Avatarbild

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Avatarbild

Inlägg av Wakuran »

Hoppsan, nu såg jag att jag hade samma avatar som en annan användare. Svårt att se när man registrerade sig. Vet inte riktigt vilka avatarer som redan används av andra användare, men kanske ska lägga upp en egen.

Flyttar trår till Forumavdelningen, där övriga avatartrådar finns. LR 26 - Moerator
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ja lägg upp en egen du tycker funkar för dig.

Stjäl en från nåt annat forum eller nåt om du inte kan göra egna, så gjorde jag iaf.

Sen fixar de in den åt dig här, modsen.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Jag vet inte ännu om jag vill ha någon avatarbild.
Men OM jag skulle ha någon, vad tycker ni då att jag skulle välja? Vad skulle passa mig?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="Agentum"]

Ja lägg upp en egen du tycker funkar för dig.

Stjäl en från nåt annat forum eller nåt om du inte kan göra egna, så gjorde jag iaf.

Sen fixar de in den åt dig här, modsen.
[/quote]
Jag har Photoshop, Paintshop Pro och Gimp på burken, samt en gammal knackig scanner som rullar på, så jag kan nog fixa till en egen. Behöver bara veta proportionerna.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Estelle:
Egentligen vet du ju det bäst själv, men nåt från en franskspråkig obskyr serie eller nåt kanske:-D

Sen kan iofs könet på figuren (om man nu har en figur som avatar)förvirra på vissa som inte har uppenbara namn, men alltså det är ju inget tvång att ha sitt eget kön på avataren.

Tråd om hur det går till:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=94
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="Agentum"]
Tråd om hur det går till:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=94
[/quote]
Tackar.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

[quote="Agentum"]

Estelle:
Egentligen vet du ju det bäst själv, men nåt från en franskspråkig obskyr serie eller nåt kanske:-D

Sen kan iofs könet på figuren (om man nu har en figur som avatar)förvirra på vissa som inte har uppenbara namn, men alltså det är ju inget tvång att ha sitt eget kön på avataren.

Tråd om hur det går till:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=94
[/quote]

Ska jag tolka ditt svar som att du inte alls har skägg och grön mössa i verkligheten?
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Estelle"]

[quote="Agentum"]

Estelle:
Egentligen vet du ju det bäst själv, men nåt från en franskspråkig obskyr serie eller nåt kanske:-D

Sen kan iofs könet på figuren (om man nu har en figur som avatar)förvirra på vissa som inte har uppenbara namn, men alltså det är ju inget tvång att ha sitt eget kön på avataren.

Tråd om hur det går till:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=94
[/quote]

Ska jag tolka ditt svar som att du inte alls har skägg och grön mössa i verkligheten?
[/quote]
[:D] det var ju riktigt roligt!

Estelle, Aleta borde passa dig, eller Linda (från L&V).
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Estellle har ett förslag till bild nu, som jag har fixat om till transparent gif. Om ni PM:ar mig med mailadress kan jag skicka gif:en dit.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Hehe, nä jag delar väl inte så mycket med min avartar mer än möjligen en del av hans övertygelser och syn på världen i den version jag gillar.

9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

[quote="lennon"]

[quote="Estelle"]

[quote="Agentum"]

Estelle:


Estelle, Aleta borde passa dig, eller Linda (från L&V).
[/quote]

Aleta (Harold Foster) eller Aleta Ogord? (Inte för att jag kommer välja någon av dem, men det kunde vara kul höra vad du tycker...)
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

[quote="Estelle"]

[quote="lennon"]

[quote="Estelle"]

[quote="Agentum"]

Estelle:


Estelle, Aleta borde passa dig, eller Linda (från L&V).
[/quote]

Aleta (Harold Foster) eller Aleta Ogord? (Inte för att jag kommer välja någon av dem, men det kunde vara kul höra vad du tycker...)
[/quote]
Fosters.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Harold Foster... Ja, han var bra. Hur var hans Tarzan, förresten?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Estelle"]

Harold Foster... Ja, han var bra. Hur var hans Tarzan, förresten?
[/quote]
Har inte läst den, men han har ingen direkt topp-placering hos ERB-list när det gäller info, i alla fall jämfört med Hogarth och min favvis Russ Manning. Har läst att Foster själv inte var överdrivet förtjust i den och därför skapade sin egen karaktär. Så den är nog ok men inte så mycket mera gissar jag. Foster var ju rätt färsk som tecknare då också, så han hade väl inte riktigt hittat sin stil.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Hej. Jo, det verkar så. De exempel man hittar på nätet ser rätt mesiga ut, jämfört med Hogarth och Manning. Vem var det förresten som fick hjälten att byta från "dräkt med axelband" till byxor? (Hm, fast detta är nog inte rätt tråd för att fortsätta resonemanget... låt oss släppa det...)
Användarvisningsbild
Hobbes
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 02 dec 2009, 16:58
Ort: Sverige

Inlägg av Hobbes »

Hur ändrar man avatar? Såg att den tråd där man "anmäler" sig är låst. Skulle väldigt gärna vilja ha denna bild som avatar iaf =)

http://www.lamma.com.hk/forum/Lamma-Gung/images/100-hobbes.gif
President and First Tiger
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

[quote="Hobbes"]

Hur ändrar man avatar? Såg att den tråd där man "anmäler" sig är låst. Skulle väldigt gärna vilja ha denna bild som avatar iaf =)
[/quote]

Gå in på "Din profil" och välj en. Tyvärr får du nog i nuläget nöja dig med en av de som redan finns, då möjligheten att lägga in "egna" avatarer var något som krävde en arbetsinsats av Admin för varje gång, och efter att svarstiderna på det hade blivit längre och längre ett tag fick Admin lov att erkänna för sig själv och oss att han inte hann med det längre.

PS. Jag själv är inte vare sig admin (han heter Admin) eller moderator (de som är det brukar markera med röd text när de agerar som moderator), utan bara en gammal stammis ...
Skriv svar