Vad läser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Vad läser ni?

Inläggav Agentum » fre 16 aug 2019, 04:50

Just han var inte grp så länge jag tänkte.
Och ja DC ägde distrubitionsföretaget Marvel använde efter att ha själva musslyckats musserabelt med en anaan distubitlr.

Mycket gnäll har stptt om detta men DC gav dem utökad dustrubition rätt fort, DC var ju öndp ledande i det här läget, de hade kunnat vägra Marvel.

De var ju "nya" på marknaden ynder det namnet, jag trir inte det hindrade just nånting och sen fick de ju en annan utväg, vi fpr ju tänka på hur många som jobbade fortfarande efter att Atlas som 50tals föregångaren kallats, det var konkursmässigt.

Att DC sen också inte begrep hur Marvel kunde sälja så mycket visar ju att de inte hade i tankarna att krossa Marvel, de förstod inte Marvel, och såg dem inte som en konkurrent.

Som sagt jag tror inte det hindrade Marvel mycket, de fickk slå ihop vissa fugurer ett tag innan de såg vilka som slog.

Hulk var en av dem som inte ensam kunde uppbära en tidning.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Very Fine
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » sön 18 aug 2019, 19:47

DC Super Hero Girls: Spaced Out av Shea Fontana & Agnes Garbowska.

Bild

Inte i klass med de tidigare Past Times at Super Hero High och Out of the Bottle, men ändå helt okej. Jag tycker att denna spretar för mycket när Fontana växlar mellan mysteriet vart alla Gröna Lyktor tagit vägen (OA är tomt och övergivet) och hunden Kryptos äventyr i Stålflickans frånvaro. Bäst var den lilla förhandstitten (finurligt uppbyggd så att Zatanna låter de andra spionera på sina motsvarigheter i en annan dimension) på de "nya" DC Super Hero Girls som snart debuterar i albumform. Det ser jag fram emot!

Bild
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 19 aug 2019, 02:48

I dc förut hönde det där med men det kallades Dakseid war, och var en Justice League story

Men visst klart färre kvinnliga hjältinnor var med.

Och jag som du orkar väl inte hålla upp vad som är vad längre.

Imo förstörde new52 allt, det de presenterade i det mesta gått att göra ändå,.

Synd man inte kunde beställa nåt skoj att läsa igen som gamla Jystice league med giffen och DeMatteis, alltsp unte jyst dem.
9mm, i'm never further away than that.

trimble
Very Good

Inläggav trimble » mån 19 aug 2019, 18:39

Chad Carpenter`s "TUNDRA Two-Ply-Strenghth Humor", helt okej humor men inte alls i Gary Larson-klass.

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » mån 19 aug 2019, 22:17

Jag fick just hem sista Walking Dead 32. ”Rest in Peace”. (nr187-193). Jag vet inte om jag läser den nu direkt..Det är ju trist sen när det över.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Very Fine
Kontakt:

Inläggav K-E Lindkvist » tis 20 aug 2019, 12:13

Agentum skrev:I dc förut hönde det där med men det kallades Dakseid war, och var en Justice League story

Men visst klart färre kvinnliga hjältinnor var med.

Denna gång var det general Zod som var den skyldige. Alla hade lurats iväg till Phantom Zone. (Jag har inte läst Darkseid War.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"

- Alexander Lukas

Återgå till "Serier i allmänhet"