Mina teckningar

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Så som det ofta var en gång, han ville bara vara ifred från de ynka människorna.
Snyggt gjort, visste inte du var så duktig.

Du har inte läst Larsas Gusta-Pärsa-serie? (Det kanske fortfarande går att beställa restexemplar via PM, för den hugade...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Agentum skrev:Så som det ofta var en gång, han ville bara vara ifred från de ynka människorna.
Snyggt gjort, visste inte du var så duktig.

Om du färglägger glöm inte de lila byxorna, vad än Banner hade oå sig var byxorna lula sen som hulk [:o)]

Finns nåt skämt i en Powerman Cage serie, han har ju alltid sönder sina gula skjortor, då ser man han hämta ett rejält pack med gula skjortor och som i bakgrunden hämtar Banner ut en en rejäl hög med lila byxor [:D]

Jaja jag är lättroad.


tack, ja jag minns några stämningsfulla bilder då han satt sådär och funderade varför alla jagade och sköt efter honom.

Jag ska nog testa färgläggning när andan faller på

Wakuran skrev:Du har inte läst Larsas Gusta-Pärsa-serie? (Det kanske fortfarande går att beställa restexemplar via PM, för den hugade...)

jodå några ex finns det ännu kvar. Men det börjar vara på sluttampen nu. Det är ju inte vad du kanske är intresserad av i vanliga fall, men lite superhjälte var det nog över GustaPärsa också.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mina teckningar

Inlägg av Agentum »

Nejdå, jag är klart mer allätare idag nn jag var, jag aktar mig för kvinnosakserier eller påstådda dagbokserier enbart.
Att jag hajade till var just över den tanke jag skrev när jag såg hulk just sitta för sug själv nånstans.
Han har inte fyrkantiga tråd heller [:)] så det är mer Narie Severin ön Kirby här.

Jag köper gärna en Gusta-pärsa.
Var kan en finnas?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Agentum skrev:Jag köper gärna en Gusta-pärsa.
Var kan en finnas?


PM skickat
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

larsa66 skrev:Det blev strömavbrott några timmar här i Robertsfors igår, då kom skissblocket fram. När jag i dagsljuset såg skissen fick jag lust att tuscha.
Resultatet blev detta:

Bild


Den här är riktigt bra larssa66. Mer sådant tack. [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

spindelmannenelektra skrev:
larsa66 skrev:Det blev strömavbrott några timmar här i Robertsfors igår, då kom skissblocket fram. När jag i dagsljuset såg skissen fick jag lust att tuscha.
Resultatet blev detta:

Bild


Den här är riktigt bra larssa66. Mer sådant tack. [:)]


Tack, kompis. Bara för att din kommentar gladde mig slänger jag upp denna också.
Den växte fram strax efter, då jag upptäckte att Steve Ditko hade rätt mycket att göra med Hulk och hur han formades i början.
Bild
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

larsa66 skrev:
spindelmannenelektra skrev:
larsa66 skrev:Det blev strömavbrott några timmar här i Robertsfors igår, då kom skissblocket fram. När jag i dagsljuset såg skissen fick jag lust att tuscha.
Resultatet blev detta:

Bild


Den här är riktigt bra larssa66. Mer sådant tack. [:)]


Tack, kompis. Bara för att din kommentar gladde mig slänger jag upp denna också.
Den växte fram strax efter, då jag upptäckte att Steve Ditko hade rätt mycket att göra med Hulk och hur han formades i början.
Bild


Underbart! [:)] Fantastiskt! [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av Wakuran »

Jag tycker de där taken känns väldigt stugartade för att vara i New York, men det får väl anses som en interkulturell omtolkning eller något sånt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tänk om du kunde göra en Elektra med då hade jag dött lyckligt. Ju mer jag tittar på den där Spider-Man eller skall vi kalla den Spindelmannen desto mer tycker jag om den. Så enkel på ett bra sätt och så otroligt levande. Man känner att den här Peter Parker och även den här Hulk brottas fram i livet, det är inte så lätt för dessa karaktärer, de har mycket ”worries”. Tack för dessa teckningar larsa66 det gjorde min dag minnesvärd och bra. Tack, tack.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

spindelmannenelektra skrev:Tänk om du kunde göra en Elektra med då hade jag dött lyckligt. Ju mer jag tittar på den där Spider-Man eller skall vi kalla den Spindelmannen desto mer tycker jag om den. Så enkel på ett bra sätt och så otroligt levande. Man känner att den här Peter Parker och även den här Hulk brottas fram i livet, det är inte så lätt för dessa karaktärer, de har mycket ”worries”. Tack för dessa teckningar larsa66 det gjorde min dag minnesvärd och bra. Tack, tack.


Ah, där slog du nog huvudet på spiken. Anledningen att jag gillade just dessa karaktärer bland superhjältar. Att dom hade det tufft, fick kämpa som individer, och dessutom stod det nån extrem superskurk runt hörnet. Den period jag själv var i livet då jag upptäckte dem var det lite av en räddning, jag kunde ta mig fram och överleva mina egna demoner.

Jag känner inte till Elektra, men ska kolla lite.

wakuran: Jo, bakgrunden var inte riktigt rätt, men spindelmannen har ju rört sig i andra miljöer än New York också ;)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mina teckningar

Inlägg av Agentum »

Ja gamla new York Manhattan platta rak med fågelburar på, dock givet vattentankarna, även nldutgpngar ned trappor ditsatra på fönstersidan, detra för att de fick läggas till när brandskydd tillkom oå de gamla husen.

Nu pratar jag Manhattan före 80tal, när det mesta var nerdekat, idag är allt rustat och ärligt käns måttligt spännande just för skurkar och dyilukt iaf i småhandlarvög, DC kan ju fortsätta med allt som de vill då deras stöder inte finns.

Men ett modernt New York är möjligen en turrst attraktion och rejäla skrapor men som den stad det var då på 60 talet ör helt borta, ja förutom vissa kända bygnader givetvist, men de är i stället väldigt påkostat upplysta bla.
Tänk när Powerman Cage öppnade hero for hire just i närheten av Times Square som då var ett dåligt område, Daredevils Hells Kitchen är rivet.
Klart det ör bra att NY är bättre idag iaf på ytan men det lickar inte till den gamla sortens åventyr alls idag, de får byta till Detroit det ska vara ett jäkla ställe ju när jobben försvunnit i stor skala.

Vassa tak som nämns, i plåt med först väggen sen asbrant så man måste klättra på stege sen aningen mindre brant och skorstenar är ju Stockholm.

Ditko S-M har spindelväv underarmarna längs sidorna.

Ditko gjorde ju egentlugen ett omslag för AF15, det ratades utan att färgläggas ch Kirby fick göra det och Ditko tuscha.

Ändå var redan och blev figuren Ditkos i stil, Kirby hade nog givit honom en mantel, inte haft en heltäckande mask då det ansågs det dummaste man kunde göra, att gömma hjältens ansktet så det inte kunde ses.

Idag vet vi att man på andra sätt kan visa vad en figur tänker eller liknande trots hel huva och Kirby gjorde ju Mr. miracle till slut om än seriemässigt långt senare åt DC.

Ditko påverkade Iron Man först då fick han en smidigare rustning, vem som kom på guld och rött vet man inte men Ditko förändrade den enormt klunsiga utstyrsel han hade innan, och klart det ändrat sig, men ändå har den ej klossiga carianten stått sig i normalfallet öven om Iron Man har många olika skal dag.

Inte att förglömma Dr. Srange som inte vore det han blev utan Ditko, de här underliga dimensionerna mm.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mina teckningar

Inlägg av Agentum »

larsa66 skrev:
spindelmannenelektra skrev:Tänk om du kunde göra en Elektra med då hade jag dött lyckligt. Ju mer jag tittar på den där Spider-Man eller skall vi kalla den Spindelmannen desto mer tycker jag om den. Så enkel på ett bra sätt och så otroligt levande. Man känner att den här Peter Parker och även den här Hulk brottas fram i livet, det är inte så lätt för dessa karaktärer, de har mycket ”worries”. Tack för dessa teckningar larsa66 det gjorde min dag minnesvärd och bra. Tack, tack.


Ah, där slog du nog huvudet på spiken. Anledningen att jag gillade just dessa karaktärer bland superhjältar. Att dom hade det tufft, fick kämpa som individer, och dessutom stod det nån extrem superskurk runt hörnet. Den period jag själv var i livet då jag upptäckte dem var det lite av en räddning, jag kunde ta mig fram och överleva mina egna demoner.

Jag känner inte till Elektra, men ska kolla lite.

wakuran: Jo, bakgrunden var inte riktigt rätt, men spindelmannen har ju rört sig i andra miljöer än New York också ;)


Daredevil som Elektra hör till är en produkt av Frank Miller, det hela var tänkt att handla om hur de sen yngre ålder var vänner och perfekta för varandra, Elektra när hon kommer tillbaka i DDs liv har bra sidor kvar men också sånna som helt är totalt motsatta var Daredevil, det hela blir omöjligt.

Och en av DD värsta fiender tar till slut livet av henne, och där var sagan slut trodde alla.
Folk var som tokiga i figuren som årertuppväktes, dock nu som totalt förändrad utan minnen från förr.

Vet inte om Miller ägde figuren?, Tragiskt nog fick ju först DD en usel film imo och Elektra en ännu sämre pga en populär skådis som var kass egentlugen.

En TV serie med DD dök upp för några år sedan som väl ger det hela mer rättvisa.

Så det är ingen gammal sak vi talar om, så mycjet annat med Millers 70ral och återkomsten på 80talet ändrade figuren i sig, så det har bluvit som att allt började där och inte 1964.
Jag tycker DD är det viktiga Roulette är en favorit, DD spelar rysk Roulett med en helgipsad Bullseye, nr 191 tror jag?
Fanns på svenska sim det mesta tidiga av detta, dörflr kunde man ju läsa dem då det begav sig, Daredavil hade egna Marvel nummer på svenska.
Prova den iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mina teckningar

Inlägg av Agentum »

I övrigt var det ingen kritik av din S-M, mer diskussion då jag ibland är insnöad på Ditko främst.

Jag menar en annan medlem gjorde Ploogs Werewolf by night med Uppsala som bakgrund, dimkyrkan mm, så det är struntisamma ju, nån frihet kan nan ju få för fanart.

Risken är nog att det blir en och en annan kommentar när du gör liknande figurer [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:
larsa66 skrev:
spindelmannenelektra skrev:Tänk om du kunde göra en Elektra med då hade jag dött lyckligt. Ju mer jag tittar på den där Spider-Man eller skall vi kalla den Spindelmannen desto mer tycker jag om den. Så enkel på ett bra sätt och så otroligt levande. Man känner att den här Peter Parker och även den här Hulk brottas fram i livet, det är inte så lätt för dessa karaktärer, de har mycket ”worries”. Tack för dessa teckningar larsa66 det gjorde min dag minnesvärd och bra. Tack, tack.


Ah, där slog du nog huvudet på spiken. Anledningen att jag gillade just dessa karaktärer bland superhjältar. Att dom hade det tufft, fick kämpa som individer, och dessutom stod det nån extrem superskurk runt hörnet. Den period jag själv var i livet då jag upptäckte dem var det lite av en räddning, jag kunde ta mig fram och överleva mina egna demoner.

Jag känner inte till Elektra, men ska kolla lite.

wakuran: Jo, bakgrunden var inte riktigt rätt, men spindelmannen har ju rört sig i andra miljöer än New York också ;)


Daredevil som Elektra hör till är en produkt av Frank Miller, det hela var tänkt att handla om hur de sen yngre ålder var vänner och perfekta för varandra, Elektra när hon kommer tillbaka i DDs liv har bra sidor kvar men också sånna som helt är totalt motsatta var Daredevil, det hela blir omöjligt.

Och en av DD värsta fiender tar till slut livet av henne, och där var sagan slut trodde alla.
Folk var som tokiga i figuren som årertuppväktes, dock nu som totalt förändrad utan minnen från förr.

Vet inte om Miller ägde figuren?, Tragiskt nog fick ju först DD en usel film imo och Elektra en ännu sämre pga en populär skådis som var kass egentlugen.

En TV serie med DD dök upp för några år sedan som väl ger det hela mer rättvisa.

Så det är ingen gammal sak vi talar om, så mycjet annat med Millers 70ral och återkomsten på 80talet ändrade figuren i sig, så det har bluvit som att allt började där och inte 1964.
Jag tycker DD är det viktiga Roulette är en favorit, DD spelar rysk Roulett med en helgipsad Bullseye, nr 191 tror jag?
Fanns på svenska sim det mesta tidiga av detta, dörflr kunde man ju läsa dem då det begav sig, Daredavil hade egna Marvel nummer på svenska.
Prova den iaf.


Ja Elektra dök upp först i Daredevil. Men de vassaste Elektra skapade väl ändå Bill Sienkiewich (kan inte stava hans namn fan). Han och Millers Elektra Assassin är magisk, fortfarande en av mina favoriter. Detta har jag nog nämnt 1000 gånger snart på detta forum. Elektra Lives Again är också en höjdare. Frank Millers ex Lynn Varleys teckningar är ju helt sagolika. Det bästa jag sett, tittade på dem om du har tid. Alex Maleev tecknar också fina Elektra. Han och Bendis Daredevil Collection 3 är grym. Numera kan man läsa om Elektra i Savage Avengers. Helt ok läsning. Hon dök upp i den senaste versionen av Thunderbolts där hon hade en romans med The Punisher. Jag skrev till Marvel och klagade på denna romans, sen la de ner den skönt. Jag tror dock inte de var jag som påverkade beslutet tyvärr..De har gjorts många versioner av Elektra genom åren. De senaste versioner har väl varit sådär, jag diggar mest Maleevs, Bills, Varleys och Millers första version så klart. De finns ju i svenska Daredevil på 80-talet som Agentum säger, borde vara lätt att få tag i. Jag blir helt besatt varje gång jag ser henne dyka upp. Jag är lite ledsen att hon inte har en egen serie numera, men snart får hon väl det. Jag har knappt inte sett den senaste Daredevil serien säsong 1-3, jag skäms. Dock har jag alla säsonger hemma på dvd. Jag tycker dock avsnitt 1-3 är sämst än så länge..Jag är väl en av de få som faktiskt verkligen diggade Jennifer Garner som Elektra. Jag tyckte hennes egen film var riktigt bra och den första Daredevil var helt ok. Jag tyckte det var rätt kul när jag nyligen läste Daniel Ahlgrens SH och han nämnde Elektra i sin superhjälteserie. Är väl så gott som kär i Elektra som karaktär, hon och döda Gwen Stacy. Jag blir väldigt inspirerad av dig larssa66 och funderar på att fortsätta skriva om Gwen, Peter Parker, Ben Reilly, Nick Fury, Elektra mm i min egen lilla serie "The Other Side". Jag började ju med den här på forumet 2007..Men om vill göra en Elektra larssa66 med din finess skulle jag som sagt bli helt till mig. Det finns väl hur mycket om henne som helst om man googlar Elektra-Marvel.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Mina teckningar

Inlägg av Agentum »

Tro mg hon är bra i DD tv serien, de käns perfekta för varandra MEN.

Jag avskydde Filmen, en tv skådis ville bli stor och floppade totalt, hon kändes inte rätt.

Jo Sienkewizch hahaha som du säger hur stavar man, gjorde ju en väldigt speciellt tecknad variant.
Jag föredrar ursprungsvarianten att det blir olyckligt bara.

Lite som Spider-man och Black Cat, bra personkemi hade de men de hade aldrig passat ihop, det hade varit dömt att misslyckas.
Bendis Daredevil har jag allt och även Brubaker.

Jag är väl lite en sucker för omöjlig och olycklig kärlek hehe.

Även om de nu återuppfödde henne utan minnen som en krigsmaskin så har väl en del varit bra.

Nåväl se tv serien, hon dyker upp i andra tror jag, många bra fughtingscener nåt som iaf då de första åren var jäkligt bra gjorda, olika tekniker osv, jag är en sån som lägger märke till sånt.
Hon har sina Sai med och är inte helt fel castad då hon ser athletisk ut om än lite tunn.

The Punisher gör ett lysande inslag med långt bättre än hans egna tv serie.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Tro mg hon är bra i DD tv serien, de käns perfekta för varandra MEN.

Jag avskydde Filmen, en tv skådis ville bli stor och floppade totalt, hon kändes inte rätt.

Jo Sienkewizch hahaha som du säger hur stavar man, gjorde ju en väldigt speciellt tecknad variant.
Jag föredrar ursprungsvarianten att det blir olyckligt bara.

Lite som Spider-man och Black Cat, bra personkemi hade de men de hade aldrig passat ihop, det hade varit dömt att misslyckas.
Bendis Daredevil har jag allt och även Brubaker.

Jag är väl lite en sucker för omöjlig och olycklig kärlek hehe.

Även om de nu återuppfödde henne utan minnen som en krigsmaskin så har väl en del varit bra.

Nåväl se tv serien, hon dyker upp i andra tror jag, många bra fughtingscener nåt som iaf då de första åren var jäkligt bra gjorda, olika tekniker osv, jag är en sån som lägger märke till sånt.
Hon har sina Sai med och är inte helt fel castad då hon ser athletisk ut om än lite tunn.

The Punisher gör ett lysande inslag med långt bättre än hans egna tv serie.


Oj vad mycket Elektra snack det blev på din sida larssa66 förlåt. Ja, jag har DD serien kvar alla 3 säsonger. Men som sagt tycker de första 3 avsnitten är jätte sega. Jag diggar inte den där tjejen, Daredevils första flickvän (?) som är med i True Blood heller. Kan inte komma på hennes namn. Men jag skall ta mig igenom den så småningom. Vet inte vad jag tycker om den nya Elektra i DD serien. Men jag har bara sett bilder på henne ännu.. Jag tycker som sagt om Garner i första versionen. Men å andra sidan är jag lättroad när det gäller Elektra tycker det mesta är ok. Är man kär i en karaktär så är man lätt road.

Ja Sienkiewicz ja hur stavar man det efternamnet...heee bättre att säga Bill faktiskt. Jag skrev till han en gång på facebook men han svarade inte tyvärr. Nämnde dock inte hans efternamn omöjlig uppgift. Ja hans Elektra är ju underbara. Jag gillar hans Moon Knight, New Mutants och de få Spidey han gjort med.

Tänk om MCU kunde göra en riktigt bra adaption av Elektra Lives Again eller Elektra Assassin den skulle ju utklassa alla andra superhjälteseriefilmer som jag ser det. Det finns ju en tecknad version på dvd Ultimate Daredevil and Elektra, men det är ju en av de sämre varianterna tyvärr. Förlåt som sagt larssa66 för allt Elektra snack.

Jag gillar verkligen som sagt din Hulk och din Spidey larssa66 fina grejer.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Inget att be om ursäkt för, spindelmannenelektra, jag tycker det är kul att det blir intressanta duskussioner. Jag läser med stort intresse, om mina teckningar kan väcka sånt ska det bli fler.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Mina teckningar

Inlägg av spindelmannenelektra »

larsa66 skrev:Inget att be om ursäkt för, spindelmannenelektra, jag tycker det är kul att det blir intressanta duskussioner. Jag läser med stort intresse, om mina teckningar kan väcka sånt ska det bli fler.

Underbart. [V]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina teckningar

Inlägg av larsa66 »

Jag har börjat göra en serie som förhoppningsvis kommer att bli ett fanzin till årets SIS.

Det som skiljer sig från tidigare projekt är att det blir naturlig storlek, jag ritar i A5 och fanzinet blir samma storlek. Jag tänker bara skanna in sidorna som dom är inte redigera med nåt bildprogram alls. Och sedan skriva ut den här hemma. Blir tyvärr inget färgomslag då jag bara har en svartvit skrivare.

Det här fick mig att tänka på den första serie jag gjorde(1982) och skickade till ett fanzin, den blev refuserad. Jag fick ett brev av redaktören som tyckte att serien var bra men han tyckte jag skulle rita i ett större format och göra mer detaljerade teckningar. Jag hade ju gjort den i samma format som tidningen var [:D]

Nåväl här kommer lite smakprov:

[img]https://64.media.tumblr.com/59ce4402edcf655f7c47f4e2354823e2/089bfa2deddffa6b-68/s2048x3072/e63ec2c4e39c8b714369613be4475063e1941e06.jpg[/img]

Första sidan är klar

[img]https://64.media.tumblr.com/5bb2ab33e09313aadfef2e3ceb0f22be/c20ff0ad8636650d-79/s640x960/ab2c13c9b490c67a2edba86e80521e63058c2083.jpg[/img]

Arbetsnamnet är pojken&gäddan men jag är inte nöjd med titeln.

Jag tänker nu att vi kan ha en tävling här. Om nån av er hittar på en bra titel grundat på vad jag lägger ut här så vinner du ett signerat fanzin av undertecknad.

Ps. Jag får inte länkarna till bilderna att funka, men om du markerar webadressen och sedan trycker öppna så kan du se dem. Du hamnar bara på tumblr där jag laddat upp dem så det är inget fuffens [;)] Ds.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina teckningar

Inlägg av RioGrande »

[V] Man hann se lite... innan TUMBLR släckte ner.
Skriv svar