Fulaste dräkten

Diskussioner om superhjälteserier.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Fulaste dräkten

Inlägg av skaraborg76 »

Vi har pratat om den snyggaste dräkten. Låt oss nu tala om den fulaste!
Robin är nog den på rak arm som jag tycker är ful.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av spindelmannenelektra »

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:Svårt att säga. ...Denna Spider-Man version var väl inte så lyckad:

http://www.spiderfan.org/characters/himself/costume/not_really/images/asm258.jpg

inte den här heller för den delen:

http://www.spiderfan.org/characters/himself/costume/not_really/images/spec256.jpg

De där dräkterna var väl iofs både kortlivade och inte helt allvarligt menade... :mrgreen:
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gillar inte riktigt hur The Beast såg ut under en period.

Bild

Bild

Föredrar när han antingen körde den minimalistiska stilen eller perioden innan päls.

Bild

Bild
http://www.comicvine.com/beast/29-1462/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Agentum »

Hmm Daredevils gula dräkt var definitivt typisk för en blind person :-D

En del av Marvels Wondermans dräkter har varit så fula att man knappt orkat se skiten, och det har ändrats och ändrats igen, det blir aldrig bra.

Det är lustigt det där, ibland är det klockrent i princip från början med vissa figurer, medan andra alltid får leva med att ändras för att det inte funkar, för att det är för tidtypiskt tex.
Här kan vi lägga in Black Canarys 80-tals dräkt som hon hade i JL, den är så jäkla tidsenlig så den är hopplös.

Där återgick de ju till servetrismunderingen igen som visserligen är helt osannorlik att nån skulel använda sig av men som ÄR Black Canary.
9mm, i'm never further away than that.
Tobbe9975
Good
Inlägg: 41
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 19:23
Ort: Kramfors
Kontakt:

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Tobbe9975 »

Bild
Sämsta Batmandräkten.
Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Labrador Road 26 »

Själv tycker jag George Clooneys variant med bröstvårtor är mycket anskrämligare.

Bild

Adam Wests version har ju den stora fördelen att den är väldigt lik Mego-figurens, och de är ju übercoola.

Bild

Förtydligar också att den undre i inlägget ovan är Yellowjacket från Marvel, för de som inte känner igen honom. En av Hank Pyms hjältevarianter.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av rkaj »

Tobbe9975s batmanfoto är ju inte vackert på något sätt, men där kanske problemet inte är dräkten, utan att dess innehåll påminner mer om mig än om batman ... Det behövs ju en viss figur för att fylla ut en sådan dräkt ...
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Bufkin »

Robin och Aquaman.

En av serievärldens roligaste stunder är i Loebs Dark Victory när Batman får se Robin i dräkt första gången. Albumet är läsvärt bara för de rutorna.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av skaraborg76 »

En bekant säger att Auqaman ser jävligast ut. Det stämmer nog!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Agentum »

Tja Marvels motsvarighet Sub-mariner är inget skådespel han heller med sina gröna badbrallor.

Så det är nog rätt jämt där.

De har fasen problem med de här undervattensgubbarna tycker jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Labrador Road 26 »

Eftersom alla kanske inte vet hur Aquaman och Sub-Mariner ser ut så presenteras de nedan, själv tycker jag inte deras dräkter är fula.

Bild

Bild

Bild

Bild

Passar också på att visa hur Aspen Matthews från Fathom ser ut, ytterligare en vattenhjälte.

Bild

Själv gillar jag inte alls Clint Bartons nya superhjälte-alter ego, Ronins dräkt, den är fruktansvärd jämför med den snygga Hawkeye-dräkten.

Bild
Ronin

Bild
Hawkeye (riktiga originalet, inte tjejen Kate Bishop som är Hawkeye numera).
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Agentum »

Jag håller inte med där, vem smäller på sig någon slags lila-rosa trams om man ska vara bågskytt, nä där gjorde Green Arrow rätt åtminstonde mot den dåliga kopia Hawkeye är.

Däremot håller jag med om att coolhetsfaktorn på den svarta dräkten är lite för hög, det käns inte bra.

Nu fattar jag inet varför han är Ronin osv för det har jag inet läst, han dog ju förr mins jag, i övrigt är Moon Knight coolare utan att se fånig ut ännu.

Många av de här Avengershjältarna har allvarliga problem med identiteten får man säga:-D

Hur många ggr bytte Ant-man rubet tex osv:-)

Där gjorde Giffen och de på JLE/I en kul grej, att deras hjältar kom till en slags Marvel värld där alla hjältana sitter och beklagar sig hela dagarna (de kommer in som miniatyrer i Avengers herrgården de hade då fortfarande) om alla sina personliga problem, rätt kul faktiskt, men det var läääänge sen nu, gav några garv iaf.
9mm, i'm never further away than that.
n1lle
Good
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 11 jun 2010, 20:31

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av n1lle »

Adam Wests dräkt med de där gräsliga ögonbrynen slår ju allt. Electros dräkt är också fruktansvärt ful. Föreställ er hur den skulle se ut på en verklig person, tex i en ny Spider-Man film.

http://costumzee.com/view/wp-content/up ... lectro.gif
Linus van Pelt
Fine
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 feb 2010, 14:36

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Linus van Pelt »

Vartox är väl ganska läbbig, dräkt och namn och allt.
Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Labrador Road 26 »

n1lle skrev:Electros dräkt är också fruktansvärt ful. Föreställ er hur den skulle se ut på en verklig person, tex i en ny Spider-Man film.

Tror faktisk det kan fungera bra, tycker att grönt och gult ofta går bra ihop. Fast de på något sätt inte borde göra det känns det som. Själv har jag fått mycket beröm för min el-hjältes dräkt.

Bild

Tycker även att Iron Fists dräkt fungerar riktigt bra.

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
n1lle
Good
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 11 jun 2010, 20:31

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av n1lle »

Champions online? Har inget emot färgerna, tycker mest masken är urlöjlig. Skulle aldrig funka på film.
Användarvisningsbild
Greven
Good
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 22:12

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Greven »

av dom jag har sett här tycker jag att Vartox värkar vara den mest motbjudande av dom men har aldrig läst något med honom så vet ej något om serien men av dom som ni har visat här så väljer jag Vartox för den är SÅÅÅ motbjudande
Linus van Pelt
Fine
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 feb 2010, 14:36

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Linus van Pelt »

Greven skrev:av dom jag har sett här tycker jag att Vartox värkar vara den mest motbjudande av dom men har aldrig läst något med honom så vet ej något om serien men av dom som ni har visat här så väljer jag Vartox för den är SÅÅÅ motbjudande


Vad menar du, den fullkomligt ångar väl av manlig sensualism? [:p] Vartox var en sidohjälte i Stålmannen och baseras väl på en filmfigur av Sean Connery - har för mig att detta var en tid då Stålmannens manusförfattare ofta inspirerades av aktuella filmer och andra populärkulturella trender, och man kunde se såväl skräckfilmsgenrens demoner och ondskefulla barn som Hajen, rymdgubbar, parapsykologi och ESP etc. dyka upp i serien. (Vet inte i vilken mån det fortfarande är så.) Vartoxfiguren och dess förebild härrör väl från den tid då den liberala frigörelseandan fick för sig att även stora arealer av blottad hårig manshud var skönt och progressivt. - Och så namnet, som ett läkemedel mot vårtor eller nåt.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fulaste dräkten

Inlägg av Labrador Road 26 »

n1lle skrev:Champions online? Har inget emot färgerna, tycker mest masken är urlöjlig. Skulle aldrig funka på film.

Det är föregångaren till CO, City of Heroes (CoH) som jag beskrivit i denna tråd:
viewtopic.php?f=21&t=3228

Kan ju passa på att visa en som jag inte alls blev nöjd med, men inte kom på hur jag skulle få till bättre.

Bild

Electros mask är nog inte så praktisk när den sticker ut på det där sättet, men de ändrar ju nästan alltid på dräkter i filmer så det blir nog någon lösning om just han blir skurk i någon kommande Spidey-rulle.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar