MrKumquack skrev:Intressant, och bevisligen en relevant fråga. Är du Pogono något på spåren?
Svårt att få in ett vanligt album i en vanlig A4-scanner?
MrKumquack skrev:Intressant, och bevisligen en relevant fråga. Är du Pogono något på spåren?
JS McGordon skrev:Hej allesammans!
JS_McGordon här. Det var jag som köpte de fyra albumen som lades ut i december.
Jag kommer att lägga upp bilder på de olika albumen i jämförelse med sina danska motsvarigheter och album 16 från den svenska utgåvan.
Jo, baksidan är ju märklig, dels i att den listar senaste albumet i taget - likt den danska utgåvan - trots att det inte finns något som tyder på att de fyra albumen inte tryckts i ett svep, dels i att den har danskt ISBN-nummer och saknar streckkod.
JS McGordon skrev:Observera att album 16 även det saknar streckkod på baksidan, jag tror inte att de övriga officiella svenska albumen har streckkoder heller.
Wakuran skrev:JS McGordon skrev:Observera att album 16 även det saknar streckkod på baksidan, jag tror inte att de övriga officiella svenska albumen har streckkoder heller.
Jo, men album 16 gavs väl ut typ 10 år innan album 17, (även på kontinenten,) innan streckkod var vanligt. Jag tror att det egentligen var menat som ett avslut innan Derib ändrade sig och ville ta upp serien igen.
Serieguden skrev:En välinformerad källa har berättat att det sista av de gamla Buddy albumen är nytrycket av nr 3, och det har en streckkod, samt att Carlsen Comics loggan är den uppdaterade versionen. På de skumma albumen som skall vara tryckta senare finns ingen streckkod, och de har den gamla loggan.
JS McGordon skrev:Här är titelsidor och försättsblad. Som synes är informationen knapp och ingen översättare finns nämnd. Det man kan fundera över är om årtalen och "Printed in Belgium" stämmer.
Det finns även en copyright för Publica.
Wakuran skrev:Det är inte information tagen från de danska albumen då, precis som ISBN-numren?
JS McGordon skrev:Album 19. Här har den svenska variantens framsida en mycket skarpare röd färg än den danska.
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst