Albumförlaget

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Materialet skickades till tryckeriet i måndags. Utgivningsdatum planerat till 18-april.

Bild


Fixade till bilden lite. [:)]

Ellingen - Moderator
Senast redigerad av 1 lennon, redigerad totalt 0 gånger.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Bra att nån tar tag i saker och inte bara sitter och klagar på att inget händer! Det enda negativa är väl loggan, haha, tycker inte att den var alltför tjusig kanske ;)
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Marqus skrev:
Bra att nån tar tag i saker och inte bara sitter och klagar på att inget händer! Det enda negativa är väl loggan, haha, tycker inte att den var alltför tjusig kanske ;)

hehe, jag håller med. Har inte hunnit riktigt..har börjat skissa på en vapensköld med text som logga, men..

Undrar om det finns intresse för en pristävling ? Den som kan klämma ur sig en logga tillräckligt snygg och passande till Albumförlagets inriktning vinner första albumet + 500:- i "presentkort" på Albumförlaget.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

lennon skrev:Undrar om det finns intresse för en pristävling ? Den som kan klämma ur sig en logga tillräckligt snygg och passande till Albumförlagets inriktning vinner första albumet + 500:- i "presentkort" på Albumförlaget.

Woohoo! [:o)]
Mer info!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Det var länge sen man såg en sån häftig framsida på ett album[|)]. Hoppas bara innehållet håller samma klass[8)] (det tror jag).
Undrar vad priset blir på albumen?[8]
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Skakben skrev:
lennon skrev:Undrar om det finns intresse för en pristävling ? Den som kan klämma ur sig en logga tillräckligt snygg och passande till Albumförlagets inriktning vinner första albumet + 500:- i "presentkort" på Albumförlaget.

Woohoo! [:o)]
Mer info!


Mer info kommer här; Alla har fria händer att teckna eller sätta ihop något i Photoshop eller liknande. Inriktningen ska vara äventyrligt/historiskt. Själv hade jag tänkt mig en vapensköld med ett par korsade svärd bakom, något åt det hållet, men som sagt - fria händer gäller.

Ang pris på albumet så får jag återkomma, jag måste kolla upp ett par grejer först.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av AndreasEriksson »

Marqus skrev:
Bra att nån tar tag i saker och inte bara sitter och klagar på att inget händer!


Jag håller med! Grymt bra jobbat, jag gillar omslaget och ser fram emot att få ställa albumet i bokhyllan [:)]

Det känns som att det har gått väldigt snabbt men du kanske har hållit på länge i tysthet? När började du på allvar fundera på att starta förlag och ge ut serier?
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

AndreasEriksson skrev:
Marqus skrev:
Bra att nån tar tag i saker och inte bara sitter och klagar på att inget händer!


Jag håller med! Grymt bra jobbat, jag gillar omslaget och ser fram emot att få ställa albumet i bokhyllan [:)]

Det känns som att det har gått väldigt snabbt men du kanske har hållit på länge i tysthet? När började du på allvar fundera på att starta förlag och ge ut serier?

Tack! Tanken uppstod väl egentligen i samband med den andra tråden "fattig albumutgivning i Sverige", då jag stack ut hakan och sa "hur svårt kan det vara". Men jag har väl hållit på sedan årsskiftet kan man säga.
Jag har haft en del hjälp också, tack till alla på forumet som har fått stå ut med frågor och lämnat tips mm. + att jag har haft en "mentor" i form av en dansk vid namn Lars Rasmussen på Donovan-Comics.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Får ställa mig i kön av gratulanter och stöttepelare. Ett härligt och vågat initiativ!![:)] Lycka till Lennon!
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Den som ska på SPX i Stockholm har chansen att se Det Tredje Testamentet, och även köpa.
mikkeX kommer att ha med sig några stycken.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
mah-kahn
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: tor 06 mar 2008, 07:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av mah-kahn »

Kan man köpa det ännu, på någon annanstans än i Stockholm?
http://www.mackanandersson.se

Komiker, författare, seriesamlare, frälsningssoldat, pappa.
Inte alltid i den ordningen.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

mah-kahn skrev:
Kan man köpa det ännu, på någon annanstans än i Stockholm?

Hej,

Nej, albumen är fortfarande på tryckeriet. Men om en vecka eller två så..
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Äntligen! Efter en dramatisk transport så har Det Tredje Testamentet kommit i mina händer!

Och jag kan konstatera att tryckeriet har gjort ett bra jobb - inget att klaga på.

Välkomna in på www.albumforlaget.se och beställ! Det finns även en lista med återförsäljare, som är rätt tunn än så länge, men förhoppningsvis kommer att byggas på efter hand.

Priset vid köp via Albumförlaget kommer att ligga på 125:- + frakt (22:- i ett bubbelkuvert). Forummedlemmar UNDER 16 år betalar 75:- + frakt (endast ett ex kan då beställas).

Mvh Jonas
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Ser med spänning fram emot leveransen! [^]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Så om man köper den på Spix så får jag den för endast 75 SEK. [|)]
Det är ett bra pris!

Du är väl där den 27, den enda dagenjag kommer komma dit.

Skulle du kunna visa lite bildprov från albumet, vore lite kul att se mer än ett omslag.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Stenens vise skrev:
Så om man köper den på Spix så får jag den för endast 75 SEK. [|)]
Det är ett bra pris!

Du är väl där den 27, den enda dagenjag kommer komma dit.

Skulle du kunna visa lite bildprov från albumet, vore lite kul att se mer än ett omslag.

Nej, du får beställa den via hemsidan. Jag kommer inte att vara på SPX, men däremot kommer albumet att visas upp och säljas där, och det priset styr inte jag.
Jag ska försöka fixa lite fler bilder och lägga upp. Man kan om man vill, kika in på www.glenatbd.com och söka på Le Triosieme Testament, där får man riktigt snygg reklam [:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Grattis!
Titeln ligger i min bevakningslista hos adlibris. Kommer nog med i maj-beställningen. [:)]
Känns det som om du gått i mål nu, eller känns detta som starten på något nytt?
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Tack! Det känns som starten, absolut. (om ett par/tre veckor kommer det en nyhet till :-) )
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

lennon skrev:om ett par/tre veckor kommer det en nyhet till :-)


VA!!! Ska vi vänta sååååå länge?
[:p]
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Ska bara informera lite om internetbokhandlarna:

På Adlibris, Bokus och Internetbokhandeln kan man inte söka på "Det tredje testamentet", utan där måste man söka på "Markus eller lejonet vaknar".
På CDON däremot går det bra att söka på "Det tredje testamentet".

Bara så ni vet...
www.albumforlaget.se
Skriv svar