här recensionen bekräftar att det bara är söndagssidorna som är i färg, och dagsstripparna är i svartvitt.

https://www.amazon.co.uk/gp/customer-re ... 0425287122

(Det kanske eventuellt ändras senare, när även dagsstrippen ofta blev färglagd...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Complete Garfield

Inlägg av Agentum »

Visst i början var ju iden bra, men senare blev det idel upprepningar och även att ett anstält team gjorde strippen inte uphovsmannen.

Att den var repetetiv visar ju skämt programmet som sätter ihop en strip av slumpvisa rutor från serien och många gånger blev bättre än vad strpiien varit länge.

Visst smart sätt att göra pengar, uppfinna nåt som slår ich sen låta andra göra jobbet och leva på tex merchandise.

Men det måste finnas enormt med strippar iaf, det måste bli en jäkla samling.

De första åren när Gustav inte är så tillgullad i stilen kan kanske ändå vara värd att ha.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Complete Garfield

Inlägg av captainknut »

Nu lade jag märke till storleken - samma pytteformat som Hagar the Horrible-samlingarna.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Complete Garfield

Inlägg av AndreasEriksson »

BoJustBo skrev:"full-color"
Ajdå, så jag antar de svartvita stripparna får färg
Klicka på "Look inside" så får du se smakprov från boken. Dagsstrippar är i sv/v och söndagssidor i färg.
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Complete Garfield

Inlägg av Wakuran »

captainknut skrev:Nu lade jag märke till storleken - samma pytteformat som Hagar the Horrible-samlingarna.

Märkligt nog verkar inte formatet vara enhetligt från volym till volym, vet inte om Davis ändrade format på söndagssidorna runt 1980, eller vad som föranlett formatsbytet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Complete Garfield

Inlägg av captainknut »

Ja, det verkar konstigt. De angivna måtten är desamma, men det verkar inte stämma med bilderna. Proportionerna känns annorlunda. Och skulle de verkligen klämma in tre strippar på varje sida i en sån liten bok skulle det verkligen bli yttepyttigt och knappt läsbart.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Complete Garfield

Inlägg av captainknut »

Jodå, det är samma format. Vilket är helt knäppt, eftersom bokformatet uppenbarligen är anpassat för att få plats med precis två strippar per sida. Med tre strippar per sida blir det bara en massa tomt utrymme på höger- och vänsterkanterna (plus att stipparna blir pyttesmå), och på söndagssidorna blir det en massa tomt utrymme upptill och nedtill.
Skriv svar