Hinner inte med !

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Hinner inte med !

Inlägg av Seriefreak »

Jag premunerar på Knasen, och det är så mycket som skall göras hela tiden. Så jag hinner ju inte läsa mina tidningar. Har en bunt nu som ska läsas. Knasen plus annat.

Är det någon annan som också upplever det såhär ibland ?

//Seriefreak
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

Prenumererar inte på något för tillfället, men kan dock uppleva liknande det du säger ibland, fast kanske inte på grund av tidsbrist utan att det inte helt enkelt blir av inann man skaffar nytt också ligger det bara där. Fast så pass tid har man väl alltid så man hinner läsa en liten Knasen. Vet inte hur ofta denna tidning kommer men serier är till för avkoppling och det måste man unna sig då och då. Fick förra julen de sista 10 volymerna av Dragonball, och sedan dess har dem stått orörda i hyllan trots att jag läste dem tidigare delarna som besatt och var jätteivrig att kunna fortsätta.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Jag har en bunt liggande med tidningar jag skall läsa. Den växer också undan för undan. Nu är den ca 10 cm. Någongång i halvåret brukar jag rensa i den och ställa in sånt i bokhyllan som jag inser att jag inte kommer att hinna läsa. Fast det mesta hinner jag läsa.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Jag gör likadant. Jag köper och köper, både serier och böcker. Jag hinner inte med att läsa allt. Just nu håller jag exempelvis på med en stor biografi om Napoleon, Fredrik Lindströms nya bok om Svitijod, Dick Harrisons Jarlens sekel, en guldbok plus den stora Tintinboken. Samtidigt. [B)]

Utöver det ligger en decimetertrave seriealbum som ska läsas, plus den amerikanska utgåvan av Farbror Joakims liv. Allt inskaffat och påbörjat under det senaste halvåret. Det kommer att ta ytterliggare ett halvår att tröska igenom alltihop. Men kul är det. [:)]
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

Japp, och så blir man klok. Klok som en bok[:)]
Användarvisningsbild
Rickard
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 31 maj 2006, 22:29
Ort: Skåne

Inlägg av Rickard »

[quote="Rabbit Rush"]

Prenumererar inte på något för tillfället, men kan dock uppleva liknande det du säger ibland, fast kanske inte på grund av tidsbrist utan att det inte helt enkelt blir av inann man skaffar nytt också ligger det bara där.
[/quote]
Det här händer mig alltför ofta, inte bara med serier utan även med nedlad^H^H^H^H^H^H filmer m.m. [:)]

Jag tar seriemaraton ibland när jag blir sugen och läser en hög, men jag fruktar att jag aldrig kommer att ta mig igenom allt.
So far, so good, so what!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag har massor som jag inte hinner läsa, och det verkar inte som om jag kommer i kapp heller.

Detta gäller böcker med, tror jag har en 40 böcker som jag köpt de senaste åren men aldrig har läst, serierna har tagit över den lästiden nu.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dionysos
Fine
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 01 mar 2006, 16:12
Ort: Sverige

Inlägg av Dionysos »

Har också metervis med serier som jag inte hunnit läst ännu. Beror mest på att jag aldrig samlat så intensivt som jag gjort det senaste året, och för att jag i vissa fall behöver en komplett samling för att kunna starta läsningen från början till slut utan avbrott.
I love the smell of arsenik in the morning
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Då är jag inte ensam, får väl läsa lite i hlegen, har så mycket läxor hela tiden !! [}:)]
Användarvisningsbild
Barklund
Fine
Inlägg: 419
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 01:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Barklund »

Ta och läs lite innan du lägger dig. Det brukar jag göra.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Jag tror inte jag har läst hälften av min samling. Men jag räknar med att kunna göra det när jag blir gammal! Då kanske man tänkerlite mer positivt på den ofrånkommliga åldringen.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

[quote="Dionysos"]

Har också metervis med serier som jag inte hunnit läst ännu. Beror mest på att jag aldrig samlat så intensivt som jag gjort det senaste året, och för att jag i vissa fall behöver en komplett samling för att kunna starta läsningen från början till slut utan avbrott.
[/quote]
Där har du en poäng jag också känner, jag vil ha en stor del av en "run" komplett innan jag börjar läsa, helst helt komplett.

Det är helt underbart att ha alla tidningarna och sen läsa dem i den takt man själv väljer, även fast det sen kan kännas tomt om man gillat serien men allt material är slut.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

citat:
Ursprungligen postat av Seriefreak

Jag premunerar på Knasen, och det är så mycket som skall göras hela tiden. Så jag hinner ju inte läsa mina tidningar. Har en bunt nu som ska läsas. Knasen plus annat.

Är det någon annan som också upplever det såhär ibland ?


Du skojar väl? Så kan jag uppleva det med 800 sidor tjocka läroböcker och tunglästa rapporter, men Knasen? Där finns det ju inte ens ett sammanhang som kräver att man läser det i ett streck.

Men om du verkligen på allvar stör dig på att dina Knasen inte blir lästa så lägg dem i en tidningskorg på dass. Då kan man slöläsa ett par sidor medan man gör det man skall. (Och man står inte upp när man kissar, då kan man ju inte läsa serier!)
Användarvisningsbild
Barklund
Fine
Inlägg: 419
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 01:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Barklund »

Jag lider snarare av problemet att jag läser genom senaste nummret av Herman Hedning på tjugo minuter. Sen vet jag inte vad jag ska göra.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

[quote="Looding"]

Jag tror inte jag har läst hälften av min samling. Men jag räknar med att kunna göra det när jag blir gammal! Då kanske man tänkerlite mer positivt på den ofrånkommliga åldringen.
[/quote]
Det är inte ofrånkomligt, men alternativet är inte kul.

Jag har nog läst det mesta, men jag har samlat på mig datorspel som jag inte hinner spela. Tyvärr är det sämre hållbarhet på det är serier. Serierna blir på sin höjd lite spröda, men spelen kanske man inte har nån passande dator kvar till.
Skriv svar