Lyckade försäljningar

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Kontakt:

Re: Lyckade försäljningar

Inläggav Grumme » sön 06 okt 2019, 22:39

Ingen serieauktion, men då jag är förtjust i gamla varuförpackningar och emballage (då främst plåtburkar) så var det häftigt att se slutpriset på den här gamla O'boyburken.
Jag har sett jordgubbs-, vanilj, och någon enstaka gång blåbärsvarianten, men aldrig mocca. Oöppnad dessutom... [:0]

https://www.tradera.com/item/2949/36621 ... -item-main
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.

Användarvisningsbild
zlv
Fine

Inläggav zlv » sön 10 nov 2019, 19:48

Tintin ... (båda sålda av Ellingen)
För 2 veckor sedan gick denna för 8700 sek, Solens tempel (1:a), FN+ (LÄNK)
samt denna, De 7 kristallkulorna (1:a), VF, för 7200 sek (LÄNK)

Idag (båda sålda av Serieboden)
Solens tempel (1:a), VF för 20500 sek (LÄNK)
och, De 7 kristallkulorna (1:a), VF, för 3716 sek (LÄNK)

20500 sek känns som sverige rekord för ett enskilt Tintin album?

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » sön 10 nov 2019, 23:14

Solens tempel

Budkrig ger en del effekter, de rycks vara värda mycket i bra sick men här har folk haft för mycket pengar.
Kan gissa att säljaren måste vara salig.

Ellingens är lägre i skick, ryggen är inget vidare på den, men öven den svindyra är sliten nedtill på omslaget och kantstött dvs inte perfekt.
Även en prislapp man inte vet om man får bort.

Så vi får vänta på ett ex som är som taget direkt från tryckningen, men jag känner på mg att här rullar lyckohjulet och en sån inte alls slår 20500

Kristallkulorna: här ser man ju det Ellingens ser sämre ut men går ändå för dubbla priset, just då råkade intresset vara högt.

Och fö så har han ju graderat det fine med så, men jag tycker hans Solens Tempel har samma gradering, inte för jag tror det betyder nåt i det här fallet.
Här har hjärnorna fallit bort som händer bland, och du ser det är fler än två som slåss tom, obegränsat med pengar, och priset kvittar, vinnaren får inte igen pengarna i morgon om han provade.

Jag har oftat undrat vad som är så bråttom i ett sånt här läge, en till kommer dyka upp om man väntar.

Men som sagt säljaren kan ju fira.
9mm, i'm never further away than that.

Återgå till "Tradera, Ebay och Blocket"