Jag ritar humorserier, [Update 091007]

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
naek
Very Good
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 26 jun 2008, 23:08
Ort: Sverige

Inlägg av naek »

Säg till om du ska få något publicerat förresten! [:)]
När Fantomen frågar, svarar man.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag bor i en del av Sverige som många på Estonia var ifrån, men alltså det var ju snart 15 år sen.
Men det klart nästan alla här vet om någon som drack för mycket vatten den där gången.

I princip tycker jag man kan skämta om allt, det skulle inte finnas förbud såsom det nu blivit med diverse Muhammed hysterier.

Antingen tycker man skämtet är kul eller så inte.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

För mig funkade det. Jag bor också i Sthlmstrakten men har inte hört om någon jag känner till. Roligast var nog den och KFC.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Grim
Very Good
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 15 apr 2008, 13:30
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Grim »

Ja vad säger man.. klockrent.. Estoniaskämt funkar bra för mej också. Det finns säkert åsiktsrika nissar där ute som inte tycker det är ok, men det verkar ju funka för oss som läst den hittills i alla fall.
Användarvisningsbild
BorisLort
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av BorisLort »

Tycker dina serier är grmt bra, hoppas su håller dig till grov humor. Jag är trött på att se katten Gustaf krossa spindlar, jag vill se döda kor!

Du verkar inspirerad av graffiti i både signatur og dina teckningar, vet inte om det kunde va så, men snyggt är det. Props.

Keep up the good work!
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

BorisLort skrev:
Tycker dina serier är grmt bra, hoppas su håller dig till grov humor. Jag är trött på att se katten Gustaf krossa spindlar, jag vill se döda kor!

Du verkar inspirerad av graffiti i både signatur og dina teckningar, vet inte om det kunde va så, men snyggt är det. Props.

Keep up the good work!


Tack, ja det stämmer mycket bra det.


Lev gött vänner!
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Titanic, granaten och Benjamin Syrsa flabbade jag åt iaf!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Åhhh! De två senaste var redigt kul! Pinocchio's parti får nog inte så många röster. Men jag gillar samhällskritiska skämt.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
m08
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 06 sep 2008, 00:41

Inlägg av m08 »

Mycket bra läsning! Tycker inte att någon strip håller dålig kvalitet.. vilket är väldigt vanligt, men inte i ditt fall!
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Ännu en som tycker om humorserier, och det märks. Du har verklihen en talang - både när det gäller skämt och teckningar. Har läst igenom de flesta, skrattar gott åt dem. Speciellt dem där du gör parodi på t.ex. Pinocchio och 11-9/Joakims pengabinge. Lycka till, ser fram emot mer.[:o)]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Skrattade jag med till nästan alla bilder [:)]
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Alla var riktigt bra. Kan inte annat än applådera!
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
grannhunden
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 okt 2008, 18:09

Inlägg av grannhunden »

detta är ju för fan hur bra som helst
grannhnden.blogg.se
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

Hej alla glada. Längesen jag uppdaterade här i tråden. Kommer inga slänga in bilder direkt i tråden men den som är nyfiken bör halka in på min hemsida, http://www.sistahjalpen.se där jag, visserligen mestadels lagt upp grejer från den här tråden, men även ett par nya strippar. Sidan kommer uppdateras sporadiskt, har material jag gjort under året som jag tänkt lägga upp lite titt som tätt. Så släng in ett bokmärke :)

MVH
Mackan
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

Mekr skrev:
Hej alla glada. Längesen jag uppdaterade här i tråden. Kommer inga slänga in bilder direkt i tråden men den som är nyfiken bör halka in på min hemsida, http://www.sistahjalpen.se där jag, visserligen mestadels lagt upp grejer från den här tråden, men även ett par nya strippar. Sidan kommer uppdateras sporadiskt, har material jag gjort under året som jag tänkt lägga upp lite titt som tätt. Så släng in ett bokmärke :)

MVH
Mackan


Härligt att du postade igen. Jag hade missat alla dessa underbara skämt tidigare. tack. Kommer direkt bokmärka din hemsida. Håller med den som sa att du borde sätta upp shop hos cafepress eller liknande.

/Magnus
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Heh, ja det är kul ännu iaf, det gör dock inget om du påminner i den här tråden nångång ibland så man verkligen går till din site.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

japp, håller tråden vid liv och säger till när siten uppdateras. Thnx MAgnusR och Agentum.
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

ni intresserade som inte förlitar er på mitt minne näre gäller det här forumet kan annars joina min facebookgrupp "Sista hjälpen", där bl.a nya strippar läggs upp...
Användarvisningsbild
Don_Burro
Very Good
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 21:55
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Don_Burro »

Jag vill inte skrämma upp dig nu... men var det inte facebook det stod om förut som fick copyright på alla bilder som lades upp? jag skulle nog tänka mig lite för innan jag la upp grejer där! jag kanske är helt ute och cyklar iofs!
https://burreritar.blogg.se

https://donburro.blogg.se
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

Don_Burro: Mnja, det är väl som på de flesta andra communitys och upladdningssidor.. Dock känns det rätt långsökt att dom skulle hamna i orätta händer pga detta, jag förlorar ju inga rättigheter till mina egna verk i vilket fall.

Den som lever får se, helt enkelt ;)
Skriv svar