Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inläggav Agentum » lör 09 nov 2019, 18:16

Jo ibland kan bokbörsen ge nåt, dvs någon kan utan att fördjupat sig i saken lagt ut nåt för ett fast pris, sim är lägre än det eventuella värdet.
Men man vet ju inte hur de befömmer skick alls.

Jag hittade en specialbok(svensk rollspelsbok) i numrerad DL upplaga så, jag tänkte lägga dubbla priset på ett ex då jag tror de går upp i pris om man ger det x antal år, och det var ju trevligt och den var riktigt fin och komplett.

Bokhandlare kan ju få in lite vad som helst, han gick säkerligen inte med förlust, men de kan omöjligt ha koll på allt.

Men iom Tradera och desasa förbannade värdelustor har det blivit svårare att ta de kändaste grejorna billigt.
Jag förbannar värderingslistorna mest för att nu börjar man få slängt i ansiktet att de minsan har bara si och så i pris mot vad listan säger.

Jag orkar inte dra att bara för att en serietidning finns och sitter ihop så är det inte NM man går efter, aaaaaaarggg!
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine

Inläggav MrKumquack » sön 10 nov 2019, 00:37

CDON ger 11% rabatt på det mesta av deras utbud, däribland böcker. Ange kod SINGLESDAY19 i kassan. Gäller t.o.m. måndag 11:e november kl 23:59.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte

Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Grumme » sön 10 nov 2019, 02:38

Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

https://www.antikvariat.net/sv/wan43044 ... ntikvariat
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » sön 10 nov 2019, 15:57

Grumme skrev:Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

Ca. 5400:- konverterat till svenska kronor, exklusive frakt till Sverige, men i alla fall...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

Användarvisningsbild
zlv
Fine

Inläggav zlv » sön 10 nov 2019, 18:20

Wakuran skrev:
Grumme skrev:Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

Ca. 5400:- konverterat till svenska kronor, exklusive frakt till Sverige, men i alla fall...

Import moms skall också betalas, ligger på 6%, sedan full moms på frakten, plus admin avgift på 75sek.

Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine

Inläggav MrKumquack » mån 11 nov 2019, 17:21

Tipsade igår om att CDON har 11% rabatt på om inte allt, så åtminstone böcker och film. Såg precis nu att även Adlibris kör med samma rabatt.
Erbjudandet går ut vid midnatt idag, så än finns det några timmar kvar om man är sugen på att spara en slant!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte

Återgå till "Tradera, Ebay och Blocket"