Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Har du hört något nytt som du vill berätta om? Här är platsen att berätta om det.
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av Jean51 »

Hej!

Goda nyheter från Norge, nu kan man prenumerera på TEX WILLER, se på Egmonts hemsida "serie.no", tidigare har man bara kunna köpa böckerna i butik.

/Jean51
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av larsa66 »

Jean51 skrev:Hej!

Goda nyheter från Norge, nu kan man prenumerera på TEX WILLER, se på Egmonts hemsida "serie.no", tidigare har man bara kunna köpa böckerna i butik.

/Jean51


vilken trevlig nyhet!
Vet du om man kan prenumerera till sverige, och isåfall hur mycket det kostar?

Jag har under ett par år köpt norska Tex, då har leverantören väntat några nummer och sedan skickat ett helt paket. Tyvärr verkar det senaste ha kommit bort, och jag överväger att ge upp.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av Wakuran »

larsa66 skrev:
Jean51 skrev:Hej!

Goda nyheter från Norge, nu kan man prenumerera på TEX WILLER, se på Egmonts hemsida "serie.no", tidigare har man bara kunna köpa böckerna i butik.

/Jean51


vilken trevlig nyhet!
Vet du om man kan prenumerera till sverige, och isåfall hur mycket det kostar?

Jag har under ett par år köpt norska Tex, då har leverantören väntat några nummer och sedan skickat ett helt paket. Tyvärr verkar det senaste ha kommit bort, och jag överväger att ge upp.

Det verkar som utlandsprenumerationer är tekniskt möjliga, men att man behöver ta kontakt personligen för att fråga om fraktpriser och dylikt. Jag antar att det går bra att fråga på svenska, om man inte har problem med att få svar på norska. (Vilket man iofs sällan borde ha om man tänkt läsa böckerna, kom jag på.)

https://serie.no/produkt/tex-willer

https://serie.no/kjopsbetingelser-abonnement
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av larsa66 »

ja, jag skickade iväg en fråga till kundeservice.
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av Jean51 »

Hej!

Jag har också skickat en förfrågan, så får vi se hur det går. Det är planerat 13 böcker nästa år!

/Jean51
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av larsa66 »

nähä, det gick inte.... detta svar fick jag från egmont Norge idag:
"Hei og takk for mail.

Takk for du kontakter oss. Vi sender dessverre ikke ordre utenlands. Beklager ulempene dette medfrer.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Kundeservice"

Vi får hoppas att ades satsningar ger utdelning och att det till slut kan leda till att vi får se pocketen på svenska igen.
Jean51
Good
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 06 maj 2015, 09:48
Ort: GÖTEBORG

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av Jean51 »

Hej!

Jag fick också snabbt svar på min förfrågan imorse ang prenumeration på "Tex Willer". Svarat var, ta kontakt med svenska Egmonts kundservice.

/Jean51
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av larsa66 »

Egmont gick dåligt som skrivet, men... Nu kan man beställa genom Adlibris Norska Tex-pocketar och -album:

https://www.adlibris.com/se/sok?q=tex+willer&pn=3&ps=12&filter=categoryfacet%3ab%c3%b6cker
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Prenumera på TEX WILLER i Norge!

Inlägg av Agentum »

Hehe de är liksom heltäckande i monopol i många lägen i Norden som företag, självklart kan de sälja till andra länder om de har lust.

Det är väl ingen som är anställd för ev sådant bara.

Man kan knappast chickas pver att en svensk, en norsk eller en dansk tänkbart skulle vilja läsa serier utguvna bara i ett av länderna, det är inte direkt kinesiska vi talar om, inte i text uaf, dansk i tal ör en sak i sig :-)
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar