Förslag på ändringar i katalogen

Gamlar trådar från 1.0-tiden.
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Bara en fråga. Går Seriekatalogen ut på samma sak som Seriesam? Är lite dålig på det här med serietidningar, men försökte hitta Turtles på Seriekatalogen, men fann den inte. Dock fanns den på Seriesam. Antar att det inte är samma skapare bakom Seriesam och Seriekatalogen eller? Och hur gör ni för att lägga till serietidningar i Seriekatalogen och hur värdesätter ni tidningarna?

Vill gärna även se bilder på tidningar, iaf förstaupplagor.

Ps. Måste säga att Seriekatalogen ser snyggare ut iaf!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

91:an har inte kommit in än, inte heller Turtles. Men ni kan vara lugna de kommer.

Som svar på alexziens fråga så har vi på seriekatalogen som målsättning att lista severiges samtliga seriepublicationer och sidan är under uppbyggnad, dvs alla titlar är inte inskrivan. Det är inte samma skapare av de olika sidorna. värdesättning sker genomn kontakt med specialsamlare, handlare och allsamlare m.m.

Bör tillägga att nu under sommaren, med semester och allt så har få av oss haft tid/lust att sitta och arbeta med seriekatalogen, men till vintern blir det desto mer!

Hälsningar/Henrik Lood
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Bassoskojo
Good
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 12 feb 2008, 19:05

Inlägg av Bassoskojo »

Är osäker på om detta avhandlats tidigare, men värderingen av "Kalles Guldbok" bör ses över!

Om vi håller oss till VF-NM skicken (vilket en stor andel av böckerna som säljs ofta är i) så gäller Thomas E`s lista med ett generellt avdrag på ca 30% av NM priset. Det är iaf.dessa prisnivåer som man ser på Tradera och flera butiker för tillfället. För det är väl marknadspriset som katalogen ska visa?
Priserna på guldböcker i Seriesams(Thomas)lista bygger på fundamental analys( vissa nr finns det fler/färre av på marknaden) vilket ger tex att 7:an nästan alltid kostar mer än 8:an, och att 12:an kostar mindre än del 13. Dessa välkända "tumregler" i guldbokssamanhang finns inte med i nya katalogen där prisnivån från del 6-14 istället är enkelt pyramidformad. 2:a upplagan av del 1 & 2 kostar också högst sällan de ynka 100kr i NM som anges i den nya katalogen. Så mitt tips; Thomas lista minus 30% av NM-priserna.
Förövrigt: Ambitiöst och bra att de som gör sina kataloger tar sig tid, men jag tycker att det är ganska så bedrövligt att Sveriges "serieexperter" inte kan samsas kring 1st katalog. Seriesams guide funkar bra iaf. när det gäller Disney (som är mitt område). Men när 1st person plötsligt stänger ner denna så förstår man ju att det uppstår alternativ. Jag anser dock att allt detta skapar oreda och ser fram mot en tryckt version som alla kan följa och där all seriekompetens fått uttrycka sig!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Bassoskojo"]

Förövrigt: Ambitiöst och bra att de som gör sina kataloger tar sig tid, men jag tycker att det är ganska så bedrövligt att Sveriges "serieexperter" inte kan samsas kring 1st katalog. Seriesams guide funkar bra iaf. när det gäller Disney (som är mitt område). Men när 1st person plötsligt stänger ner denna så förstår man ju att det uppstår alternativ. Jag anser dock att allt detta skapar oreda och ser fram mot en tryckt version som alla kan följa och där all seriekompetens fått uttrycka sig!
[/quote]

Även tidigare fanns det flera olika värderingsguider för serier, t.ex. Serielands seriehjälpen och Samlarkatalogen. Kollar man på andra samlarområden som t.ex. frimärken, finns det många olika värderingsguider. Så att det finns fler än en är egentligen inte alls konstigt.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Bassoskojo"]

Är osäker på om detta avhandlats tidigare, men värderingen av "Kalles Guldbok" bör ses över!
7:an nästan alltid kostar mer än 8:an, och att 12:an kostar mindre än del 13. Dessa välkända "tumregler" i guldbokssamanhang finns inte med i nya katalogen där prisnivån från del 6-14 istället är enkelt pyramidformad.
2:a upplagan av del 1 & 2 kostar också högst sällan de ynka 100kr i NM som anges i den nya katalogen.
[/quote]
Denna typen av information och tips är vi tacksamma för.
Säger inte emot dig på 7 & 13, även 2:a upplagorna är något undervärderade.

Just nu arbetar vi med annat rent praktiskt kring katalogen men en uppdatering kommer att ske i sinom tid.
Hav tålamod! [:)]

[quote]
Förövrigt: Ambitiöst och bra att de som gör sina kataloger tar sig tid, men jag tycker att det är ganska så bedrövligt att Sveriges "serieexperter" inte kan samsas kring 1st katalog.
[/quote]
Jag håller med. Det ÄR bedrövligt.
Tyvärr är det helt omöjligt att samarbeta med vissa delar av den här s k "serieexpertisen".
Det finns egon som bara ser till sitt eget bästa och inte vill lyssna på andra.
Därför blir det så här.
[quote]
Jag anser dock att allt detta skapar oreda och ser fram mot en tryckt version som alla kan följa och där all seriekompetens fått uttrycka sig!
[/quote]
Tyvärr blir den tryckta versionen som eventuellt kommer ut nu i höst också att vara en enmansshow, åtminstone gällande priserna.
Så nej, jag är rädd att du kommer att bli besviken.

/Christian Rasmussen
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]

Tyvärr finns ingen Disney-expert bland de tre personer som sätter alla katalog-priserna, så det kommer inte att komma några användbara Disney-katalogpriser härifrån. Eftersom Disney står för hälften av alla uppslagningar som görs i webb-guiden så är det ju ett ganska stort avbräck.

F.ö. föreslog serisam ett samarbete kring katalogen innan seriekatalogen.se körde igång, men blev avvisad. Istället tog deras Fantomen-expert alla Fantomen-priser rak av från webb-guiden. Så den delen av seriekatalogen är ju rätt bra...

seriesam försökte även samarbeta med Jensen/Alvglans när webb-guiden körde igång för 5 år sedan, men blev totalt avsnäst. Som jag förstår så har det även skurit sig mellan katalog-gänget och Ingvar Jensen/Alvglans, som i efterhand tagit avstånd från seriekatalogen.se och i höst gör en helt egen tryckt katalog. Serieforum-gänget kanske kan informera mer om detta, kanske har jag totalt fel på denna punkt. En jäkla ankdam hur som helst.
[/quote]
Ja, faktum är att du har missuppfattat ordentligt. Några samarbetsplaner har det heller aldrig varit oss emellan. Varför ljuger du om det?

Nåja, så blir det väl gärna när man är van vid att själv fabulera fram en alternativ verklighet när inte den riktiga verkligheten gynnar det egna intresset.

Gillar förresten att du benämner dig själv och din enmansshow som "seriesam".
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Några konkreta frågor;
Kommer det att ges ut en(?) tryckt katalog?
Vem/vilka kommer att ge ut den?
Vem ska man kontakta för att tipsa om saker som (ev) fattas?

Jens
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="jens-olof"]

Några konkreta frågor;
Kommer det att ges ut en(?) tryckt katalog?
Vem/vilka kommer att ge ut den?
Vem ska man kontakta för att tipsa om saker som (ev) fattas?

Jens
[/quote]
Ingvar Jensen lär enligt egen utsago ge ut en helt egen tryckt katalog nu till hösten. Ingvar är själv medlem på forumet, så han lär kunna berätta mer.

Vår katalog är på gång att byta plattform till en smidig databaslösning nu under hösten. Vi har dock ingen brådska med att omedelbart få ut precis varenda serietitel som kommit i Sverige. Vår katalog är gratis att använda och har ingen deadline för tryckeriet att passa. Vi finns här med det vi hunnit färdigt änsålänge. Resten kommer efterhand. Bättre att det tar lite tid och blir bra när det väl är färdigt.

Seriesams webbguide finns också. Hans projekt är dock också en enmansshow med allt vad det har innebär av selektiv värdering.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Även Thomas pratade väl om en utskriftsversion av webguiden?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Jag föreslår att webb-guiden och seriekatalogen.se samarbetar.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="Thomas E"]


Hur många personer är inblandade i era katalogpriser för Kalles guldbok?

webb-guidens priser bygger på försäljningen av hundratals Guldböcker de senaste 10 åren. Så man kan undra vem som har en selektiv värdering.
[/quote]
Människor som varit behjälpliga med information, åsikter och värderingar finns förtecknade här:
http://www.seriekatalogen.se/u/about.asp

Hur många har varit dig behjälplig med information och var ser man listan över dem i din guide? För du kan väl knappast påstå att du själv scoutat alla serieförsäljningar i Sverige under de senaste tio åren?


[quote="Thomas E"]

jensens synpunkter hade varit intressanta, men han har inte varit inloggad här på ett halvår.
[/quote]
Jodå, han var här igår såg jag. Vi var inloggade samtidigt så jag såg honom online.


[quote="Thomas E"]

Så kanske kan admin själv berätta varför alvglans och seriekatalogen.se inte samarbetar? Man blir ju lite nyfiken på varför alvglans ger bort namnet "Seriekatalogen" och sedan drar. Särskilt som det enda hållbara argumentet jag någonsin läst från admin och ellingen för seriekatalogen.se är "vi är bra på att samarbeta".
[/quote]
Nyfiken kan man bli. Däremot så är det inte säkert att man får veta allt här i världen. [8D]
Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

[quote="Thomas E"]

Jag föreslår att webb-guiden och seriekatalogen.se samarbetar.
[/quote]
Thomas menar du allvar med detta!!
Om Thomas sträcker ut handen tycker jag att seriekatalogen ska ta den.
Det ska vara 2st värderingsguider tycker jag.Konkurans och samarbete
skapar bättre produkter.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Tycker hela denna "guide"-grejen är trist.

Ärligt talat, jag har behandlats med respekt av alla
inblandade, och tvekar inte att handla av någon av dem,
alla har skapat ett förtroende hos mig.

Jag har absolut ingen lust att "välja sida" i denna
katalogdebatt, har inget behov av detta, utan för mig
är en lista/guide egentligen bara ett redskap för att
hålla reda på vad som getts ut, och i vissa fall en
antydan hur svårt något kan vara att hitta.

Priserna som sådan är nästan ointressanta, det är min
plånbok och "längtan" som styr mina inköp.

Tycker alltså, att det var beklagligt att den tråd jag
startade om kompletteringar till "Seriesams" lista låstes.

Tanken var ju att den främst var för samlare på forumet, som
kunde få tips om vad som kommit ut. Basen var Thomas E;s
lista, som de flesta använde i alla fall och som han lagt
ned ett jättejobb på, precis det som sker i pågående projektet
"seriekatalogen".

Frågan är alltså, kan man starta en ny tråd med
kompletteringar, som ALLA kan dra nytta av, utan att man för
den skull placeras i ringhörnan hos någon? Jag vill liksom
hjälpa ALLA, och så får det vara upp till var och en och
acceptera de tips om serier som kanske är okända för en del.
Alltså som enbart ska vara en hjälp från samlare till samlare?

(Jo, lite grinig är jag, om jag tror att jag kan tillföra
något men inte "törs", så blir jag frustrerad, politik är
mycket enklare...)

Jens
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="PRHR"]

[quote="Thomas E"]

Jag föreslår att webb-guiden och seriekatalogen.se samarbetar.
[/quote]
Thomas menar du allvar med detta!!
[/quote]
Givetvis menar inte ThomasE allvar med detta. Det här är en retorisk fint för att dels försöka krångla sig ur sin tidigare lögn om att han föreslagit samarbete förr (vilket han alltså inte gjort) och dels för att han vill tvinga fram ett ja-eller-nej-läge där vi är tvungna att motivera oss ifall vi tackar nej till ett samarbete. Han försöker helt enkelt krångla sig ur en besvärlig sits genom att vända på argumentationen, en sits vari han placerat sig själv genom att fara ovarsamt fram med sanningen.

ThomasE tjänar absolut ingenting på ett samarbete mellan våra respektive kataloger eftersom Seriekatalogens filosofi är att erbjuda tjänsten gratis i alla lägen. TE har redan tidigare slipat på planer om att göra om webbguiden till en betaltjänst, något han fick avbryta när vi startade vår katalog och när Jensen satte igång med sitt projekt. De planerna finns kvar och det är därför ThomasE vill få bort eller misskreditera konkurrensen. TE är affärsman först och samlare sen.
Användarvisningsbild
Bassoskojo
Good
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 12 feb 2008, 19:05

Inlägg av Bassoskojo »

Anledningen till att man köper en tryckt seriekatalog är förutom fakta om utgivning etc, att man ska som köpare/säljare få en uppfattning om marknadspriserna, exempelvis inför en affär. Då duger det inte att parterna kommer viftandes med varsin olika katalog där tex en guldbok kostar 100kr(NM) i den ena och 600kr(NM) i den andra. Då har man inte så mkt nytta av katalogerna[:)]
En bra katalog måste också ha samma tillförlitlighet i prisuppgifter för alla kategorier, Manga såväl som Disney. Än så länge finns ju vissa brister vad gäller detta på forumets seriekatalog(avsnitt; guldböcker ex.).
Låt fantomen-experterna bidra med sina kunskaper, och Disney-experterna med sina osv osv.. Men(vid tryckt form) -rym all den kunskapen i EN katalog som fungerar som seriös stöttepelare för osäkra säljare/köpare.
På webben kan det se ut hursomhelst,och där kan ni fajtas om priser etc, men det behövs EN "legitim" tryckt seriekatalog där parterna( om än motvilligt och kompromissartat)delat med sig av sina kunskaper till den "behövande massan" av serieälskare som inte förstår sig på eller är intresserade av den svenska "serieelitens" webb-småtjafs.
Håller med jens-olof att hela denna grej kanske borde stannat med "kompletteringar till seriesams lista" för seriesams lista är faktiskt(enligt mig) helt okej. Där är jobbet redan gjort, men det var i mina ögon ett misstag att stänga ner denna sida för att visa makt. Om man marknadsfört sidan som typ en gratishjälp till seriesverige i samarbete med seriesverige så förstår jag att seriesverige blir irriterat när denna förträffliga tjänst plötsligt bara stängs för att någon skrivit något på någons webbforum nånstans. Med andra ord: Samarbeta! Det behövs EN stabil, seriös, seriekatalog- för alla.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Detta har jag dragit mig för att skriva ett flertal gånger men nu börjar jag bli väldigt, väldigt, väldigt trött på alla spekulationer och tjat. Detta är min syn på vad som har hänt och vad jag tycker.

För ca ett halvt år sedan ville jag få "ordning" på seriesverige. Jag ansåg att det inte stod rätt till och det fanns för lite info om serierna i stort. Jag kontaktade några kunniga och trevliga människor som jag delvis kände och delvis inte visste så värst mycket om. De i sin tur hade kontakter och till sist var vi en hel del som kunde tänka oss att bidra (de flesta syns på www.seriekatalogen.se). Katalogen började ta form, skakigt i början, men ändå på väg.

Ca en halvtimme efter att katalogen startade upp fick jag ett samtal från en person. Personen i fråga påstår att vi (seriekatalogen.se) har kopierat hans katalog. Jag blir förvånad över att någon ens kan försöka påstå sig ha ensamrätt på siffror, mått, utgivningsår m.m.

Efter, enligt mig, en del förtäckta hot om att vi (seriekatalogen.se) skulle ha gjort ditten och datten började jag nästan att skratta åt anklagelserna när personen i fråga, mer eller mindre desperat försökte få mig att medge att vi kopierat hans katalog och att jag var feg som inte stod upp för det.

Det som oroade mig var att personen även frågade mig hur många uppsättningar av "Alverfolket" som jag sålt. (kanske inte ordagrant):
- Inga, svarade jag.
- Jag har sålt minst tio, sa han.

Vad jag inte sade är att jag känner folk som sammanlagt sålt över 50 uppsättningar. Mannen trodde, och tror fortfarande att han står över alla andra. På vilka grunder undrar jag? För att han är äldre? För att han har sålt si och så många Kalle Anka 1/48? Om någon säljer 20 ex av KA 1/48 innebär det då att han vet mer än han som köper alla 20 exen? Eller vet säljaren mer än de tio personer som ser bytet av objekt och pengar?

Som sagt har jag dragit mig för att framföra min åsikter och tankar ett tag nu, men jag börjar bli väldigt trött på att människor ljuger rakt i folks ögon och sedan dunkar sig själv för bröstet. Hur i hela helvete kan men leva med sig själv om man håller på med falskt spel?

Vad beträffar samarbetet mellan de tre katalogerna så kan jag säga rakt ut som det är (ni behöver inte tro mig om ni inte vill): En tid efter att vi startat upp www.seriekatalogen.se blir vi kontaktade av en person som vill trycka en seriekatalog tillsammans med oss. Vi vill samarbeta (bägge parterna). Ett tag senare postas ett inlägg från samma person på www.serieforum.se som förklarar att personen ska trycka en egen katalog (han har uteslutit oss utan att ens förmedla detta till oss).
Den andra kataloginnehavaren har jag fullständigt tappat tilltron till eftersom jag anser att personen i fråga endast bryr sig om sig själv och behandlar medmänniskor värre än illa för att få sin vilja fram. Det är INTE accepterat i min värld och det är förbannat sorgligt hur man kan bete sig som somliga gör. Dessa faktorer gör att ett samarbete är helt otänkbart från min sida. Tyvärr... Jag hade gärna haft förtroende för honom men det har sakta men säkert runnit bort och lär aldrig återkomma.

Jag är väl medveten om att katalogen inte är bra som den är just nu. Mycket måste och ska ändras men saker tar tid. Även om vi velat hade vi inte kunnat jobba på katalogen dag och natt. Vi gör det helt utan lön och dessutom får vi tyvärr en hel del skit från en del håll men som tur är även lite dunkar i ryggen.
Det jag ville åstadkomma när jag startade upp www.seriekatalogen.se var att lista Sveriges samtliga serieutgåvor med bild, förlag, tryckår, mått, innehåll, riktpris m.m. Inget mer...Jag ville verkligen inte starta krig eller göra Admins underbara serieforum till ett pajkastarfält.

Jag ber väldigt mycket om ursäkt för denna scen som har varat alltför länge, och hoppas att folk bättrar sig, tar hänsyn till varann och slutar upp med nonsens.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Vad far du efter, Thomas? Att vi skulle ha kopierat din guide? Är det vårt fel att priserna på Alverfolket i NM ligger där de ligger? Jämför istället G/VG-kolumnerna.

Att du letar fram en titel med någorlunda överensstämmande siffror betyder bara att vi båda anser ungefär samma sak om titelns värdering. Är det klandervärt att tycka likadant om en titel? Är det kopiering? Det finns massor av titlar och skick där vi tycker olika.

Du är pinsam när du griper efter halmstrån för att få "rätt", Thomas.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Du är oerhört oärlig i din kritik eftersom du väljer den vinkel som gynnar din sak. Du väljer ut ETT skick i EN enda titel och väljer givetvis den som stämmer överens allra mest. Du tar ingen hänsyn till likheter eller olikheter i alla andra skick, du väljer ENBART NM-skicket och du väljer ENBART en så pass statiskt titel som Alverfolket. Varför gör du då det? Jo, därför att du då har bäst chans att bevisa din dunkla poäng.

Den som bär det största ansvaret för prissättningen av Alverfolket är jag själv. Det är nästan utan undantag jag som satt de flesta priserna där. Jag grundar mina priser på egen försäljning. Jag har sålt flera hundra Alverfolket i alla möjliga skick sen 2001 när jag började handla med serier seriöst. Jag har sålt dem på Tradera, via postorder, på marknader och via butik i Trelleborg. Jag har dessutom ganska bra koll på konkurrensen eftersom jag har ett antal butiker i min närhet med liknande priser. En ny Alverfolket nr 11-17 tog jag 59 spänn för (60 kr i katalogen). Alverfolket 1 har jag sålt två NM-ex av under de senaste åren, det ena för 1000 kr och det andra för 1100 kr. Jag satte tusen spänn i katalogen, en siffra som jag sett att liknande Alverfolket-ettor gått för på andra håll. Och så vidare. Sen har jag givetvis sålt en del album i lägre skick för andra priser, men nu var det NM-skick vi talade om. Jag har inte kopierat din webbguide, däremot så kan jag inte svara för om marknaden och omkringvarande handlares priser har anpassat sig efter "vad det står i guiden", men det kan jag inte ta ansvar för. Jag har använt min erfarenhet som handlare, inte ctrl+copy.

Alverfolket är en statisk titel som ligger ganska lugnt och seglar i samma prisklass år efter år. Därför är det inte underligt att man tog ut lika mycket för den 2003 som man gjorde 2006. Därför är det heller inte underligt att vi maxvärderar albumen likvärdigt. Alverfolket har inte samma svängningar i priserna som Spawn, Bamse och Kallepocketarna har upplevt (för att bara nämna några).

Ditt specialområde är inte billigare tidningar, Thomas. Överlåt den biten åt folk med erfarenhet från butik och marknader. Dina klumpförsäljningar på Tradera funkar liksom inte som referenser i de här fallen.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Thomas E"]


Betyder det nej både till samarbete med alvglans och seriesam, eller?...

[/quote]
Själva grogrunden för allt samarbete är att man litar på, har förtroende för, och respekterar varandra.
Du uppvisar inte direkt någon av dessa egenskaper ThomasE, tvärtom, du tar alla tillfälle att kasta skit på oss i katalogprojeket.
Med tanke på hur oerhört illa du beahandlat oss är inte det helt lätt att ta emot denna invit om samarbete med öppen famn.

Vi stänger inga dörrar, när fan blir gammal blir han religiös sägs det..

Jag vill inte tjafsa mer.
Allt vi vill är att seriesverige skall få tillgång till en bra katalog, där alla kan göra sin röst hörd och få gehör för sina åsikter och synpunkter.

"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Thomas E"]



Samlare som läser här ska veta att jag gjort mitt för att katalogerna ska samarbeta. Responsen är tyvärr noll. Det är synd för samlarna. Med ett samarbete hade krafterna räckt till att ge ut en tryckt katalog.

[/quote]

Om du söker orsaken till att responsen blir just noll hos dig själv i stället för hos alla andra kanske du inser varför det blir just så.
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Låst