Fotboll!

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Fotboll!

Inlägg av Kung Orne I »

Av någon anledning verkar sällan kultur och idrott gå hand i hand, men det finns säkert många trevliga typer här inne som lixom jag älskar BÅDE serie och fotboll! [:D]

I denna tråd kan vi alltså diskutera den roligaste sporten. Inte minst i sommar kommer det näst roligaste turneringen, EM, och extra roligt när Sverige är med. (Inte en självklarhet under min uppväxt. [:(!])

Annars kan man konstatera just nu - att om fotboll följde logikens lagar så är Barnsley mycket bättre än Inter... [|)]

P.S. Ni som inte gillar fotboll får gärna berätta det. I en annan tråd... [:p]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Fotboll är faktiskt roligare än serier!

..och allsvenskan har aldrig varit intressantare än nu när IFK Norrköping är tillbaka.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Många kandidater till guldet i år: AIK, Bajen (med Shaaban), Göteborg, Elfsborg, MFF, Helsingborg. Dock inte Peking, men dom hör ju hemma där.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Inlägg av Jocke S »

Är IFK:are (Blåvitt), och har alltid varit det,
even before The Gold went home [8D]

Blir ganska tufft nu med målvaktsbytet.
Trodde Bengan skulle stå iallafall till han blev pensionär, runt 65 någonstans.
Hade det inte blivit något guld i år hade han nog fortsatt :)
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Fotboll är bäst!
Ser fram emot EM i sommar. Har tyvärr ingen möjlighet att åka dit.
Men jag har varit på de tre senaste VM-turneringarna. [|)]
Användarvisningsbild
fippe94
Fine
Inlägg: 488
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 16:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av fippe94 »

Kul att titta på fotboll när Sverige alltid åker ut i åttondels finalen[:p]. Hockey ska det vara![^] Lästa tyvärr inte det du skrev nederst i första inlägget[:p]
[IMG]http://img140.imageshack.us/img140/2852/comicblood.png[/IMG]
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

Som Bragesupporter så har allsvenskan varit en tämligen ointressant historia de senaste 10 åren.
Jag fokuserar istället mitt intresse på de stora lagen i Europa, och då självklart Champions Leuage. Det är alltid kul att se en välspelad match mellan två riktigt bra lag, även om jag helst av allt vill se många mål.

Har dock inget uttalat favoritlag, utan går mycket på vilka lag som har svensk-anknytning.
Höll på Celtic och Barca när Henke spelade där, Juve när Zlatan spelade där, och i viss mån Arsenal när Ljungberg spelade där.
Följdaktligen så tycker jag nu att det är kul när det går bra för Zlatans Inter och Svennis Manchester City.

Dock är det ett lag som jag i princip alltid vill se förlora: Milan!
Detta för att jag inte tål Silvio Berlusconi. Kanske inte helt rationellt, men sedan när är fotbollen det? [:D]

Av de lag som är i åttondelsfinal nu så skulle jag vilja se Inter - Barcelona i final. (Har alltid gillat Ronaldinho)
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag var i Portugal och såg Sveriges matcher mot Damnark och Italien. Det var en häftig upplevelse! :) Men Sverige-Paraguay i Tysklands-VM slår allt har jag förstått.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Grumme"]

Som Bragesupporter så har allsvenskan varit en tämligen ointressant historia de senaste 10 åren.


[/quote]
Jag visste inte att det fanns Bragesupportrar fortfarande [:p]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Det är tufft när ens lag rasar i serierna. Jag var stor hockeysupporter förut, men när AIK försvann så blev inte Elitserien så kul. Och med 468 omgångar blev den ju ännu mindre intressant. Där är ju fotboll överlägsen med en rak serie där alla möter alla två gånger utan slutspel.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Inlägg av Jocke S »

[quote="Kung Orne I"]

Det är tufft när ens lag rasar i serierna. Jag var stor hockeysupporter förut, men när AIK försvann så blev inte Elitserien så kul. Och med 468 omgångar blev den ju ännu mindre intressant. Där är ju fotboll överlägsen med en rak serie där alla möter alla två gånger utan slutspel.
[/quote]

Elitserien har inte varit kul på över två år.

Inte när inte Leksand är med [:p]

Ganska underhållande att heja på såna lag, som egentligen borde ha en egen serie.

För bra för Hockeyallsvenskan, men tyvärr för dåliga för elitserien [8D]

Hade inte sportcheferna i topplagen varit så satans tråkiga hade det varit 14 lag i elitserien redan för 2 år sen.

Alla möter alla två gånger. Blir 26 omgångar.
Sen ta tillbaka derbygrupperna med fyra lag i varje, som man möter två gånger extra. Uppe i 32 omgångar [:p]

Sen avsluta med ett ordentligt slutspel, bäst av fem matcher går vidare.
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
spidercrazy
Fine
Inlägg: 335
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 16:18
Ort: Sverige

Inlägg av spidercrazy »

Hela 10 inlägg och fortfarande ingen som har sagt att fotboll är skit! Måste vara rekord. Jag gillar fotboll, följer alla sveriges landskamper, men ibland tycks det som att jag är ensam om mitt intresse, särskilt på jobbet, där är det bara ett par till som är intresserade, resten bryr sig inte om sport öht eller följer bara bandy och/eller hockey. Jag kanske bor i fel landsända?
Å nu pojk ska du få lära dig hur man pelkar en fnög!
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

[quote="lennon"]

[quote="Grumme"]

Som Bragesupporter så har allsvenskan varit en tämligen ointressant historia de senaste 10 åren.


[/quote]
Jag visste inte att det fanns Bragesupportrar fortfarande [:p]
[/quote]

Jodå, vi satsar stenhårt på sm-guld 2017. [;)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

[quote="spidercrazy"]

Hela 10 inlägg och fortfarande ingen som har sagt att fotboll är skit! Måste vara rekord. Jag gillar fotboll, följer alla sveriges landskamper, men ibland tycks det som att jag är ensam om mitt intresse, särskilt på jobbet, där är det bara ett par till som är intresserade, resten bryr sig inte om sport öht eller följer bara bandy och/eller hockey. Jag kanske bor i fel landsända?
[/quote]

Bor du i Övik? [:p]

Jag har sett alla tävlingslandskamper på Råsunda sedan 1985. Roligast var nog Sverige-England EM 1992.[:)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Mäktigaste matchen jag sett live: VM-finalen 1998. Hemmanationen Frankrike slog Brasilien 3-0, två nickmål(!) av Zidane.

Mest känslosammaste matchen jag sett live: När Wolves tog sig upp i Premier League efter 19 år i förskingringen. 3-0 i Playoff-finalen på the Millennium Stadium. Folk stod och grät överallt.

Galnaste matchen jag sett live: Sverige-England i Japan-VM 2002. När Sverige kvitterade "exploderade" läktaren. [|)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Sveriges kvittering mot England är mycket intressant. Före dess hade Sveriges spel präglats av extrem tråkighet. EM 2000 vill vi bara glömma, 0-0-matchen mot Turkiet är den tråkigaste i EM:s historia, och första halvlek mot England såg ut på samma sätt.

Men sen hände något. Kvitteringen mot England blev på något vis startskottet på ett mer vågat spel. Efter detta följde vinst mot Nigeria och oavgjort mot Argentina. Tyvärr åkte Sverige sedan ut mot Senegal men spelet var mycket bra. I nästa kval öste "vi" plötsligt in mål.

Möjligen är denna era nu slut. Men om Zlatan kan och vill kan det bli en rolig sommar ändå. (Nej, ingen för eller emot Zlatan i landslaget-debatt, tack! [:p] )
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="spidercrazy"]

Hela 10 inlägg och fortfarande ingen som har sagt att fotboll är skit! Måste vara rekord. Jag gillar fotboll, följer alla sveriges landskamper, men ibland tycks det som att jag är ensam om mitt intresse, särskilt på jobbet, där är det bara ett par till som är intresserade, resten bryr sig inte om sport öht eller följer bara bandy och/eller hockey. Jag kanske bor i fel landsända?
[/quote]
Nejdå, du bor väl i Finspång ? Där finns ett stort fotbollsintresse och väldigt nära till allsvensk fotboll.

Den häftigaste matchen jag nästan har sett var Champions league-finalen mellan Bayern och Valencia, vi var med och festade med alla supportrar hela dagen i Milano innan vi åkte ut till San Siro med våra falska biljetter, sedan blev det tv på hotellet - det sved.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Usch! [B)]
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

En fotbollstråd!! Coolt!

jag är fantast och AIK:are. I England håller jag på Arsenal, i Tyskland TSV 1860 München och AC Milan är väl ett lag jag gärna följer i Italien..

Det lutar åt en Londonresa nu i vår för att se Arsenal, för första gången, ska bli kul.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Engelsk fotboll är kul. Jag har sett Wolves ungefär 30 ggr live.
Blir en resa till Wolverhampton i början av april. Vi är 50 stycken som ska åka. [|)] Wolves-fanatics!
Skriv svar