Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
KlotJohan
Very Good
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 17 aug 2009, 00:20

Inlägg av KlotJohan »

nej de är klara bella hon är cool
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="rkaj"]

[quote="amikael"]

Men vi som inte gillar dominatrix, läder eller liknande då?
Ibland får jag för mej att vi inte får finnas i serievärlden.
Det är bara en massa dominerande kvinnor med piskor överallt..

[/quote]

Nädå, nog finns det trevliga flickor också! [8)] Här är en av dem:

[img]http://www.strangersinparadise.com/images/gallery/color/francinesplits.jpg[/img]
[/quote]

Något fel med bildlänken, tydligen. Verkar som sidan inte tillåter direktlänkar.

http://www.strangersinparadise.com/images/gallery/color/francinesplits.jpg

Om man gillar söta indieseriebrudar åt les/bi-hållet kan man ju nämna Maggie och Hopey, förresten.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="amikael"]

Men vi som inte gillar dominatrix, läder eller liknande då?
Ibland får jag för mej att vi inte får finnas i serievärlden.
Det är bara en massa dominerande kvinnor med piskor överallt..

[/quote]
Då är nog inte Sydney Savage från Danger Girls något för dig, själv tycker jag hon är rätt cool.

[img]http://media.comicvine.com/uploads/0/1184/119563-113443-sydney-savage_large.jpg[/img]

Själv tycker jag nog Honey från Butterscotch och Hidden Camera ligger bra till.
[img]http://pici.se/pictures/HyPYfDbFp.jpg[/img]

Fast nummer ett är nog Valkyrie från Marvel, så "campy" att det blir klockrent.
[img]http://pici.se/pictures/nZuYdFlCR.jpg[/img]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Inlägg av K-E Lindkvist »

En gång i tiden (för femton år sen eller så) brukade jag tycka att Sir Tristan från Camelot 3000 var en oerhört attraktiv dam:
Bild

Numera har jag lite andra bedömningskriterier (Gammal och förståndig?) och låter inte hormonerna löpa amok på samma sätt...[8D]
Senast redigerad av 1 K-E Lindkvist, redigerad totalt 0 gånger.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Borde finnas en tråd om sexigaste serieskaparen också. Ska jag skapa?
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Visst måste det finnas manliga seriefigurer också? Eller åtminstone figurer av manskön (hankön) (hannar) (?)

Fast superhjältar går bort, för de är så sluskigt klädda, pyjamas eller långkalsonger...

Brukade inte Delta 99 ha en rätt cool, avslappnad stil? (bortsett då från att serien stundtals var direkt slappt tecknad)

Och han, den långhårige revolutionären i Bilals tidiga serier, den ständige bifiguren.

Blake och Mortimer är alltid propert klädda gentlemän. Fast de är väl, trots allt, mer gulliga än direkt djuriskt sexiga?
Användarvisningsbild
csaar
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 07:18
Kontakt:

Inlägg av csaar »

Druuna - utan tvekan Druuna.
http://www.csaar.se

"Das ist nicht nur nicht richtig, es ist nicht einmal falsch!"
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

[quote="Estelle"]

Visst måste det finnas manliga seriefigurer också? Eller åtminstone figurer av manskön (hankön) (hannar) (?)
[/quote]

Min avatar Blueberry hör väl till de sexigare manliga seriefigurerna? Det är i och för sig sällan han är propert klädd, men gentleman tycker jag väl man kan säga att han är ...

Eller vad sägs om Skywise (i elfquest)? Han verkar i alla fall vara populär bland tjejjerna i serien ...

Fantomen faller väl på dina kommentarer om superhjältar i långkalsonger, men Mr Walker kanske kan vara något? En propert klädd mystisk man, och utan tvekan en gentleman.

Fast den ultimat sexiga manliga seriefiguren måste väl vara Spirit!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Inom yaoi finns det ju massor med bishies, även om det kanske inte är en smak för alla. Där är det ju dessutom tydligare än i Skywises fall vad de manliga huvudpersonerna egentligen gör tillsammans.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

bishies? Är det någon sorts slang för bisexuella killar, eller vad?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Men kan ni inte ens grundläggande mangaslang? "Bish" eller "bishie" är förkortning av "bishounen" som är japanska för "vacker pojke". Klart som korvspad.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Wakuran"]

Men kan ni inte ens grundläggande mangaslang? "Bish" eller "bishie" är förkortning av "bishounen" som är japanska för "vacker pojke". Klart som korvspad.
[/quote]
Aha, jag gissade att det syftade på Biscuit, med samma innebörd som Cheesecake och Beefcake när man pratar om tecknade människor.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

Inom yaoi finns det ju massor med bishies, även om det kanske inte är en smak för alla. Där är det ju dessutom tydligare än i Skywises fall vad de manliga huvudpersonerna egentligen gör tillsammans.

---

Elfquest kom ju 'ut' till slut och bekräftade det iof.
Märkligt att serievärldens första bisexuella affär var mellan Cutter och Skywise i en rätt så mainstream amerikansk serie, publicerad av Marvel no less.
Medan vi i 'upplysta sverige' skulle flippa ur om Fantomen började titta åt 'fel håll'.

Jag tror inte jag skulle läsa det Fantomen äventyret iof, men just att vi alltid ansett oss 'före' och mer 'alternativa' än amerikanarna, och så blev det såhär.
Lite lustigt är det.

Kanske vi bara är ett land med 'Åsa Nissar' i alla fall?
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

OT: Det finns ett avsnitt där en historisk Fantom tror att han är homosexuell. Men det visar sig att mannen är en kvinna. "Giovanna", nr 9/03.
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

OT: Det finns ett avsnitt där en historisk Fantom tror att han är homosexuell. Men det visar sig att mannen är en kvinna. "Giovanna", nr 9/03.
----

Tack gode Gud för det. *LoL*
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Men det känns som det beror mer på skaparen än på samhällsklimatet. Om det skulle kommit någon Fantomenförfattare / tecknare som fyllt serierna med homoinnuendo skulle det väl kunnat hända här också.

Och i Japan har ju yaoi blivit en genre, även om samhället i övrigt inte verkat ha haft särskilt långt gången homokamp.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Fast äventyret Giovanna är skrivet av en norska om jag inte minns fel. Så var det med det pryda Norge och det frigorda Sverige.

[8D]

Fast om man ska vara lite mer seriös håller jag helt med Wakuran i det här fallet.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Giovanna? Äventyret råkar inte ha något med Leonardo da Vinci att göra? Tänkte på att det förekommit teorier om att Mona Lisa egentligen var en man, etc.

(Fast Mona Lisa hette tydligen Gioconda på italienska, och Giovanna var tydligen en drottning.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

Jag tror inte att det beror på serieskaparna, snarare förlagen.
Det märks på agent x9 tråden att man förväntar sej konservativa läsare.

Logiken är dock lite luddig.
I sverige så viger man tillexempel homosexuella, och schlagerfestivalen är ju som den är.

1)Man har noterat att serieläsarna är konservativa.
2)Svenskarna är som gemene är inte så konservativa.
3)Konstigt att svenska serier inte säljer?

Visst är det?

(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Det gavs ju iofs ut en svensk yaoi (på engelska, men ändå) "A song for Elise", som jag tror sålde rätt bra med tanke på att det i princip var en egenfinansierad Small Press-pocket.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar