Fyndat på Tradera?

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

[quote]
[}:)][}:)]Att du hann före, det där var ju inget att fundera på! Gratulerar till ett finfint köp! Om Fantisen är till salu är det bara att lägga ett mail på lådan! [;)]

Och vad är för tomtar som har besökt auktionerna förr utan bjuda?[:0] Du var ju inte ens först på de gamla godbitarna!
[/quote]


Tackar, jag är väldigt förvånad över att auktionerna inte försvann snabbare - på Blocket brukar det ta 20-30 min om det är billiga tidningar. Jag ska dock ha dig i åtanke om jag vill sälja. Jag samlar ju inte Fantis så det är mycket möjligt.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Krusty"]
Tackar, jag är väldigt förvånad över att auktionerna inte försvann snabbare - på Blocket brukar det ta 20-30 min om det är billiga tidningar.
[/quote]

Vi andra satt och åt middag, då hinner man inte vara på "hugget" mellan tuggorna.[:D][:D]
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

[quote="Krusty"]

[quote]
[}:)][}:)]Att du hann före, det där var ju inget att fundera på! Gratulerar till ett finfint köp! Om Fantisen är till salu är det bara att lägga ett mail på lådan! [;)]

Och vad är för tomtar som har besökt auktionerna förr utan bjuda?[:0] Du var ju inte ens först på de gamla godbitarna!
[/quote]


Tackar, jag är väldigt förvånad över att auktionerna inte försvann snabbare - på Blocket brukar det ta 20-30 min om det är billiga tidningar. Jag ska dock ha dig i åtanke om jag vill sälja. Jag samlar ju inte Fantis så det är mycket möjligt.
[/quote]

Och samlar du inte Blixt Gordon, så är 1942 av intresse! [:o)]

Jens
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Jag har alla 3 men en felar baksidan på så även jag kan ha ett behov av en av dom. Men vilken får jag kolla. om dom ska bort.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Missade ni rävar denna pga fel kategori eller har jag gått på en blåsning?

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=53302163
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

[quote="Kung Orne I"]

Missade ni rävar denna pga fel kategori eller har jag gått på en blåsning?

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=53302163
[/quote]

Hm, ser ut att vara mest lite nyare jag-böcker, men Jag Farbror Joakim och Jag Musse Pigg är ju med. Hur som hellst får väl åtta stycken jag-böcker till det priset räknas som ett rejält fynd, även om en del ser ut att vara ganska slitna i ryggens överkant.

Grattis!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Kung Orne I"]

Missade ni rävar denna pga fel kategori eller har jag gått på en blåsning?
[/quote]

Vi "Äldre" rävar har dom.[:o)]
Bra pris för dom. väl värda det.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

"Äldre" sa jag aldrig.[:p]
/Orne, 44

Frågan är bara vad portot blir...[B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Kung Orne I"]

"Äldre" sa jag aldrig.[:p]
/Orne, 44

Frågan är bara vad portot blir...[B)]
[/quote]

Det kanske lönar sig att åka ner och hämta dom i Norrköping istället.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

[quote="Anders1"]

[quote="Kung Orne I"]

"Äldre" sa jag aldrig.[:p]
/Orne, 44

Frågan är bara vad portot blir...[B)]
[/quote]

Det kanske lönar sig att åka ner och hämta dom i Norrköping istället.
[/quote]

Annars kan du överlåta köpet till mig, jag behöver en del
julklappar[:o)]

Jens
Användarvisningsbild
tlaago
Very Good
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 19:24

Inlägg av tlaago »

Är inte säker på att det är ett fynd. Agent Modesty Blaise låg högt i höstas, i vår har det inte varit så många och priserna har varit lägre. Jag ville egentligen inte bjuda, men ville heller inte släppa iväg den för billigt och ångra mig sen.
Jag tänkte snipa på lite över 200, men ändrade mig, men jag kunde inte inte riktigt med att släppa denna dyrgrip (IMO) utan ens ett skenbart försök för syns skull. Den låg på 155 kr, jag tänkte att om jag bara bjuder 175 och ger upp snipningen och lägger budet 8 min innan så kommer någon annan att snipa den för mer. Men minuterna gick och gick utan någon annan budgivare.
Efteråt fick jag köpångest, vad har jag gjort? Jag behöver pengarna till frisör och tandläkare. Var det verkligen ett fynd? Var den verkligen så ovanlig som jag trodde? Till saken hör att jag fick samma tidning i ungefär samma skick på tradera i Oktober för 157 kr, då tyckte jag att jag gjort värdens fynd.

http://www.tradera.com/Agent-Modesty-Blaise-nr1-1967-auktion_89349396
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote]Efteråt fick jag köpångest, vad har jag gjort? Jag behöver pengarna till frisör och tandläkare. Var det verkligen ett fynd? Var den verkligen så ovanlig som jag trodde?
[/quote]
Det där känner jag till viss del igen. Du får trösta dig med att du förr eller senare kommer att se samma tidning i samma skick fast till ett högre pris och då inse att det nog var ett skapligt fynd i alla fall. (Finns risk för att du ser den till lägre pris också, men det är tyvärr smällar man får ta, kanske med lite hjälp av att: "Min tidning är nog snäppet finare")

Ibland får man inte den där genuina känslan av "fynd" som man borde få av ett fynd, vad det beror på vete tusan, men troligen av något slags gnagande samvete som anser att man skulle struntat i fyndet. Knepiga saker som utan tvivel ligger på ett djupt plan. [B)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Lite kul när alla står i fel kö och väntar.

http://www.tradera.com/HAFTE-med-BILDER-TEXT-om-OLIKA-DJUR-WALT-DISNEY-ZOO-66-auktion_100306297

http://www.tradera.com/Kalle-Anka-flikar-4-14-1966-Zoo-66-Komplett-auktion_100710226
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Rufus »

Här tycker jag att jag gjorde ett riktigt klipp:

http://www.tradera.com/johan-och-pellev ... _155389430

Jag hade i alla fall räknat med att den skulle gå för betydligt mer.

Av samme säljare fick jag dock betala 102 kr för nr 2 (Fången på Montresor), som egentligen bör vara värd mindre än Arvsfejden.
Nr 2 är ej första upplaga och har ju utgivits i hela tre olika upplagor jämfört med endast en för nr 12 Arvsfejden.

Men auktioner är helt enkelt auktioner och det kan gå lite hur som helst när det gäller sånt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Labrador Road 26 »

Brukar Johan vara så där tanig? Han ser ju ut som de kvinnliga benranglen/fotomodellerna i kroppen. Grattis till vinsten i alla fall.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Rufus »

Labrador Road 26 skrev:Brukar Johan vara så där tanig? Han ser ju ut som de kvinnliga benranglen/fotomodellerna i kroppen. Grattis till vinsten i alla fall.


Det är en av de allra första serierna med Johan (innan Pellevin fanns med i serien) och med tiden blev Peyo en mycket bättre tecknare. Tack! [:)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Agentum »

Jo den där har man, jag hittade det där jäkla julalbumet med nån eller några Johan och Pellevin i förra årert med på en marknad för nån tia.

Förr var de där inget dyra, en del saker stiger och de där lär aldrig reprintas tror jag iaf, lustigt nog är den väl tryckt sist i Sverige eller nåt.

De gavs ut i en salig blandning här.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Wakuran »

Anders1 skrev:
Labrador Road 26 skrev:Brukar Johan vara så där tanig? Han ser ju ut som de kvinnliga benranglen/fotomodellerna i kroppen. Grattis till vinsten i alla fall.


Det är en av de allra första serierna med Johan (innan Pellevin fanns med i serien) och med tiden blev Peyo en mycket bättre tecknare. Tack! [:)]

Jag tycker det ser coolt ut. Litet som Yves Chaland (fast det väl antagligen är båda två som härmat Jijé).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av bas03 »

Fyndat vet jag inte men jag är nöjd. Testade dock Traderas mobilapp så vågade inte vänta in slutminuten ordenligt. Den där konstiga maria ökade som tur var bara 10kr
http://www.tradera.com/pixi-bocker-figu ... _156487611

Rasmus Nalle, Pingo och Sälle har jag. Men pelikanen är svårare och sköldpaddan har jag inte sett förut. Den verkar nästan omöjlig i Sverige :p
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Fyndat på Tradera?

Inlägg av Mithroth »

Gratulerar, det är ovanliga figurer. Grämer mig själv för att jag inte har haft tid till tradera den senaste tiden men jag får väl försöka ta igen det snarast [:p]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Skriv svar