Stort tack, det var precis den infon jag behövde. Ska genast kolla upp exakt när sista chansen är.
![Glad [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Anders1 skrev:Hur brukar ni göra när en köpare betalar in 1-2 kronor för lite? Känns ju som lite för lite för att kräva in det, men negativt omdöme?
Labrador Road 26 skrev:Är det medvetet betalt för lite tror du, eller kan det röra sig om felräkning?
Rufus skrev: Det som han klagar på är att det finns "matrester" i förpackningsmaterialet. Jag använder begagnade kartonger, så att köparen ska slippa betala kostnad för inköp av ny kartong. I det här fallet användes en Cornflakes-kartong, och spår av Cornflakes fanns förvisso kvar i kartongen, men varan (tre stycken Iznogoud seriealbum) hade jag lagt i en plastpåse och tejpat. Dessutom en hel del tidningspapper utanpå. Spåren av Cornflakes kom knappast i kontakt med albumen. Hade jag känt till köparens inställning, så hade jag naturligtvis köpt en ny kartong som köparen hade fått betala, men de flesta köpare vill ju inte betala för emballage.
burnout skrev:Rufus skrev: Det som han klagar på är att det finns "matrester" i förpackningsmaterialet. Jag använder begagnade kartonger, så att köparen ska slippa betala kostnad för inköp av ny kartong. I det här fallet användes en Cornflakes-kartong, och spår av Cornflakes fanns förvisso kvar i kartongen, men varan (tre stycken Iznogoud seriealbum) hade jag lagt i en plastpåse och tejpat. Dessutom en hel del tidningspapper utanpå. Spåren av Cornflakes kom knappast i kontakt med albumen. Hade jag känt till köparens inställning, så hade jag naturligtvis köpt en ny kartong som köparen hade fått betala, men de flesta köpare vill ju inte betala för emballage.
Detta har jag varit med om som köpare och lämnat neg. på emb. Men jag fick betala för embalaget och det var kattmatskulor (våran katt blev glad i alla fall som vi hade då). Om säljaren använder begagnat så är det bästa att ruska ur allt (även 3 flingor) även om det är gratis. Folk är kräsna till att det finns annat i det än det man beställt, så är det.
Rufus skrev:burnout skrev:Rufus skrev: Det som han klagar på är att det finns "matrester" i förpackningsmaterialet. Jag använder begagnade kartonger, så att köparen ska slippa betala kostnad för inköp av ny kartong. I det här fallet användes en Cornflakes-kartong, och spår av Cornflakes fanns förvisso kvar i kartongen, men varan (tre stycken Iznogoud seriealbum) hade jag lagt i en plastpåse och tejpat. Dessutom en hel del tidningspapper utanpå. Spåren av Cornflakes kom knappast i kontakt med albumen. Hade jag känt till köparens inställning, så hade jag naturligtvis köpt en ny kartong som köparen hade fått betala, men de flesta köpare vill ju inte betala för emballage.
Detta har jag varit med om som köpare och lämnat neg. på emb. Men jag fick betala för embalaget och det var kattmatskulor (våran katt blev glad i alla fall som vi hade då). Om säljaren använder begagnat så är det bästa att ruska ur allt (även 3 flingor) även om det är gratis. Folk är kräsna till att det finns annat i det än det man beställt, så är det.
Men tycker du inte ärligt talat att det var lite väl hårt med negativt omdöme för några kattmatskulor som din katt dessutom blev glad över?
Ahead skrev:@Burnout jag ställer mig på din sida i det här fallet. Om inget nämns om emballage och du ändå har plast innanför ser jag det som väldigt överdrivet att lämna negativt omdöme. Är man missnöjd kan man ju påtala det på annat sätt. Tycker ändå det låter bra packat! Om det ses som undermåligt undrar hur många negativa omdömen jag skulle behöva ge säljare som skickar tidningarna i ett kuvert och inget mer?
Ahead skrev:@Burnout det är ju absolut skillnad om man vet att man faktiskt betalar för emballage, då höjs även kraven tycker jag.
Ahead skrev:Personligen, för att undvika knäppa köpare, har jag investerat i kartongkuvert som kostar ca 3:-/st. Visst är det en utgift för mig som säljare men det brukar tas emot väl. I mina annonser skriver jag då exakt hur jag kommer emballera. Avslutningsvis tycker jag att så länge varan man köper är i utlovat skick när det når köparen är det märkligt att ge negativt omdöme.
Serieguden skrev:Brukar era saker som är skickade i kartongkuvert klara sig?
Posten brukar demolera det mesta som jag får hem, så kartongkuvert brukar vara knäckta.
Återgå till "Tradera, Ebay och Blocket"
Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster