Den bästa serietidningen...

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Den bästa serietidningen...

Inlägg av Deza_al »

Vilken serietidning skulle ni säga är den bästa serietidningen som ni har i er samling... ?
Samt finns det nån serietidning som ni länge letat efter men som ni inte hittat än?

Deza_al
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Bästa svenska --- eller bästa i hela världen?
Bästa svenska tidning var, förmodligen, Champion. (Menar du ett särskilt nummer?)
Bästa utländska? Måste vara någon av de gamla frankofona. Tintin, Spirou, A suivre, Pilote, Metal Hurlant... Vi säger Pilote bara för att säga något!
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Inlägg av Deza_al »

Den serie som du tycker är den bästa i din samling vare sig det är en svensk eller en utländsk serietidning, du får helt enkelt bara välja en tidning, ett nummer.
Samt har du nån serietidning som du länge letat efter men som du inte lyckas hitta än?
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Även seriealbum och serieböcker alltså?
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Inlägg av Deza_al »

Ja
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

[quote="Deza_al"]

Den serie som du tycker är den bästa i din samling vare sig det är en svensk eller en utländsk serietidning, du får helt enkelt bara välja en tidning, ett nummer.
Samt har du nån serietidning som du länge letat efter men som du inte lyckas hitta än?
[/quote]

Jag må vara lite färgad i mitt urval. Bästa album någonsin i mitt tycke är Steel Nation (TPB som samlar nummer 1 till 4 av Valiants Magnus Robot Fighter).

Det exemplar jag haft svårast att hitta är div internationalla utgåvor av Gold Keys Magnus. Även de moderna norska utgåvorna är irriterande svårfångade.

/Magnus
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Inlägg av Nima »

kalle anka & co helt klart:-)

dock inte de som kmr ut idag[:p]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Inlägg av Deza_al »

ok men om du bara fick välja en kalle anka serie i din samling vilken skulle du då säga är bäst?
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

Lös nummer: Sandman nr 19
Trade/Album: Season of mists.

Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Inferno - mellan mardröm och verklighet.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Vad menar du alltså med frågan, specifikt nummer av viss serietidning/album, eller specifikt enstaka "verk" i en långvarigt producerad serier?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Deza_al
Very Good
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 08:17

Inlägg av Deza_al »

ett specifikt nummer av en serietidning/album.....
Har du Valhall-serierna i skick NM-M så köper jag gärna, skicka ett mejl eller PM.
Användarvisningsbild
Cerebus
Very Good
Inlägg: 134
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 12:36

Inlägg av Cerebus »

Spindelmannen 12/79 har det fräckaste omslaget i min samling, var jag tvungen att kasta samlingen skulle jag försöka "smussla undan" den som minne.
Användarvisningsbild
monroe
Fine
Inlägg: 214
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 21:47

Inlägg av monroe »

Om det började brinna och jag bara hann ta med mig en endaste tidning så blev det nog att jag bar ut Ishockeyserier nr1 -75.
Dock inte värdefullast men en svår rackare att få tag på!
Användarvisningsbild
kada2k9
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 21:52
Ort: Sverige

Inlägg av kada2k9 »

Det måste nog bli någon av mina TPB's, antingen Preacher, The Punisher eller The Walking Dead.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

I begreppet "serie" är det lite inbakat att det ska vara en av många. Så en enstaka tidning blir mindre rolig än samma tidning (eller album) om den ligger tillsammans med fyra andra i en kartong. Äsch, jag vet verkligen inte varför jag försöker svara på den här frågan. Oftast är man ju gladast för det senaste man skaffat, som man kanske inte ens orkat tränga in i ordentligt, som man bara tagit i, luktat på, bläddrat försiktigt i...
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Spindelmannen nr 11 1979. När jag samlade på Spindelmannen som ung var detta nummer svårt att få tag på. Jag fick tag på ett riktigt fult gammalt trasigt ex, jag älskade det numret. Nummer 8 1979 med Gwen Stacys död är ett underbart svensk Spideynummer men nummer 11 1979 med Gröna Trollet och Harry är ändå det underbaraste numret speciellt det trasiga ex jag har hemma. Har fler nummer av detta nummer 11 1979 men mitt första trasiga nummer är ändå den stora favoriten.

Svårast att få tag på var nog Dardevil & Elektra Love and War (i alla fall till ett bra pris) och Spindelmannens första nummer i Sverige, Marvelserien nr 1 Spindeln från 1967.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
bromolla
Avstängd
Inlägg: 299
Blev medlem: mån 13 jul 2009, 17:17

Inlägg av bromolla »

Min favorit i samlingen är samma serie som spindelmannenelektra hänvisar till, men då den amerikanska originalvarianten, #121 "Death of Gwen Stacy". Jag har inte läst den på svenska, så jag vet inte om tidningen innehåller exakt samma upplägg som den amerikanska. Hur som helst är det ögonstenen i min samling.
Användarvisningsbild
PRHR
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 26 jun 2005, 11:52
Ort: Sverige

Inlägg av PRHR »

[quote="monroe"]

Om det började brinna och jag bara hann ta med mig en endaste tidning så blev det nog att jag bar ut Ishockeyserier nr1 -75.
Dock inte värdefullast men en svår rackare att få tag på!
[/quote]

Gamle Bustervän tar du inte med Buster 1/67!!!
Jag skulle ta med mej pärmen med Buster 67or.
Bästa tidning tycker jag är en Buster med Rovers i.
Användarvisningsbild
monroe
Fine
Inlägg: 214
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 21:47

Inlägg av monroe »

Jo det kanske skulle bli Buster ettorna som jag plockade med mig.
Men dom dyker ju upp med jämna mellanrum. Ishockeyserier är svårare att få tag på i ett bra ex.
67-pärmen.... du menar väl pärmarna![:o)]
Sjuka priser på Buster nu!! [;)]Skönt att slippa vara med där och fajtas.
Skriv svar