Allmänt film eller tv serie mässigt.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Rufus »

Grumme skrev:
Rufus skrev:Igår såg jag förövrigt en till serierelaterad film på Viasat. Filmen om Wonder Womans skapare William Moulton Marston, som tydligen levde i ett polyamoröst förhållande med två kvinnor, vilka båda utgjorde inspireration till karaktären Wonder Woman. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad filmen heter.


Den heter "Professor Marston and the Wonder Women".

https://www.imdb.com/title/tt6133130/


Japp, det stämmer. Den var det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jo jag har sett den med och läst än mer, intressant teknik hur han undgick genom att vara professor censur och fängelse, bondagegalen och två fruar där den ene var grunden för WW, bar samma armband tex.

Han sålde på all american comics måste det väl varit det här, dock slutligt bra att det gick, superserievärlden har få stora kvinnofigurer och visst ww sålde uselt i många omgångar genom åren, men som ikon kan man inte lägga ner, först pga att de inte ägde figuren men även idag.:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Rufus »

Nu har jag sett en till film, som dock inte har lika stark seriekoppling som "Wilson" och "Professor Marston and the Wonder Women", men som är bättre, tycker jag. Filmen heter "The Florida project" och handlar om Moonee (ca 6 år) och hennes unga och omogna mamma, som är arbetslös och har svårt att få pengarna att räcka till, och som lever på ett billigt och sunkigt motell utanför Walt Disney World. Så lite anknytning till Disney, men framför allt ett intressant vardagsrealistiskt drama och verkligen imponerande skådespelarinsats av Brooklynn Prince, som alltså inte kan vara mer än ca 6 år.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Såg på vad DC nu släpper i animerat format.

Mycket sämre än för nästan 30 år sen, den där typiska ryckighrten och stelheten när in Korea eller Kina billigt, det ser uselt ut.
Även röstskpdisarnas i talade ord är liksom inte som folk pratar utan ihopklippt och dåligt.

Suicide Square var uselt, man garvade åt skiten, jösses, men tydligen nån asiat bakom allt nu, en idiot på imo, Bruce Till har ingen påverkan och tyvärr är det här sämre än säg en episod av tex THE Simpsons.

Ryckigt pga få bilder per sekund, mycket irriterande, men billigt.

Batman Hush satsar lite på bättre röster, trust nog samma stela ryckiga animering, tråkigt, man kan lika gärna strunta i detta då det inte gör öht nån rättvisa av det de byggråer på, om inte annat hur folk stendör för effekt tex.

Just är bättre men forcerad men rösterna är bra, tyvärr låter det tokigt ihop med en xtremt dåliga animeringen.

Och ja ingen tycks längre försöka använda Pallmiotti eller grudversionen av Timm och Zink, utan det låter fel och Suicide version so. Även används i spelfilmen Suicide Square använväds, den filmen var ren skit tyvärr, ett misstag.

Hush har jag som Absolute trots att jag inte gillar så storyn, men snygg är den, men tyvärr är inte den animerade filmen i närheten och ä drar ned till modernare tid.
Den smör Suicide Square men tyvärr animeringen är värdelös, man kunde göra Batman TAS för 30 år sen och de filmerna, nu är det nån form av asiatiskt skräp som nästan allt annat därifrån ingen behöver.

Tråkig utveckling med tanke på att WB äger DC.
Fy fasen.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av super85 »

Nu är det ju ofta samma röster i de där animerade filmerna.

Sen ska man inte dissa Simpsons, Simpsons är betydligt bättre än de där animerade DC filmerna för det mesta.

Sen är Bruce Timm inblandad i alla de där. Han har varit producent på alla de där filmerna. Och de filmerna han haft mest påverkan har varit bland de kassaste. "Batman and Harlequin" som kom något år sedan, och The Klling Joke som lyckades vara t om drygare än serietidningen.

De där animerade filmerna görs för att tjäna en snabb peng, och det är oftast just serietidningsfansen som köper dem. Det är snabba pengar på något gjort med en låg budget. Lite som alla Arrowverse TV-serier. Förutom problemet med att de är massproducerad snabbmat, så är det också delvis att det är samma människor som jobbat lite för länge med det. Bruce Timm, vars stil jag annars respekterar högt, är en av de där människorna.

Timm har alltid funkat bäst när Paul Dini jobbar med honom, och Dini gör ju enbart något sporadiskt gästspel med DCs animerade projekt nuförtiden.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Tro mig det är värre nu och regissör år helt andra, Hush är seriösare men tyvärr billigt producerad animeringsmässigt.

Om Bruce Till är inblandad nämns han inte ens.

Jag tror den perioden är över, ett här att göra billigare.

Nu ser jag på Constantine som gav sämst pengar, samma ryckiga animering och han har ingen Liverpool accent.
Trist val imo, allt är så stelt sen allt blrjadegöeas i Asien.

Och nej jag dumpar inte på Simpsons, utan menade att animeringen och rlsternas timing är mycket bättre dör.

Ok att Suicide Square som förväntat var piss, dör brydde sig i gen, så ok rösterba är jätte i Hush, faktiskt tom i Constantine förutom att han inte varsin dialekt, kanske barnvänligt?

Constantine trots bottenpissitionen är ryckig sökbart men de har jag tänkt där, synd på Constantine själv röstmässigt, annars är det ok.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av super85 »

Jag har bra koll på DCs animerade filmer.

Sen har mycket av produktionen gjorts i asien sen Batman TAS dagarna. Det största problemet att de inte använder Bruce TImms design eller house style på majoriteten av de där projekten. T ex "Justice League and The Fatal Five" som gjordes nyligen använde TImms stil och det såg skitbra ut.

Om Bruce Till är inblandad nämns han inte ens.


Han nämns i för och eftertexterna i stort sätt varje film som producent. Och han brukar bli intervjuad i extramaterialet på DVDna. Jag tror inte
Timm är sådär jätteintresserad och hypad av det han gör, tvivlar att han pushar på hans stil ska användas i fler filmer osv.

Nu ser jag på Constantine som gav sämst pengar, samma ryckiga animering och han har ingen Liverpool accent.
Trist val imo, allt är så stelt sen allt blrjadegöeas i Asien.


Matt Ryan är toppen som Constantine. Tycker det är jättekul att han fått spela karaktären först i sin egen live-action serie, sen i Arrowverse och nu i
animerade filmer och serier. Sen är ju många av de projekten han gör skit. VIlket är synd. Men jag gillar honom. Vi har haft diskussionen om varför han
inte gör en stark liverpool accent. Man skulle behöva ha undertexter t om i vissa ställen i UK för att fatta vad han säger. Och den accenten han gör har lite liverpool i den.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jo men utan sin dialekt, i övrigt är det bättre än de andra egentligen.

Om Bruce Timm producerar detta har han tappat koncepten imo, and mer ingen är usel det som räddar Constantine är rösterna som kommer in på rätt ställe och inte somni Suicide Square låter inklippta och helt fel.

Storyn är nån mix, Astra han söker vet vi ju inte hade inte med hans taxipolare att göra alls utan var ett misstag i unga år han aldrig kan rätta.
Men Trist sja då vara en dotter, svårsväljt, men struntsamma, med tanke på att ingen ville se den är den långt bättre än skräp de såg.

Men Vertigo tillhör oss som kräver mer och där hör Hellblazer hemma, det var dumt av DC att slakta det, även om vi är få är vi trogna om materialet är bra, hör tycks det brista en del i förståelse.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av super85 »

Som jag sa, det är redan förklarat varför han inte pratar med en stark Liverpool dialekt. Känner du folk från Liverpool? du vet hur en stark sådan accent låter eller hur? nu pratar inte alla i den staden som karrikatyrer, det som Matt Ryan gör är att han låter som någon som har lite liverpool vibbar i sitt tal, t ex någon som kanske spenderat sin ungdom där men bott utomlands/i andra städer att han inte pratar likadant längre.


Jag rättar mig en smula från vad jag skrev tidigare. Bruce Timm producerar inte alla de där filmerna. Men han är inblandad i bakgrunden och han är producent på många av dem.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jag gissar att han är bakom de som iaf har bra röster med rätt timing, skillnaden är märkbar.
Tyvärr är andra meningen likadan även om vissa väl som du nämner var figurerna med i Timm style.

Jag förstår att kostnaden ökar om man ska ha fler bilder per sekund givetvis, men det blir mycket stillastående figurer och tvärsnabba rörelser med detta.

Jag menade mest att som Constantine i TV serierna har han en klart mer markerande accent, det var bara det, jag antar att dra ner det mer är för yngre eller nåt.
Nu låter han mest som han är från England, ingen stor grej men jag märkte skillnaden.

Det är inte stort intresse för animerat pga live action tv serier antar jag, även om jag alltid tyckt seriefigurer är helt ok som animerade figurer även om de måste förenklas, men det gjorde ju Timm bra, så bra att det blev en stil i sig tillbaks till serierna med.

Jag har inte sett alla ännu jag missat, det är några kvar, jag fick ett ryck att se vad jag missat och såg då att det var en del sen Tiden Titans THE Judas Contact som var den jag såg senast före.
Som sagt vissa saker är bra jämfört det usla, tyvärr säljer de på namnen mest så trots att Constantine är mycket bättre än Suicide Squad som är riktigt dålig så när den knappt hälften i försäljning.
Bra röster, timing och design ger ju iaf nåt trots den taskiga animeringen tycker jag.

Och det klart det köps efter populära karraktärer och namnet, man har ju inte sett filmen innan man sett den så att säga.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jag tycker nog Justice League, Acoplis filmen var en bra elsewold, tufft dock att se så många dö från förr, men bättre i allt än de andra och Constantine hade ju en huvudroll.

Klart bäst utförd, men vem som skrev den vet jag inte eller nåt annat, kände inte till nån av namnen öht.

Tyvärr är ju skit svårt att skilja från bra grejor som de håller på, dumpa skräpet helt imo, Jan de inte göra nåt av en sak lägg ner.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av super85 »

Tycker den var ojämn Jag förstår att de ville avsluta liksom den New 52 inspirerade kontinuiteten, och alla skådespelarna var bra. Men jag tycker de överdrev våldet och fula språket så att det ibland blev komiskt. För att dra några exempel, milda spoilers då till de som inte sett filmen, att Cyborg har en jättedramatisk scen och säger "suck it bitc*es!" och att man rätt öppet antyder att John Constantine legat med King Shark, alltså ett hajmonster.... jag garvade jag erkänner, men mest för att det kändes som VM i att försöka chocka folk.


Jag gillade animerade filmversionen av "Under The Hood". Jag tycker "prequelen" alltså animerade filmen av "A Death In The Family" ser väldigt intressant ut. Som de flesta som är insatta i Batman , vet att på 80-talet så hade DC telefonomröstning om Robin/Jason Todd skulle överleva eller dö i en story. Fanns rykten att någon kille hade en "automatic dialer" och själv ringde (en tidig version av att trolla?) en massa gånger så att Jason inte skulle överleva. Ja i alla fall, animerade filmen är en "interactive movie" att man ska själv välja med fjärrisen olika scenarios. Rätt kul ide och håller viss kontinuitet vad serietidingen gjorde med telefonomröstningen back in the day.

Trailer :

https://www.youtube.com/watch?v=2DpmjfHzRFg
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jag förstår hur du menar, men att det är helt alternativt tog jag för givet ner, jämfört med andra nyare DC animerade filmer hade den ju mer kvalitet och berättade nånting även om det var långt ifrån det DCU jag tänker mig.

Harley hade en bra roll med rätt röst i och stil fö.

Sen får man ju inga svar, varför finns i ca suoervilluans kvar när de avslutar tex, tanken är ju att Flash ska vrida tiden även om vi aldrig får reda på mer.

Som avslutande historia tycker jag den var rätt bra ändå, den hade bättre uppdatering i animeringen mdåed nåt jag ned dagens datorer inte begriper att de inte klarar av.

Flera äldre DC animerade filmer är lyckade, jag har bara försökt hålla mig till de nya här.
Jag är tex ör Muscat för den urgamla Batman Mask of THE Phantasm.

Sen givet Mad Love.

Men Jo senare har lyckats med, tom enstaka TAS avsnitt slår de nyare filmerna.

Jag vet att den fö idiotiska Robin figuren Jason enbart marginellt valdes att dö, men det gjorde ju allt intressantare, det dör snacket tror jag är nonsens igår gillade figuren egentligen, så som protagonist mer extrem har han funkat bättre imo än som Robin från gatan utan träning alls och stor i käften.

Det var ju mycket det som delade läsarnas uppfattning, säkert ville inte folk se nån dö och gick emot det mer än att de gillade figuren i sig, imo infördes han klumpigt i Batman som äntligen blivit av med sin sidekick.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jag tittade på den idag gamla animerade The Mask of the Phantasm som man nog kan säga var bla Bruce Timms biljett till storhet.

Jag har inte sett den på många år så jo viss nostalgi finns, visst animeringen är dålig av och till, vissa röster dåliga men huvudfigurerna är spot on Batmans röst fick väl sin start här.

Att den aldrig gjorts som serie beror nog på att den gör en förändring i hur Batman blev till, genom att träffa the love of his life så vill han inte bli en brottsbekämpare, trots allt sorg.

Men saker händer och 10 år senare återvänder HON till Gotham där nu Batman existerar.

Kort sagt en hel del förklaras inte just för att det fan inte behövs alla känner till dem redan som är intresserade.

Jag tycker än idag att det är en fantastisk animerad film om Batman och innehåller det mesta i form av hämd och död och från början kärlek.
Och en variant hur The Joker kom upp so galning, vilket nog inte C gillade helt heller men som är imo helt ok.

Även om ni inte var födda när denna gjordes är den värd att snoka upp.

Den lede väl till Batman TAS, och musiken är bombastiskt i det psuedo 50tal det handlar om, och så fortsatte det att bli Marvel har öht aldrig någonsin ever lyckats varit i närheten ens.
De tänker väl skit i animerat vi gör live action, och visst det ger mer stålar men det kvittar DC var kungar av superhjälte animerade serier, ok The Tick ingår med dock, ej DC men fantastisk.

Kort sagt jag gillar den här ännu trots alla år, den gör det hela så bra utan att trassla till det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Rufus »

Jag fick tips på detta forum om tv-serien Disenchantment av Matt Groening (Simpsons, Futurama) på Netflix, och nu har det blivit av att jag har tittat på de första avsnitten. Kul! Det här gillar jag absolut! Mycket trevligt att Matt Groening har börjat med en ny tv-serie. Tecknat och samma typ av humor som vanligt. Den här gången handlar det om fantasy-miljö, om en prinsessa som vill leva ett modernt liv, men med en far (kungen), som lever kvar med gamla värderingar och normer som t.ex. bortgifte för att bilda allianser med andra kungariken. https://en.wikipedia.org/wiki/Disenchantment_(TV_series)

/Länkfix. Admin
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Wakuran »

Rufus skrev:Jag fick tips på detta forum om tv-serien Disenchantment av Matt Groening (Simpsons, Futurama) på Netflix, och nu har det blivit av att jag har tittat på de första avsnitten. Kul! Det här gillar jag absolut! Mycket trevligt att Matt Groening har börjat med en ny tv-serie. Tecknat och samma typ av humor som vanligt. Den här gången handlar det om fantasy-miljö, om en prinsessa som vill leva ett modernt liv, men med en far (kungen), som lever kvar med gamla värderingar och normer som t.ex. bortgifte för att bilda allianser med andra kungariken. https://en.wikipedia.org/wiki/Disenchantment_(TV_series)

/Länkfix. Admin

Hmm, Simpsons har ju blivit kritiserat för att ha varat alltför länge och degenererat till gimmickar. Futurama var väl aldrig lika populärt, men å andra sidan brukar fansen hävda att det aldrig hann sjunka lika djupt. Får se hur länge den här serien varar.

Annars så noterade jag att "Sagan om björnarna som erövrade Sicilien", som går på biograferna nu åtminstone i större städer, är regisserad av Lorenzo Mattotti, känd för det experimentella seriealbumet Eldar som Epix gav ut under 80-talet.

https://bio.nu/sagan-om-bjornarna-som-e ... -sicilien/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av super85 »

Simpsons har gått en hel del på tomgång håller jag med om. Blir väl så eftersom de hållit på väldigt länge.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Agentum »

Jo men också har de(Simpsons) funnits länge för att de lyckats en lång tid, men de har hållit på en mans ålder nu.

Rick and Morty hade en hel del poänger första åren men senaste säsongen kändes frampressad.
Så vissa faller fortare än andra och ibland kan det vara bra, alla bra idéer har gjorts helt enkelt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Allmänt film eller tv serie mässigt.

Inlägg av Rufus »

Jag håller i princip med om Simpsons. Man är lite trött på dom nu. Dock tittar jag gärna på nya avsnitt, eller såna som jag inte har sett tidigare ändå. Trots att de inte alltid är så roliga längre.
Även Futurama gjordes det för många avsnitt av. De fyra första säsongerna är riktigt bra och klassiska. Många år senare gjordes det fyra säsonger till + några långfilmer, och de blev inte lika lyckade.
Just därför känns det kul med Disenchantment, som är ny och fräsch i alla fall för mig. Vissa har kanske redan tröttnat på den tv-serien också, men jag har nyss börjat med den.
Skriv svar