Serieskolan i Malmö - sommarkurs

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Tuschpennan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 22:11

Serieskolan i Malmö - sommarkurs

Inlägg av Tuschpennan »

Hej!

Jag har fått förhinder och undrar om någon är intresserad av att överta min plats på Kvarnbys sommarkurs i serieteckning (3 v i juli) mot en kraftigt rabatterad avgift?

Jag har inte kollat med kursansvariga att det är okej, men jag ringer dem och hör efter om någon visar sig vara intresserad.

PM:a mig för mer info. Först till kvarn...

/Tuschpennan.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

? Man kan ju knappast sälja vidare en plats som man har fått på en folkhögskolekurs, om man inte kan gå så meddelar man skolan det, så kan någon annan få platsen av de som har sökt.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jo, det låter rimligare och mer moraliskt.

Däremot kanske du kan få tillbaka pengar som inte är rena administrationsavgifter, jag vet inte skolans specifika regler.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Tuschpennan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 22:11

Inlägg av Tuschpennan »

Antagningen är löpande (dvs inte baserad på meriter/betyg/arbetsprover) och bindande, dvs man får inte tillbaka kursavgiften om man inte kan gå kursen. Platsen och avgiften fryser inne. Alltså borde det inte vara några problem (eller "omoraliskt") att överlåta en plats.



Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Ja, fast nu är det en folkhögskolekurs, och då får man inte överlåta sin plats till någon annan. Det är bara att meddela skolan att man inte kan gå.
Användarvisningsbild
Chrille
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:49
Ort: Sverige

Inlägg av Chrille »

Jag tycker du ska ta kontakt med dem före du säljer vidare en plats. Jag tvivlar starkt på att det går.
Användarvisningsbild
Tuschpennan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 22:11

Inlägg av Tuschpennan »

Ingen anledning till moralpanik. Det är ju inte som att jag har planer på att gå bakom ryggen på folkhögskolan! Jag skrev redan i första inlägget att jag förstås kollar med kursansvarig att det är okej. Man kan ju fråga dem. Går det så går det.

Allt jag ville med den här tråden var att veta var om någon är intresserad av att gå en kurs i serieteckning eftersom det blir en plats ledig och materialkostnaderna för en person redan är betalda.

Själva undervisningen kostar inget och det finns fortfarande platser kvar (det är alltså ingen kö eller orättvisor i form av att låta någon gå före). Jag försöker bara på fredlig väg få igen en bråkdel av materialkostnaderna.

Punkt.
Användarvisningsbild
Tuschpennan
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 22:11

Inlägg av Tuschpennan »

[quote="Chrille"]

Jag tycker du ska ta kontakt med dem före du säljer vidare en plats. Jag tvivlar starkt på att det går.
[/quote]

Det var ju precis det jag sa att jag tänkte göra INNAN jag kommer överens med den som vill gå kursen. Se inlägg 1! Jag ville bara kolla om det fanns något intresse innan jag besvärar dem med frågor.
Användarvisningsbild
mikkeX
Very Fine
Inlägg: 905
Blev medlem: sön 14 aug 2005, 09:11
Kontakt:

Inlägg av mikkeX »

Det handlar inte om moralpanik - det handlar om att det verkar helt absurt att "sälja" en plats till något som inte går att sälja en plats till.
Skriv svar