Comiquiz 2020

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

Eventuellt litet sent meddelat, men Comiquiz 2020 ska gå av stapeln 14 november, och i år ska den arrangeras av seriegruppen seriX i Bergen, på uppdrag av Raptus, tror jag. Deadline för anmälan är 7 november.

(Om jag tävlar i år ska jag väl delta för Stockholmslaget som vanligt, och ni får räkna med att jag har heder nog att inte tjuvläsa era svar som admin, men eventuellt kolliderar det med ett privat åtagande för mig i år, så att jag inte kommer delta i något lag överhuvudtaget...)

Officiell Facebookgrupp:
https://www.facebook.com/events/779627665918142
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

Oj då förlorar de Mao.

Detaljkunsjkap är ju din grej.

Men från forumet aktiva lör väl få ha med detta att göra längre, den tiden är väl förbi.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

Mycket kan hända... Många kan mycket...

Om Mormors Kapplöpningskossor vill ställa upp med ett eget lag så kan vi i staben fixa till delforum, hur som helst...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

Bone, men så enkla frågor vet jag att det aldrig är haha.

Men Jo jag mins när folk härifrån deltog, tråkigt att de försvunnit, men Facebook kanske har seruegrupper idag som tagit över forumets roll.

Jag skaffade FB få själv först för nån månad sen, jag har aldrig haft nån nytta av det, allt som skrivs försvinner ju ner så fort, så jag har aldrig gillat åt det då det inte samlar nåt sökbart.
Men som med detta forum har andra forum jag sabboterats även de börsåjat klinga av, och det är svårt att bli ensam men med ett intresse, så jag kröp till korset.

Nåväl visst finns många duktiga absolut, det var du helt rätt i och du är ju en av dem.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

Här har förresten Bergensarna lagt upp ett testquiz för att visa hur det går till...

https://kahoot.it/challenge/c1934c1b-1c ... 2948926554

Tror ett lag behöver någon chattfunktion eller liknande installerat separat, för det går riktigt snabbt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Wildis90
Very Good
Inlägg: 175
Blev medlem: lör 20 jun 2020, 13:10

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wildis90 »

Wakuran skrev:Här har förresten Bergensarna lagt upp ett testquiz för att visa hur det går till...

https://kahoot.it/challenge/c1934c1b-1c ... 2948926554

Tror ett lag behöver någon chattfunktion eller liknande installerat separat, för det går riktigt snabbt...


Det var riktigt krångliga frågor men kul upplägg! Jag kunde bara några få frågor men jag är rätt så nyligen insatt i serievärlden så jag är nöjd med min insats. Jag tror att jag kom på 17:e plats [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
”Jag ska bli tuffare än de tuffa och smartare än de smarta, och tjäna mina pengar på ett hederligt sätt”
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 379
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av GuestOnQuest »

Wildis90 skrev:Det var riktigt krångliga frågor men kul upplägg! Jag kunde bara några få frågor men jag är rätt så nyligen insatt i serievärlden så jag är nöjd med min insats. Jag tror att jag kom på 17:e plats [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
Jag låg etta ett bra tag - före Ola Hammarlund! - för att sedan falla och bli omkörd av tre. Hamnade på plats fyra, nu i morse plats fem och lär hamna ännu längre ner när fler testar sina kunskaper i detta quiz. Serierna på slutet var totalt obekanta för mig så jag högg i blindo.
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

GuestOnQuest skrev:
Wildis90 skrev:Det var riktigt krångliga frågor men kul upplägg! Jag kunde bara några få frågor men jag är rätt så nyligen insatt i serievärlden så jag är nöjd med min insats. Jag tror att jag kom på 17:e plats [:)]

Med vänlig hälsning, Wildis90 :D
Jag låg etta ett bra tag - före Ola Hammarlund! - för att sedan falla och bli omkörd av tre. Hamnade på plats fyra, nu i morse plats fem och lär hamna ännu längre ner när fler testar sina kunskaper i detta quiz. Serierna på slutet var totalt obekanta för mig så jag högg i blindo.

För min del var det nästan tvärtom, det gick halvdant rätt länge, men jag lyckades ta mig på slutet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

Jo chansnigångar tyvärr, men kände igen flygseruen jag och på slutet väldigt lätt.

Men tyvärr ryska serier och de här danska var rena gissningar, och inte gick det ju bra heller var på 21a plats eller nåt då.

Skarp om man vet alka dessa utan att på nåt sätt fuska.å, men ok ett team innebär väl att nån kanske vet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Men tyvärr ryska serier och de här danska var rena gissningar, och inte gick det ju bra heller var på 21a plats eller nåt då.

Serierna behöver nödvändigtvis inte vara ryska bara för att de utspelar sig i Ryssland, om man ska hinta om varför de dyker upp i quizzet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

nej så är det ju inte.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av smorkin »

För mig var det de sex Fantomenfrågorna som gjorde att prispallchanserna försvann [:o)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

jo säkert.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av germund »

Hmmm, inte så illa. Blev 4:a för tillfället, långt bättre än jag trodde det skulle gå. Men ska hela Comiquiz köras i detta format förändras förutsättningarna för hela tävlingen drastiskt jmf med tidigare år.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »

germund skrev:Hmmm, inte så illa. Blev 4:a för tillfället, långt bättre än jag trodde det skulle gå. Men ska hela Comiquiz köras i detta format förändras förutsättningarna för hela tävlingen drastiskt jmf med tidigare år.

Det känns litet otydligt hur det fungerar i lag. Om någon lagledare väljer svar från den som är självsäkrast och högljuddast, eller liknande...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Agentum »

Men ärligt vissa som tex du är duktigt på det här, du mins fasen allt du sett och hört.

Saken är att det hä är utformat för er som läser alternativa serier och lägger det på minnet, det är i princip aldrig nåt annat, och det får man ju acceptera.

Det blir väl för lätt anser man om man blandar in Belg-franskt eller Amerikanskt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Sir-L »

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Comiquiz 2020

Inlägg av Wakuran »


Hmm...

"You need the app to play
This kahoot can only be played in our app for iOS and Android."
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar