Den nya stora tråden om seriebutiker (bidra gärna)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
jedi tomas
Fine
Inlägg: 563
Blev medlem: fre 20 mar 2009, 21:49
Ort: Trelleborg sweden

Inlägg av jedi tomas »

Bandat och blandat finns inte i svedala utan har flyttat till Hörby
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Inlägg av Happy Hamster »

Har Dolores i göteborg någon epostadress?
Skulle gärna vilja komma i kontakt med dom.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Happy Hamster skrev:
Har Dolores i göteborg någon epostadress?
Skulle gärna vilja komma i kontakt med dom.


dolores punkt serie at comhem punkt se
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Inlägg av Happy Hamster »

Toppen. Stort tack ska du ha. :)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

När jag tittar igenom trådens innehåll så verkar det ologiskt att inte ha med nätbutikerna. Skulle bli en bättre informationstråd om de är med?
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Magnus skrev:
När jag tittar igenom trådens innehåll så verkar det ologiskt att inte ha med nätbutikerna. Skulle bli en bättre informationstråd om de är med?


Tja, jag kan bara säga att jag tycker att du har fel. Fel i ren subjektiv bemärkelse alltså. Rent objektivt sett finns det naturligtvis inget rätt eller fel när det gäller detta.

Som jag ser det: Trådens egentliga syfte är väl att underlätta för personer (boende och besökare) för varje ort när det gäller seriebutiker som kan besökas. E-handel är bra på sitt sätt också. Framför allt hjälper dom till att hålla priserna låga. Men det finns andra fördelar med de "besökbara" butikerna.

Jag tycker i så fall att det ska vara en separat tråd, t.ex. "Den stora tråden om näthandelsseriebutiker" eller dyl, men den får någon annan administrera i så fall.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Tack för svaret. Då förstår jag bättre.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Jag tar bort Sofo Comics (Kocksgatan i Stockholm) eftersom den har lagts ner. Istället tillkommer Stockholms serie- och skivhandel.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Jag åkte förbi en liten butik på Wienergatan i Helsingborg som jag förstås glömt namnet på. Hade den klassiska skylten Köper byter säljer VHS DVD Serietidningar mm, men kan inte säga något om sortimentet. Kanske värt ett besök?
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

impeesa skrev:Kanske värt ett besök?


Det är den absolut. Jag är dock aldrig i Helsingborg. Men någon som bor i Helsingborg eller i närheten kanske kan göra det? Det skulle vara bra med ett namn, gatuadress och gärna ett telefonnummer för att registrera den här. Kanske har den ganska litet serieutbud, men om det ändå är det största som finns i Helsingborg, borde den nog vara med här ändå.
Användarvisningsbild
Comicboy
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 23:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Comicboy »

Var på backlist i halmstad o de hade faktisk rätt mycket serier (mer än jag förväntade mig) hittade bland annat Batman lobo, Nosferatu o Superman distant fires=)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Comicboy skrev:
Var på backlist i halmstad o de hade faktisk rätt mycket serier (mer än jag förväntade mig) hittade bland annat Batman lobo, Nosferatu o Superman distant fires=)


Är Backlist den affär som finns listad här eller är det en annan affär?
Användarvisningsbild
Comicboy
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 23:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Comicboy »

Jepp de e den som är listad under halmstad=)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Nästan säker på att Backlist brukar vara på SF-mässan i Stockholm varje år, fast då har jag inget direkt minne av att det är serier de har med sig.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Någon som vet någon seriebutik med en hel del antikvariskt i Marseille? Jag hittade den här när jag sökte på internet:

http://guides.travelchannel.com/marseille/shopping/bookshops/specialty/158895.html

Men det låter som om det är nya grejer som de har, och manga översatt på franska är inte riktigt det som jag söker.

EDIT: Jag har varit på plats i Marseille nu och det visade sig att den affären är nedlagd. Däremot finns det en seriebutik på samma gata (Rue des Trois-Mages) fast på nr 10 istället, och de har mest begagnat och även en del figurer. Och det finns även en närbelägen seriebutik vid parken Place Jean Jaurés, och även den butiken har mycket begagnat och en hel del svåra figurer. I just det här området finns även mycket butiker med LP-skivor, bokantikvariat och dyl. Det verkar vara den intellektuella delen av Marseille.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Det finns ett antikvariat med en god sektion för serier i Höör, Solan Loods Böcker, Mejerigatan 1, öppet ons-fre 12-18 och lördag 10-13. Tfn: 0709224531
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Finns ett antikvariat i Borås som har en del serietidningar och seriealbum. Moberg Antikvariat, Österlångg. 21, 033-130250.
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Hur mycket serier är det som dom har? Bara en liten bunt eller det största utbudet som finns i Borås?
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Vad innebär det att denna tråd är klistrad?
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Kung Orne I skrev:
Vad innebär det att denna tråd är klistrad?

Att den är placerad högst upp i forumavdelningen även när det inte kommit inlägg i den på länge. Detta eftersom det är en viktig tråd som behöver uppmärksamhet.
Skriv svar