Utklädningstips! HJÄLP!

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Utklädningstips! HJÄLP!

Inlägg av Looding »

Igår var jag bjuden till en *suck* halloweenfest. Detta visste jag sedan flera dagar tillbaka. Min tanke var att jag skulle gå som Ernst Kirschsteiger utklädd till en lampa (alltså dubbelförklädnad). Denna idé fallerade tyvärr pga mitt inte alltför breda urval av kläder eftersom jag några veckor tidigare rensat ut sådant som jag inte hade nytta av. En timme kvar till maskeraden! Lite ångest. Jaja, jag får väl linda in mig i alla lakan och påslakan som finns i huset, runt magen då. På med ett par bruna manschesterbyxor och en lika brun t-shirt över mig och min enorma mage. På med en lampskärm och lite "blod" i ansiktet. Voilá[?]: en odöd lampa från 40-talet med tillhörande svarvning (lakanen runt magen) och en sladd fastknuten runt midjan.

Detta blev, i alla fall i mitt tycke, ganska lamt även om jag fick en del leenden. Därför måste jag inför kvällens maskerad höja mig lite, men jag har idétorka. Så nu vänder jag mig till ER! Snälla hjälp mig att komma på en vettig maskeraddräkt som inte kostar något att göra (eller max 20 pix)! HJÄÄÄÄLP MIG!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
monroe
Fine
Inlägg: 214
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 21:47

Inlägg av monroe »

En gul toppluva borde gå att hitta för en tjuga, och vips är du Naken-janne![:0]
Han i såpan Farmen om du minns den![:)]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

[quote="monroe"]

En gul toppluva borde gå att hitta för en tjuga, och vips är du Naken-janne![:0]
Han i såpan Farmen om du minns den![:)]
[/quote]

Ehhh....[?], jag ska...jag....jag tänker på saken. Tack för din fantastisk idé.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

En hatt,en slängkappa och ett trollspö= Volá Mandrake[8)]
Användarvisningsbild
Marvel
Fine
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 30 jun 2005, 10:17

Inlägg av Marvel »

Låna många elastiska gasbindor. Vira in dig i dom. Voila en mumie. Dricka får du i dig med sugrör. [8D]
Power is nothing without control!
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Blå luva, snickarbraller och massor av "brun utan sol" (alternativt en del "brun utan sol" och en brun långärmad tröja) och en rödmålad burk. Vips är du världens starkaste björn.
(Om du inte råkar ha en massa "brun utan sol" liggande och skräpande funkar det bra med brun fingerfärg. Skulle du inte ha det så kan du gnida in dig med morötter, blir kanske en anings åt det oranga hållet men det funkar nog.)
Användarvisningsbild
Jocke S
Fine
Inlägg: 559
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 13:32
Ort: Sverige

Inlägg av Jocke S »

Vampyr ala dracula.
Man tar bara på sig svarta kläder, typ jeans och polo, en gammal svart frisörkappa och snor lite läppstift drar några röda streck i munnen och puder eller annat som gör dig kritvit i ansiktet.
" Kopian blir aldrig bättre än originalet "
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

[quote="Jocke S"]

Vampyr ala dracula.
Man tar bara på sig svarta kläder, typ jeans och polo, en gammal svart frisörkappa och snor lite läppstift drar några röda streck i munnen och puder eller annat som gör dig kritvit i ansiktet.
[/quote]
Och har man ingen frisörkappa kan man skippa pudret och läppstiftet och gå som Serge ifrån Snuten i Hollywood.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

[quote="Marvel"]

Låna många elastiska gasbindor. Vira in dig i dom. Voila en mumie. Dricka får du i dig med sugrör. [8D]
[/quote]
Gjorde något liknande ett år, fast jag hade en Zombiemask fastklistrad i ansiktet. Inte att rekomendera om man ska sitta och äta kan jag säga.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Fortsätter aningen på Jocke S variant. Svarta brallor och svart tröja (polo eller liknande) och vitt i nyllet kombinerat med lite svart och du blir den urcoole The Crow.

[img]http://images-cdn01.associatedcontent.com/image/A3878/38788/300_38788.jpg[/img]

Annars finns det en uppsjö av sajter på nätet med olika idéer, [url="http://www.google.se/search?gbv=2&hl=sv&q=cosplay&btnG=S%C3%B6k&meta="]Klicka här[/url]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Conan_collector
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: fre 12 okt 2007, 13:51

Inlägg av Conan_collector »

Jag brukar klä ut mig som ett fyllo.... och som grädde på moset så dricker jag mig riktigt packad!
Lloyd Alexander 1924 - 2007 R.I.P
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Då har man vaknat och är någerlunda pigg. Måste tacka för alla förslag som gavs! Jag klädde dock inte ut mig till något av era förslag. Istället fick det bli en stickad tröja med kragen upp till näsan, ett par svetsarbrillor, trasiga manschesterbyxor och en hammare. Stänk lite blod på allt och man har en psykopat!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Skriv svar